handdator

Visa fullständig version : Jul 2015


Wzup2u
2015-11-24, 21:23
Jultråden 2015!

Skriv allt från a-ö.
När du sätter upp dina adventsljusstakar?

Favorit på Julbordet?

Vilken är den bästa Julmusten?

Favorit respektive äckligast i Aladdin asken?

Kanske är Paradis godare?

Visa upp eller beskriv din grymt coola gran och belysning!

Vad gör ni på Afton? käkar pizza ist & skiter fullständigt i alla Jultraditioner?

vafan vad som helst!

Själv ska jag sätta tomtehattar på mina superhero gubbar snart.. Bla Hulken , batman, catwoman, superman m.m

mangemani
2015-11-24, 21:27
själv håller man på och bygger ett vinter scenario utav stalingrad, trasig tank och en del döda, översnöade soldater, men nu när det är jul så sätter jag nog på den tomteluvor och ger tanken en gran.

Wzup2u
2015-11-24, 21:28
själv håller man på och bygger ett vinter scenario utav stalingrad, trasig tank och en del döda, översnöade soldater, men nu när det är jul så sätter jag nog på den tomteluvor och ger tanken en gran.

fan låter helt awesome man! =), ta en bild och ladda upp i tråden när du är klar tack! =) / Scarpa.

Slemmet
2015-11-24, 21:45
Enligt mig är julen den bästa av alla högtider. Det är onödigt att lista varför jag tycker så, den listan skulle bli jaefligt lång, men som bekräftelse för min stora kärlek för julen har jag redan fixat lite julpynt i lägenheten. :d

En sak är säker, på julafton skall jag käka som en gris. Skinka, rökt kalkon, kålrotslåda, morotslåda, lax, rubbet. Mätt som fan tänkte jag bli också, är inte nöjd förrän jag rullar i säng.
Kalle anka kollar jag endera helt eller delvis på varje år. Däremot förra året tittade jag även tomten är far till alla barn för första gången, och den gillade jag väldigt skarpt, så den skall tittas i år igen!

Sen så blir det att festa den 25:e, fast jag fortfarande tycker det är lite...fel(?)... att supa under julen. Men dessvärre så äger en av de bästa festerna på året rum på just den 25:e, så jag antar det är bara att bita ihop och supa i sig koskenkorvan som en tvättäkta finne :)

Minikubik
2015-11-24, 21:51
Jul morgon firas med alla barnen, dom får sina paket och en chans att pilla med dom innan deras mammor kallar för andra upptåg och jag slötittar på tv tills jag somnar

J.V
2015-11-25, 00:04
Blir varken Aladdin eller Paradis, om nu inte IKEA rakar ha tagit in nagra lador choklad, men jag har inte sett till nagot tidigare. Lite svenskt losviktsgodis ska man val trycka i sig i alla fall, vilket ju anda ar godare. Julmusten ar sa dyr sa den far sambon dricka, jag haller mig till Coca-Cola Zero. :D

Lar bli utbyta en klapp med tjejen pa morgonen, sedan ga till stranden nagra timmar och sedan mota upp lillasyster och lite diverse folk fran skandinavien for firande med nerladdat Kalle Anka, kottbullar och vad nu IKEA har tagit in i ar.

Klein
2015-11-25, 00:25
Kan inte köpa julmust där jag bor men det går att blanda ihop något som liknar julmust men i mitt tycke är ännu godare:

Bundaberg Ginger Ale + Porter

I övrigt blir det egenhändigt gravad lax, hembakad vörtlimpa, hemlagade köttbullar, hemgjord rödbetssallad, och torkad skinka.

Förmodligen får jag klä ut mig till tomte också och se om min dotter går på bluffen.

Tricce
2015-11-25, 08:22
Adventsstakarna och stjärnor åker alltid upp 29nov för mig! Min födelsedag då så det blir lite extra mys ;)

Fuark
2015-11-25, 08:40
sedan ga till stranden nagra timmar

Christmas = ruined

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

HerrLuta
2015-11-25, 09:45
Favorit på julbordet för min del är givetvis dopp i grytan (OBS! inget vörtbröd som blir slabbigt av att doppas utan en prima bit rektangulär Polarknäcke Original) tillsammans med en senapsgriljerad bit julskinka plus lite extra stark senap - ser fram emot den måltiden typ hela året om! *drool*

mela
2015-11-25, 13:41
Jag har alltid hatat julen, skithögtiden ger mig fortfarande ångest och jag sitter alltid och kollar på utlandsresor bara för att fly iväg själv. Till ett land med minimalt med kristna så att jag slipper helvetet.

