handdator

Visa fullständig version : Vän har kroniskt inflammerade muskler


Rikard Jansson
2015-11-19, 14:34
Ok, historiedags:

Danne tränar hårt som fan men skadefritt. En fylledag så utmanar både chef och medarbetare honom på armbrytning, han bryter arm hänsynslöst i timmar i sträck. Får extrema inflammationer med medföljande smärta, bestämmer sig för att skita i det och träna på och jobba på ändå (som snickare). Det blir värre men han fortsätter ändå, till slut (efter typ 1 år) så får han sjukskriva sig och hela köret. 1 år senare trots total vila i sängläge i stort sett är det inte bättre, han får då botoxinjektioner i brachiadalis och brachialis (de muskler som är påverkade, vet inte om jag stavat rätt men yttre biceps och runkmuskeln iallafall), det här hjälper noll och ingenting. Han vänder sig till mig: jag rekommenderar linnex 2-3 gånger om dagen, konstant bärande av SBD-armsleeves och kall/varm-duschar. Det blir bättre, men är inte bra än. Vad kan man mer göra?

Rikard Jansson
2015-11-19, 15:08
Röntgen + eventuell operation /dry needling

med diklofenak så länge har jag kommit fram till hittills genom att fråga några kunniga. någon som har något att inflika?

PureWhey
2015-11-19, 19:56
Fasen vad segt

Morty
2015-11-22, 16:56
Vad som behövs: Undersökning, behandling, utvärdering från en fysioterapeut som är redo att ge sig på detta. Det behövs antagligen väldigt mycket träning både för muskler, nervsystem och psyke här.

Scratch89
2015-11-24, 13:22
Han verkar rätt så gränslös; det är allt eller inget. Har han försökt att bara göra lite grann av något?