handdator

Visa fullständig version : Surdegsbrod jast pa svamp fran vagina: hade du smakat?


J.V
2015-11-25, 00:16
http://www.metro.se/_internal/gxml!0/r0dc21o2f3vste5s7ezej9x3a10rp3w$7xguc84hqw34exzn0o hyqns3ebh15qr/Vaginasurdeg_1366.jpeg
Zoe Stavri kallar sig ”Another Angry Woman” på nätet och har en feministisk blogg med samma namn. Där beskriver hon nu sitt senaste projekt: att baka surdegsbröd på jästsvamp från sin egen vagina. Och den som är känslig för kroppvätskor i kombination med matlagning gör bäst i att sluta läsa här (eller för några meningar sedan).

”Det hela började med en dödlig kombination av en lätt pervers humor, ett ivrigt vetenskapligt sinne och en lätt svampinfektion”, skriver hon på bloggen.

”Nästa sak som hände var att jag skrapade vitt kladd från en dildo ner i en skål med mjöl blandat med vatten”.


►LÄS MER: Hon gjorde yoghurt från sin vagina – fick arga kommentarer på nätet


Det var i lördags som hon först fick idén och presenterade den på sitt Twitterkonto.

– Hittills har responsen till överväldigande del bestått av män som säger att det är det äckligaste de någonsin sett. Det har också funnits en ansenlig del riktigt läskiga män som verkar tända på det, vilket är riktigt äckligt, säger Zoe Stavri till Metro.

– Men några personer har verkligen visat sitt stöd, och jag är verkligen glad att se att det finns ett sådant intresse för det.

På sin blogg visar hon både recept och bilder på brödbaket. Den som någon gång lagat surdegsbröd vet att det tar några dagar för surdegen att komma igång, så något färdigt bröd har det inte hunnit bli ännu.

Outi Hovatta är professor vid enheten för obstetrik och gynekologi vid Karolinska institutet och tror inte att Zoes idé är särskilt klok.

– Jag tror inte att det kommer fungera. Men det kommer inte vara hälsovådligt, om det bakas i ugnen dör alla mikrober som skulle kunna skapa några problem. Men jag tycker inte att det är särskilt en klok idé, säger hon till Metro.
http://www.metro.se/nyheter/hon-bakar-surdegsbrod-jast-pa-svamp-fran-sin-vagina/EVHokx!JSzZgYzlojO6A/

Tricklew
2015-11-25, 00:20
Kanske om det var Shakiras svampinfektion, men inte den håriga bestens.

anvihl
2015-11-25, 00:26
Hon har alltså skrapat sekret från sin innerfitta av sin dildo och tror hon kan jäsa bröd med det? *facepalm*

billmaier
2015-11-25, 00:27
Kanske om det var Mila Kunis svampinfektion, men inte den håriga bestens.

Korrigerade lite.

Armed Dingo
2015-11-25, 00:40
Någon verkar leva i villfarelsen att bara för att man har två x kromosomer så kan man inte göra äckliga saker med sin kropp.

Om någon annan tvivlade så vet vi att det inte stämmer nu. Brödtexten var det vidrigaste jag hört av sanna berättelser.

"Fick arga kommentarer?" Så om jag går och får svamp och sen rullar skinka runt mitt kön, stoppar på mackan och äter detta, ska jag inte betraktas som psykiskt sjuk?

Red: skinkexemplet är fortfarande inte lika vidrigt. Göra jordnötssmör på var från gonorrè känns på samma nivå

ceejay
2015-11-25, 00:58
Vidrigaste jag läst på ett tag.

Sebbe_H
2015-11-25, 01:03
Vart fan är den här världen påväg? Detta är nästan lika jävligt som IS.

mangemani
2015-11-25, 01:06
bra att hon outade sig iaf, nu vet alla att man aldrig ska äta något som hon bjuder på som hon tillagat själv.