Nu har jag dock egna barn och en sambo med starka och väldigt fina jultraditioner. Så jag försöker att betinga om hela högtiden. De har inte heller ett traditionellt julbord pga vegetarianer så det blir så annorlunda som det kan bli. Jag hoppas att jag snart kan lära mig att uppskatta julen istället för att tänka tillbaka på allt som varit.

4623
2015-11-25, 13:44
Jag har alltid hatat julen, skithögtiden ger mig fortfarande ångest och jag sitter alltid och kollar på utlandsresor bara för att fly iväg själv. Till ett land med minimalt med kristna så att jag slipper helvetet.


Hojta till om du vill dra! :naughty: Fick inte med mig någon i år så blir att åka hem. :(

J.V
2015-11-25, 14:07
Kan inte köpa julmust där jag bor men det går att blanda ihop något som liknar julmust men i mitt tycke är ännu godare:

Bundaberg Ginger Ale + PorterOuh. Tips pa nagon speciell porter?

Christmas = ruined
Neeeisschhh. Det ar ratt kul att aka ner till Bondi Beach och motas av hundratals (tusentals?) folk som gar runt i tomteluva i 30-35 graders varme pa en strand. :D

Jag har alltid hatat julen, skithögtiden ger mig fortfarande ångest och jag sitter alltid och kollar på utlandsresor bara för att fly iväg själv.
Hojta till om du vill dra! :naughty: Fick inte med mig någon i år så blir att åka hem.Ni ar välkomna bada tva.

PureWhey
2015-11-25, 14:09
Vart åker ni denna tiden på året? Också letat lite...

4623
2015-11-25, 14:13
Ni ar välkomna bada tva.

mycket lockande. :cool:

Vart åker ni denna tiden på året? Också letat lite...

Förra året var det Thailand, men ville till Brasilien. I år ville jag till Central- eller Sydamerika. Men folk har gjort slut på sin semester, har inga pengar, har flickvän/sambo/fru osv. Det suger att bli äldre.

anvihl
2015-11-25, 14:32
Jag har alltid hatat julen, skithögtiden ger mig fortfarande ångest och jag sitter alltid och kollar på utlandsresor bara för att fly iväg själv. Till ett land med minimalt med kristna så att jag slipper helvetet.

Nu har jag dock egna barn och en sambo med starka och väldigt fina jultraditioner. Så jag försöker att betinga om hela högtiden. De har inte heller ett traditionellt julbord pga vegetarianer så det blir så annorlunda som det kan bli. Jag hoppas att jag snart kan lära mig att uppskatta julen istället för att tänka tillbaka på allt som varit.

http://38.media.tumblr.com/4c9533b0b1a8f7af43017036ef4a8944/tumblr_n17d8sRT7s1t3l0clo2_500.gif

Julen är ju enda högtiden som är rolig, älskar dessutom kylan, klarheten i skallen när man är utomhus osv. Min familj och släkt har dock avdramatiserat julklapparna till att bara ge småsaker för typ 10-50kr, inte alls något jobbigt med julen kvar då tycker jag.

Det finns ju en anledning till att det påhittade helvetet sägs vara varmt... ;)

mela
2015-11-25, 15:17
Hojta till om du vill dra! :naughty: Fick inte med mig någon i år så blir att åka hem. :(

Hade jag varit singel och barnlös så absolut! Dock kan jag varken spanska eller portugisiska så Sydamerika är svårt. (Fast de har Churros och 3 liters vinflaskor!!)


Ni ar välkomna bada tva.

Najs! Vill se Australien....

http://38.media.tumblr.com/4c9533b0b1a8f7af43017036ef4a8944/tumblr_n17d8sRT7s1t3l0clo2_500.gif

Julen är ju enda högtiden som är rolig, älskar dessutom kylan, klarheten i skallen när man är utomhus osv. Min familj och släkt har dock avdramatiserat julklapparna till att bara ge småsaker för typ 10-50kr, inte alls något jobbigt med julen kvar då tycker jag.

Det finns ju en anledning till att det påhittade helvetet sägs vara varmt... ;)

Har du en släkt bestående av alkoholister och narkomaner spelar det ingen roll om stressen med julklapparna försvinner. Faktiskt. Det är det minsta problemet.

