handdator

Visa fullständig version : Trötthet, behöver hjälp.


bimboankan
2015-11-19, 11:02
Hej jag vet inte vart jag ska lägga denna tråd. Men flytta den om admin tycker att den passar bättre någon annan stans.

Nu till saken, min flickvän har sen alltid vad jag kan minnas varit trött och hängig.

Hon kommer hem från jobbet och vi äter tillsammans och efter det så somnar hon i soffan, Istortsett varje dag.
Ibland går hon raka vägen till soffan från jobbet och lägger sig där somnar och sedan äter vi för att sedan somna om igen.

Hon tycker det är jobbigt att det är så och blir ledsen att hon inte orkar något.

Senast det hände var igår, hon kom hem vi käkade runt femtiden. Efter det somna hon fram till kl 21 då vi gick och la oss.

Hon har sökt hjälp om det på vårdcentralen där dom tagit massa blodprover & gett henne järntabletter, Vilket inte hjälpte.

Hon har haft anorexia sen 3-4 år tillbaks men är nu frisk förklarad.

Vad tror ni det kan vara?
Undrar ni nå fråga.

Sorry om det är dåligt skrivet skriver i all hast på jobbet.

King Grub
2015-11-19, 11:04
Tog man hormonvärden på vårdcentralen?

GaindalfTheWhey
2015-11-19, 11:15
CFS? (https://en.wikipedia.org/wiki/Chronic_fatigue_syndrome)

Wolls
2015-11-19, 11:35
Har hon kollat synen?

Om hon har ett synfel så kan hon gå och överanstränga synen vilket leder till utmattning/trötthet.

denpa
2015-11-19, 13:32
Tog man hormonvärden på vårdcentralen?

Är också inne på detta.
Om det kan vara för lite eller rubbning av sköldkörtelhormon.

Blaine
2015-11-19, 14:09
Är också inne på detta.
Om det kan vara för lite eller rubbning av sköldkörtelhormon.

Bra iakttagelse. Det kan vara jodbrist.

mela
2015-11-19, 14:49
Börja med att kolla alla värden, som nämns. Om ni inte finner något där: Vad jobbar hon med? Är det ett jobb som bara slukar all energi hon har?

Annars, har det pågått länge? Hon kanske är gravid?

bimboankan
2015-11-19, 18:42
Hon jobbar inom vården på onkologen. Vissa dagar 7-16 & visa dagar 14-22.
Hon tränar styrka Tis, Tors & sön. Fredag motionpass.
Hon är inte gravid. Och hon äter frukost middag och kvällsmat varjedag. Så jag tycker ju att hon borde ha energi.

Hon fick en ny tid i dag till vårdcentralen den 14 December. Lite väl lång vänte tid kan man tycka.

Tänkte fråga er om vad hon ska tänka på så att hon får hjälp. kräva prover mm?