handdator

Visa fullständig version : Champions League 2015/2016


MackeJuve
2015-11-24, 11:56
Finns det några tappra själar med fotbollsintresse utöver Allsvenskan och landslag? Ikväll kollar jag på Barcelona - Roma där jag hoppas på de sistnämnda men är realist nog att inse att det nog blir en jävligt ensidig historia. Imorgon blir det dubbla skärmar med fokus på Juve - City men några slängda getögon på Malmö - PSG.

Vore helt underbart om Juve kunde tvåla till City igen. Slipper i alla fall Hernanes från start vilket är ett gott tecken, oj vilken skitvärvning det var. Det tragiska är att det inte finns så mycket alternativ. Vore grymt om någon "doldis" klev fram ikväll och visade att denne ska spela och klarar av det, typ Sturaro. Just offensiven har ju INTE varit bra och det vore så jävla härligt att se laget spela ut imorgon och vända den trenden. Anfallarna har potential men någon grym trequartista saknas helt. Oscar i januari? Ja tack!

4623
2015-11-24, 12:05
Tycker gruppspelet i Champions league har blivit tråkigare. Visst är det kul med uppstickare. Men jag är inte speciellt intresserad av att se BATE, Gent, Astana osv. Vet inte vilken match det blir idag. Lutar väl åt Barcelona - Roma även om Barca inte gör något för mig.

StarkaUlf
2015-11-24, 12:05
Jag hoppas bara att United vinner gruppen. Arsenal får gärna åka ut.

ducedo
2015-11-24, 12:13
Det är ett bagatellartat problem men jag ogillar att man lagt Man Utd och MFF på samma speldagar.

Idag känns det spontant som att där inte är en enda riktigt sevärd match. Barcelona - Roma vore väl det förnuftiga men jag ogillar verkligen deras spel baserat på bollinnehav.

MackeJuve
2015-11-24, 12:15
Jag hoppas bara att United vinner gruppen. Arsenal får gärna åka ut.
Är ju calcio-älskare så är lite skadeglad mot PL-lagen så för min del får Arsenal gärna åka ut. United med men de lyckas nog ta sig vidare. Har Glömt tabelläget i Uniteds grupp?

Skickat från min D5503 via Tapatalk

MackeJuve
2015-11-24, 12:16
Edit: Helvete så jämt det var. 7,6 ,6 och 4.

Skickat från min D5503 via Tapatalk

MackeJuve
2015-11-24, 12:20
Det är ett bagatellartat problem men jag ogillar att man lagt Man Utd och MFF på samma speldagar.

Idag känns det spontant som att där inte är en enda riktigt sevärd match. Barcelona - Roma vore väl det förnuftiga men jag ogillar verkligen deras spel baserat på bollinnehav.
De spelar ju rakare nu när de fått Suarez i alla fall så tycker att de har blivit roligare att kolla på. Men kollar man ikväll kommer man få se Barca trilla boll och Roma försvara sig i 90 min så det känns ju inte så jätteroligt.

Skickat från min D5503 via Tapatalk

Hövdingen
2015-11-24, 17:47
Zenit - Valencia nu kl.18.00

Har det med tidsskillnad att göra eller något annat?

4623
2015-11-24, 17:52
Zenit - Valencia nu kl.18.00

Har det med tidsskillnad att göra eller något annat?

Precis, matcher i Ryssland brukar gå tidigare.

MackeJuve
2015-11-24, 21:21
Helvete inget kul att kolla på. Ser Barca-Roma, sjukt ointressant och ensidigt som förutspått. Funderar helt seriöst på Netflix eller sängen. Någon som ser en match med lite nerv och kul spel i?

Skickat från min D5503 via Tapatalk

spoon
2015-11-24, 21:31
Arsenal spelar sitt finspel idag och leder med 2-0. Fungerar fint att slökolla på.

Tapatalk

StarkaUlf
2015-11-24, 22:08
Arsenal spelar sitt finspel idag och leder med 2-0. Fungerar fint att slökolla på.

Tapatalk

Hyfsad uppvisning av Barcelona.

MackeJuve
2015-11-24, 22:18
Arsenal spelar sitt finspel idag och leder med 2-0. Fungerar fint att slökolla på.

Tapatalk
Såg det för sent, gick o la mig. Grupperna som spelar den här omgången är verkligen så sjukt ointressanta, i alla fall för mig.

Skickat från min D5503 via Tapatalk

MrBoris
2015-11-25, 02:31
Vilken comeback av Messi :bow: Och Suarez alltid grym

MackeJuve
2015-11-25, 08:24
Vilken comeback av Messi :bow: Och Suarez alltid grym

De är fantastiska, Neymar gjorde lite som han ville igår också(som vanligt den här säsongen, världens näst bästa spelare just nu?). Det känns mer och mer som att det bara finns två lag i världen som håller samma höga nivå och det är Barca och Bayern. Real har fallit ifrån, Juve har tappat i kvalité.

MrBoris
2015-11-25, 09:07
De är fantastiska, Neymar gjorde lite som han ville igår också(som vanligt den här säsongen, världens näst bästa spelare just nu?). Det känns mer och mer som att det bara finns två lag i världen som håller samma höga nivå och det är Barca och Bayern. Real har fallit ifrån, Juve har tappat i kvalité.

Neymar är grym måste säga att den nivån han hållt denna säsong är utan tvekan det bästa jag sett av honom. Med tanke på Messis vår och att han snabbt nu verkar vara tillbaka sen skada tror jag dock att han vinner guldbollen, sin 5e makalösa guldboll :hbang:

StarkaUlf
2015-11-25, 09:30
Guldbollen är ett halvt skämt. Det bör finnas olika guldbollar om det ska vara som det är nu. Just nu är det bara dom som gör mest poäng/mål som ens har en chans att vinna den, vilket är fel. Fotboll är så mycket mer.

4623
2015-11-25, 09:31
Guldbollen är ett halvt skämt. Det bör finnas olika guldbollar om det ska vara som det är nu. Just nu är det bara dom som gör mest poäng/mål som ens har en chans att vinna den, vilket är fel. Fotboll är så mycket mer.

Fast förutom att Neuer borde haft den förra året vem har varit bättre än Messi och Ronaldo?

StarkaUlf
2015-11-25, 09:47
Fast förutom att Neuer borde haft den förra året vem har varit bättre än Messi och Ronaldo?

Vilka kriterier ska vi ta med i bedömandet? Bara att göra poäng? Ja, då vinner dom varje år.

Men ända sedan jag har spelat och sett fotboll så går det ut på mer än att bara vara en offensiv kraft. Även om man så är en överlägsen just sådan.

Spelare som behärskar varje del av spelet utmärkt bör ha en stor chans att vinna priset, men det finns inte på kartan just nu.

T.ex Sneijder var en het kandidat, som borde ha vunnit enligt i princip alla förutom dom som får lägga sina röster, då han var mästerlig på mittfältet för Inter 2009/10. Tyvärr var det då som FIFA började dela ut priset.

4623
2015-11-25, 09:50
Vilka kriterier ska vi ta med i bedömandet? Bara att göra poäng? Ja, då vinner dom varje år.

Men ända sedan jag har spelat och sett fotboll så går det ut på mer än att bara vara en offensiv kraft. Även om man så är en överlägsen just sådan.

Spelare som behärskar varje del av spelet utmärkt bör ha en stor chans att vinna priset, men det finns inte på kartan just nu.

Säg vem du tycker är bättre istället. Jag kommer inte på någon.

MackeJuve
2015-11-25, 10:06
Neuer borde inte ha haft den förra året, inte när det finns spelare som gör ~60 mål och ett gäng assist per säsong. De är mer avgörande för sina lag. Neuer var/är spektakulär och har typ infört en ny målvaktsstil plus att han grymt bra men tycker verkligen inte att han ska ha den framför Messi eller Ronaldo. Det känns lite som när det fanns argument för att Ribery skulle få guldbollen 2013 när Bayern vann allt. Det främsta argumentet då var att han var den bästa spelaren i Europas bästa lag, men han var ju tveklöst inte världens bästa spelare. Sneidjer däremot kan jag hålla med borde ha fått den 2010, det är det många som tycker.

Kom gärna med förslag på spelare som har hållit högre klass de senaste åren. Det finns ingen mittback som har varit överlägsen, likt Cannavaro var 2006, då han också vann. Det finns ingen mittfältare som spelar i en helt egen division, likt Zidane har gjort, då han också vann. Det finns gott om sjukt bra spelare, men utomjordingar har det bara funnits två stycken de senaste åren.

MrBoris
2015-11-25, 10:27
Neuer borde inte ha haft den förra året, inte när det finns spelare som gör ~60 mål och ett gäng assist per säsong. De är mer avgörande för sina lag. Neuer var/är spektakulär och har typ infört en ny målvaktsstil plus att han grymt bra men tycker verkligen inte att han ska ha den framför Messi eller Ronaldo. Det känns lite som när det fanns argument för att Ribery skulle få guldbollen 2013 när Bayern vann allt. Det främsta argumentet då var att han var den bästa spelaren i Europas bästa lag, men han var ju tveklöst inte världens bästa spelare. Sneidjer däremot kan jag hålla med borde ha fått den 2010, det är det många som tycker.

Kom gärna med förslag på spelare som har hållit högre klass de senaste åren. Det finns ingen mittback som har varit överlägsen, likt Cannavaro var 2006, då han också vann. Det finns ingen mittfältare som spelar i en helt egen division, likt Zidane har gjort, då han också vann. Det finns gott om sjukt bra spelare, men utomjordingar har det bara funnits två stycken de senaste åren.

Väl skrivet, +1. Finns ingen som hotar Messi i år. När han blir för gammal för att måla tror jag han går ner på mittfältet istället och även där kommer han briljera, hans passningar är helt utomjordiska dem med.

MackeJuve
2015-11-25, 10:33
Väl skrivet, +1. Finns ingen som hotar Messi i år. När han blir för gammal för att måla tror jag han går ner på mittfältet istället och även där kommer han briljera, hans passningar är helt utomjordiska dem med.

I år vinner han. Av det jag sett(några matcher och mycket highlights) så kan ju dock inte Neymar vara allt för långt borta en guldboll. Det är fan oroväckande att Barca inte ens behöver Messi när Suarez och Neymar spelar som de gör just nu :D De klarar sig liksom fint utan världens bästa spelare.

MackeJuve
2015-11-30, 11:07
Några tankar nu när CL går in i sin sista gruppspelsfas för säsongen? En titt i tabellen gör att man inser att det är extremt viktigt att komma etta i gruppen, som vanligt. Det gör att du slipper lag som Barca, Bayern och Real Madrid. De starkaste tvåorna just nu är PSG, Athletico Madrid och Manchester City. Mitt Juventus behöver en pinne borta mot Sevilla för att säkra gruppsegern, något som det känns som att de kommer att fixa.

Bland lag med mycket anhängare så hänger både Man U och Arsenal löst. De sistnämnda måste vinna borta mot Olympiacos för att komma tvåa i gruppen, något som känns tveksamt till att de fixar. Man U ligger just nu tvåa men möter gruppettan Wolfsburg i den sista matchen, tufft. Tror faktiskt båda lagen får lira EL. Roma har på något underligt sätt en god chans till avancemang trots 5 poäng på 5 matcher. De ligger tvåa nu och möter Bate i sista matchen, en match de bör vinna.

Hövdingen
2015-12-08, 20:38
Vilken match bör man se? Det lutar åt Sevilla-Juventus, Wolfsburg-ManU kan bli intressant också.

MackeJuve
2015-12-08, 21:29
Juve Sevilla är bra och svängig(tyvärr)

Skickat från min D5503 via Tapatalk

StarkaUlf
2015-12-08, 21:47
Just nu lutar det åt Europa League... får hoppas att jag har fel som vanligt.

4623
2015-12-08, 21:48
Ses där!

r1kkie
2015-12-08, 22:14
Svensk fotboll visar sitt rätta ansikte. :laugh:

Pahwn
2015-12-08, 23:03
Suck, förlust mot wolfsburg.......

MackeJuve
2015-12-08, 23:11
Så jävla onödigt att missa 1a platsen, längesen jag var förbannad efter en match.

Skickat från min D5503 via Tapatalk

4623
2015-12-08, 23:22
Mycket fin dag. United missar. City vinner gruppen.

MackeJuve
2015-12-09, 08:09
Mycket fin dag. United missar. City vinner gruppen.

Det var så hemskt att kolla på. 1-0 Sevilla, runt min 85 till slutet hinner Dybala dra ett skott i ribban, Morata bränna öppet mål(för ANDRA gången i matchen), Dybala skjuta tätt utanför samt Pogba skjuta rakt på utrusande målvakt efter en fin aktion. Be till gudarna om att slippa Bayern och Barca nu...

MackeJuve
2015-12-09, 09:05
Enligt mig ser förutsättningarna för mitt lag(Juventus) ut så här:

30 % risk att vi får ett lag som vi är kraftigt nederlagstippade emot, Bayern & Barca.
15 % risk att vi får ett lag som vi är lite nederlagstippade emot, Real
55 % chans att vi får ett lag som vi är favoriter mot, Zenit, Wolfsburg, A.M. & Porto/Chelsea.

Det är m.a.o. 70 % chans att vi får möta ett lag som vi antingen har en väldigt bra chans emot eller som vi bör vinna. Rätt okej. Gillar dock inte att procenten för att få the big B:s är så jävla höga. Kan jag för en gångs skull få ha lite tur i mitt liv på måndag?

MackeJuve
2015-12-14, 12:56
Hela lottningen:

KAA Gent – VfL Wolfsburg
AS Roma – Real Madrid
PSG – Chelsea
Arsenal – FC Barcelona
Juventus – Bayern München
PSG – Atlético Madrid
Benfica – Zenit St Petersburg
Dynamo Kiev – Manchester City

Jahopp, blev självklart Bayern för mitt Juve. Så går det när man inte vinner gruppen, så jävla onödigt. City som knep 1:a platsen fick liksom Dynamo Kiev. Krävs det bästa dubbelmötet på år och dagar för att ta sig till kvarten. Kan dock inte tippa med något annat än hjärtat så jag tror på mitt Juve, trots allt defensiven som är vår starka sida.

Hövdingen
2015-12-14, 13:05
Hela lottningen:

KAA Gent – VfL Wolfsburg
AS Roma – Real Madrid
PSG – Chelsea
Arsenal – FC Barcelona
Juventus – Bayern München
PSG – Atlético Madrid
Benfica – Zenit St Petersburg
Dynamo Kiev – Manchester City

Jahopp, blev självklart Bayern för mitt Juve. Så går det när man inte vinner gruppen, så jävla onödigt. City som knep 1:a platsen fick liksom Dynamo Kiev. Krävs det bästa dubbelmötet på år och dagar för att ta sig till kvarten. Kan dock inte tippa med något annat än hjärtat så jag tror på mitt Juve, trots allt defensiven som är vår starka sida.

Tungt för PSG att spela både mot Chelsea och Athletico. :)

MackeJuve
2015-12-14, 13:08
Tungt för PSG att spela både mot Chelsea och Athletico. :)

Ja de uttalade sig efter lottningen att det skulle bli tungt att lira två matcher samtidigt, de var tveksamma till om truppen var bred nog. Kort efteråt kom de i kontakt med PSV som erbjöd sig att ta AM-matchen, så det löste sig :)

Impact
2015-12-14, 13:13
Jahopp, blev självklart Bayern för mitt Juve. Så går det när man inte vinner gruppen, så jävla onödigt. City som knep 1:a platsen fick liksom Dynamo Kiev. Krävs det bästa dubbelmötet på år och dagar för att ta sig till kvarten. Kan dock inte tippa med något annat än hjärtat så jag tror på mitt Juve, trots allt defensiven som är vår starka sida.