Wzup2u
2015-11-25, 21:49
Själv jobbar jag med att hjälpa folk som har det svårt under julen med mat, julstämmning, osv...

Wzup2u
2015-11-25, 21:50
http://38.media.tumblr.com/4c9533b0b1a8f7af43017036ef4a8944/tumblr_n17d8sRT7s1t3l0clo2_500.gif

Julen är ju enda högtiden som är rolig, älskar dessutom kylan, klarheten i skallen när man är utomhus osv. Min familj och släkt har dock avdramatiserat julklapparna till att bara ge småsaker för typ 10-50kr, inte alls något jobbigt med julen kvar då tycker jag.

Det finns ju en anledning till att det påhittade helvetet sägs vara varmt... ;)

same here, kylan älskar jag med =) alla fryser när jag njuter :D...

samma här vi har dragit ner klapparna ordentligt skönt som attan!!! och ingen stress över klappar.

Klein
2015-11-26, 00:12
Ouh. Tips pa nagon speciell porter?


Det här är en fin porter:
http://www.beeradvocate.com/beer/profile/113/572/

Men det går nog bra med de flesta Porters. Det är ju inte direkt så att den ginger ale jag rekommenderade är av hantverksklass.

Wzup2u
2015-11-26, 21:40
Adventsljusstakarna nere på jobbet idag.
& ska börja med mitt tilverkande av nya tomteluvor till mina superhjältar...
Bilder kommer framöver :D

filmjölk
2015-11-26, 22:20
Jag drömmer om en jul hemma, med bara familjen. Jag, min fru och min son. Ta det lugnt, käka julmat, dela ut klappar, mysa i soffan, min son somnar följt av sex med jultema där min fru har på sig en bit julgransglitter och en tomteluva.

Men nein så blir det inte. Halva släkten trängs i min trea och jag står i köket hela dagen och kombinerar köksarbete med att smygsupa. Förresten stryk smygsupa för jag skall jobba juldagen. När gästerna gått hem väldigt sent kontemplerar jag tyst en stund hur jag egentligen ville firat jul, och lurar mig själv till att tänka att nästa år blir det nog så.

J.V
2015-11-26, 22:56
Det här är en fin porter:
http://www.beeradvocate.com/beer/profile/113/572/

Men det går nog bra med de flesta Porters. Det är ju inte direkt så att den ginger ale jag rekommenderade är av hantverksklass.Tack for tipset!

Nej, men jag tankte att det kravs en extra fin porter for att vaga upp valet av ginger alen. :D

HMS Laestander
2015-11-27, 00:11
From imorgon börjas det med julmust i hushållet, vi kör stenhårt på Fredagen vid första advent och fram till Julafton varefter det som är kvar självklart får drickas upp men man köper inget mer.

I ett hushåll på fem pers (inklusive mina och mina syskons kompisar osv) kom vi julen 2009 eller 2010 upp i sammanlagt 81 1,5l flaskor julmust under sagda period.

Julafton spårar mest ur som vanligt och mycket konstiga saker händer. Mycket både till antal och som förstärkande ord. Folk blir fulla och sen är det i full fräs, men köttbullarna är goda utav bara helvete och fram tills att det väl spårar ur så är det mycket trevligt.

daniellinden
2015-11-27, 07:59
Jultråden 2015!

Skriv allt från a-ö.
När du sätter upp dina adventsljusstakar?

Favorit på Julbordet?

Vilken är den bästa Julmusten?

Favorit respektive äckligast i Aladdin asken?

Kanske är Paradis godare?

Visa upp eller beskriv din grymt coola gran och belysning!

Vad gör ni på Afton? käkar pizza ist & skiter fullständigt i alla Jultraditioner?

vafan vad som helst!

Själv ska jag sätta tomtehattar på mina superhero gubbar snart.. Bla Hulken , batman, catwoman, superman m.m


Satte upp de få julsaker jag har förra helgen :) har varit lite anti julsaker alla tidigare år men i år känns det helt tvärtom, kan vara att jag börjat jobba efter studietiden och har en schysst lägenhet, så kommer köpa in en hel del nytt i helgen :)

Bästa julmusten är nog Nygårdas lagrade på ekfat och romfat, annars nygårda eller apotekarnes.

