handdator

Visa fullständig version : Behöver hjälp


pundi
2015-11-16, 10:44
Jag har frågat detta tidigare men fick inte direkt ett konkret svar så jag frågar igen. Jag har börjat deffa nu (hållt på i en vecka). Jag jobbar som timanställd på en flyttfirma vilket gör att dagar jag jobbar går jag hela dagarna, ofta i trappor. Utöver detta gymmar (styrketränar) jag 6 dagar i veckan. Så min fråga är hur ska jag ändra mina kalorier upp och ner beroende på om jag jobbar + gymmar, bara gymmar , bara jobbar eller har en vilodag från både gym och jobb?
Jag är 19 år, väger 102kg och är 186cm lång.

Utförliga svar skulle uppskattas!
Ha en bra dag och vecka! :)

Rabiat
2015-11-16, 10:50
Din kropp vet inte vilken dag det är, så ett jämt energiintag känns ju rätt rimligt.

pundi
2015-11-16, 10:58
Din kropp vet inte vilken dag det är, så ett jämt energiintag känns ju rätt rimligt.

Jo det är ju sant men om jag rör på mig hela dagen så borde jag väl äta mer?

Rabiat
2015-11-16, 11:01
Jo det är ju sant men om jag rör på mig hela dagen så borde jag väl äta mer?

Blir du hungrigare? Ät då mer.

Är det kalorinivåer du vill ha så blir allt mycket enklare om du räknar ut din snittförbrukning på en vecka och baserar ditt intag på den, snarare än att ändra intaget från dag till dag. Den energi du stoppar i dig ikväll kommer inte nödvändigtvis användas eller lagras baserat på det arbete du utfört idag.

pundi
2015-11-16, 11:06
Blir du hungrigare? Ät då mer.

Är det kalorinivåer du vill ha så blir allt mycket enklare om du räknar ut din snittförbrukning på en vecka och baserar ditt intag på den, snarare än att ändra intaget från dag till dag. Den energi du stoppar i dig ikväll kommer inte nödvändigtvis användas eller lagras baserat på det arbete du utfört idag.