handdator

Visa fullständig version : Stelhet i bröstrygg


Luddsson
2015-11-28, 20:22
Är som rubriken lyder stel i bröstryggen vilket orsakar problem med både olympiska lyft och diverse gymnastiska övningar. Har fått olika övningar för att förbättra min rörlighet men tycker att det går otroligt långsamt. Bra övning med eller utan redskap som kan hjälpa stelhet i bröstryggen i syfte att få deltoidpartiet längre bak över lag? Ca 90% av alla killar som spenderade större delen av sin ungdom vid antingen kabelkrossen eller bänken torde också dela min problematik.

koncept
2015-11-28, 22:53
Är som rubriken lyder stel i bröstryggen vilket orsakar problem med både olympiska lyft och diverse gymnastiska övningar. Har fått olika övningar för att förbättra min rörlighet men tycker att det går otroligt långsamt. Bra övning med eller utan redskap som kan hjälpa stelhet i bröstryggen i syfte att få deltoidpartiet längre bak över lag? Ca 90% av alla killar som spenderade större delen av sin ungdom vid antingen kabelkrossen eller bänken torde också dela min problematik.

Är det en skada eller bara att du inte är rörlig?
Om det senare, så ska du låta det ta sin tid. Du kan faktiskt få problem om du försöker öka rörligheten för fort. Med det sagt så brukar det hjälpa att foamrolla bröstryggen samt se över hur stel du är i bröst-/framsida axelparti.

Rahf
2015-11-28, 22:58
Foamrolling är gött för att mjuka upp överkroppen. Lägg till regelbunden stretching så kommer det i sinom tid, men räkna inte med att det bara tar ett par veckor.

Rabiat
2015-11-29, 00:02
Wall slides.

https://www.youtube.com/watch?v=IphDul4ciuA