Favorit i Aladdinasken- Gräddnougat eller trofénougat, äckligaste - som jag aldrig tar, körsbärs likör eller rom russin. (dock längesen jag provade, kanske blir ny favorit i år)



Favorit på julbordet är nog janssons frästelse, olika ostar och lax, leverpastej (skivbar så klart) bröd, julmust, glögg, det allra mesta egentligen. Men janssons är ett måste.

Paradis är nog snäppet bättre

Eftersom jag bor rätt så litet så har jag inte haft någon julgran hemma tidigare men i år köpte vi en liten vit gran på Citygross som är 60 cm hög. Riktigt tjusig!

Julafton är man ju så klart hos familjen, dock väldigt utspridda så man åker runt överallt i stortsätt. Men avslutar alltid hos sambons farmor och farfar där det blir gröt och mackor och julklappsöppning från typ 18-23 då alla kusinerna och så är där. Även ostkaka och annan fika förtäras.

Wzup2u
2015-11-28, 22:32
Imorgon är det första advent!
Glögg, pepparkakor och kanske en lussekatt? :)

PureWhey
2015-11-28, 22:36
Julbord för mig. Blir 2 dagars kcal-ranson på kräftor, typ.

BlötSnö
2015-11-28, 23:23
Jobbar kväll hela julhelgen.
Ingen släkt i stan. Damen jobbar natt och bor 13 mil bort.
Det blir väl till att glida runt hemma i min tomte-onepiece och dricka julmust, titta på Kalle och sedan åka in till jobbet.

Wzup2u
2015-11-28, 23:26
Jobbar kväll hela julhelgen.
Ingen släkt i stan. Damen jobbar natt och bor 13 mil bort.
Det blir väl till att glida runt hemma i min tomte-onepiece och dricka julmust, titta på Kalle och sedan åka in till jobbet.

Har du en sådan här???

http://i.ebayimg.com/images/i/321247667086-0-1/s-l1000.jpg

BlötSnö
2015-11-28, 23:37
Nej. En vanlig röd, fast huvan är en lång med boll på. Hittade den för 99:- på någon pop up-butik. Min tredje sparkdräkt. :p

Wzup2u
2015-11-29, 09:19
Nej. En vanlig röd, fast huvan är en lång med boll på. Hittade den för 99:- på någon pop up-butik. Min tredje sparkdräkt. :p

Okej ta en bild för sjutton =)!

Hade onepiece för några år sedan trivdes inte i det, så sålde den och köpte ett par nya adidas mysbyxor och en sleten t shirt till det =)

Minikubik
2015-11-29, 09:34
Hur mycket julklappar köper folk egentligen?

4623
2015-11-29, 11:39
två

mela
2015-11-29, 12:03
Hur mycket julklappar köper folk egentligen?

För 150-200 till alla syskonbarn (totalt 5 st).
Secret Santa 200:- en styck
Julklappsspelet 50:- och 100:-
Något litet symboliskt till mor och far
Något som vi behöver i hemmet till sambon.
2 julklappar till dottern.

Sedan får typ alla fotokalender och skolkort på dottern.

Aliaas
2015-11-29, 12:13
Hur mycket julklappar köper folk egentligen?

köper till 3 stycken, mor, far och flickvän.

runt 500 spänn per peson

daniellinden
2015-11-29, 13:02
Imorgon är det första advent!
Glögg, pepparkakor och kanske en lussekatt? :)

Ska tävla nästa helg så det får vänta :( .. dock ser jag sjukt mycket fram mot helgen efter då det blir julbak i mängder (lussebullar, vörtbröd, rocky road, fudge, kola, knäck), sen helgen därpå åker man på Cindirella med Mannerströms julbord :D

Starke75an
2015-11-29, 14:43
Ska ut och spana in nån gran i skogen. Brukar utse en som ska huggas nån dag innan jul. Lika bra göra det innan snön lägger sig.

mangemani
2015-11-29, 16:02
var tänkt att man skulle ned på julskyltningen på stan idag, men det är typ ingen snö och noll julstämning tack vare det. hoppas snön kommer snart, så man får julstämning igen, annars får scarpa utföra ett mirakel, hjälpa en att få julstämning:P

Wzup2u
2015-11-29, 21:20
var tänkt att man skulle ned på julskyltningen på stan idag, men det är typ ingen snö och noll julstämning tack vare det. hoppas snön kommer snart, så man får julstämning igen, annars får scarpa utföra ett mirakel, hjälpa en att få julstämning:P

Jobbade idag och mkt folk ute, och vi sålde hundratals lussekatter, pepparkakor osv osv...