Bärsärk
2015-11-25, 01:12
Man börjar ju undra alltså vart vi är på väg. Ett tredje världskrig kanske inte vore så dumt...

nukz
2015-11-25, 06:45
Känns inte mycket mer märkvärdigt än att exempelvis odla mat med andra djurs avföring och piss, dia från andra djur och att äta mosade delar från andra djur som är stoppade i dess tarmar. Reagerade typ inte alls.

Yes
2015-11-25, 07:01
Känns inte mycket mer märkvärdigt än att exempelvis odla mat med andra djurs avföring och piss, dia från andra djur och att äta mosade delar från andra djur som är stoppade i dess tarmar. Reagerade typ inte alls.
Skulle du vilja ha maränger lagade på sperma istället för äggvita?

Olegh
2015-11-25, 07:16
Förr i tiden hette det att man inte skull mata trollen. Den här kvinnan är ett troll.

Fuark
2015-11-25, 07:57
http://45.media.tumblr.com/863f84bb6d08d9e06a32d30d4358100c/tumblr_mntiolhySW1snpc3lo3_500.gif

Mental
2015-11-25, 08:04
Massor av oskulder här hör jag. :D
Eller så förtränger folk att de redan smaskat från källan.


På samma not, så jag druckit öl jäst på svamp från byggarens skägg.

http://www.ratebeer.com/beer/rogue-beard-beer/208151/
http://res.cloudinary.com/ratebeer/image/upload/w_250,c_limit/beer_208151.jpg

G.W
2015-11-25, 08:14
Massor av oskulder här hör jag. :D


Alla kan ju inte vara en pickupartist :cryout:

hahavaffan
2015-11-25, 08:16
Massor av oskulder här hör jag. :D
Eller så förtränger folk att de redan smaskat från källan.
Snarare massor av folk som undviker att ligga med svampinfekterat radikalvänsterpack *popcorn*

mela
2015-11-25, 08:21
Det är så äckligt att jag inte vet vart jag ska ta vägen.

Manta
2015-11-25, 08:32
Snarare massor av folk som undviker att ligga med svampinfekterat radikalvänsterpack *popcorn*

Vart tror du dessa svampinfekterade radikalvänsterpack får svampen ifrån?

Diomedea exulans
2015-11-25, 08:32
Det lär ju smaka exakt som vanligt bröd, och ha samma effekt på min kropp som vanligt bröd, så jag hade nog ätit det.

Yes
2015-11-25, 08:35
[.IMG]http://45.media.tumblr.com/863f84bb6d08d9e06a32d30d4358100c/tumblr_mntiolhySW1snpc3lo3_500.gif[/IMG]
Off topic, men det där är världens roligaste scen någonsin.

filmjölk
2015-11-25, 08:47
Hon är ju av den lilla bilden att döma ganska söt, därför blir det inte äckligt utan lite sexigt.

Mental
2015-11-25, 08:55
Snarare massor av folk som undviker att ligga med svampinfekterat radikalvänsterpack *popcorn*

Tror du bakteriefloran bryr sig nämnvärt om partihemvist?

Men ok, om du tar vaginalsvamp från en söt liberal liten fröken, smakar limpan bättre i din mun då?

Diomedea exulans
2015-11-25, 09:13
Det är bara jag som har röstat "ja". Mer bröd till mig. Mmm, bröd...

ARMSTARK
2015-11-25, 09:23
Fittbröd, mmm, med kukost på, delicious!

Lövbiffen
2015-11-25, 09:24
Massor av oskulder här hör jag. :D
Eller så förtränger folk att de redan smaskat från källan.


På samma not, så jag druckit öl jäst på svamp från byggarens skägg.


De flesta av oss väljer nog fisk försiktigt när vi skall äta dem och undviker gamla härskna flundror som legat på botten för länge och ådragit sig kvalster och andra läskiga saker. "Fridyk" genomför man bara med dykardräkt.

