handdator

Visa fullständig version : Lite tips tack för viktnedgång


Torh
2015-11-22, 18:57
Jag skulle vilja gå ner ca 5 kg fett till jul, det blir ca 1 kg/ vecka. Jag ligger redan på ca 22% fett så jag är lite trivselmullig så att säga, vilket borde göra viktnedgången lite enklare mot om jag låg på t.ex. 13% :)

Jag vill gärna ha lite bra tips på vad jag ska äta för livsmedel och hur ofta jag bör äta. Att jag måste ligga på underskott är förstås självklart, men hur bör jag lägga upp kosten för övrigt. Ska jag dra ner på kolhydrater, äta mer protein etc. I dag äter jag vanlig husmanskost och ligger på viktbalans och styrketränar 5 dagar/ vecka.

Ska jag äta mer på träningsdagarna mot vilodagarna eller tvärt om, vad ska jag äta innan träningen så jag orkar och vad bör jag äta efter så jag inte tappar muskler. Ni förstår nog vad jag är ute efter.
Det finns säkert gamla trådar om detta, men jag frågar er i alla fall, det finns redan gamla trådar om allt ;)

Ghettospelarn
2015-11-22, 19:13
1000 kcal underskott per dag. 2 g protein per kg kroppsvikt. ca 0.7 g fett per kg kroppsvikt. Resten kolhydrater som med fördel intas runt träningspasset. Käka lika mycket träningsdagar/vilodagar (lättast så imo).

I övrigt så är vad du äter och när du äter ganska irrelevant.

Hanse
2015-11-22, 19:28
...vad du äter och när du äter ganska irrelevant.

+1
vad och när kanske blir intressant när du är nere i 13% och vill ner under 10... men förmodligen inte ens då.

Se bara till att ligga på underskott så tappar du vikt.

Cykelcykel
2015-11-23, 05:57
Läs deffguiden.

Beemel
2015-11-23, 07:37
Läs deffguiden.

Och för att bespara TS ett par extra klick.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881