Vi tände upp adventsljusstakar, slog på julmusik (som knappt hördes av alla kunder) men ändå :D), sen fakrsprayade vi fönsterna med konstsnö =) upplevdes ganska juligt denna 1a advent, även om det regnade och var plusgrader =)... Helvetes hård dag förövrigt :D

Jag tycker du ska kika på julfilm, dricka glögg och käka lussekatter & ha adventsljuststakar tända...

Då får du nog lite feels =)...

& köp fakespraysnö för det lilla extra :D

King Grub
2015-11-29, 21:33
Hur mycket julklappar köper folk egentligen?

Inga nu när mamma inte finns längre. Lägger allt på mig själv. Looking out for no 1.

An Iron Soul
2015-11-29, 21:49
Brukar alltid träna på morgonen innan jag åker hem till mamma för att fira med familjen.
Det är ett skönt sett att slippa all julstress. Bastar efteråt, på med skjortan och en stickad jultröja. Köper med mig en Aladdin ask på vägen.
På julbordet plockar bara det jag verkligen tycker om. Rökt lax, skinka, köttbullar m.m. Ostkaka och brända mandlar vid sidan av. Mumma.

Dricker ingen alkohol.

"nämen ska du inte ta lite av de, de och de.." *facepalm*

Minikubik
2015-11-29, 21:50
Inga nu när mamma inte finns längre. Lägger allt på mig själv. Looking out for no 1.

Känns som så jag hade gjort om jag inte hade barn. Inser att med barn, och födelsedagar i december, får no 1 nöja sig med no presenter

Lipservice
2015-11-29, 22:27
Älskar snaps men dricker bara under de Svenska högtiderna. Jul, Påsk och Midsommar.
Är både för gammal och fattig för julklappar, barna får allt istället.
Och maten är sisådär eftersom man har allergi mot hälften på bordet.
Så min Jul får 2/5 stjärnor av mig :cool:

Fredron
2015-11-29, 22:31
Hur mycket julklappar köper folk egentligen?

Kommer inte köpa några presenter i år utan hade tänkt att göra marmelad eller något liknande till cirka 10 personer.
Vill heller inte ha några presenter förutom saker som jag enkelt kan äta upp.

Olegh
2015-11-29, 22:54
Jul är tyvärr synonymt med frustration, besvikelse och gräl. Det hade varit trevligare utan.

anvihl
2015-11-29, 23:11
Jul är tyvärr synonymt med frustration, besvikelse och gräl. Det hade varit trevligare utan.

Skit i det då.

Dreas
2015-11-30, 07:26
Hur mycket julklappar köper folk egentligen?Något till mor, far, svärfar, svärfars fru och svärmor. Och lillkillen får också något litet.

awesomooo
2015-11-30, 08:22
Ja känns ju verkligen som det börjar närma sig jul, 8 grader och regn, det är väl det nya Sveriget.

Spettet
2015-12-02, 10:32
Var hemma i helgen och mor hade bakat lussekatter*drool* Vart bara 5st, det krävdes all min disciplin att inte äta flera. Men på julafton när det bär hemåt igen då är det beställt onödigt myket lussekatter och kommer väl gå tuggades lussekatter under hela dagen.

Börjat se igenom dom gamla hederliga julkalendrarna:
Sunes Jul
Pettson & Findus
Mysteriet på Greveholm
Pelle Svanslös
Julens Hjältar
När karusellerna sover
Ronny & Julia
Dieselråttor & Sjömansmöss

Wzup2u
2015-12-03, 22:31
Var hemma i helgen och mor hade bakat lussekatter*drool* Vart bara 5st, det krävdes all min disciplin att inte äta flera. Men på julafton när det bär hemåt igen då är det beställt onödigt myket lussekatter och kommer väl gå tuggades lussekatter under hela dagen.

Börjat se igenom dom gamla hederliga julkalendrarna:
Sunes Jul
Pettson & Findus
Mysteriet på Greveholm
Pelle Svanslös
Julens Hjältar
När karusellerna sover
Ronny & Julia
Dieselråttor & Sjömansmöss

Kan även rekomendera julkalender "En riktig jul" från 2008...

Wzup2u
2015-12-03, 22:32
Sådär då var man julklädd på avataren!

http://oi64.tinypic.com/2r762hk.jpg

Bärsärk
2015-12-03, 23:28
Kan även rekomendera julkalender "En riktig jul" från 2008...

