handdator

Visa fullständig version : Levrat blod under huden - öppna upp eller låt vara?


svag74
2015-11-17, 17:24
Har ett ärr på väg efter ett minimalt kirurgiskt ingrepp.
Nu 6-7 veckor efter noterar jag att det är som en skorpa, en samling levrat blod, under en tunn genomskinlig hinna hud.
Vi snackar 2x5 mm blod under huden, ser typ ut som en avlång torkad blodblåsa, det liksom spänner ut lite.

Jag tänker att om jag låter detta vara kommer huden fortsätta växa över, och jag kommer få en bula av levrade blodet där inne som aldrig kommer försvinna.

Ska jag peta upp huden nu och i alla fall öppna upp, så det blir mer som en vanlig ytlig skorpa?

Tips?
Känns sisådär att ödsla ett läkarbesök på att kolla en "liten skorpa" när sånt brukar lösa sig självt?
Är mitt på bröstet så vill ju inte förstöra så det blir ett onödigt fult ärr.

Mental
2015-11-17, 17:28
Kroppen bryter själv ned det över tid, lite som ett blåmärke

svag74
2015-11-17, 17:30
Kroppen bryter själv ned det över tid, lite som ett blåmärke

Aha, kan den ta upp stelnat blod?
Det var som fan.
Låter det väl vara i så fall...

Blodet och huden över ser rätt färskt ut, så kanske blivit nån minimal blödning som tryckt upp en droppe blod, vad vet jag. Tidigare var det nån mer klassisk skorpa över hela skiten, för några veckor sen typ.

Diomedea exulans
2015-11-17, 17:36
Låt det vara, annars kanske det börjar vara.

KlopFer
2015-11-17, 17:39
låt det vara, annars kanske det börjar vara.

:d

King Grub
2015-11-17, 17:40
Jag hade aldrig kunnat låta det vara i fred.

svag74
2015-11-17, 17:52
Jag hade aldrig kunnat låta det vara i fred.

Du menar att bägge alternativen bör funka?
Kanske bäst för ärrbildningen i så fall att låta det vara.
Frågan är bara hur länge det kommer vara en mörk äcklig bula kvar under huden då :/

GaindalfTheWhey
2015-11-17, 17:59
Om du tar bort det så glöm inte att filma och ge oss en länk. http://www.reddit.com/r/popping representing.

Rahf
2015-11-17, 20:25
Aha, kan den ta upp stelnat blod?
Det var som fan.
Låter det väl vara i så fall...

Antingen bryts det ned, eller så stöts det ut. Finns folk som har fått glassplitter djupt i ansiktet, där små flisor och skärvor fallit ut flera månader senare.

Alexton
2015-11-17, 20:30
Låt skiten vara ifred. Onödigt att riskera fulare ärr helt i onödan. Hade stygn kvar efter en operation som var kvarglömda, började sticka ut efter några månader.

MSL
2015-11-17, 21:28
You know you want to!

svag74
2015-11-17, 21:33
Tackar för svar, jag låter det nog vara så länge :)
Verkar inte livshotande akut i vilket fall :D

Red Apple
2015-11-17, 21:33
Om du tar bort det så glöm inte att filma och ge oss en länk. http://www.reddit.com/r/popping representing.

Jag har nog aldrig ångrat att jag klickat på en länk så mycket som när jag klickade på den här. Men jag kan inte sluta titta!