handdator

Visa fullständig version : Nacksmärta, huvudvärk och yrsel


Drutten93
2015-11-12, 17:47
Tjena, för ett tag sedan blev jag yr för allt jag gjorde, folket på forumet kom underfund med att jag antagligen åt för lite för mitt hårda schema, fine ja vilade.

Nu har det gått en månad med vila ungefär och yrseln har gått över i ganska onda nacksmärtor som i sin tur strålar upp i huvet, yrseln har blivit bättre och försvinner emellanåt. Jag var hos en läkare och hon, lyssna på det här.. "TRODDE" att det var en bristning i nackmuskelaturen.

Nu till min fråga, jag nojjar ganska mycket över de här och vill bara tillbaka till gymmet, någon som har erfarenhet av det här? Kan verkligen yrsel och huvudvärk höra ihop med en bristning i nacken? Vore underbart om nån med samma symtom skulle kunna skriva en rad, sitter ju nästan Och tror att det är kroniskt.

Ska till en sjukgymnast om en vecka men all väntan är olidlig. 😭

Mvh

grimfish
2015-11-12, 18:20
Jag har inte undersökt dig personligen och kan därför inte med säkerhet avgöra vad som orsakar dina besvär. Rent allmänt så är spänningar i nacke och skuldror en mycket vanlig orsak till yrsel eller en känsla av ostadighet. Spänningshuvudvärk förekommer ofta tillsammans med detta. Det handlar då om att i första hand se över stressen i sitt liv. Hos en sjukgymnast kan man få hjälp med övningsprogram som kan hjälpa mot besvären.

Drutten93
2015-11-12, 18:27
Jag har inte undersökt dig personligen och kan därför inte med säkerhet avgöra vad som orsakar dina besvär. Rent allmänt så är spänningar i nacke och skuldror en mycket vanlig orsak till yrsel eller en känsla av ostadighet. Spänningshuvudvärk förekommer ofta tillsammans med detta. Det handlar då om att i första hand se över stressen i sitt liv. Hos en sjukgymnast kan man få hjälp med övningsprogram som kan hjälpa mot besvären.

Just sådant jag vill höra! Tack!

Enda stressen är väl att skiten aldrig går över ��

C19H28O2
2015-11-12, 20:01
Jag hade en period i livet med yrsel som var orsakad av nacken. Mycket huvudvärk var det med. Gick några gånger hos en naprapat så var det till sist bra.