Eller "Jul i Kapernaum" från 95, mycket bra skådespelarinsatser och sånginsatser i den.

izmS7ajCcXA

Spettet
2015-12-04, 08:07
Kan även rekomendera julkalender "En riktig jul" från 2008...

Men är det inte den tomten dör i?

Spettet
2015-12-04, 08:08
Eller "Jul i Kapernaum" från 95, mycket bra skådespelarinsatser och sånginsatser i den.

izmS7ajCcXA

Vet inte, hade svårt för den men får kanske ge den en ny chans nästa år.

Wzup2u
2015-12-04, 08:18
Eller "Jul i Kapernaum" från 95, mycket bra skådespelarinsatser och sånginsatser i den.

izmS7ajCcXA

ojah en stor favorit med =)

MackeJuve
2015-12-04, 08:23
Älskar jul! 23:e syns man ett gäng vänner på kvällen, dricker öl, umgås och spelar Bingolotto. 24:e vaknar man lite lätt sliten men pallrar sig till gymmet(efter att ha ätit skinksmörgås och senap). Man drar av ett bra förmiddagspass där man gör allt det man känner för träningsmässigt. Därefter kommer man hem, trycker i sig sjukt mycket protein i form av skinka, korv, köttbullar, ägg och revbensspjäll. Man riktigt känner hur alla kalorier går rakt in i musklerna. Framåt kvällen är man lite lullig efter ett gäng öl och snaps med släkten, avslutar dagen med "Svensson Svensson" och "Tomten är far till alla barnen". Morgondagen, juldagen, är en enda stor fylla. Rätt skapligt på dagen drar man in till stan ett gäng polare och börjar dricka öl och glögg. Framåt kvällen har ett tiotal till anslutit och det blir beerpong, julklappsspelet och mer glögg och öl. Dagen avslutas på årets största fest där alla man känner är. 26:e är jag otroligt bakis och lirar FIFA hela dagen :D 23:e-26:e är verkligen gudomliga dagar.

TIMPA
2015-12-04, 10:55
älskar jul! 23:e syns man ett gäng vänner på kvällen, dricker öl, umgås och spelar bingolotto. 24:e vaknar man lite lätt sliten men pallrar sig till gymmet(efter att ha ätit skinksmörgås och senap). Man drar av ett bra förmiddagspass där man gör allt det man känner för träningsmässigt. Därefter kommer man hem, trycker i sig sjukt mycket protein i form av skinka, korv, köttbullar, ägg och revbensspjäll. Man riktigt känner hur alla kalorier går rakt in i musklerna. Framåt kvällen är man lite lullig efter ett gäng öl och snaps med släkten, avslutar dagen med "svensson svensson" och "tomten är far till alla barnen". Morgondagen, juldagen, är en enda stor fylla. Rätt skapligt på dagen drar man in till stan ett gäng polare och börjar dricka öl och glögg. Framåt kvällen har ett tiotal till anslutit och det blir beerpong, julklappsspelet och mer glögg och öl. Dagen avslutas på årets största fest där alla man känner är. 26:e är jag otroligt bakis och lirar fifa hela dagen :d 23:e-26:e är verkligen gudomliga dagar.

+1

PIN0CCHI0
2015-12-04, 13:33
Julklappstips till fadern min. Han är 55+, hans intressen är främst löpning och budget ligger runt 400kr. Någon som kan komma med råd? :)

Wzup2u
2015-12-04, 21:28
Låten passar in julen lite hahaha helt awesome.

P01hRhD0NGQ

mini
2015-12-04, 22:09
Mitt bidrag till julen är egengjorda chokladpraliner. Ska hinna gjuta 10 sorter nästa helg. Heja mig.

Olegh
2015-12-04, 22:16
Skit i det då.

Konsekvenserna skulle bli snarlika. Moment 22.

awesomooo
2015-12-04, 22:21
En kompis råkade avslöja sin julklapp till mig, det blir en platta Tyskie vilket är en av mina favoriter. Ska man själv även ge bort sprit i julklapp eller blir det kanske lite tråkigt och fantasilöst?

anvihl
2015-12-04, 22:24
Konsekvenserna skulle bli snarlika. Moment 22.

UrsäktarN.