:d:laugh::laugh:

MackeJuve
2015-12-14, 13:19
:d:laugh::laugh:

Jag vet att de är klara favoriter :) Mötet är inte imorgon dock utan någon gång i februari(?), kan hända mycket fram till dess. Förhoppningsvis har Bayerns form börjat dala och Juve ökat sin ett par snäpp. Tänker inte sitta och skriva att de är ute redan. Skiljer en hel del just nu mellan de två bästa lagen(Bayern och Barca) ner till övriga(Real, Juve, PSG...) men ska någon slå dem utöver Barca så kan det lika gärna vara Juve :)

MackeJuve
2015-12-14, 13:31
Hela lottningen:

KAA Gent – VfL Wolfsburg
AS Roma – Real Madrid
PSG – Chelsea
Arsenal – FC Barcelona
Juventus – Bayern München
PSV – Atlético Madrid
Benfica – Zenit St Petersburg
Dynamo Kiev – Manchester City


Tippar de fetmarkerade som vidare till kvartsfinal. Blev mest en tråkig tippning om vi bortsett från två lag. Hade aldrig tippat Juve om jag var neutral supporter men hoppas på ett under. Tippar även Dynamo Kiev då jag har en känsla av att City kommer, i år igen, att choka. Detta utan att ha sett en match med Dynamo eller kunna något om deras lag, så inte baserat på skitstarka grunder :D

Impact
2015-12-14, 17:38
Jag vet att de är klara favoriter :) Mötet är inte imorgon dock utan någon gång i februari(?), kan hända mycket fram till dess. Förhoppningsvis har Bayerns form börjat dala och Juve ökat sin ett par snäpp. Tänker inte sitta och skriva att de är ute redan. Skiljer en hel del just nu mellan de två bästa lagen(Bayern och Barca) ner till övriga(Real, Juve, PSG...) men ska någon slå dem utöver Barca så kan det lika gärna vara Juve :)

Var ute efter lite hets bara :cool: Absolut man ska aldrig räkna bort Juve även om lagen ifrån Serie A har varit relativt svara internationellt de senaste åren.

Förövrigt är jag Chelsea-fan och hoppas att vår usla form snart vänder så vi kan få revanch på PSG från förra årets upplaga.

Chocolate
2015-12-14, 18:39
Får Kingsley Coman spela mot Juventus? Han är väl där på lån?

Tror för övrigt att det inte kommer att skrälla i denna omgång. Enda matchen som är oviss är PSG mot Chelsea - mycket beror på om Mourinho får ordning på laget annars blir det lätt för PSG...

MrBoris
2015-12-14, 20:28
Hela lottningen:

KAA Gent – VfL Wolfsburg
AS Roma – Real Madrid
PSG – Chelsea
Arsenal – FC Barcelona
Juventus – Bayern München
PSV – Atlético Madrid
Benfica – Zenit St Petersburg
Dynamo Kiev – Manchester City

Jahopp, blev självklart Bayern för mitt Juve. Så går det när man inte vinner gruppen, så jävla onödigt. City som knep 1:a platsen fick liksom Dynamo Kiev. Krävs det bästa dubbelmötet på år och dagar för att ta sig till kvarten. Kan dock inte tippa med något annat än hjärtat så jag tror på mitt Juve, trots allt defensiven som är vår starka sida.

Jag måste säga att jag blir lite bitter, Arsenal för Barcelona var fan inte bra det heller. Samtidigt som Real Madrid, som de senaste åren ofta haft en jävla tur med både grupp och slutspel, får möta usla Roma. Lite orolig att Arsenal kan skrälla. Men mitt tips är fetmarkerat ovan

MackeJuve
2015-12-15, 00:05
Jag måste säga att jag blir lite bitter, Arsenal för Barcelona var fan inte bra det heller. Samtidigt som Real Madrid, som de senaste åren ofta haft en jävla tur med både grupp och slutspel, får möta usla Roma. Lite orolig att Arsenal kan skrälla. Men mitt tips är fetmarkerat ovan
Ni är så bra så det kvittar. Arsenal kan inte hantera Messi, Neymar och Suarez. Har Juve endast en liten chans mot Bayern har Arsenal en mikroskopisk chans mot Barca

Skickat från min D5503 via Tapatalk

MackeJuve
2015-12-17, 15:58
Mourinho har fått sparken från Chelsea.

Chocolate
2015-12-17, 20:14
Mourinho har fått sparken från Chelsea.

Var ju väntat. Undrar vad Hiddink kan göra, gjorde ju ett bra jobb senast han ledde klubben...

Hövdingen
2016-02-16, 16:12
Äntligen!

Benfica - Zenit
PSG - Chelsea

Vad tror ni om kvällens matcher? Jag har inte så mycket koll på varken Benfica eller Zenit, fast B slog ju Atletico borta så det de lär vara hyfsade. Nilsson-Lindelöf får kanske spela.

MackeJuve
2016-02-16, 16:20
Jag tror att PSG vinner tämligen bekvämt men HOPPAS att de demolerar Chelsea fullständigt. Zlatan ska ha fysisk lekstuga med Cahill och Baba, flytta på dem som om han spelade mot sina söner och panga in två baljor. Di Maria vet jag kommer att vara bra så han kan få göra ett också, slutar därmed 3-0.

Benfica och Zenit har jag inte mer koll på än att de förstnämnda går som tåget i ligan och de sistnämnda var i en vansinnesform i gruppspelet. Utan att vara ett dugg insatt så tror jag på 1-2 till Zenit.

StarkaUlf
2016-02-16, 16:37
PSG och Benfica.

spoon
2016-02-16, 17:55
Gött att det är igång igen. Ikväll ska jag ut på puben och kolla på Zlatan :) PSG borde krossa Chelsea. Så bra som PSG har spelat tidigare i årets CL och så usla som Chelsea har varit i PL så vore annat ologiskt.

Don H
2016-02-16, 19:37
Ikväll blir det Ibracadibra

Hövdingen
2016-02-16, 21:38
Darrigt försvarsspel av PSG. Anfallsspelet har inte varit jättebra heller. De måste skärpa till sig om de ska gå vidare.

bigtraps
2016-02-16, 22:49
PSG har blivit bättre. Men mot dom bästa är det kört

StarkaUlf
2016-02-18, 11:08
Nu kör vi igång på riktigt. Europa League :D Åker vi ut mot midtjylland så vettefan alltså. Vinst i EL är förmodligen enda sättet för oss att nå CL om det fortsätter att se likadant ut i ligan.

4623
2016-02-18, 11:12
Nu kör vi igång på riktigt. Europa League :D Åker vi ut mot midtjylland så vettefan alltså. Vinst i EL är förmodligen enda sättet för oss att nå CL om det fortsätter att se likadant ut i ligan.

EL? Trodde dett vara en tråd om CL.

MackeJuve
2016-02-18, 11:13
Nu kör vi igång på riktigt. Europa League :D Åker vi ut mot midtjylland så vettefan alltså. Vinst i EL är förmodligen enda sättet för oss att nå CL om det fortsätter att se likadant ut i ligan.

Gillar EL och ÄLSKAR Super Live-sändningarna. Vet inte om de kör med det i år igen men fan vilket mysigt program. Lundh, Backe och den söta tjejen(Emelie) så är man hemma! Älskar anekdoter.

EL är viktigt för Italien och kampen om fyra CL-platser. Napoli är favoriter till titeln men har en jävligt tunn trupp, kör typ samma elva hela tiden. Det talar väl emot dem. Jag ska träna 20-22 så ser eventuellt en andra halvlek, kollar Livescore och ser om något ser spännande ut!

StarkaUlf
2016-02-18, 11:17
EL? Trodde dett vara en tråd om CL.

You don't say.

Gillar EL och ÄLSKAR Super Live-sändningarna. Vet inte om de kör med det i år igen men fan vilket mysigt program. Lundh, Backe och den söta tjejen(Emelie) så är man hemma! Älskar anekdoter.

EL är viktigt för Italien och kampen om fyra CL-platser. Napoli är favoriter till titeln men har en jävligt tunn trupp, kör typ samma elva hela tiden. Det talar väl emot dem. Jag ska träna 20-22 så ser eventuellt en andra halvlek, kollar Livescore och ser om något ser spännande ut!

Helt klart viktig för hur det ser ut med CL-platserna. Favoriter till titeln är nog Napoli, Dortmund, Sevilla och Porto/Shaktar. Tottenham, Fiorentina och United siktar nog mer på ligan för tillfället. (Vilket även Napoli gör så klart).

Men ett varningens finger för Basel, jag gillar dom på något sätt :D

Sen beror det lite på hur det utvecklar sig med inhemska cuper, ligaspel och hur långt en del lag lyckas tråckla sig vidare med sämre trupper än vanligt.

MackeJuve
2016-02-18, 11:21
You don't say.



Helt klart viktig för hur det ser ut med CL-platserna. Favoriter till titeln är nog Napoli, Dortmund, Sevilla och Porto/Shaktar. Tottenham, Fiorentina och United siktar nog mer på ligan för tillfället. (Vilket även Napoli gör så klart).

Men ett varningens finger för Basel, jag gillar dom på något sätt :D

Sen beror det lite på hur det utvecklar sig med inhemska cuper, ligaspel och hur långt en del lag lyckas tråckla sig vidare med sämre trupper än vanligt.

Just det, Dortmund. De och Napoli är klart starkast i så fall. Båda skulle kunna gå till kvartsfinal i CL om de var med där.

StarkaUlf
2016-02-18, 11:31
Just det, Dortmund. De och Napoli är klart starkast i så fall. Båda skulle kunna gå till kvartsfinal i CL om de var med där.

Håller med, säkert till semi med bra lottning :)

Sen vet man aldrig med Liverpool. Prioriterar Klopp EL? Får Coutinho/Sturridge vara friska? Får dom ha en ordinarie backlinje? Kommer Benteke göra mål om han får chansen? Då kan dom nog vara ganska slagkraftiga ändå.

Man kan ju dra lite mer slutsatser efter kvällen, då man ser lite hur lagen ställer upp osv :)

MackeJuve
2016-02-18, 11:48
Sen vet man aldrig med Liverpool. Prioriterar Klopp EL? Får Coutinho/Sturridge vara friska? Får dom ha en ordinarie backlinje? Kommer Benteke göra mål om han får chansen? Då kan dom nog vara ganska slagkraftiga ändå.


Med tanke på att vi snackar om ett halvdant engelskt lag så tror jag inte på dem. Dels prioriterar de aldrig EL, dels går de allt som oftast nu för tiden dåligt i Europa och dels har de tuffare spelschema än alla andra europeiska lag.

Jag går mest och är spänd på Juventus-Bayern. Ryktas om att Chiellini kanske blir spelklar trots allt. Om vi bortser från Bayerns form så är det drömläge. De saknar alla(!) ordinarie mittbackar. Sist mot Augsburg ställde de upp med en mittfältare, Himmlich, och Alaba som mittbackslås. Då är skadekrisen total. Hoppas Zaza är bra imorgon mot Bologna och får starta, han är het. Sen hoppas jag att Pereyra lämnar ett formbesked inför CL-matchen. Att få in en trequartista/OM och därmed lägga extra mycket fokus och folk centralt när Bayern är så pass svaga i central backlinje känns som en mycket bra idé. Juventus bör satsa allt på att utnyttja det. 4-3-1-2, som de spelade hela CL-slutspelet förra året bör vara det som gäller. Den fungerar ju dock bäst om Pereyra spelar och är i form som sagt.

Buffon
Lichsteiner-Chiellini/Barzagli-Bonucci-Evra
Marchisio-Khedira-Pogba
Pereyra
Zaza-Dybala

:thumbup:

StarkaUlf
2016-02-18, 11:53
Då bör dom ha en ganska bra chans att få till ett bra resultat nu första matchen :)

MackeJuve
2016-02-18, 12:53
Då bör dom ha en ganska bra chans att få till ett bra resultat nu första matchen :)

Japp. De bör vinna för en mer reell chans att gå vidare. Givetvis jätteviktigt att inte släppa in mål också men först och främst bärga en seger. För även om backlinjen är kraftigt decimerad så håller ju tyvärr offensiven löjlig klass. Eller vad sägs om en startoffensiv med Costa-Thiago-Muller-Robben-Lewandowski? Hujeda mig. Merparten av dessa(kanske frånsett Robben) är ju bra lagspelare också. Möter hellre Ronaldo-James-Bale-Benzema där merparten är ett gäng individualister. Bayern är ruggiga på det sättet.

svenbanan
2016-02-18, 14:22
Är Ribery fortfarande skadad?

Hur som helst tror jag också på Juve. Tror helt klart de kan "skrälla" och ta detta dubbelmöta. Sjukt förresten att det ens kan anses vara en skräll att Juventus spöar sitt motstånd i åttondelen av CL... :D

Vilka kanaler visar Europa League i kväll? En drös matcher som känns riktigt intressanta. Särskilt Villareal mot Napoli.

Om inte Klopp har fokus på EL så är han korkad. Det är ju deras chans att komma långt i nån turnering i år. Dessutom får väl vinnaren en plats i nästa års CL, vilket ju rimligtvis är deras enda chans att ta sig dit. Eller har jag bara inbillat mig att den friplatsen finns?

MackeJuve
2016-02-18, 14:27
Är Ribery fortfarande skadad?

Hur som helst tror jag också på Juve. Tror helt klart de kan "skrälla" och ta detta dubbelmöta. Sjukt förresten att det ens kan anses vara en skräll att Juventus spöar sitt motstånd i åttondelen av CL... :D

Vilka kanaler visar Europa League i kväll? En drös matcher som känns riktigt intressanta. Särskilt Villareal mot Napoli.



Eurosport 2 och kanal 9 tror jag? Googlade lite snabbt.

Mm Juve har fått en riktigt bra möjlighet i.o.m. skadorna. Angående att de fick möta Bayern så får de fan skylla sig själva. Misslyckades att vinna mot tabelljumbon både hemma och borta samt slarvade bort en segern borta mot Sevilla i sista gruppspelsmatchen. Det här är egentligen HELT onödigt, att de ska behöva stöta på näst tuffast tänkbara motstånd redan i rond 1. Men det är som det är och det ser bra ut i laget, på tisdag då kör vi!

svenbanan
2016-02-18, 14:27
Hmm.

Jag hittade Fiorentina-Tottenham på Eurosport2 och ManU - Midtjtlland på kanal 9. Bägge klockan 19:00. Sedan visar de Liverpool-Augsburg klockan 21:00 på Eurosport2. Men detta måste väl vara eftersändning?

Jag hittade inget om Napoli. Man får väl kolla fulstream på datorn med Iransk kommentator då antar jag... :D

4623
2016-02-18, 14:31
Hmm.

Jag hittade Fiorentina-Tottenham på Eurosport2 och ManU - Midtjtlland på kanal 9. Bägge klockan 19:00. Sedan visar de Liverpool-Augsburg klockan 21:00 på Eurosport2. Men detta måste väl vara eftersändning?

Jag hittade inget om Napoli. Man får väl kolla fulstream på datorn med Iransk kommentator då antar jag... :D

I EL är det alltid två speltider. 19:00 och 21:00(21:05 idag tydligen).

svenbanan
2016-02-18, 14:33
Å fan. Jag var stensäker på att alla spelade samtidigt.

StarkaUlf
2016-02-18, 14:51
Eller har jag bara inbillat mig att den friplatsen finns?

Det stämmer :) Så fick Sevilla sin plats i årets CL, dom vann EL förra säsongen. Det var nytt förra året. (Därför hade dom 5 lag i CL: Sevilla, Real, Barca, Valencia och Atletico)

MackeJuve
2016-02-18, 15:31
Hmm.

