handdator

Visa fullständig version : Whey 100, och viktökning ??


nullnoll
2004-04-14, 07:52
Tjenare på er.

Jag undrar om Whey 100 är ett bra protein som fungerar eller rekomenderar ni något annat ?? Så undrar jag också om man går upp i vikt vid för högt intag av protein ?? men har hört att kroppen bara tar upp det den kan och bygger av det, och det som sen blir över kommer ut på toan .. är detta rätt ??

Tack för infon på förhand.

King Grub
2004-04-14, 08:01
men har hört att kroppen bara tar upp det den kan och bygger av det, och det som sen blir över kommer ut på toan .. är detta rätt ??

Kroppen är inte så dumt konstruerad att den bajsar ut ett eventuell värdefullt energiöverskott.

Allt överskott lagras, som muskelglykogen eller kroppsfett.

Just protein är dock svårt att lagra in som kroppsfett, eftersom omvandlingsprocessen i sig är energikrävande, och det kommer inte att finnas många proteinkalorier kvar att lagra in som fett, när den är klar.

Men medan kroppen förbränner ett eventuellt proteinöverskott lagras naturligtvis energi från annat in i stället.

Så i princip: allt överskott lagras. Men det är ett energiöverskott som gör dig fet, inte proteinet i sig.

Sparrisen
2004-04-14, 08:36
Originally posted by nullnoll
Tjenare på er.

Jag undrar om Whey 100 är ett bra protein som fungerar eller rekomenderar ni något annat ?? Så undrar jag också om man går upp i vikt vid för högt intag av protein ?? men har hört att kroppen bara tar upp det den kan och bygger av det, och det som sen blir över kommer ut på toan .. är detta rätt ??

Tack för infon på förhand.

Whey-100 anser jag inte vara prisvärt alls. Satsa istället på whey-80... ett gram fett hit och dit...

aliquis
2004-04-14, 10:46
rätt svar är ju naturligtvis att satsa på 10kg exell istället för whey* då vi är på kolozzeum.

z_bumbi
2004-04-14, 10:58
Är man laktosinterant så funkar 100:an bra, är man inte det så känns det som en onödig utgift bara för att undvika lite fett och kolhydrater.

Ett koncentrat ger mer protein för pengarna, man får ta en liten mängd mer pulver varje gång men mer är det inte.

skaparn
2004-07-20, 13:25
Originally posted by boFFen
är både whey80 och whey100 vassle ?

?

Whey = Vassle