handdator

Visa fullständig version : Hjälp!


Lindberj
2015-11-26, 18:14
Jag ska strax sätta igång min diet och har ett par frågetecken.

I nuläget är jag arbetslös och det enda jag i princip gör är att sitta på röva hemma och träna hårt på gymmet. Dag in, dag ut. Men eftersom jag förhoppningsvis börjar jobba strax så undrar jag, ska jag höja kaloriintaget när jag börjar börjar jobba och rör på mig mer? Eller ska jag köra på samma kaloriintag?

Och eftersom jag helst skippar kvarg/shakes innan läggdags så undrar jag vad ni skulle rekommendera?

Rekommederar ni EAA eller BCAA under deff?

Gerdler
2015-11-26, 18:27
Deffa inte så hårt att du blir trött, hängig, irriterad, vrålhungrig samt får försämrad motståndskraft mot sjukdomar under dina första veckor på ditt nya jobb. Det är en dålig början.

Köp Kaseinpulver eller mjölkproteinpulver(80% kasein, 20% vassle som mjölk) och häll i dig det innan läggdags, det är bra skit. Annars funkar det ju att äta en bit kyckling några ägg eller nåt liknande innan läggdags.

EAA är säkert bra, men egentligen så får du det av rent protein. Är det för att minska kaloriintaget som du vill ta EAA istället för protein? BCAA är hypat just nu, jag har inte sett nån forskning som visar att BCAA är bättre än rent leucin. I vilket fall så finns BCAA i vassle, kyckling, kvarg, kasein och allt annat med protein i, och det räcker troligen. Ska du inte ned på under 1000kcal om dagen så kan du gott äta helprotein från mat istället för dessa dyra exotiska tillskotten.

z_bumbi
2015-11-26, 19:38
Du får berätta betydligt mer om dig själv för att det ska gå att ge några råd.

Shqypnia
2015-11-26, 23:13
Får du ett jobb var du sitter på röven fast på en annan plats så finns det ingen mening att höja kcal intagel. Utvärdera.
Och lycka till med jobb sökandet!

Beemel
2015-11-27, 09:34
Håll koll på din kroppsvikt och justera näringstaget utefter viktutveckling vs ditt mål.

BCAA är i min mening totalt meningslöst.
EAA har små fördelar om man vill hålla kaloriintaget så lågt som möjligt. Men det är inte bättre än vilket fullvärdigt protein som helst.