Jag hittade Fiorentina-Tottenham på Eurosport2 och ManU - Midtjtlland på kanal 9. Bägge klockan 19:00. Sedan visar de Liverpool-Augsburg klockan 21:00 på Eurosport2. Men detta måste väl vara eftersändning?

Jag hittade inget om Napoli. Man får väl kolla fulstream på datorn med Iransk kommentator då antar jag... :D

Finns finstream med 5000 kps, ryska kommentatorer. Bilden är minst lika bra som Viaplays. Sopcast.

MrBoris
2016-02-23, 09:55
Kvällens matcher, min tippning
Arsenal Barcelona 1-1 (Barca vinner dock på returen)
Juventus Bayern 1-2

Man and Machine
2016-02-23, 12:25
Vilka matcher! Klart mest sevärda 16-delsfinalerna, tror dock Juve-Bayern blir ett sömnpiller ikväll.

Arsenal-Barcelona 2-3
Juventus-Bayern 0-0

Hövdingen
2016-02-23, 16:38
Vilka matcher! Klart mest sevärda 16-delsfinalerna

Japp. Och naturligtvis spelas de på samma dag. *gah!*

Jag tror Barcelona vinner båda matcherna.

Juve får nog svårt. Dybala brukar vara svag mot bra motstånd.

MackeJuve
2016-02-23, 17:14
Japp. Och naturligtvis spelas de på samma dag. *gah!*

Jag tror Barcelona vinner båda matcherna.

Juve får nog svårt. Dybala brukar vara svag mot bra motstånd.
P.g.a. en dålig match mot Napoli där hela laget var ljumna? Lugn nu. Är han osynlig i båda mötena mot B så kan jag ge dig halvt rätt men på tok för tidigt att döma ut honom.

Skickat från min D5503 via Tapatalk

Hövdingen
2016-02-23, 17:31
P.g.a. en dålig match mot Napoli där hela laget var ljumna? Lugn nu. Är han osynlig i båda mötena mot B så kan jag ge dig halvt rätt men på tok för tidigt att döma ut honom.

Skickat från min D5503 via Tapatalk

Han var dålig mot City också. Jag dömer inte ut honom men i CL har han en del att bevisa.

MackeJuve
2016-02-23, 17:32
Han var dålig mot City också. Jag dömer inte ut honom men i CL har han en del att bevisa.
Och bäst på plan mot Sevilla. Vi får se, han är ung. Förhoppningsvis är han grym ikväll :)

Skickat från min D5503 via Tapatalk

Man and Machine
2016-02-23, 17:43
Japp. Och naturligtvis spelas de på samma dag. *gah!*

Jag tror Barcelona vinner båda matcherna.

Juve får nog svårt. Dybala brukar vara svag mot bra motstånd.

Riktig nitlott. I ärlighetens namn är de två matcherna de enda som känns riktigt heta. PSG-Chelsea är såklart intressant men det är bara p.g.a. Zlatan. Och så undrar Uefa varför CL drar in så lite pengar...

Jag tror också Barca vinner båda matcherna. MSN kommer ha lekstuga även på Emirates, känns nästan fegt att spela X 2 :D

Juve är bra i Italien men mot Bayern har dom inget att hämta. Bussen ikväll är det enda som räddar dom undan förnedring. Tror Bayern är rätt nöjda med en pinne, dom vet att i Munchen är det säker vinst.

Vi hoppas väl alla Att Barca möter Bayern på San Siro 28 maj?

Knaz
2016-02-23, 17:46
Vilken match kommer ni kolla på?

För min del kommer de bli Juve-Bayern.

Aldrig gillat spanska fotbollen faktiskt.

MackeJuve
2016-02-23, 17:48
Vi hoppas väl alla Att Barca möter Bayern på San Siro 28 maj?

Nej verkligen inte. Jag gillar inte att snacka upp mina lag då jag inte gillar skitsnacket man får utstå efteråt men jag hoppas verkligen på ett bra resultat ikväll. Måste utnyttja Bayerns svaga mittbackar. Åker de ut hoppas jag på PSG. B och B får gärna mötas i dubbelmöte.

Skickat från min D5503 via Tapatalk

Man and Machine
2016-02-23, 18:03
Vilken match kommer ni kolla på?

Arsenal-Barca känns given. Tror det kommer bli mycket mål och Arsenal kan inte försvara mot bra lag så deras enda chans är att ösa in mål framåt.

Hade Bayern börjat spela i Munchen hade jag kollat den istället. Ser hellre dom än Barca men nu tror jag tyvärr det blir en ganska stel match.

Nej verkligen inte. Jag gillar inte att snacka upp mina lag då jag inte gillar skitsnacket man får utstå efteråt men jag hoppas verkligen på ett bra resultat ikväll. Måste utnyttja Bayerns svaga mittbackar. Åker de ut hoppas jag på PSG. B och B får gärna mötas i dubbelmöte.

Skickat från min D5503 via Tapatalk

Tycker Juventus offensiv har varit så uddlösa i CL. 6 mål på 6 matcher i gruppen är riktigt dåligt för ett lag som Juventus. Ganska enkel grupp dessutom. Kanske dags att förstärka upp med Z i sommar?

PSG har aldrig haft ett bättre läge att nå semifinal men efter floppen i Paris är jag tveksam till att dom ens slår ut Chelsea. Tyvärr för Zlatans skull.

MackeJuve
2016-02-23, 18:13
Tycker Juventus offensiv har varit så uddlösa i CL. 6 mål på 6 matcher i gruppen är riktigt dåligt för ett lag som Juventus. Ganska enkel grupp dessutom. Kanske dags att förstärka upp med Z i sommar?

PSG har aldrig haft ett bättre läge att nå semifinal men efter floppen i Paris är jag tveksam till att dom ens slår ut Chelsea. Tyvärr för Zlatans skull.

Måste ifrågasätta dig där, "ganska enkel grupp"? Det var ju mardrömsgruppen på förhand, tillsammans med en till som jag inte minns. Juve köper aldrig Zlatan, finns ingen anledning att lägga massvis av pengar på någon som fyller 35 i år. Så det är inte dags. Dybala är framtiden. Att Juve inte vann gruppen är ett underbetyg med tanke på hur den utvecklade sig. Kryss x2 mot Mönchengladbach och dessutom tog man inte sista chansen mot Sevilla. Det är inte i offensiven styrkan ligger, där ger jag dig rätt. I en match som denna litar man på världens bästa defensiv. Den har varit lagets styrka och trygghet de senaste åren.

PSG floppade inte, det är att ta i. De vann trots allt. Att sedan Chelsea inte är överdrivet missnöjda med resultatet är en annan sak. Men PSG går vidare, det är jag övertygad om.

Skickat från min D5503 via Tapatalk

Hövdingen
2016-02-23, 18:30
Och bäst på plan mot Sevilla. Vi får se, han är ung. Förhoppningsvis är han grym ikväll :)

Skickat från min D5503 via Tapatalk

Kanske det, men Sevilla är ju inte Bayern.

Nej verkligen inte. Jag gillar inte att snacka upp mina lag då jag inte gillar skitsnacket man får utstå efteråt men jag hoppas verkligen på ett bra resultat ikväll. Måste utnyttja Bayerns svaga mittbackar. Åker de ut hoppas jag på PSG. B och B får gärna mötas i dubbelmöte.

Skickat från min D5503 via Tapatalk

Svaga mittbackar? Alaba ska ju spela. Han är typ den defensiva spelare som är högst värderad idag och är nästintill omöjlig att värva.

Sedan är ju Mandzukic borta. Dybala är bättre när han spelar med honom än med Morata.

MackeJuve
2016-02-23, 18:32
Kanske det, men Sevilla är ju inte Bayern.



Svaga mittbackar? Alaba ska ju spela. Han är typ den defensiva spelare som är högst värderad idag och är nästintill omöjlig att värva.

Sedan är ju Mandzukic borta. Dybala är bättre när han spelar med honom än med Morata.

Alaba är inte mittback. Han kommer troligtvis att kampera ihop med Himmlich, som inte heller är mittback. Tror inte Guardiola chansar med Benatia som inte spelat sedan november.

Mandzukic är tillgänglig. Sedan om det blir inhopp eller från start återstår att se.

MackeJuve
2016-02-23, 18:33
Missade det där med Sevilla. Nej du har helt rätt, Sevilla är inte Bayern.

svenbanan
2016-02-23, 18:37
Jag tycker Juve mot Bayern känns som det givna valet att kolla på ikväll. Fast helst hade jag haft två skärmar bredvid varandra så jag hade kunnat kolla bägge matcherna.

Det ska bli ruggigt spännande och se om Juve faktiskt kan växla upp och hota Bayern. Jag inbillar mig ju att de kommer kunna slå ut tyskarna, men det kanske är önsketänkande... Arsenal kan säkert hota Barca i en av matcherna. Men kommer isåfall åka på däng med 5-0 i returen. Så den matchen känns ändå inte lika spännande, på förhand. Så går ialla fall mina tankar.

Dessutom vore det kul att se ifall Pogba kunde nå sin potential som hypades upp häromåret, och göra en monstermatch...

Nu såg inte jag PSGs första match. Men de vann ju som sagt, så det är väl tveksamt om det var en flopp. Chelsea är ju på väg upp lite också, och har väl inte mycket annat än CL att spela för nu... Tror hursomhelst att PSG har goda möjligheter att avancera.

Hur funkar lottningen till kvartarna, och sedan semi? Är det någon form av seedning inför så man vet att några av lagen ej kommer mötas i kvarten tex?

MackeJuve
2016-02-23, 18:40
Jag tycker Juve mot Bayern känns som det givna valet att kolla på ikväll. Fast helst hade jag haft två skärmar bredvid varandra så jag hade kunnat kolla bägge matcherna.

Det ska bli ruggigt spännande och se om Juve faktiskt kan växla upp och hota Bayern. Jag inbillar mig ju att de kommer kunna slå ut tyskarna, men det kanske är önsketänkande... Arsenal kan säkert hota Barca i en av matcherna. Men kommer isåfall åka på däng med 5-0 i returen. Så den matchen känns ändå inte lika spännande, på förhand. Så går ialla fall mina tankar.

Dessutom vore det kul att se ifall Pogba kunde nå sin potential som hypades upp häromåret, och göra en monstermatch...

Nu såg inte jag PSGs första match. Men de vann ju som sagt, så det är väl tveksamt om det var en flopp. Chelsea är ju på väg upp lite också, och har väl inte mycket annat än CL att spela för nu... Tror hursomhelst att PSG har goda möjligheter att avancera.

Hur funkar lottningen till kvartarna, och sedan semi? Är det någon form av seedning inför så man vet att några av lagen ej kommer mötas i kvarten tex?

Vi kör alltid två skärmar, det är guld! Den viktigaste matchen får gå på den storma skärmen.

Pogba kommer med stor sannolikhet att få starta som vänstermittfältare vilket är lite tråkigt. Får sällan ut mycket av sin potential där, även om han rör sig inåt allt som oftast.

Det är väl helt fri lottning rakt igenom nu. Det är väl bara till åttondelsfinalerna som lag från samma liga inte får mötas? Sen är det fritt fram, d.v.s. helt slumpartad lottning.

MackeJuve
2016-02-23, 18:49
Helvete vad jag är nervös.

svenbanan
2016-02-23, 18:53
Vi kör alltid två skärmar, det är guld! Den viktigaste matchen får gå på den storma skärmen.

Pogba kommer med stor sannolikhet att få starta som vänstermittfältare vilket är lite tråkigt. Får sällan ut mycket av sin potential där, även om han rör sig inåt allt som oftast.

Det är väl helt fri lottning rakt igenom nu. Det är väl bara till åttondelsfinalerna som lag från samma liga inte får mötas? Sen är det fritt fram, d.v.s. helt slumpartad lottning.

Trevligt med två skärmar!

Ja, han har väl spelat till vänster hela säsongen. Vilket jag nog tycker är rätt bra eftersom jag upplever att han är lite av en "chansspelare". Dvs att han kan lämna en farlig lucka i mitten.

Ok, fri lottning.

Man and Machine
2016-02-23, 18:59
Måste ifrågasätta dig där, "ganska enkel grupp"? Det var ju mardrömsgruppen på förhand, tillsammans med en till som jag inte minns. Juve köper aldrig Zlatan, finns ingen anledning att lägga massvis av pengar på någon som fyller 35 i år. Så det är inte dags. Dybala är framtiden. Att Juve inte vann gruppen är ett underbetyg med tanke på hur den utvecklade sig. Kryss x2 mot Mönchengladbach och dessutom tog man inte sista chansen mot Sevilla. Det är inte i offensiven styrkan ligger, där ger jag dig rätt. I en match som denna litar man på världens bästa defensiv. Den har varit lagets styrka och trygghet de senaste åren.

PSG floppade inte, det är att ta i. De vann trots allt. Att sedan Chelsea inte är överdrivet missnöjda med resultatet är en annan sak. Men PSG går vidare, det är jag övertygad om.

Skickat från min D5503 via Tapatalk

Att judas Zlatan skulle vara välkommen tillbaka var ju mest ett skämt. Däremot tycker jag inte han borde avfärdas så lätt. Absolut skulle han vara värd att signa för en säsong? Han håller ju fortfarande hög klass, även om han inte är framtiden.

Jag får väl reserva "enkel grupp" då men jag kan absolut inte se hur det skulle varit en mardrömsgrupp? Förstaseedat Juve, ostabilt City och två jokerlag. Juventus ska göra det bättre.

Floppen är inte fullbordad men PSG har ett väldigt dåligt utgångsläge och jag tror inte dom fixar att gå vidare. Visst dom vann, men för Chelsea räcker 1-0.

Hur funkar lottningen till kvartarna, och sedan semi? Är det någon form av seedning inför så man vet att några av lagen ej kommer mötas i kvarten tex?

Från kvartsfinalen och framåt är lottningen fri d.v.s. alla kan möta alla.

Mackan: Lag från samma grupp kan inte heller mötas i åttondelsfinalerna.

MackeJuve
2016-02-23, 18:59
Trevligt med två skärmar!

Ja, han har väl spelat till vänster hela säsongen. Vilket jag nog tycker är rätt bra eftersom jag upplever att han är lite av en "chansspelare". Dvs att han kan lämna en farlig lucka i mitten.

Ok, fri lottning.
Nja, han har varit en av tre innermittfältare i ett 3-5-2. Nu blir han ren yttermittfältare eftersom det med stor sannolikhet blir 4-4-2.

Nu är det dags att dra på Chiellini-tröjan och lämna Kolo. Om ~4 h mår jag antingen som en kung eller är deprimerad. Lycka till med era favoritlag ikväll, så länge det inte är Bayern!

Skickat från min D5503 via Tapatalk

MackeJuve
2016-02-23, 19:09
Att judas Zlatan skulle vara välkommen tillbaka var ju mest ett skämt. Däremot tycker jag inte han borde avfärdas så lätt. Absolut skulle han vara värd att signa för en säsong? Han håller ju fortfarande hög klass, även om han inte är framtiden.

Jag får väl reserva "enkel grupp" då men jag kan absolut inte se hur det skulle varit en mardrömsgrupp? Förstaseedat Juve, ostabilt City och två jokerlag. Juventus ska göra det bättre.

Floppen är inte fullbordad men PSG har ett väldigt dåligt utgångsläge och jag tror inte dom fixar att gå vidare. Visst dom vann, men för Chelsea räcker 1-0.



Från kvartsfinalen och framåt är lottningen fri d.v.s. alla kan möta alla.

Åsikten är fri men Juve bygger sitt lag förhållandevis sunt. Att plocka in Zlatan skulle vara emot det och dessutom att tänka alldeles för kortsiktigt. Han skulle vara grym i en säsong men det vore dumt att bara tänka en säsong framåt. Juve har värvat väldigt klokt de senaste åren och lär försöka fortsätta med det.