Pernam
2015-11-25, 09:27
Ja tänk vad folk hittar på...
Nej, jag skulle inte äta brödet. Misstänker att det inte blir någon vidare jäsning och kasst bröd är inget jag äter om jag slipper. Och dessutom så skulle jag inte vilja stödja dylikt skamlöst uppmärksamhetssökande.

Diomedea exulans
2015-11-25, 09:29
Skulle du vilja ha maränger lagade på sperma istället för äggvita?

Fisksperma, kallad "mjölke", har folk ätit sedan urminnes tider. Ofta friterad. https://en.wikipedia.org/wiki/Milt

Lite friterad sagge på hennes fittbröd skulle nog inte smaka så tokigt!

nukz
2015-11-25, 09:50
Skulle du vilja ha maränger lagade på sperma istället för äggvita?
Jag är inte övertygad om att det blir speciellt lyckat, men i sak är det inte mycket konstigare än andra saker som folk stoppar i sig. Som påpekat i tråden är det väl en och annan här inne som dels har haft sin tunga på/i en vagina, kanske smakat på sin egen sperma eller rentav svalt någon annans sats. Det är inte normalt att göra vad hon gjorde, men objektivt tycker jag inte att det är konstigare än många andra matvanor som anses normala för att det är det man är uppväxt med.

Exdiaq
2015-11-25, 10:16
Det är så äckligt att jag inte vet var jag ska ta vägen.

Första gången jag såg detta på FB blev jag irriterad. Nu blev jag förbannad. Tredje gången lär jag bli Allan.

J.V
2015-11-25, 10:19
Som påpekat i tråden är det väl en och annan här inne som dels har haft sin tunga på/i en vagina
Jodå, men nog fan hoppas den orala delen över vid eventuell svampinfektion.



Tapatalk.

nukz
2015-11-25, 10:23
Jodå, men nog fan hoppas den orala delen över vid eventuell svampinfektion.



Tapatalk.
Det är ju inte alltid man vet det innan och delen om sperma klippte du bort. Hursomhelst tillagas ju brödet så det spelar ingen roll.

J.V
2015-11-25, 10:37
Det är ju inte alltid man vet det innan och delen om sperma klippte du bort. Hursomhelst tillagas ju brödet så det spelar ingen roll.Nej, förhoppningsvis är ju tjejen nog vettig att säga till. Och även om man inte vet innan så upptäcker man det snabbt och kan sluta direkt...

Klippte bort det för det inte har med saken att göra. Sperma är en normal accessoar till penisen, till skillnad från en svampinfektion som inte ska vara där, eller i en vagina.


Tapatalk.

Manta
2015-11-25, 10:39
Klippte bort det för det inte har med saken att göra. Sperma är en normal accessoar till penisen, till skillnad från en svampinfektion som inte ska vara där, eller i en vagina.

Lol, fel.

Diomedea exulans
2015-11-25, 10:41
Är det något hon inte förtjänar är det "vrede". Det hon gör skadar ingen. Bli arga på elaka personer istället.

4623
2015-11-25, 10:43
Är det något hon inte förtjänar är det "vrede". Det hon gör skadar ingen. Bli arga på elaka personer istället.

Fritt fram för pizzabagarna att runka i kebabsåsen mao.

Mental
2015-11-25, 10:45
Nej, förhoppningsvis är ju tjejen nog vettig att säga till. Och även om man inte vet innan så upptäcker man det snabbt och kan sluta direkt...

Klippte bort det för det inte har med saken att göra. Sperma är en normal accessoar till penisen, till skillnad från en svampinfektion som inte ska vara där, eller i en vagina.


Tapatalk.

Du har alltid svamp, både i huden, könet, ansiktet osv. Du behöver inte ha t.ex en candidainfektion. Svamp ingår i kroppens normalflora. Du har även svamp i all luft du andas osv.
Svamp är en "normal accessoar" som du säger.

nukz
2015-11-25, 10:45
Nej, förhoppningsvis är ju tjejen nog vettig att säga till. Och även om man inte vet innan så upptäcker man det snabbt och kan sluta direkt...

