handdator

Visa fullständig version : deffperioder under bulk


MrXpert
2015-11-24, 09:20
Är nu inne i en bulkperiod. Inte så att jag räknar kalorier men äter som en häst och ökar stadigt i vikt och styrka. Men vill inte bli för fet pga av lite olika anledningar så undrar vad som händer om man lägger sig på ett kraftigt kaloriunderskott under en vecka med ett extra högt proteinintag (ca 2,5-3 gram per kg kroppsvikt)?

King Grub
2015-11-24, 09:24
Du förlorar något kilo kroppsfett + vätska, presterar sämre några pass och ökar inte i muskelmassa på några dagar.

Shqypnia
2015-11-24, 10:32
Varför inte ta det lugnt med bulken istället? Ät inte som en häst. Ät som en människa, men på ett litet överskott.

Gerdler
2015-11-24, 14:19
Själv tror jag på icke-linjär progression så länge det görs vettigt. När du tömmer dig på kolhydrater och sedan fyller på igen så måste det kombineras med en vettig variation av träningen också. Alltså du kan inte gå ner på gymmet och köra ett armpass eller ett bröst/axel pass och sedan påbörja kolhydratladdningen. Inte heller som de här idioterna till Instagram-fitness personligheter som bulkar på sin vilodag och deffar på sina träningsdagar. Anledningen att de ser bra ut är deras stora doser vitamin T och Vitamin M, inte deras diet.

Du ska träna helkropp eller så gott som innan du fyller på.

HenrikJ
2015-11-24, 15:13
Själv tror jag på icke-linjär progression så länge det görs vettigt. När du tömmer dig på kolhydrater och sedan fyller på igen så måste det kombineras med en vettig variation av träningen också. Alltså du kan inte gå ner på gymmet och köra ett armpass eller ett bröst/axel pass och sedan påbörja kolhydratladdningen. Inte heller som de här idioterna till Instagram-fitness personligheter som bulkar på sin vilodag och deffar på sina träningsdagar. Anledningen att de ser bra ut är deras stora doser vitamin T och Vitamin M, inte deras diet.

Du ska träna helkropp eller så gott som innan du fyller på.

Det här var det konstigaste jag har läst sedan "kaxardu" blev avstängd senaste gången. Ska man alltså låta bli att äta mycket om man kör split? Vitamin T och M är såvitt jag vet slang för cannabis. Är de stora för att de röker på?

Gerdler
2015-11-24, 15:59
Det här var det konstigaste jag har läst sedan "kaxardu" blev avstängd senaste gången. Ska man alltså låta bli att äta mycket om man kör split? Vitamin T och M är såvitt jag vet slang för cannabis. Är de stora för att de röker på?

Testosteron och Masteron. *gah!* Jag menar att de ser hårda och rippade ut på grund av detta och eventuellt vissa andra tillskott, ja. Inte på grund av några idiotiska ätardagar under en vilodag.

Nä fasen, du glömde nog läsa vad jag skrev eller nåt. :smash: Du kan bulka om du kör split men om du kör ätardagar i en stegvis viktuppgång så kommer musklerna du tränar på ätardagen växa mer än andra och det är inte det som TS vill. Dessutom kommer mer av energin gå till fettinlagring än om du kört helkropp pga att insulinkänsligheten inte är förhöjd i hela kroppen.

z_bumbi
2015-11-24, 16:54
Viktökning bör för ganska många ske stegvis.
1 Det börjar gå trögt på gymmet och då äter man mer en period, hur mycket och under hur lång tid beror på utgångsläget.
2 Man har gått upp en del i vikt och då ligger man kvar där tills det börjar gå trögt på gymmet igen.
3 Ät mer igen.
4 Upprepa tills vissa i förväg uppställda resultat har nåtts.

Det här handlar inte om att gå upp något kilo och sedan panikbanta utan om att göra långsiktiga framsteg i muskelmassa och styrka.