City är City. De har trots allt väldigt många namnkunniga spelare och man vet aldrig vad man får av dem, därmed är de obekväma att ha i gruppen. Sevilla har vunnit EL två år i rad och visat sig vara ett grymt cup-lag. Slutade dessutom rätt högt i La Liga om jag minns rätt. Mönchengladbach kom trea i starka Bundesliga. Du behöver inte hålla med mig men jag blev bara förvånad att du kallade den för svag. De flesta experterna var eniga om att det var en tuff grupp och jag hade innan idag inte hört någon "dissa" kvaliteten på gruppen.

Vi tänker uppenbarligen rätt olika vad gäller fotboll så vi kan ju lämna det här. Jag är så jävla nervös så vill inte sitta och argumentera :D Men nu har du mitt svar och mina åsikter i alla fall!

Kommer inte in i tråden om det går åt helvete ikväll :D

Hejsvejs!

svenbanan
2016-02-23, 19:11
Floppen är inte fullbordad men PSG har ett väldigt dåligt utgångsläge och jag tror inte dom fixar att gå vidare. Visst dom vann, men för Chelsea räcker 1-0.


De har väl inte ett väldigt dåligt utgångsläge?

De vann ju för tusan matchen och går ju vidare på alla oavgjorda resultat, och alla uddamålsförluster utom just 1-0. Så de har ju rimligtvis en fördel gentemot Chelsea rent sannolikhetsmässigt.

Hur stor extra fördel Chelsea har av hemmaplan rent statistiskt vet jag inte. Men rent spontant skulle jag ju inte tro att de lag som torskat första matchen borta med 2-1 sedan vinner dubbelmötet 80% av gångerna. Snarare att det är nånstans kring 50-50. Vilket i alla fall jag tycker är långt ifrån "väldigt dåligt utgångsläge".

Men men det är väl personlig smak sålänge ingen hittar statistik över dubbelmöten och torsk 2-1 i första matchen... Inget jag orkar leta efter i alla fall... ;)

svenbanan
2016-02-23, 19:14
Dessutom har väl PSG en historik av att ha slagit just Chelsea på Stamford Bridge ifjol, eller om det var i förrfjol? Det borde de ju kunna ta med sig och få nåt positivt utav.

EDIT: Vafan sitter vi och pratar om den matchen för, förresten? :D

Man and Machine
2016-02-23, 19:40
De har väl inte ett väldigt dåligt utgångsläge?

De vann ju för tusan matchen och går ju vidare på alla oavgjorda resultat, och alla uddamålsförluster utom just 1-0. Så de har ju rimligtvis en fördel gentemot Chelsea rent sannolikhetsmässigt.

Hur stor extra fördel Chelsea har av hemmaplan rent statistiskt vet jag inte. Men rent spontant skulle jag ju inte tro att de lag som torskat första matchen borta med 2-1 sedan vinner dubbelmötet 80% av gångerna. Snarare att det är nånstans kring 50-50. Vilket i alla fall jag tycker är långt ifrån "väldigt dåligt utgångsläge".

Men men det är väl personlig smak sålänge ingen hittar statistik över dubbelmöten och torsk 2-1 i första matchen... Inget jag orkar leta efter i alla fall... ;)

Dessutom har väl PSG en historik av att ha slagit just Chelsea på Stamford Bridge ifjol, eller om det var i förrfjol? Det borde de ju kunna ta med sig och få nåt positivt utav.

EDIT: Vafan sitter vi och pratar om den matchen för, förresten? :D

Vadå vi, det är ju du som babblar :D

Rent statistiskt så är det väldigt ovanligt att ett lag som förlorar första matchen går vidare. Jag kan inte förutsättningarna exakt men det ska vara ovanligt. Så visst, rent statistiskt har PSG ett bra utgångsläge.

Det jag motiverar min sågning med är mest grundat på första matchen. PSG borde i egenskap av hemmaplan vara det dominanta laget. Det va väldigt få chanser och PSG förde inte på något sätt spelet. PSG är sämre borta och Chelsea är mycket bättre hemma. Tycker 5-1 mot City visar att dom är på gång.

Har varit ganska stor i käften nu så hoppas verkligen jag får rätt annars vågar jag inte visa mig här fler gånger.

Edit: Har för mig att PSG gick vidare förra året på fler bortamål.

StarkaUlf
2016-02-23, 19:43
Tycker 5-1 mot City visar att dom är på gång.


Ett City som hade en spelare som har varit ordinarie i år på plan (Kolarov) och Zabaleta+Caballero+Demichelis, där dom två försvararna har varit urusla dom få gånger dom spelat, resten ungdomar. Chelsea med ett helt ordinarie lag. Att säga att den matchen av alla visar att dom är på gång är ju skrattretande :-P

Eller så kanske namn som Adarabioyo, Celina, Serrano, Garcia, Faupala, Barker och Humphreys skrämmer dig ;)

Man and Machine
2016-02-23, 19:48
Ett City som hade en spelare som har varit ordinarie i år på plan (Kolarov) och Zabaleta+Caballero+Demichelis, där dom två försvararna har varit urusla dom få gånger dom spelat, resten ungdomar. Chelsea med ett helt ordinarie lag. Att säga att den matchen av alla visar att dom är på gång är ju skrattretande :-P

Eller så kanske namn som Adarabioyo, Celina, Serrano, Garcia, Faupala, Barker och Humphreys skrämmer dig ;)

Haha vafan, kollade elvan efter matchen och där va inte många okända namn? (Eller va det innan?) Hur som helst, Chelsea vidare. PSG va inte bra mot Chelsea.

Hövdingen
2016-02-23, 19:48
Vadå vi, det är ju du som babblar :D

Rent statistiskt så är det väldigt ovanligt att ett lag som förlorar första matchen går vidare. Jag kan inte förutsättningarna exakt men det ska vara ovanligt. Så visst, rent statistiskt har PSG ett bra utgångsläge.

Det jag motiverar min sågning med är mest grundat på första matchen. PSG borde i egenskap av hemmaplan vara det dominanta laget. Det va väldigt få chanser och PSG förde inte på något sätt spelet. PSG är sämre borta och Chelsea är mycket bättre hemma. Tycker 5-1 mot City visar att dom är på gång.

Har varit ganska stor i käften nu så hoppas verkligen jag får rätt annars vågar jag inte visa mig här fler gånger.

Edit: Har för mig att PSG gick vidare förra året på fler bortamål.

PSG hade 65% av bollinnehavet. Andra halvleken dominerade PSG fullständigt. Såg du ens matchen?

Hövdingen
2016-02-23, 19:52
Startelvorna:

Arsenal: Cech - Bellerin, Mertesacker, Koscielny, Monreal - Ramsey, Coquelin - Oxlade-Chamberlain, Özil, Sanchez - Giroud.

Bänk: Ospina, Chambers, Gibbs, Flamini, Campbell, Walcott, Welbeck.

Barcelona: Ter Stegen - Alves, Pique, Mascherano, Alba - Busquets, Iniesta, Rakitic - Messi, Suarez, Neymar-

Bänk: Bravo, Munir, Roberto, Adriano, Vidal, Vermaelen, Mathieu.


Arda Turan är inte ens på bänken. Skadad eller petad?

svenbanan
2016-02-23, 19:53
Vadå vi, det är ju du som babblar :D

Rent statistiskt så är det väldigt ovanligt att ett lag som förlorar första matchen går vidare. Jag kan inte förutsättningarna exakt men det ska vara ovanligt. Så visst, rent statistiskt har PSG ett bra utgångsläge.

Det jag motiverar min sågning med är mest grundat på första matchen. PSG borde i egenskap av hemmaplan vara det dominanta laget. Det va väldigt få chanser och PSG förde inte på något sätt spelet. PSG är sämre borta och Chelsea är mycket bättre hemma. Tycker 5-1 mot City visar att dom är på gång.

Har varit ganska stor i käften nu så hoppas verkligen jag får rätt annars vågar jag inte visa mig här fler gånger.

Edit: Har för mig att PSG gick vidare förra året på fler bortamål.

Babblar bäst som babblar sist.

Jag såg inte första matchen, så jag baserar allt mitt resonerande på statistik och sannolikheter och liknande teoretiska grejer.

Var det så att PSG såg riktigt vingliga ut och lyckades snubbla in två baljor och vinna så håller jag såklart med om att de har ett uselt utgångsläge.

Vad jag har hört så var det väl snarare Chelsea som fick ett turmål med sig, och att PSG egentligen borde ha ena målet bortdömt för offside. Men att det var rättvist att PSG vann.

svenbanan
2016-02-23, 19:55
Arda Turan är inte ens på bänken. Skadad eller petad?

Mycket underligt.

Men hur är det, har han spelat CL med Barca tidigare i år? Jag minns inte ifall han ens lirat.

Han kom ju in sent i laget (efter nyår väl?) pga den där bestraffningen... Kan det vara nån effekt av detta?

EDIT: De har ju inte spelat nåt i CL efter nyår än, så de hade säkert redan full trupp och han har ingen plats...

Man and Machine
2016-02-23, 19:58
PSG hade 65% av bollinnehavet. Andra halvleken dominerade PSG fullständigt. Såg du ens matchen?

Bollinnehavet stämmer även om jag inte upplevde det så. Tyckte du det var många chanser? Tyckte du dom va farliga? PSG var aggresiva första 5-8 minuterna kan väl sägas dominera matchen då. Rulla boll på mittplan och vara helt ofarliga på sista 1/3 delen av plan är inte att dominera fullständigt.

Hövdingen
2016-02-23, 20:00
Så här startar lagen:

Juventus: Buffon - Lichtsteiner, Barzagli, Bonucci, Evra - Cuadrado, Khedira, Marchisio, Pogba - Mandzukic, Dybala.

Bänk: Neto, Rugani, Sturaro, Pereyra, Hernanes, Zaza, Morata.

Bayern: Neuer - Lahm, Kimmich, Alaba, Bernat - Vidal - Robben, Müller, Thiago, Costa -Lewandowski.

Bänk: Ulreich, Benatia, Ribéry, Rafinha, Alonso, Götze, Coman.

Mandzukic från start. Kanske Juve har en chans då?

svenbanan
2016-02-23, 20:03
Jag tror Juve vinner med 2-1, och skaffar sig ett superdåligt utgångsläge inför returen... ;)

svenbanan
2016-02-23, 20:06
Enigt soccerway.com så ser statistiken ut såhär i PSG-Chelsea:

66% Possession 34%
9 Corners 3
7 Shots on target 3
8 Shots wide 3
16 Fouls 14
2 Offsides 2

Så PSG verkar ju ha varit och nosat kring CHelseas straffområde betydligt mer än tvärtom i alla fall.

Hövdingen
2016-02-23, 20:12
Bollinnehavet stämmer även om jag inte upplevde det så. Tyckte du det var många chanser? Tyckte du dom va farliga? PSG var aggresiva första 5-8 minuterna kan väl sägas dominera matchen då. Rulla boll på mittplan och vara helt ofarliga på sista 1/3 delen av plan är inte att dominera fullständigt.

Första 5-10 min var PSG helt överlägsna. Sedan tappade de och Chelsea hade några bra anfall. Men i andra halvlek var PSG definitivt bättre och det var närmare 3-1 än 2-2. Men ja, Chelsea försvarade sig bra.

9lK2QlrkP1I

Man and Machine
2016-02-23, 20:17
Svennebanan skämtare där!

Jag låter returen tala sitt tydliga språk.

svenbanan
2016-02-23, 21:39
Svennebanan skämtare där!

Jag låter returen tala sitt tydliga språk.

;)

Ser ju inte jätteljust ut för Juve...
Nåt litet peptalk i paus kanske kan skaka liv i spelarna.

Man and Machine
2016-02-23, 21:45
Nu kollar jag andra matchen men Niva och Lagerbäck talar ju i termer om domedag så det ser ganska mörkt ut för Juve.

Däremot jävligt impad av Arsenal, är ju öppet för 3 poäng och en spännande retur om dom orkar. Lite tveksam på det sista.

MackeJuve
2016-02-23, 22:41
Stolt över mitt lag trots allt med tanke på hur matchen var till stora delar. 2-2 är ett bra resultat för Bayern men nu kan man hoppas på en skrällvinst i returen i alla fall. Trodde inte direkt på det efter första. Dumt att backa hem så jävla långt men samtidigt så är det bara att acceptera att Bayern är på en högre nivå. Starkt att resa sig som de gjorde. Hoppas på liknande chans-/presspel till returen. Inget att förlora.

Skickat från min D5503 via Tapatalk

svenbanan
2016-02-23, 22:42
Nu kollar jag andra matchen men Niva och Lagerbäck talar ju i termer om domedag så det ser ganska mörkt ut för Juve.

Däremot jävligt impad av Arsenal, är ju öppet för 3 poäng och en spännande retur om dom orkar. Lite tveksam på det sista.

Ungefär så tyckte jag också, och började kolla Barcamatchen istället. Då passade Juve på att rycka upp sig verkar det som, för hux flux stod det 2-2. Och samtidigt gick Arsenal bort sig och blev kanske lite naiva. Så nu är det väl gjutet vilka det blir som går vidare. Kanske har Juve en liten minichans att skrälla i tyskland...

Gonatt.

svenbanan
2016-02-23, 22:44
Stolt över mitt lag trots allt med tanke på hur matchen var till stora delar. 2-2 är ett bra resultat för Bayern men nu kan man hoppas på en skrällvinst i returen i alla fall. Trodde inte direkt på det efter första. Dumt att backa hem så jävla långt men samtidigt så är det bara att acceptera att Bayern är på en högre nivå. Starkt att resa sig som de gjorde. Hoppas på liknande chans-/presspel till returen. Inget att förlora.

Skickat från min D5503 via Tapatalk

Ja första halvlek såg inte bra ut. Nog för att det är italienskt att backa hem. Men det kändes lite överdrivet försiktigt...

MackeJuve
2016-02-23, 22:59
Ja första halvlek såg inte bra ut. Nog för att det är italienskt att backa hem. Men det kändes lite överdrivet försiktigt...
Det var naivt. 3-5-2 i returen med alla spelare tillgängliga och sen bara be om en bragd. Ska väldigt mycket till men hoppet är det sista som överger en.

Skickat från min D5503 via Tapatalk

galtasar
2016-02-24, 08:00
Arsenal fan här.

0-2 var väl inte alls ett otippat resultat på något sätt.
Vi började bra och hade enorm press på catalanerna i ca 20 min.
Pressen avtog mer och mer och i andra så började tröttheten ta ut sin rätt och vi orkade helt enkelt inte stå emot den väldiga offensiven.

Med en avslutare av klass hade vi nog fått ett mål iallafall men sett över två matcher är det nästan omöjligt att tävla mot Barca, undantag är väl Bayern,Real.

Något som man jämt förvånar sig över är hur mycket dom kommer undan med bara för att det är Barca.
Hoppas verkligen inte dom vinner i år, vidriga lag.

MackeJuve
2016-02-24, 08:50
Tråkiga matcher ikväll:

Dynamo Kiev - Manchester City
PSV Eindhoven - Athletico Madrid

Inget som lockar mig. Kommer dock att se en av matcherna, eventuellt bara andra halvlek beroende på när jag kommer iväg till gymmet. Gissar på att det blir Kiev-matchen.