Klippte bort det för det inte har med saken att göra. Sperma är en normal accessoar till penisen, till skillnad från en svampinfektion som inte ska vara där, eller i en vagina.


Tapatalk.

Är det normalt att separera en moder från dess avkomma för att kunna dia från ett annat djur, att laga mat med något annat djurs obefruktade ägg, tarmar, kollagen från ben och hud, osv.? De facto är det det, men rent objektivt fattar jag inte vad folk har för problem med hennes förehavanden i jämförelse. Och hon borde få göra vad hon vill utan massa hat då det knappast skadar någon.

Pernam
2015-11-25, 10:49
Fritt fram för pizzabagarna att runka i kebabsåsen mao.

Tja, om dom talar om det innan man beställer maten så är det väl deras problem?
Går hon runt och bjussar på brödet utan att tala om hur hon bakat det vore det ju jävligt.
Vill folk leka med maten och fjanta sig så är det inget att bli upprörd över.

Diomedea exulans
2015-11-25, 10:52
Fritt fram för pizzabagarna att runka i kebabsåsen mao.

Skulle leda till ganska svår psykisk smärta för de som ätit pizzan om det kom fram senare.

Blue.plz
2015-11-25, 11:08
Jodå, men nog fan hoppas den orala delen över vid eventuell svampinfektion.



Tapatalk.

Jästsvampar är en naturlig del av vaginalfloran. Och munfloran. Och hudfloran.

J.V
2015-11-25, 11:52
Antog att det var underförstått att jag menade en faktisk svampinfektion med tillhörande klåda, kesoflytningar, härlig doft och eventuell smärta vid samlag.

Men det var tydligen ett misstag, vi är ju trots allt på The Internets.


Tapatalk.

Gober
2015-11-25, 11:53
Nej, men tog en skogaholmslimpa med flensost imorse.

J.V
2015-11-25, 11:55
Är det normalt att separera en moder från dess avkomma för att kunna dia från ett annat djur, att laga mat med något annat djurs obefruktade ägg, tarmar, kollagen från ben och hud, osv.? De facto är det det, men rent objektivt fattar jag inte vad folk har för problem med hennes förehavanden i jämförelse. Och hon borde få göra vad hon vill utan massa hat då det knappast skadar någon.Du svarar ju själv på det. För människor är det ganska jättenormalt.


Tapatalk.

freaq
2015-11-25, 11:55
*spy*fyfan... började seriöst klökas när jag läste detta...*spy*

Ado2000
2015-11-25, 12:03
Fittbröd, mmm, med kukost på, delicious!

:laugh::laugh::laugh:

Aaaa fy fan asså

saigon
2015-11-25, 12:12
Såg tråden igår men blev äcklad av bara läsa titeln, idag tog jag mig mod att läsa, och fyfan seriöst bland det vidrigaste jag läst i hela mitt liv. Detta är fan svårslaget.

*spy**spy**spy**spy*


Edit: Ja svaret på frågan kan ni nog lista ut..

nukz
2015-11-25, 12:19
Du svarar ju själv på det. För människor är det ganska jättenormalt.


Tapatalk.

Och? Det gör det inte till någon objektiv sanning att hennes beteende skulle vara konstigare egentligen, bara enligt någon godtycklig konvention.

Manta
2015-11-25, 12:26
Antog att det var underförstått att jag menade en faktisk svampinfektion med tillhörande klåda, kesoflytningar, härlig doft och eventuell smärta vid samlag.

Men det var tydligen ett misstag, vi är ju trots allt på The Internets.


Tapatalk.


Så det är mängden svamp och inte svampen i sig som är problemet?

ARMSTARK
2015-11-25, 12:33
Så det är mängden svamp och inte svampen i sig som är problemet?

