handdator

Visa fullständig version : Fett eller muskler?


sotala
2015-11-28, 23:16
Som topic lyder, bränner jag "fett eller muskler?" Det är frågan jag ställer mig.

Jag har börjat med kampsport (1.5h långa pass). 2 thai+2 mma pass i veckan. Utöver det så blir det basövningar på gymmet atm de övriga dagarna.

Eftersom jag vill ha lite bättre flås och ha en kortare sommardeff så har jag startat en "minideff". Jag tänkte köra fram till jul ca.

Jag är 2 v in i deffen. Jag har tappat lite vätske&fettvikt hittills. Jag äter ca 2-2.5 g protein/kg kroppsvikt(79kg). Ca 250-300 kolhydrater och 50-70 g fett.

Saken är den att jag började lukta ammoniak likt vid en ketosdiet under mitt förra pass. Jag äter dock en del kolhydrater jämfört med min förra deff ex. Jag undrar om alla kolhydrater möjligtvis går åt vid all träning eller om jag bör oroa mig för muskelförlust eller dylikt eller är allt okej?:) mer kolhydrater i kosten kanske?

PureWhey
2015-11-28, 23:50
Antingen ligger du på underskott och får inte i dig optimalt med kolhydrater eller så kör du på och drar i dig 8-10 gr/kgv... Du tappar muskler och fett antagligen, förhoppningsvis mer muskler. För att minska förlusten av fettfri massa kan du öka proteinintaget.

Diomedea exulans
2015-11-28, 23:51
Tappar du styrka på gymmet? Isåfall tappar du förmodligen också muskler, och isåfall bör du nog äta mer mat (som gärna får utgöras av kolhydrater).

PureWhey
2015-11-29, 00:24
Förhoppningsvis mer fett*

lol