Lite tankar om igår:

Bayern är ruggiga. Jag trodde att det skiljde mindre lagen emellan än vad första halvlek visade. Samtidigt gör Juventus dom ännu lite bättre genom att ge bort all spelföring till tyskarna och dessutom agera väldigt nervöst och stressat vid omställningar/speluppbyggnad. Längesedan jag såg dom slarva bort kontringar och enkla passningar som i gårdagens första halvlek. Att gå ut och vilja spela 0-0 genom att på bästa Chelsea-manér ställa sig i eget straffområde fungerar inte. Det borde Allegri ha förstått. Inte mot världens näst bästa lag. När Robben gör 0-2 är ju Juventus ute. Egentligen samma sak när Dybala iskallt rullar in 2-1. 2-1 är ett mardrömsresultat. Det hade inneburit att Juventus varit ute men likväl hade jag haft en minimal strimla hopp till returen om en 2-0-seger. Därmed var det extremt förlösande när 2-2 kommer. Allegri tar revansch coachingmässigt när inbytte Morata nickar fram bollen till inbytte Sturaro. Fint förarbete av Pogba dessförinnan.

Sammanfattningsvis så var det klass på Juventus vändning. De kunde ha lagt sig ned och dött efter 2-0. Istället så knyter de nävarna och visar att man aldrig ska räkna bort dom. Det här kommer att ge massvis av energi till laget. Jag är mycket glad att Pogba visade varför han är så hypad igår, fin match av fransmannen. Mandzukic visade varför anfallsspelet har stagnerat medan han har varit borta. Ibland är en tung centertank med grym grinta allt som behövs.

En sidnotering är att båda Bayerns mål kan diskuteras. Innan 2-0 kanske det borde ha varit frispark till Bonucci och vid 1-0 så är Lewandowski klart offside. Är ingen som tjuter över domare i tid och otid men det kan vara värt att notera.

Nu har returen chans att bli en av mina bästa fotbollsupplevelser på klubblagsnivå. Den spelas på en onsdag och vinner dom blir det nog lite lill-lördagspartaj. Det ska mycket till men samtidigt så är det utgångsläget så extremt mycket bättre än vad det kunde ha varit efter gårdagen. En hel del spelare kommer att vara tillbaka och förstärka laget. Juventus har inget att förlora och borde förstå att det inte fungerar att backa hem och hoppas på det bästa. Finns goda möjligheter för en rolig match, m.a.o. en hemsk match ur supporterperspektiv :D

Man and Machine
2016-02-24, 22:53
Såhär i halvtid...

AS Roma 0 - 2 Real Madrid
Paris SG 2 - 1 Chelsea
Benfica 1 - 0 Zenit Petersburg
Gent 2 - 3 Wolfsburg

Arsenal 0 - 2 Barcelona
Juventus 2 - 2 Bayern Munich
Dynamo Kyiv 1 - 3 Manchester City
PSV Eindhoven 0 - 0 Atletico Madrid

Jag tror de fetade lagen går vidare. Hoppas mycket på Atletico, tror det är ett av få lag som kan störa Barca och Real. Vad tror ni?

MackeJuve
2016-02-25, 08:30
Tror PSG och Zenit går vidare, det som skiljer sig från ditt tips. Angående lag som kan störa Barca och Real så är det väl en hel drös: AM, PSG, Bayern och Juventus. Real är ju inte på samma nivå som Barca. Skulle Juventus fixa en skrällseger så skulle jag inte bli jättemissnöjd om de lottades mot Real. Slog ut dom förra året och har en historia av att vinna mot dom. I min värld är det rätt tacksamt att möta lag i obalans som till största del består av ett gäng storstjärnor. Kan man stänga ned ett par spelare så fallerar ofta spelet i stor utsträckning. Sen beror ju uttrycket "störa" på vad man syftar på. Alla lag jag rabblade upp kan störa Barca men de enda som skulle ha nära in på en 50/50-chans i ett dubbelmöte är Bayern. Så Real tror jag flertalet lag har en chans emot och Barca tror jag ett lag har en chans emot :)

svenbanan
2016-02-25, 12:43
Underskatta inte Citys förmåga att åka ur CL... ;)

StarkaUlf
2016-02-26, 13:28
Haha, av alla möjliga lag så får vi möta Liverpool i nästa runda av Europa League.

MackeJuve
2016-02-26, 13:28
- FC Shakhtar Donetsk vs Anderlecht
- FC Basel vs Sevilla
- Villarreal vs Bayern Leverkusen
- Athletic Bilbao vs Valencia CF
- Liverpool vs Manchester United
- Sparta Prague vs Lazio
- Borussia Dortmund vs Tottenham Hotspur
- Fenerbache vs Braga

MackeJuve
2016-02-26, 13:31
Har f.ö. gett upp tanken på att Serie A ska ta PL's fjärde CL-plats, hade chansen i år men det ville sig inte. Vet inte om jag har diskuterat det här men det är något som jag brukar tjata om. Så det släpper vi :D

Ett drömscenario hade varit Pool-United i EL-final, kämpandes om en CL-plats till nästa år ;)

svenbanan
2016-02-26, 16:10
Dortmund mot Tottenham känns ju lite spännande.

Åsberg
2016-02-27, 17:08
Vad tror vi om Man Utd mot Arsenal imorgon?

svenbanan
2016-03-16, 13:02
Jaha. Ikväll är det dags igen för lite "joxen mit den trasan" :D

EZ3XlpJqPt0

Hade inte Dybala blivit skadad vette fan om jag inte hade gett Juve 40-45% chans att krångla sig vidare, med tanke på hur de vände på steken senast. Men nu känns det ju betydligt svårare. Men ändå inte helt orealistiskt. Eller? Jag vet fan inte vad jag tror. Kommer nog hålla på Juve i alla fall.

Arsenal ska ju rimligtvis vara helt utan chans. Dessutom kanske Wenger borde rotera lite spelare för att fokusera på PL, där man ju fortfarande har en någorlunda realistisk chans att uträtta nåt vettigt. Man kan ju faktiskt tappa tredjeplatsen (och även fjärdeplatsen) ifall man avslutar svagt. Eller kan det vara värt nåt mentalt kanske att kriga som idioter ikväll och åka hem med en hedersam uddamålsförlust och uttåg ändå? Är det ens värt att vinna med två ikväll om det krävs en riktig holmgång och sedan förlängning? Det är det väl förmodligen. Men chansen är ju så förbannat liten, och insatsen så hög. Eller är jag dum i huvet som ens tänker så?

Många frågor nu.

Det vore coolt att se Zlatan i Arsenal nästa år, och med Mourinho som tränare. Kanske även Marquinos... Odds på detta?

MackeJuve
2016-03-16, 13:20
svenbanan

Det är fler än Dybala. Marchisio och Chiellini är garanterat borta. Mandzukic är uttagen men har haft skadeproblem på sistone. Både Marchisio och Chiellini är i en match mot Bayern större avbräck än Dybala. Speciellt Chiellini med tanke på att hans skada medför att vi inte kan spela 3-5-2 som kanske hade varit att föredra. Det känns ju givetvis nattsvart med tre startspelare borta eftersom uppgiften är svår nog MED dem. Har varit mycket pessimism i Svenska Fans Juventus-forum under dagen. Jag vägrar att ge upp på förhand och försöker att se positivt på det som bådar. Med förutsättningarna så kanske det har dragit sig mot 80-85 % chans för Bayern att gå vidare. Det är liksom lite för mycket som talar emot: 2-2 i första matchen, bortaplan, de är världens näst bästa fotbollslag, de har fått tillbaka en mittback och Juve saknar tre vitala spelare i tre olika lagdelar. Enligt mig ligger Juves chans i att hålla tätt, alternativt endast släppa in ett mål för att sedan kunna ösa sista 30 som de gjorde sist. Tror inte på helplanspress och ett vansinnigt tempo som vissa andra. Tror att anledningen till att det fungerade sist var mycket p.g.a. hur matchen hade utvecklat sig. Visst, det kan gå, men det är för riskabelt. Men en nyckel är ju självklart att inte hamna lika mycket i Buffons famn som de gjorde under merparten av matchen i Turin. Som någon skrev: "Bollen är rund och Kimmlich startar".

MackeJuve
2016-03-16, 13:43
Värt att notera är även att Allegri verkar envisas med att inte låta Sandro starta. Jag anser Sandro vara en av våra absolut bästa spelare. Evra fick så mycket smisk mot Robben sist att det inte känns helt tryggt med honom från start. Dessutom erbjuder Sandro andra dimensioner. Utmärkta inlägg, bra teknik och kan t.o.m. göra mål(bröt in från vänster i en ligamatch och curlade in den i bortre, hur många ytterbackar besitter den egenskapen?).

arogen
2016-03-16, 14:22
Värt att notera är även att Allegri verkar envisas med att inte låta Sandro starta. Jag anser Sandro vara en av våra absolut bästa spelare. Evra fick så mycket smisk mot Robben sist att det inte känns helt tryggt med honom från start. Dessutom erbjuder Sandro andra dimensioner. Utmärkta inlägg, bra teknik och kan t.o.m. göra mål(bröt in från vänster i en ligamatch och curlade in den i bortre, hur många ytterbackar besitter den egenskapen?).

Håller med dig angående Sandro nu. Robben lekte med Evra senast och blir nog inte bättre idag med tryckte de har på hemmaplan.

svenbanan
2016-03-16, 14:33
Åh fan, är skadeläget såpass mörkt alltså. Tror fortfarande de har bättre chans än Arsenal dock... ;)

StarkaUlf
2016-03-16, 14:45
Med tanke på att Arsenal inte har en endaste chans så kan Juventus inte ha sämre än det iallafall :D

MackeJuve
2016-03-16, 14:49
Håller med dig angående Sandro nu. Robben lekte med Evra senast och blir nog inte bättre idag med tryckte de har på hemmaplan.

Åh fan, är skadeläget såpass mörkt alltså. Tror fortfarande de har bättre chans än Arsenal dock... ;)

Med tanke på att Arsenal inte har en endaste chans så kan Juventus inte ha sämre än det iallafall :D

Arogen: Ja, det är på tok för fegt. Av det jag sett så är Sandro redan idag en av världens bästa ytterbackar sett till helheten. Alla vapen behövs ikväll. Evra är inget vapen, han är en okej mur.

Jo där är jag ju beredd att hålla med er :D På tol om det svenbanan skrev så tycker jag att Arsenal bör lira sin B-elva. Finns ingen anledning att dra på sig fler skador och riskera seriespelet ännu mer.

Zlatan till PL gick de igenom i dagens Kick and Rush-pod. Typ så här:

Arsenal: Nej, för hög lön. Skulle behöva tjäna ~dubbelt så mycket som Özil.
Chelsea: Nej, inget CL-spel.
City: Nej, Guardiola.
United: Nej, inget CL-spel.

Så trots att sannolikheten för PL är större än någonsin så finns det inget reellt klubbval.

StarkaUlf
2016-03-16, 15:11
Även om jag själv, som United fan, inte riktigt tror på CL, så ska man inte avfärda chansen riktigt än. Om vi på något sätt lyckas vinna imorgon och ta oss vidare (för att eventuellt kunna satsa allt på EL) alternativt vinna mot City på söndag, så är det bara 1 poäng upp till fjärdeplatsen. Och då kan allt hända.

spoon
2016-03-16, 15:25
Det här snacket om läggmatcher känns så avigt. Arsenal är i stort sett avhängda i serien 9 poäng upp nu och sex om dom tar hängmatchen. Det är verkligen inte säkert att dom tar titeln i England. Hela säsongerna så snackas det om dom viktiga CL-platserna. Väl i CL så ska man skita i det och satsa på något annat? Satsa på att komma på plats 2-4 så att man kan komma till CL nästa år också och ställa ut en B-11 igen???

svenbanan
2016-03-16, 15:30
Enda chansen att Zlatan går till nåt lag som ej spelar i CL nästa år lär ju vara ifall PSG vinner i år. Dvs inte så realistiskt.

Jag tror ändå Arsenal är det rimligaste laget i PL. Dels pga champions, och dels pga att de behöver just precis en Zlatantyp så otroligt desperat. Tror det skulle kunna bli en "match made in heaven" både på planen och i omklädningsrummet. Det är väl inte nödvändigtvis så att själva lönen skulle behöva bli så skyhög, om det är så att det skulle sticka i ögonen på andra spelare. Vad hindrar dem från att lägga en större del i sign-on bonus istället? Rent ekonomiskt har de ju troligen råd, särskilt med tanke på att de ju ändå slipper övergångssumma. Arsenal är väl också typ stormrika. Jag tycker inte det känns helt orealistiskt.

Annars tycker jag det skulle vara ohyggligt spännande att se honom i City. Jag har inte läst boken, så jag är inte helt säker på vilka invektiv han eventuellt använt om "filosofen". Kanske inte alla broar är brända? Fast Zlatan är väl inte riktigt den spelartyp man skulle gissa att Guardiola vill ha ändå...

Jag tror dock han blir kvar i PSG.

MackeJuve
2016-03-16, 15:32
Det här snacket om läggmatcher känns så avigt. Arsenal är i stort sett avhängda i serien 9 poäng upp nu och sex om dom tar hängmatchen. Det är verkligen inte säkert att dom tar titeln i England. Hela säsongerna så snackas det om dom viktiga CL-platserna. Väl i CL så ska man skita i det och satsa på något annat? Satsa på att komma på plats 2-4 så att man kan komma till CL nästa år också och ställa ut en B-11 igen???

Det är snarare så att det inte tar titeln. Jag har räknat bort dom. Men du förstår väl att det trots det inte finns någon mening med att ställa upp bästa möjliga lag(som f.ö. redan är skadedrabbat) på banan när chansen att gå vidare är ett par procent? PL sliter på spelarna och allt utöver detta är en risk för lagen. En risk som man är villig och ta om man har en reell chans. Men grejen är att du vänder inte ett 2-0 på bortaplan mot världens bästa lag och världens genom tidernas bästa anfallstrio med ett lag som har problem att slå halvdana lag hemma i England, verkligen inte när de dessutom är skadedrabbade och slitna.

spoon
2016-03-16, 15:33
Angående Zlatan så hade det varit sjukt skoj att se han i PL. Det är den enda serien som jag följer och att få se han spela mot Stoke, West Brom, och alla dom andra lagen hade varit skitskoj. Tror han hade passat bäst i Arsenal. Där kunde han haft en liknande roll som han har nu. Lite bollfördelande i mitten av anfallet utan att behöva springa för mycket.

spoon
2016-03-16, 15:36
Det är snarare så att det inte tar titeln. Jag har räknat bort dom. Men du förstår väl att det trots det inte finns någon mening med att ställa upp bästa möjliga lag(som f.ö. redan är skadedrabbat) på banan när chansen att gå vidare är ett par procent? PL sliter på spelarna och allt utöver detta är en risk för lagen. En risk som man är villig och ta om man har en reell chans. Men grejen är att du vänder inte ett 2-0 på bortaplan mot världens bästa lag och världens genom tidernas bästa anfallstrio med ett lag som har problem att slå halvdana lag hemma i England, verkligen inte när de dessutom är skadedrabbade och slitna.

Så vad ska man göra då? Lämna walk-over på resten av säsongen för att det redan är kört? Spelare och publik brinner för såna här matcher. Klart att man ställer upp med det bästa laget. Gör ett ärligt försök och ser hur långt det håller.

StarkaUlf
2016-03-16, 15:37
Bayern säljer Lewandowski till Real och tar in Zlatan i sommar. Boom! :D

spoon
2016-03-16, 15:40
Bayern säljer Lewandowski till Real och tar in Zlatan i sommar. Boom! :D

Perfekt timing med Pep. Sen vinner Bayern CL och Zlatan blir en vinnare och Pep en förlorare som inte klarade att vinna CL med Bayern.

svenbanan
2016-03-16, 15:41
Det här snacket om läggmatcher känns så avigt. Arsenal är i stort sett avhängda i serien 9 poäng upp nu och sex om dom tar hängmatchen. Det är verkligen inte säkert att dom tar titeln i England. Hela säsongerna så snackas det om dom viktiga CL-platserna. Väl i CL så ska man skita i det och satsa på något annat? Satsa på att komma på plats 2-4 så att man kan komma till CL nästa år också och ställa ut en B-11 igen???