Man skulle kunna kalla det för något som maskerar vad det är, som corn. Det är ju svamp som man odlar på insidan av en silo, sen är det bara att skrapa loss från väggarna. En silo går iofs inte jämföra med en f-ta men ändå... *jorgen*

Diomedea exulans
2015-11-25, 12:40
Fittbröd, mmm, med kukost på, delicious!

Edit: Photobucket har visst slutat funka.

http://i404.photobucket.com/albums/pp130/Hendrong/Mobile%20Uploads/***_zpsglp8nczy.jpg (http://s404.photobucket.com/user/Hendrong/media/Mobile%20Uploads/***_zpsglp8nczy.jpg.html)

J.V
2015-11-25, 12:41
Och? Det gör det inte till någon objektiv sanning att hennes beteende skulle vara konstigare egentligen, bara enligt någon godtycklig konvention.Jag har inte sagt att hon beter sig konstigt.

Så det är mängden svamp och inte svampen i sig som är problemet?Det ar nar svampen blir ett problem som svampen ar ett problem.

Blaine
2015-11-25, 12:46
Om brödet är glutenfritt, visst.

VoDaresVins
2015-11-25, 13:31
Skulle jag kunna på bröd att jäsa av eget snor skulle jag inte heller äta. Jag är mentalt inte beredd att äta mat baserat på kroppsvätskor och liknande. Vore nåt smaksatt med tårar isåfall.

mela
2015-11-25, 13:33
Ja tänk vad folk hittar på...
Nej, jag skulle inte äta brödet. Misstänker att det inte blir någon vidare jäsning och kasst bröd är inget jag äter om jag slipper. Och dessutom så skulle jag inte vilja stödja dylikt skamlöst uppmärksamhetssökande.

Det kan bli väldigt bra bröd, surdeg gör du på mjöl och vatten, endast. Tveksamt om hennes klet skulle påverka det hela något vidare. Men då är det inte hennes svamp som startar jäsningsprocessen, det är surdegen som hon hade fått utan sin hittepåidé.

Pernam
2015-11-25, 14:20
Det kan bli väldigt bra bröd, surdeg gör du på mjöl och vatten, endast. Tveksamt om hennes klet skulle påverka det hela något vidare. Men då är det inte hennes svamp som startar jäsningsprocessen, det är surdegen som hon hade fått utan sin hittepåidé.

Jovars, men jag tänkte mig att hon hade i kletet som någon slags startkultur. Som man brukar göra med vetesurdeg typ.

mangemani
2015-11-25, 14:23
snart kommer det väl någon som fixar till svampstuvning utav fotsvamp och svamp de funnit på badrumsmattan

Diomedea exulans
2015-11-25, 14:50
Återvinning är miljövänligt.

Alexton
2015-11-25, 16:08
Bara för att något går att göra betyder det inte att man bör. Jag gör inte ansiktsmask av min sperma eller salt av mitt snor även om möjligheten finns.

alphahanen2
2015-11-25, 16:18
Bara en annan vilsen varelse som vill provocera.

Diomedea exulans
2015-11-25, 16:19
Bara för att något går att göra betyder det inte att man bör. Jag gör inte ansiktsmask av min sperma eller salt av mitt snor även om möjligheten finns.

"Your scientists were so preoccupied with whether or not they could, they didn’t stop to think if they should." - Dr. Ian Malcolm.

Bailah
2015-11-25, 16:37
Kräktes lite i min mun.

Bärsärk
2015-11-25, 16:39
Är förvånad över att ingen gjort nått mer med mens, mens är ju ett hett ämne bland feminister som det skrivs mycket böcker och annat på.

Kan man inte göra typ blodpudding på det om man silar lite?

Tricce
2015-11-25, 16:42
Kräktes lite i min mun.

Kanske kan baka en kaka på kräkset? :D

Bailah
2015-11-25, 16:44
Hade det varit ok att baka en käka på fläns?