Wzup2u
2015-12-04, 22:41
En kompis råkade avslöja sin julklapp till mig, det blir en platta Tyskie vilket är en av mina favoriter. Ska man själv även ge bort sprit i julklapp eller blir det kanske lite tråkigt och fantasilöst?

Nej, ge bort ett flak pepsi max hälsosammare och godare :)

Perramja
2015-12-05, 17:12
Nej, ge bort ett flak pepsi max hälsosammare och godare :)

Fy fanken va besviken jag hade blivit om jag hade fått pepsi max istället för någon fin rusningsdryck*grr*

Bärsärk
2015-12-05, 17:58
Fy fanken va besviken jag hade blivit om jag hade fått pepsi max istället för någon fin rusningsdryck*grr*

Burk pepsi är inget man skämtar bort direkt! Hade jag däremot fått nån slaskig 1.5 liters pet flaska...

juckeyy
2015-12-05, 18:13
Jag lovar att denna uppesittarkväll så vinner jag ett stort pris!
Ska vara väldigt snäll iår och dela det med alla er här isåfall.

awesomooo
2015-12-05, 18:47
Nej, ge bort ett flak pepsi max hälsosammare och godare :)

Fy fanken va besviken jag hade blivit om jag hade fått pepsi max istället för någon fin rusningsdryck*grr*

Burk pepsi är inget man skämtar bort direkt! Hade jag däremot fått nån slaskig 1.5 liters pet flaska...

Hade ju sagt upp vänskapen direkt. Min polare fick åka till Polen för att köpa en julklapp till mig, jag tror han förväntar sig något lite mer glamoröst än en platta Pepsi Max :D

Jag lovar att denna uppesittarkväll så vinner jag ett stort pris!
Ska vara väldigt snäll iår och dela det med alla er här isåfall.

Jag har vunnit stort en gång på uppesittarkvällen så för min del är det ingen mening att köpa en lott längre :(

Wzup2u
2015-12-05, 23:01
Själv hade jag blivit glad för ett flak pepsi, till och med önskat mig det när jag fyllt år istället för blomma, även i julklapp och ett år fick jag öppna ett paket med 24pack pepsi max :D

Wzup2u
2015-12-06, 01:03
Skärpning och sätt på Er tomteluvorna nu!....
Alternativt hornen...

http://2.bp.blogspot.com/_UgJT7XB2G0Y/TRAj-3A50HI/AAAAAAAAPuw/gfdWYjQzZSQ/s1600/beavisbutthead-xmas3.jpg

Yes
2015-12-06, 01:34
En kompis råkade avslöja sin julklapp till mig, det blir en platta Tyskie vilket är en av mina favoriter. Ska man själv även ge bort sprit i julklapp eller blir det kanske lite tråkigt och fantasilöst?
Det är en för jävla bra kompis!

Wzup2u
2015-12-07, 09:14
Just opened a Christmas present from my uncle. It was a box of rice.

Thanks Uncle Ben.

Wzup2u
2015-12-11, 22:27
copypaste

http://www.sjohistoriska.se/ImageVaultFiles/id_7088/cf_9/st_edited/mWYh7x4RQhm4noVP5zh2.jpg

Detta foto är taget 1939, ombord på lasarettsfartyget Prins Carl. Det hade byggts som Sveabolagets lastfartyg Munin 1931 men övertagits och bytt namn i början av kriget. På fotot är det fartygschefen Eskil Sjövall som blir uppvaktad på sängkanten. Den ljusprydda ”lussebruden” har vi tyvärr inte namnet på. Vid tillfället låg fartyget i Hårsfjärden i Stockholms skärgård.

Kaptenens bekymrade min kan bero på att han är nyvaken, men jag tror han hade annat att oroa sig för. Knappt två veckor tidigare hade sovjetiska trupper gått in i Finland. Även den svenska sjöfarten påverkades. Sedan det tyska anfallet i Polen drygt två månader tidigare hade inte mindre än 9 fartyg torpederats.

Samma dag som fotot togs inträffade en förfärlig händelse ombord på ett annat av flottans fartyg. På eftermiddagen befann sig fartyget Manligheten utanför Vinga. När besättningen på det gamla pansarskeppet bärgade en märklig wire med egendomliga kopplingar detonerade en kraftig sprängladdning. Fyra man dog omedelbart och ytterligare två några dagar senare. Det man fått upp var en tysk minsvepningsutrustning som låg och flöt - en utrustning man aldrig tidigare sett.