Alla lag måste rotera sina bästa spelare någon gång ju, eller hur? Varför inte vila 4-5 viktiga spelare i en match man ändå inte kan vinna?

Det handlar inte om att skita i CL, eller torska med flit. Helst av allt skulle de ju vinna med 3-0 mot ett håglöst Barca och få byta ut nyckelspelare efter 75min så de kan vara lite fräscha på lördag mot Everton. Men nu har de ju redan torskat första matchen med 2-0 hemma, och ska i returen möta Barca på Nou Camp, där de typ inte torskat på ett år eller nåt. De har en sån ruskig uppförsbacke...

Visst att det alltid finns en möjlighet. Och visst att det kan sända konstiga/dåliga signaler till både truppen och supportrar om man inte ställer upp med de bästa i en sådan match. Men ser man lite cyniskt på det så kan "all in" i denna match innebära att man inte får spela CL alls nästa år, vilket vore förödande.

Dåliga signaler kan man alltid lösa med bra psykologi och kommunikation...


Jag tycker det är en lurig sits de sitter i. Men jag tror inte Wenger kommer våga rotera i denna matchen.

StarkaUlf
2016-03-16, 15:41
Perfekt timing med Pep. Sen vinner Bayern CL och Zlatan blir en vinnare och Pep en förlorare som inte klarade att vinna CL med Bayern.

Haha, precis :)

Jag tror ärligt, att om Zlatan inte vinner CL i år, så kommer han att välja en klubb med riktigt stor chans. (Förutsatt att dom vill ha han). Real Madrid, om dom gör sig av med Benzema eller Ronaldo, eller Bayern, tror jag ligger bäst till isf.

MackeJuve
2016-03-16, 15:42
Så vad ska man göra då? Lämna walk-over på resten av säsongen för att det redan är kört? Spelare och publik brinner för såna här matcher. Klart att man ställer upp med det bästa laget. Gör ett ärligt försök och ser hur långt det håller.

Placera sig så bra som möjligt i ligan och vila viktiga spelare som känner sig slitna eller är halvskadade, typ Sanches. Alla ska inte vila utan de som har behov av det och de som Wenger verkligen inte vill riskera. Ge ett par unga spelare chansen att visa sig på den högsta nivån. Går någon viktig sönder finns det en risk att de dalar ännu mer i ligan. Ligan är dessutom något som de garanterat fortfarande tror är möjlig att ta hem. Tror Wenger är en realist angående allt detta.

svenbanan
2016-03-16, 15:52
Perfekt timing med Pep. Sen vinner Bayern CL och Zlatan blir en vinnare och Pep en förlorare som inte klarade att vinna CL med Bayern.

Eller så vinner PSG titeln året efter han lämnat, och det blir precis som efter Inter och efter Barca... ;)

Haha, precis :)

Jag tror ärligt, att om Zlatan inte vinner CL i år, så kommer han att välja en klubb med riktigt stor chans. (Förutsatt att dom vill ha han). Real Madrid, om dom gör sig av med Benzema eller Ronaldo, eller Bayern, tror jag ligger bäst till isf.

Har inte Real nån policy om gamla spelare? Typ som ManU som inte tar in spelare över 30 (eller vad det nu är för åldersgräns)?

Arsenal tycker jag vore allra roligast att se. Samt även riktigt bra sportsligt. Men Bayern är nog också ett riktigt bra alternativ.


Frågan är om Z är såpass slug att han kan tänka sig att skita i CL ifall han får spela i ett lag och liga där han kan få maximal medial uppmärksamhet bara för att bygga varumärke? Han ska ju ändå (ryktesvis) återförenas med varumärkeskungen om nåt år... Kanske han vill till england och köra paparazzina galna i ett år... Då kanske han går till ManU eller Chelsea trots utebliven champions?

MackeJuve
2016-03-16, 15:58
Tänk på att han riskerar sitt rykte om han går till PL också. De hånade honom länge, nu har han vänt den engelska opinionen. Får han en halvkass säsong där så börjar de hacka på honom igen. En halvkass säsong kan vara ett resultat av t.ex. skador. Jag tror inte att han bedömer det som värt för egen del.

Man U köpte Schweinsteiger som då var 30+.

spoon
2016-03-16, 16:01
Real ser väl efter Galacticos och det hade ju Z varit. Fast bara i en kort tid.

benya
2016-03-16, 16:10
Placera sig så bra som möjligt i ligan och vila viktiga spelare som känner sig slitna eller är halvskadade, typ Sanches. Alla ska inte vila utan de som har behov av det och de som Wenger verkligen inte vill riskera. Ge ett par unga spelare chansen att visa sig på den högsta nivån. Går någon viktig sönder finns det en risk att de dalar ännu mer i ligan. Ligan är dessutom något som de garanterat fortfarande tror är möjlig att ta hem. Tror Wenger är en realist angående allt detta.

Tyckert det vore att svika fansen rejält, och även fotbollen som helhet! Det är 90 min som ska spelar och bara 0-2 underläge, det har skett mkt mer exceptionella vändningar i fotboll förr. 0-2 är inte alls omöjligt.
Om inte Wenger går in för att vinna matchen så kommer han få loser stämpel av mig för evigt!

MackeJuve
2016-03-16, 16:11
Real ser väl efter Galacticos och det hade ju Z varit. Fast bara i en kort tid.

Tänkte svara dig och fråga vad fan du babblar om först :D "Har Z bara varit en Galactico under en kort tid!?". Sen FÖRSTOD jag! Ja han är väl på gränsen till för gammal. Men satan så kul det hade varit.

4623
2016-03-16, 16:14
Spelade på Arsenal idag, 13 i odds är sjukt.

Körde även en dubbel med PSV och Arsenal till 156 i odds. Men den är iofs död nu.

MackeJuve
2016-03-16, 16:17
Tyckert det vore att svika fansen rejält, och även fotbollen som helhet! Det är 90 min som ska spelar och bara 0-2 underläge, det har skett mkt mer exceptionella vändningar i fotboll förr. 0-2 är inte alls omöjligt.
Om inte Wenger går in för att vinna matchen så kommer han få loser stämpel av mig för evigt!

Vi är två läger som inte är av samma åsikt här. Vi nöjer oss så. Enligt mig är de redan ute. Kalla mig pessimist eller realist, du väljer. För mig är det en fråga om hur mycket Barca kommer att vinna med. En möjlig skräll, som inte är sååå osannolik(även om den är osannolik) är att de fixar lika. Att Arsenal har 2-0 vid full tid när de möter Neymar-Suarez-Messi finns inte i min värld. Gör Barca ett mål, vilket de gör, måste Arsenal göra tre på Camp Nou. Enligt livescore är startelvan förhållandevis stark så du kan nog andas ut.

Hövdingen
2016-03-16, 18:23
CL är större än PL. Det är självklart att Arsenal kommer att ge 110% för att vinna. Sedan är det ju de stora matcherna mot de stora lagen som man utvecklas mest. Det finns för närvarande inget lag i PL som är i närheten av Barcelonas klass.

Hövdingen
2016-03-16, 18:26
Angående Zlatan så känns det som ett dåligt val att gå till PL. Jag tror han är för gammal för anpassa sig till en ny liga. Det vore bättre om han går till en liga han känner till, typ den italienska.

Hövdingen
2016-03-16, 21:36
Wow. Vilken match av Juve! Bayern kommer ingenstans. Andra halvlek lär bli svettig dock.

StarkaUlf
2016-03-16, 21:37
Plus att det bortdömda målet såg ut som onside. Det var min första reaktion iallafall. Kimmich låg väldigt långt ner. (Sen kanske det andra målet aldrig hade tillkommit om detta hade dömts som mål, det vet man aldrig)

svenbanan
2016-03-16, 21:38
Juve for president!!!

svenbanan
2016-03-16, 21:48
Plus att det bortdömda målet såg ut som onside. Det var min första reaktion iallafall. Kimmich låg väldigt långt ner. (Sen kanske det andra målet aldrig hade tillkommit om detta hade dömts som mål, det vet man aldrig)

Det var felaktigt bortdömt. Det var ju iofs flipper just där, så det var kanske svårbedömt. Men det borde stå 3-0.

Det vette tusan hur Bayern ska kunna vända detta? Det sa vi ju iofs om Juve sist också... ;)

Men det verkar helt klart som att Beyern hämmas hårdare av sina skador ikväll. De ser egentligen bara bra ut då de lyckas få fast bollen kring Juves straffområde. I försvar och uppbyggnad ser det inte bra ut...

Man and Machine
2016-03-16, 22:12
Domedag om Bayern åker ut. Jävla tyskar som inte kan ta sig i kragen när det gäller. Helt uddlösa framåt.. Garanterat att bucklan hamnar på Iberiska halvön nu.

bigtraps
2016-03-16, 22:25
Domedag om Bayern åker ut. Jävla tyskar som inte kan ta sig i kragen när det gäller. Helt uddlösa framåt.. Garanterat att bucklan hamnar på Iberiska halvön nu.

FEL!
Läste i AB att bucklan ska till Paris:)

svenbanan
2016-03-16, 22:40
Ojojoj!

Fan vad Bayern inte var värda denna vändning! Hyfsat inhopp av Coman dock... Men att laget inte vaknar förrän efter 75-80min är fan katastrof.

svenbanan
2016-03-16, 23:23
Herrejävlar vilken sjuk match. Så trötta som Juve såg ut sista tio av ordinarie tid, så fattar jag inte hur de fick ork att sätta såpass med press efter 4-2...

Strongt av tyskarna att hitta sitt spel tillslut.




Men Juve gjorde 3 mål som skulle varit godkända. Just sayin'...

MrBoris
2016-03-16, 23:24
Suarez hoppspark var dock snyggaste målet i årets Champions league imo, och så klart Messis helt otroliga chip

4623
2016-03-16, 23:44
Herrejävlar vilken sjuk match. Så trötta som Juve såg ut sista tio av ordinarie tid, så fattar jag inte hur de fick ork att sätta såpass med press efter 4-2...

Strongt av tyskarna att hitta sitt spel tillslut.




Men Juve gjorde 3 mål som skulle varit godkända. Just sayin'...

Vad säger att Cuadrados mål hade kommit om det andra blivit godkänt?

Man and Machine
2016-03-16, 23:44
FEL!
Läste i AB att bucklan ska till Paris:)

Lena Mellin har aldrig rätt. En bra kvartslottning så kanske semi men sen blir det tajt. :)

Herrejävlar vilken sjuk match. Så trötta som Juve såg ut sista tio av ordinarie tid, så fattar jag inte hur de fick ork att sätta såpass med press efter 4-2...

Strongt av tyskarna att hitta sitt spel tillslut.


Såg bara andra halvlek men herregud vad tafatta Bayern var första 20 minuterna. Dock fantastiskt att de redde ut det och nu hoppas jag fan att de får sin revansch mot Barca! När de gör 2-2 får jag finalvibbar från 2014 och är inte speciellt orolig men sen slappnar de av och Juventus kan mycket väl göra 1 eller 2 mål på sista 5 minuterna. Mot seger!

svenbanan
2016-03-17, 01:36
Vad säger att Cuadrados mål hade kommit om det andra blivit godkänt?

Bayern fick ingen eld i baken efter Cuadrados mål, de såg lika kassa ut som innan. Så rimligtvis hade de inte spelat annorlunda ifall det inte blivit blåst offside vid det egentliga andramålet heller. Såvitt jag kunde bedömma lade sig inte Juve på försvar eller taggade ner efter Cuadrados mål, så de hade troligtvis spelat likadant ifall de inte fått målet bortdömt. Detta talar för att det rimligaste resultatet var 3-0 efter Cuadrados mål.

Det som talar mot att Cuadrado skulle gjort mål, är i princip ingenting.

Möjligen kan man argumentera för att helt andra spelsituationer skulle uppstått ifall bollen skulle lagts upp på mittcirkeln för Bayern att starta igång spelet från istället för den offsidefrisparken som det nu blev. Men då kan man lika gärna säga att allt som skett efter vilket felaktigt domslut som helst under en match kanske inte skulle skett. Det blir ganska meningslöst.

Hur matchen skulle sett ut ifall Juve fått sitt andra mål godkänt och Cuadrado sedan gjort 3-0 är dock betydligt mer osäkert, eftersom det inte finns särskilt mycket som pekar åt endera hållet.

Vad som är bombsäkert är i alla fall att det inte var offside, och att det skulle ha varit mål.

Om du tror att jag förespråkar att Juve skulle fått ett till mål inskrivet i protokollet i efterhand (eller i halvtid eller nåt) så är så inte fallet.

Det är dommarens jobb att dömma. Fast i det här fallet gjorde han inget bra jobb.

svenbanan
2016-03-17, 01:45
Såg bara andra halvlek men herregud vad tafatta Bayern var första 20 minuterna. Dock fantastiskt att de redde ut det och nu hoppas jag fan att de får sin revansch mot Barca! När de gör 2-2 får jag finalvibbar från 2014 och är inte speciellt orolig men sen slappnar de av och Juventus kan mycket väl göra 1 eller 2 mål på sista 5 minuterna. Mot seger!

Hela första halvlek såg ut som de första tjugo i andra. Bayern var helt under isen. Dock kan det till stor del ha berott på att Juve spelade riktigt jävla bra så länge de orkade pressa. Morata var helt underbar att se.

Jag tycker PSG tappat lite i kvalitet senaste månaderna. De ser ibland ut att köra fast ordentligt. Skulle tro att det beror på att Veratti är skadad. Kommer han tillbaka och/eller att Pastore hittar fjolårsformen så kan de slå ut vilket lag som helst ifall resten av laget konserverar formen osv. Fast Matuidi verkar rätt seg ibland också. Ifall han hamnar i en formsvacka eller skadar sig vette fan vad Blanc ska hitta på. Mittfältet funkar ju typ inte alls utan honom. In med Di Maria centralt borde kunna funka, i alla fall delvis...

Men jag tror det viktigaste är Veratti.

Man and Machine
2016-03-17, 02:45
Hela första halvlek såg ut som de första tjugo i andra. Bayern var helt under isen. Dock kan det till stor del ha berott på att Juve spelade riktigt jävla bra så länge de orkade pressa. Morata var helt underbar att se.

Jag tycker PSG tappat lite i kvalitet senaste månaderna. De ser ibland ut att köra fast ordentligt. Skulle tro att det beror på att Veratti är skadad. Kommer han tillbaka och/eller att Pastore hittar fjolårsformen så kan de slå ut vilket lag som helst ifall resten av laget konserverar formen osv. Fast Matuidi verkar rätt seg ibland också. Ifall han hamnar i en formsvacka eller skadar sig vette fan vad Blanc ska hitta på. Mittfältet funkar ju typ inte alls utan honom. In med Di Maria centralt borde kunna funka, i alla fall delvis...

Men jag tror det viktigaste är Veratti.

Wenström & co spekulerar ju lite i om Morata var trött eller hade någon känning eftersom han bytes ut. Soloräden vid andra målet (?) är så vackert. Vill inte veta vad han gör med en svensk backlinje i sommar.

Psg har ju i princip varit klara i ligan även om det var först i söndags som man säkrade den. Jag tror det är svårt att hålla skärpan genom en säsong när man varit så överlägsna som de trots allt varit. Har dock inte sett dom spela förutom i CL och min analys efter första Chelsea matchen behöver vi väl inte ta upp igen :) Som jag skrev till traps, semi men inte längre, man har inte det som krävs för att slå dom bästa.