Bärsärk
2015-11-25, 16:44
Kanske kan baka en kaka på kräkset? :D

Är det inte Jackass som käkar massa råa ägg, smör och sen spyr i en panna och steker de till en omelett?

Joo

fOWx82rVkOo

Klassiker :d

Darth Yoda
2015-11-25, 17:08
Jag äter f**** varje tillfälle jag får.

Linjedomarn
2015-11-25, 17:24
Är det glutenfritt tro?

nukz
2015-11-25, 17:30
Är förvånad över att ingen gjort nått mer med mens, mens är ju ett hett ämne bland feminister som det skrivs mycket böcker och annat på.

Kan man inte göra typ blodpudding på det om man silar lite?

Går väl bra att ha i brödbak för att få lite mer järn, eller shotta direkt från en menskopp.

VoDaresVins
2015-11-25, 17:58
Jag äter f**** varje tillfälle jag får.

f R U K O S , äh ja ger upp.

mangemani
2015-11-25, 18:09
ända sen jag läste detta igår, så har jag haft en svagt illamående känsla som jag inte tycks kunna bli av med.
undra hur många människor denna icke friska individ har bjudit på sina skumma bakverk innan hon outade sig själv:(

Diomedea exulans
2015-11-25, 18:16
ända sen jag läste detta igår, så har jag haft en svagt illamående känsla som jag inte tycks kunna bli av med.
undra hur många människor denna icke friska individ har bjudit på sina skumma bakverk innan hon outade sig själv:(

Troligtvis ingen. Det vore ju ganska taskigt.

mangemani
2015-11-25, 18:19
man vet ju aldrig vad sådana här skumma människor kan få för sig:(

ChuckTesta
2015-11-25, 20:13
Men vafaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan.

Luca Brasi
2015-11-26, 01:32
Jag betvivlar att merparten av jästen faktiskt kommer ifrån vaginan.
Försöket har inte utförts under tillräckligt kontrollerade former.

Diomedea exulans
2015-11-26, 22:36
Jag förutspår dessa produkter:

http://i404.photobucket.com/albums/pp130/Hendrong/krk_zpslrfl3zrm.jpg (http://s404.photobucket.com/user/Hendrong/media/krk_zpslrfl3zrm.jpg.html)

http://i404.photobucket.com/albums/pp130/Hendrong/kb1_zpsmgnjgxdk.jpg (http://s404.photobucket.com/user/Hendrong/media/kb1_zpsmgnjgxdk.jpg.html)

muddler
2015-11-26, 23:18
Nej fan heller :d Vad är nästa steg? Pasta med flensost?

filmjölk
2015-11-26, 23:33
Det där med kvinnlig (o)hygien är en svår fråga. När är det äckligt och när är det sexigt? En enpoängares trosor som hon nyss tagit av sig efter två dagar utan dusch är äckliga och ohygienska, precis samma sak fast av en tiopoängare är sexigt och inte det minsta äckligt.

Vid vilken skönhetsnivå på den klassiska skalan 1-10 går gränsen där äckliga saker slutat att vara äckliga pga poäng i ovan nämnda skala?

J.V
2015-11-26, 23:36
Tycker bada alternativen ar lite ofrascha. Inte ackligt, men lite ofräscht. Men da tycker jag inte trosor i sak ar sexigt heller, aven om det kan bli sexigt nar de sitter pa ratt kropp, men inte om de suttit pa nagon 10-poangare och nu bara ligger pa golvet.

Diomedea exulans
2015-11-26, 23:38
det där med kvinnlig (o)hygien är en svår fråga. När är det äckligt och när är det sexigt? En enpoängares trosor som hon nyss tagit av sig efter två dagar utan dusch är äckliga och ohygienska, precis samma sak fast av en tiopoängare är sexigt och inte det minsta äckligt.

Vid vilken skönhetsnivå på den klassiska skalan 1-10 går gränsen där äckliga saker slutat att vara äckliga pga poäng i ovan nämnda skala?

7.