handdator

Visa fullständig version : Uttröttad i underarmar och brachioradialis vid ryggövningar


LunaSpice
2015-11-19, 16:14
Jag har märkt att jag blir otroligt snabbt uttröttad i brachioradialis samt resterande underarmsmuskler när jag kör ryggövningar. Detta hindrar mig rejält i övningarna och jag känner att jag förlorar kontakt med ryggmuskulaturen pga detta plus att jag får sänka vikterna en del för att orka köra mina set. Jag inleder oftast mina rygg/biceps-pass med marklyft, följt av latsdrag, smalt eller brett grepp, sedan stångrodd och sen ev sittande rodd eller hantelrodd. Sittande rodd är den enda övningen där jag inte känner av detta. Det spelar heller inte roll vilken typ av grepp jag använder, supinerat eller inte. Efter det kör jag bicepsövningar och känner mig då delvis uttröttad i underarmar. Börjar jag passet med biceps så blir ryggövningarna ändå lidande.

Är remmar lösningen? Andra övningar? Mer/mindre träning för underarmar/biceps?

Isseman
2015-11-19, 22:09
Jag hade kört på som du gör och eventuellt lagt in lite extra grippers/underarmaträning. Använder du remmar avlastar du underarma och då vänjer du dig aldrig att köra så :-)
Känner du att det verkligen suger kan du använda remmar i slutet på ruggövningarna men försök köra så mycket utan som det går!

PureWhey
2015-11-19, 22:50
1. Remmar/kalk när greppet börjar svika.
2. Kör på och låt ryggträningen lida, greppet blir starkare med tiden.