MackeJuve
2016-03-17, 08:31
Det är väldigt tungt och tomt just nu. Är vanligtvis en bra förlorare och kan acceptera en förlust om det andra laget är klart bättre och det är inget snack. Men den här jävla matchen kommer jag att ha väldigt svårt att smälta. Ni får sköta den här tråden utan mig för nu skiter jag i CL om jag ska vara ärlig.

benya
2016-03-17, 08:58
Riktigt tråkigt MackE!! Juventus förtjänade ett bättre CL öde i år, och fan vad den svenska domaren fumlade. Ett solklart mål bortdömt dessutom! Får inte hända på den här nivån liksom…
Starkt av Bayern att hämta in, men å andra sidan känns det som att Juve bjöd in dem i matchen och får skylla sig själva lite. Man startade ju andra halvlek med hög press och skapade ett par heta chanser. Bytena av Khedira och Morata var felaktiga, men det är lätt och säga så här i efterhand.

MrBoris
2016-03-17, 10:51
Riktigt tråkigt MackE!! Juventus förtjänade ett bättre CL öde i år, och fan vad den svenska domaren fumlade. Ett solklart mål bortdömt dessutom! Får inte hända på den här nivån liksom…
Starkt av Bayern att hämta in, men å andra sidan känns det som att Juve bjöd in dem i matchen och får skylla sig själva lite. Man startade ju andra halvlek med hög press och skapade ett par heta chanser. Bytena av Khedira och Morata var felaktiga, men det är lätt och säga så här i efterhand.

+1, dock såg jag inte matchen men målen såg alldeles för tama ut från försvaret i Juve, får helt enkelt inte vara så lätt att göra mål i en åttondelsfinal. Hoppas verkligen Real Madrid åker på Bayern nu, de har alltid sådan flyt annars med lottningen gentemot andra lag som t.ex. Barca.

benya
2016-03-17, 11:56
+1, dock såg jag inte matchen men målen såg alldeles för tama ut från försvaret i Juve, får helt enkelt inte vara så lätt att göra mål i en åttondelsfinal. Hoppas verkligen Real Madrid åker på Bayern nu, de har alltid sådan flyt annars med lottningen gentemot andra lag som t.ex. Barca.

Real spöade ju Bayern med totalt 6-0 för bara två år sen, på vägen till finalen.
Nu finns det bara bra lag kvar, det finns inga lätta lottningar i det här stadiet. Benfica slog ut Zenit, som övertygade i gruppspelet, och Wolfsburg är riktigt bra med Schurle och Draxler!

StarkaUlf
2016-03-18, 15:19
Jaja, nu slipper ju United bli förnedrade av Dortmund iallafall... :D

CL-lottningen:

Bayern München–Benfica (5 april/13 april)
Barcelona–Atletico Madrid (5 april/13 april)
Wolfsburg–Real Madrid (6 april/12 april)
PSG–Manchester City (6 april/12 april)

Fetmarkerade är mina gissningar. PSG har en jättechans att nå semi. City i dålig form med Kompany+Otamendi skadade (Otamendi lär nog vara tillbaka till första iaf, Kompany osäkert). Samt att City verkligen måste lägga stort fokus på ligaspelet, medan PSG redan har vunnit sin.

EL-lottningen, om någon annan är intresserad:

Athletic Club–Sevilla
Villarreal–Sparta Prag
Braga–Shakhtar Donetsk
Dortmund–Liverpool

Första matchen är verkligen döjämn. Jag väljer Bilbao enbart för att jag tycker om dom och hoppas att dom kan gå hela vägen nu när United är ute.

svenbanan
2016-03-18, 15:43
Jag är nyfiken på Benfica. Om Bayern fortsätter ha viktiga spelare på skadelistan så kan de kanske gå på en rejäl jävla nit. Nog för att det är långsökt, och jag har ingen riktig koll på årets Benfica, men de blir ju ständigt underskattade i dessa sammanhang.

Barca kommer nog få bekänna färg rejält också. De är såklart favoriter, men de kan mycket väl bli utslagna.

City är ju så svajiga att det mötet kan gå lite hur som helst. Men att deras försvar suger kommer ju troligtvis ändå leda till att de torskar. Men med tanke på hur vassa de kan vara framåt, så kan de ju göra tre-fyra mål i nån av matcherna, och då vette det fan hur det slutar.

Man and Machine
2016-03-18, 16:28
Bayern München–Benfica
Barcelona–Atletico Madrid
Wolfsburg–Real Madrid
PSG–Manchester City

Jag fegtippar också här. Hoppas att Atletico kan störa Barca men det känns inte troligt. Övertygade knappast mot PSV medan Barca är bättre än någonsin (?) City blandar och ger men deras lägsta nivå är för låg. Tror Zlatan/Cavani kan ha riktigt kul om Kompany saknas i båda matcherna. Troligast skräll är att Wolfsburg slår ut Real som känns ganska blekt även om man körde över Roma.

Athletic Club–Sevilla
Villarreal–Sparta Prag
Braga–Shakhtar Donetsk
Dortmund–Liverpool

Gillar Bilbao och hoppas dom fixar det men tror Sevilla är numret för stort. Intressantaste matchen är såklart Dortmund - Liverpool och jag hoppas verkligen Pool går hela vägen så det blir CL nästa år. Har ju ett stort övertag i Klopf. Dortmund är väl i princip CL klara och tyska ligan känns sådär het så tyvärr kommer de nog satsa fullt ut på EL.

svenbanan
2016-03-18, 20:33
På vilket sätt har Klopp ett övertag menar du?

Jag tror Dortmund kommer käka upp Liverpool.

MrBoris
2016-03-18, 23:45
Real spöade ju Bayern med totalt 6-0 för bara två år sen, på vägen till finalen.
Nu finns det bara bra lag kvar, det finns inga lätta lottningar i det här stadiet. Benfica slog ut Zenit, som övertygade i gruppspelet, och Wolfsburg är riktigt bra med Schurle och Draxler!
Som väntat får Real en enkelt lottning, Barca den svåraste. Å andra sidan är man det bästa laget ska man också kunna vinna de svåra kvartsfinalerna:
Jaja, nu slipper ju United bli förnedrade av Dortmund iallafall... :D

CL-lottningen:

Bayern München–Benfica (5 april/13 april)
Barcelona–Atletico Madrid (5 april/13 april)
Wolfsburg–Real Madrid (6 april/12 april)
PSG–Manchester City (6 april/12 april)

Fetmarkerade är mina gissningar. PSG har en jättechans att nå semi. City i dålig form med Kompany+Otamendi skadade (Otamendi lär nog vara tillbaka till första iaf, Kompany osäkert). Samt att City verkligen måste lägga stort fokus på ligaspelet, medan PSG redan har vunnit sin.

Jag tror folk glömmer att Atletico Madrid är bättre än Real Madrid, jag är rädd att det var värsta tänkbara lottningen för Barcelona bortsett Bayern Munich.


Barca kommer nog få bekänna färg rejält också. De är såklart favoriter, men de kan mycket väl bli utslagna.

+1, jag är bra orolig!

MrBoris
2016-04-06, 00:58
Jag tror folk glömmer att Atletico Madrid är bättre än Real Madrid, jag är rädd att det var värsta tänkbara lottningen för Barcelona bortsett Bayern Munich.


Och som det slutade idag var det med nöd och näppe att Barcelona vann. Helt otrolig är Suarez dock, helt osynlig i allt och babooom 2mål :D Orolig som fan för returen

4623
2016-04-06, 07:46
Riktigt äckel är han med. Kort när han sparkar efter Godin(?). Kort på Neymar för alla filmningar. Kort på Busquets för sitt överfall på mittplan efter Torres utvisning. Riktig parodi är detta. Domaren försökte mot Real också. Men som tur var fick de revansch.

StarkaUlf
2016-04-06, 08:01
Ja domaren var riktigt kass igår. Andra gula kortet på Torres var ju bedrövligt. Riktigt tråkigt då det förändrar matchbilden totalt. Jag brukar bara skratta åt folk när dom kallar barcelona för "uefalona" etc, men den här matchen blev jag faktiskt förbannad själv :D Nu hoppas jag innerligt att Atletico vinner på hemmaplan.

Blir spännande med PSG ikväll! Dom har verkligen drömläge alltså. Ingen Kompany, Sterling eller Touré i city (visst, nu har ju inte touré varit så bra i år). Däremot har dom ju fått tillbaka De Bruyne, vilket ökar deras chanser en aning.

PSGs största svaghet och risk ikväll ser jag som David Luiz. Du vet aldrig vad du får. Han kan lika gärna vara bäst på planen som att ligga bakom tre baklängesmål. Jag tycker att Marquinhos är en bättre back som dom borde utnyttja. Speciellt med tanke på Citys speed längst fram.

Tror att PSG kommer att utnyttja citys vänsterkant mest idag. Clichy är inte sitt gamla jag, om än han fortfarande är ganska snabb, och Mangala är väldigt trög. Lucas/Di maria kan nog utnyttja det bra.

MrBoris
2016-04-06, 08:10
Riktigt äckel är han med. Kort när han sparkar efter Godin(?). Kort på Neymar för alla filmningar. Kort på Busquets för sitt överfall på mittplan efter Torres utvisning. Riktig parodi är detta. Domaren försökte mot Real också. Men som tur var fick de revansch.

Ja domaren var riktigt kass igår. Andra gula kortet på Torres var ju bedrövligt. Riktigt tråkigt då det förändrar matchbilden totalt. Jag brukar bara skratta åt folk när dom kallar barcelona för "uefalona" etc, men den här matchen blev jag faktiskt förbannad själv :D Nu hoppas jag innerligt att Atletico vinner på hemmaplan.


Torres borde till och med fått sitt andra gula kort i en slängning tidigare, inget snack om saken när han utvisades. Det enda jag kan se att han missade var Busquets tackling men det hade väl inte renderat mer än i ett gult kort? Var ngn mer i Athletico också som gjorde en sjukt ful tackling men "bara" fick gult kort, Fernandez eller vad han heter, som borde varit rött direkt. Nej Barcelona vann fullt rättvist på egen bedrift och domaren gjorde ett eller max två misstag men dem var små. Oavsett blir det sjukligt jobbigt borta

4623
2016-04-06, 08:13
Torres borde till och med fått sitt andra gula kort i en slängning tidigare, inget snack om saken när han utvisades. Det enda jag kan se att han missade var Busquets tackling men det hade väl inte renderat mer än i ett gult kort? Var ngn mer i Athletico också som gjorde en sjukt ful tackling men "bara" fick gult kort, Fernandez eller vad han heter, som borde varit rött direkt. Nej Barcelona vann fullt rättvist på egen bedrift och domaren gjorde ett eller max två misstag men dem var små. Oavsett blir det sjukligt jobbigt borta

Haha du såg inte när Suarez inte hann med en boll och sparka efter backen? Eller när Neymar kastar sig handlöst i straffområdet och snurrare två varv i luften trots att det knappt var kontakt? Ta av dig skygglapparna.

Om Torres tackling på Busquets är gult. Vad tycker du då Busquets är? Den ligger närmre gult då han satsar. Vilket Torres inte ser utatt göra.

MrBoris
2016-04-06, 08:21
Om Torres tackling på Busquets är gult. Vad tycker du då Busquets är? Den ligger närmre gult då han satsar. Vilket Torres inte ser utatt göra.
Se fet stil nedan, enda jag håller med om som var övertydligt misstag. Tycker dock kanske missen på Fernandez var värre - han kunde ha knäckt benet direkt på Barcaspelaren han satsade mot, men fick bara gult kort
Torres borde till och med fått sitt andra gula kort i en slängning tidigare, inget snack om saken när han utvisades. Det enda jag kan se att han missade var Busquets tackling men det hade väl inte renderat mer än i ett gult kort? Var ngn mer i Athletico också som gjorde en sjukt ful tackling men "bara" fick gult kort, Fernandez eller vad han heter, som borde varit rött direkt. Nej Barcelona vann fullt rättvist på egen bedrift och domaren gjorde ett eller max två misstag men dem var små. Oavsett blir det sjukligt jobbigt borta


Haha du såg inte när Suarez inte hann med en boll och sparka efter backen? Eller när Neymar kastar sig handlöst i straffområdet och snurrare två varv i luften trots att det knappt var kontakt? Ta av dig skygglapparna.

Det var iaf inte matchavgörande missar, Torres var solklar utvisning, dem andra inte

4623
2016-04-06, 08:26
Se fet stil nedan, enda jag håller med om som var övertydligt misstag. Tycker dock kanske missen på Fernandez var värre - han kunde ha knäckt benet direkt på Barcaspelaren han satsade mot, men fick bara gult kort




Det var iaf inte matchavgörande missar, Torres var solklar utvisning, dem andra inte

Läste fel, tolka det som att du inte tyckte Busquets skulle har kort.

Nej det är inte solklar utvisning på Torres.

Hövdingen
2016-04-06, 08:32
6YQRBnmL43k

Tycker inte att ett gult kort för sådan tackling är kontroversiellt.

4623
2016-04-06, 08:37
6YQRBnmL43k

Tycker inte att ett gult kort för sådan tackling är kontroversiellt.

Inte kontroversiellt, men det är inte solklart. Det handlar om nivån domaren lägger sig på. Busquets var mer vårdslös några minuter senare och domaren står 2 meter ifrån.

Hövdingen
2016-04-06, 08:42
Inte kontroversiellt, men det är inte solklart. Det handlar om nivån domaren lägger sig på. Busquets var mer vårdslös några minuter senare och domaren står 2 meter ifrån.

Ja, domaren var dålig. Lucas tackling på Neymar i slutet borde ha varit rött också.

4623
2016-04-06, 08:51
Ja, domaren var dålig. Lucas tackling på Neymar i slutet borde ha varit rött också.

Tycker du det är målchansutvisning?

MrBoris
2016-04-06, 09:03
Tycker vi borde diskutera denna underbara nick ist.
27H00uneVJo

Man and Machine
2016-04-06, 11:39
För jävla trist att Barca vände! Tycker det är vansinne att ge Torres rött, förstör ju hela matchen. Normalt sett får man inte ett gult för den tacklingen om man redan har ett gult. Helt orimligt att sänka ribban på det sättet och sen inte ge Suarez gult för den eterslängen? Bara att hålla tummarna för att Athletico orkar göra ytterligare en heroisk intsats!

Någon som såg Bayern - Benfica? Trodde det skulle bli lekstuga efter den starten men Benfica har ju all chans i världen att ta sig vidare! Kul att båda matcherna lever in i andra omgången!

På vilket sätt har Klopp ett övertag menar du?

Jag tror Dortmund kommer käka upp Liverpool.

Jag vet inte hur många spelare Dortmund har omsatt efter Klopp (Lol att jag skrev Klopf) men han bör ju rimligen har mer koll på Dortmund och dess spelare, svagheter och styrkor än de flesta andra. Jag ser hans erfarenhet som ett taktiskt plus som kan göra skillnad. Jag tippar Liverpool med hjärtat men förmodligen blir det kross från Dortmund.

MrBoris
2016-04-06, 21:53
Underbart att Wolfsburg vann, men i returen kan Real Madrid likväl vinna med 3-0 och gå vidare. PSG Manchester City där tror jag Man City tar hem det hemma

svenbanan
2016-04-12, 22:05
100% för MrBoris.

Välförtjänt att City gick vidare. PSG såg riktigt bleka ut, även innan Motta klev av. Både DiMaria och Zlatan var helt osynliga. Pastore bidrog med lite fart och fläkt framåt när han kom in. Fast det kan ju såklart även ha berott på att de då släppte på handbromsen lite mer.

Kevin De Bruyne var ruggig i bägge matcherna. Synd för PSG att han skulle passa på att bli hel just nu... ;)

En hel Veratti PSG istället hade kanske vänt på steken...