Kapten Sjövall visste som sagt ännu ingenting om den förfärliga händelsen på Västkusten. Däremot kanske det litet tokiga luciafirandet gjorde det lättare att hantera vardagens allt mer hotfulla situation.

från: http://www.sjohistoriska.se/sv/Fordjupning/Blogg/Kulturarvsbloggen/Fredrik-Blomqvist/

King Grub
2015-12-11, 22:34
Jag åt så många skumtomtar i dag att jag känner ett svagt illamående nu.

Wzup2u
2015-12-11, 22:45
Jag åt så många skumtomtar i dag att jag känner ett svagt illamående nu.

Skumtomtar har den effekten =)

Hur många åt du upp från skumtomtarnas parad? =)

Tomas Tryffel
2015-12-11, 22:47
Jag åt så många skumtomtar i dag att jag känner ett svagt illamående nu.

Clementin? De är riktigt bra, till min stora förvåning.

Wzup2u
2015-12-13, 22:37
http://media2.brfolver.se/2014/12/Lucia.png

Wzup2u
2015-12-15, 20:59
För exakt 36 år sedan idag uppfann två bröder spelet Trivial Pursuit i köket hemma i Montreal, Kanada.

Perfekt underhåll innan jul.

Wzup2u
2015-12-16, 21:38
http://sushimakingforthesoul.files.wordpress.com/2013/12/all-i-want-for-christmas.jpg?w=300&h=300

daniellinden
2015-12-17, 08:37
http://sushimakingforthesoul.files.wordpress.com/2013/12/all-i-want-for-christmas.jpg?w=300&h=300

true shit :d tänk om precis en vecka, på juldagsmorgonen. Frossan är ett faktum

Olegh
2015-12-17, 20:23
Har inte handlat en enda julklapp. Feelsbadman.jpg

http://i.imgur.com/9TjmZaV.gif

Wzup2u
2015-12-17, 21:58
Perfekta julklappen till Er som har tjej.

Snyggaste strumpbyxorna ever eller?

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/18/25/5a/18255ab4cc6c8e56a91f66df9811b865.jpg

Wzup2u
2015-12-23, 19:59
Att titta på avsnitt 21,22 & på årets julkalender var mkt kul!

21=70talet
22=80talet
& 23=90talet...

Sevärt...

Minikubik
2015-12-23, 20:48
Tror jag såg avsnitt 21 häromdagen när jag körde intervaller på morgonen, var ju riktigt kul

Wzup2u
2015-12-23, 20:50
Tror jag såg avsnitt 21 häromdagen när jag körde intervaller på morgonen, var ju riktigt kul

titta 22an och 23an! awesome... finns ju på svtplay

Minikubik
2015-12-23, 21:18
titta 22an och 23an! awesome... finns ju på svtplay

Ska se om jag kan snylta lite internet av nån granne och kolla i julhelgen

Wzup2u
2015-12-23, 21:21
Ska se om jag kan snylta lite internet av nån granne och kolla i julhelgen

Har du inget nät? eller vad ? =) hur surfar du nu ? mobilen antar jag men kanske kan kika där på isf?

Minikubik
2015-12-23, 21:29
Har du inget nät? eller vad ? =) hur surfar du nu ? mobilen antar jag men kanske kan kika där på isf?

Kör i princip hela mitt cyberliv genom telefonen, har 5gb räcker till i princip allt jag behöver men att kolla film och playkanaler går bort :)

Wzup2u
2015-12-24, 08:27
Kör i princip hela mitt cyberliv genom telefonen, har 5gb räcker till i princip allt jag behöver men att kolla film och playkanaler går bort :)

ah now i c, mm kika på dem sen =)

Wzup2u
2015-12-24, 08:29
God Jul!

http://i.istockimg.com/file_thumbview_approve/27879656/3/stock-illustration-27879656-vector-of-december-24th-calendar.jpg

Akerhage
2015-12-24, 08:56
God Jul!

StarkaUlf
2015-12-24, 09:00
God jul!

Fast det får man väl inte säga i det här jävla landet.

Bärsärk
2015-12-24, 10:29
FYFVXq38dAc

Perramja
2015-12-24, 10:40
God jul!

Fast det får man väl inte säga i det här jävla landet.

Rasistpost inrapporterad!

Minimjölk
2015-12-24, 12:45
God Jul och adjö.
Minimjölk loggar ut.