Hövdingen
2016-04-12, 22:23
100% för MrBoris.

Välförtjänt att City gick vidare. PSG såg riktigt bleka ut, även innan Motta klev av. Både DiMaria och Zlatan var helt osynliga. Pastore bidrog med lite fart och fläkt framåt när han kom in. Fast det kan ju såklart även ha berott på att de då släppte på handbromsen lite mer.

Kevin De Bruyne var ruggig i bägge matcherna. Synd för PSG att han skulle passa på att bli hel just nu... ;)

En hel Veratti PSG istället hade kanske vänt på steken...

PSGs mittfält var rejält sargat, framför allt saknades Matuidi och hans offensiva löpningar. Motta var dålig, både i den här matchen och i förra. Men trots det borde PSG kunna prestera bättre.

svenbanan
2016-04-13, 22:22
Atletico är ju bara helt underbara att se!

Hela laget består av en massa Clas Ingesson och Johan Mjällbytyper som kringar sig blodiga ända in i kaklet, men som dessutom kan lira boll som Pelé och Maradona när andan faller på.

Hoppas fan att de vinner hela skiten nu!!!

4623
2016-04-13, 22:30
Underbart att se Barcelona ha domarna mot sig en gång.

Men varför fick Iniesta inte rött?

MrBoris
2016-04-13, 23:52
Vad var det jag sade om Atletico, 100% rätt på mina bedömningar hittills ska fortsätta följade tråden bara för att se om jag gissar rätt hela vägen. Glad att jag missade matchen p.g.a. jobb måste jag dock säga. Ni som såg den hur var matchen?

4623
2016-04-14, 07:11
Matchen var bra. Atletico hade första 55-60 och borde gjort fler mål. Sen tog Barca över mer och mer. Men lyckades inte få hål. Rättvist resultat.

Suarez armbåga Godin så han fick blåklocka. Neymar slog Juanfran och skrek puta som vanligt. Messi osynlig som de tre senaste matcherna jag sett med Barca. Griezmann var riktigt bra.

MackeJuve
2016-04-14, 07:19
Underbart att se Barcelona ha domarna mot sig en gång.

Men varför fick Iniesta inte rött?

"förhindra ett mål eller en klar målchans för motståndarlaget genom att avsiktligt beröra bollen med händerna (gäller ej målvakten inom hans eget straffområde)." - när en spelare ska utvisas. Så det ska vara rött.

Var ganska grinigt i båda läger. Godin filmade ett par gånger. Men fan vilket LAG AM är. Tror de tar det. Kommer att hålla på dom i alla fall. Hoppas City åker på otroligt med stryk i sin semi.

StarkaUlf
2016-04-14, 07:20
Det skulle vara skönt om det blev Real-Bayern i en semifinal. Men det lär väl aldrig hända.

4623
2016-04-14, 07:35
"förhindra ett mål eller en klar målchans för motståndarlaget genom att avsiktligt beröra bollen med händerna (gäller ej målvakten inom hans eget straffområde)." - när en spelare ska utvisas. Så det ska vara rött.

Var ganska grinigt i båda läger. Godin filmade ett par gånger. Men fan vilket LAG AM är. Tror de tar det. Kommer att hålla på dom i alla fall. Hoppas City åker på otroligt med stryk i sin semi.

Överlag tyckte jag domaren höll en väldigt bra nivå. Tappade lite i slutet bara.

Men fyfan vad äckliga Barcelona är när de attackerar domaren vid ett domslut. Atletico gjorde också det. Men det vara bara med 3-4 spelare. Inte hela laget. Är det ett spanskt fenomen?

MackeJuve
2016-04-14, 08:06
Det skulle vara skönt om det blev Real-Bayern i en semifinal. Men det lär väl aldrig hända.

Skulle vara spännande. Madrid-derby i semi och Bayern som kör över City i andra semin röstar jag för dock.

Överlag tyckte jag domaren höll en väldigt bra nivå. Tappade lite i slutet bara.

Men fyfan vad äckliga Barcelona är när de attackerar domaren vid ett domslut. Atletico gjorde också det. Men det vara bara med 3-4 spelare. Inte hela laget. Är det ett spanskt fenomen?

Han var väl okej. I sådana här matcher är det alltid situationer som domaren missar men det är ju oundvikligt. Det går extremt snabbt, det är hårt spel, det är hundra situationer man ska ta hänsyn till, man ska ta hänsyn till till vilket lags fördel man dömde gången innan, etc. Han missade ju trots allt en straff för Barca och en straff för AM(Pique som omfamnar bollen i eget straffområde).

Man vill väl påverka domaren så mycket som möjligt. Tycker också att det ser äckligt ut. Tror inte att det är ett spanskt fenomen utan att de möjligen gör det något oftare samt kanske främst att de är kända för sin domarhistoria så att det uppmärksammas mer(Ueafalona etc).

Impact
2016-04-14, 09:27
Härligt att Barcelona äntligen fick domslut emot sig. Karma :d

svenbanan
2016-04-14, 10:43
Fast Pique ser ju ut att göra precis allt han kan för att inte röra bollen med armar/händer. Eventuellt att han snuddar vid bollen då han tar emot sig med händerna mot gräset då han typ ramlar, men det ser ut som om han klarar sig tycker jag. Den tycker jag det är rätt att inte blåsa straff på.

Iniesta borde rimligtvis fått rött, om inte domaren bedömde det som oavsiktligt.

Barca borde fått straff och inte frispark. Men han står ju faktiskt utanför straffområdet med armen innanför, vilket kanske rörde till det för domaren.

StarkaUlf
2016-04-14, 11:07
Barca borde fått straff och inte frispark. Men han står ju faktiskt utanför straffområdet med armen innanför, vilket kanske rörde till det för domaren.

Sen ser domaren situationen rakt framifrån, inte så lätt att avgöra om bollen är precis innanför då. Då går man helt enkelt efter var spelaren har sina fötter placerade. Hade han däremot stått och sett situationen från sidan/snett från sidan så hade det varit en annan sak, då hade han möjligtvis kunnat upptäcka det, men där han stod nu så är det i princip omöjligt.

svenbanan
2016-04-14, 11:51
Sen ser domaren situationen rakt framifrån, inte så lätt att avgöra om bollen är precis innanför då. Då går man helt enkelt efter var spelaren har sina fötter placerade. Hade han däremot stått och sett situationen från sidan/snett från sidan så hade det varit en annan sak, då hade han möjligtvis kunnat upptäcka det, men där han stod nu så är det i princip omöjligt.

Jag är inte säker på att det verkligen är omöjligt. Han står väl på vänsterfoten och balanserar, med linjen några centimeter till höger. Sedan får han bollen på högra armen. Så det borde inte vara helt omöjligt att dra slutsatsen att högerarmen var innanför linjen.

Svårt och rörigt kan jag hålla med om. Men inte omöjligt.

MrBoris
2016-04-14, 12:03
Tycker dock, trots att Atletico ska ha all heder förstås, att det är synd att Barcelona inte var på topp såhär i slutet. Vad är det dem har, 3 förluster på de senaste 5 matcherna eller något? (före det oslagbara 30+ matcher). Hade varit roligare om dem varit på topp. Men det är fotbollen och jag hoppas Atletico tar hem detta för alla andra lag hatar jag verkligen (dock minst Man city)

Man and Machine
2016-04-14, 12:16
Överlag tyckte jag domaren höll en väldigt bra nivå. Tappade lite i slutet bara.

Men fyfan vad äckliga Barcelona är när de attackerar domaren vid ett domslut. Atletico gjorde också det. Men det vara bara med 3-4 spelare. Inte hela laget. Är det ett spanskt fenomen?

Tyvärr inte. Fenomenet sprider sig med Mourinho som införde det i Real Madrid och tog det med sig till Chelsea och England. (Lite halvsanning) Både Real och Barca använder den här taktiken när de spelar svåra matcher, i synnerhet mot varandra. Ser löjligt ut när 20 man jagar domaren för en frispark i mediokert läge. Tillsammans med filmning det absolut värsta inom dagens fotboll.

Hade bara matchen på tvn, tittade inte så noga men förstår inte vad ni menar med att Barca skulle ha domaren mot sig? Iniesta slipper ett solklart rött kort, visst man får inte en straff men det handlar ju inte om att ha domaren med eller mot sig. Han ser helt enkelt inte.

Hoppas verkligen AM får sin revansch mot Real, i semin eller final. Tror Bayern tar hem det, förhoppningsvis genom att förnedra City i semin.

svenbanan
2016-04-14, 12:32
Jag hoppas Atletico får förnedra alla tre övriga lag. Fan vet hur det skulle gå till, men det vore verkligen opti!!! :D

svenbanan
2016-04-14, 21:57
Två sjuka matcher på två dagar!!! Vilken jävla vändning på Anfield. Brutalt!!!!

Man and Machine
2016-04-14, 22:12
Två sjuka matcher på två dagar!!! Vilken jävla vändning på Anfield. Brutalt!!!!

Jaaadå!! Fan vad gött, slutade kolla livescore efter 1-3. Mot Champions League!

Shqypnia
2016-04-15, 08:45
Hade tippat Liverpool. Vilken glädje när vändningen kom. För övrigt borde gårdagens match varit en CHL match och inte EL.
Mäktig!

MackeJuve
2016-04-15, 09:04
Hade tippat Liverpool. Vilken glädje när vändningen kom. För övrigt borde gårdagens match varit en CHL match och inte EL.
Mäktig!

https://www.championshockeyleague.net/

Är båda lagen bra på skridskor eller vad syftar du på?




;)

Shqypnia
2016-04-15, 09:16
https://www.championshockeyleague.net/

Är båda lagen bra på skridskor eller vad syftar du på?




;)

Lol
Snacka om perspektiv haha
Hockey... vafan är det för något?

MackeJuve
2016-04-15, 11:27
AM - Bayern
City - Real

Synd att det inte blev som jag hoppades. Fatta Pep mot sitt nya lag och Madrid-derby!

svenbanan
2016-04-15, 12:56
Nu kommer väl Bayern äntligen åka ut...

Det lutar åt en repris av finalen från i förrfjol. Eller när det nu var som det blev madridderby...

MackeJuve
2016-04-15, 13:14
Nu kommer väl Bayern äntligen åka ut...

Det lutar åt en repris av finalen från i förrfjol. Eller när det nu var som det blev madridderby...

2014, ja. AM känns mycket tryggare som lag jämfört med Bayern, som givetvis har en högre högstanivå(men egentligen bara offensivt och på målvaktssidan). Tror också på AM-Real i final där AM vinner. Bayern hade stora problem med att slå ut Juventus som av många anses ha ett av världens absolut bästa försvar. Juventus försvarsnamn må vara större men AM har världens bästa defensiv, som lag sett.

City kommer inte att kunna stå emot Ronaldo. Real har en bättre defensiv. Real går vidare.

4623
2016-04-15, 13:25
Tur för AM att gula korts stryks efter kvarten. :P

Jag tror på Bayern - City i finalen. Kompany är tillbaka och styr upp.

spoon
2016-04-15, 15:07
AM - Bayern
City - Real

Synd att det inte blev som jag hoppades. Fatta Pep mot sitt nya lag och Madrid-derby!

Tycker Bayern har sett skakiga ut i år. Problem både mot Juventus och Benfica. Dom blixtrar till ibland med en grym offensiv men sen släpper dom in en del mål också. Tror inte att dom kan tränga sig genom Atletico och åker därmed ut.

Madrid har inte heller sett så vassa ut i år men det borde ju vara ett nummer för stora för Manchester.

Så då blir det en repris på finalen från 2014 där Atletic Madrid igen kämpar som djur och denna gången blir det Ronaldo som krossar Atletics drömmar.

Jag hoppas att jag har fel och att jag får se krokodiltårar på Ronaldo medan Atletico höjer bucklan.

4623
2016-04-15, 15:21
Bayern har haft väldigt mycket skador i backlinjen

spoon
2016-04-15, 15:28
Bayern har haft väldigt mycket skador i backlinjen

Vilka är det som har varit skadade och är dom tillbaka nu?

4623
2016-04-15, 16:31
Boateng, Martinez och Badstuber har varit borta.

Martinez verkar vara tillbaka.

StarkaUlf
2016-04-15, 16:36
Och då är Martinez egentligen mittfältare, men har blivit omskolad en aning i Bayern.

4623
2016-04-15, 16:39
Och då är Martinez egentligen mittfältare, men har blivit omskolad en aning i Bayern.

Kimmich starta som mittback mot Juve :P

StarkaUlf
2016-04-15, 16:42
Kimmich starta som mittback mot Juve :P

Jo, menade mest på att man nu mer räknar Martinez som en mittback. När han "egentligen" inte är det, utan har sin bästa position snäppet högre upp :)

Var väl Kimmich + Alaba mot Juve? :D

4623
2016-04-15, 16:44
Jo, menade mest på att man nu mer räknar Martinez som en mittback. När han "egentligen" inte är det, utan har sin bästa position snäppet högre upp :)

Var väl Kimmich + Alaba mot Juve? :D

Stämmer, så inte så konstigt om försvaret var lite skakigt. :d

StarkaUlf
2016-04-15, 16:46
Stämmer, så inte så konstigt om försvaret var lite skakigt. :d

Absolut inte :D Vore kanske på sin plats att inhandla en till mittback när dom nu gjort sig av med Dante.

svenbanan
2016-04-15, 16:56
Svårt att hitta en mer allround spelare än Alaba.

Han platsar ju typ på alla positioner i alla lagdelar utom kanske som central anfallare. Hyfsad lirare.

Jag tror iofs inte jag sett honom som ytterforward, men har svårt att tro att han skulle göra bort sig...

Hövdingen
2016-04-27, 19:43
Fet match ikväll....i.a.f. på pappret. Gårdagens match var skit.

svenbanan
2016-04-28, 08:28
Fan att jag missade matchen igår!

Det känns som om Bayern skulle behöva ha lite folk tillbaka från skador ifall de ska ro hem detta dubbelmötet. Jag trodde de fått tillbaka lite mittbackar, men nu verkar det vara kört igen eller? Vad är det för fel på Robben, och varför startade inte Ribery?

Mycket talar väl för att det blir Madridderby i år igen i finalen.

StarkaUlf
2016-04-28, 08:30
Visst att Alaba är väldigt allround, men någon mittback är han verkligen inte. Katastrofalt agerande vid målet, t.ex. Benatia lär nog spela där nästa match.

Men jag hoppas att Atletico lyckas göra 0-1 nästa match och sedan spela på resultat.

MackeJuve
2016-04-28, 08:50
Håller på AM. Jag måste verkligen ha dålig koll på La Liga för det är typ bara Griezmann, Koke, Godin och Juanfran som jag ser som stjärnor i AM, kanske Luis också. För mig är det många halvdoldisar vilket gör deras framfart ännu roligare.

Svider dock till en del i hjärtat under varje match som Bayern spelar. Det har inte släppt än. Det kunde ha varit Juventus.

Någon som har koll på Andre Gomes i Sevilla?

Shqypnia
2016-04-28, 09:27
ATL är sinnesjuka för tillfället. Men Munchen hemma är inte något att leka med. Det lär bli alldeles för svårt.

R.Madrid - B. Munchen i finalen.

Hövdingen
2016-05-28, 19:33
Hoppas Atletico vinner idag. Real har bättre spelare men Atletico verkar fungera bättre som lag. Intressant blir det hur som.

arogen
2016-05-28, 19:42
Hoppas Atletico vinner idag. Real har bättre spelare men Atletico verkar fungera bättre som lag. Intressant blir det hur som.

Håller helt med. Atletico spelar rolig fotboll också, hoppas på dem.

svenbanan
2016-05-28, 23:12
Aj aj aj