handdator

Visa fullständig version : Warrior Diet (Periodisk Fasta)


fireball17
2015-11-09, 21:31
Tjena.
Hösten har smugit sig på och jag har kommit igång med träningen igen lite lätt. Jag är en kille på 21 år som vardagligen jobbar på en förskola. På fritiden är jag ofta stillasittande framför datorn ( förutom på sommaren då jag spelar fotboll 2-3 gånger +match i veckan). Jag är 178cm lång och väger 92kg. Inte mycket muskler utan mestadels fett.

När fotbollen drar igång igen i mitten av Mars så vill jag vara mer förberedd än någonsin. Mitt mål är att ligga på ungefär 75kg samt att jag byggt på mig lite muskler. Jag vill alltså GÅ NER I VIKT samtidigt som jag bygger muskler.

Så på 16 veckor (4 månader) kommer jag köra Warrior Diet (periodisk fasta) vilket betyder att jag kommer äta under ett 4 timmars fönster runt 16-18 tiden på kvällarna.

Jag skulle däremot behöva lite hjälp med att sätta ihop ett träningschema där jag bygger muskler 2 gånger i veckan samt kör kondition en gång i veckan. På gymmet så kör jag helst maskiner(så, försök få så lite fria vikter som möjligt).


fireball17

LunaSpice
2015-11-09, 22:58
Varför vill du träna med så lite fria vikter som möjligt? Vad är syftet med din periodiska fasta?

fireball17
2015-11-09, 23:03
Diggar maskiner mer om man säger så. Vill tappa några kilon fett genom att ligga på kaloriunderskott

LunaSpice
2015-11-10, 07:37
Du kan ligga på kaloriunderskott utan periodisk fasta också, inget mirakulöst i den typen av diet. Har du räknat ut ditt energibehov etc?

Jag skulle nog rek. att köra 2 st helkroppspass om du tränar 2 dagar/vecka. Kolla runt på nätet om helkroppspass. Finns massvis med info om detta.

fireball17
2015-11-10, 17:45
Vet, men jag har en tendens att lätt kunna småäta på kakor och fikabröd under dagarna. Genom att äta en gång per dag (Vilket jag ofta brukar kunna göra på helgerna) så blir det ett stort mål mat och sedan inget annat under hela dagen... dvs inget småätande av godsaker.

Tanken är väl att köra styrka två gånger i veckan, samt köra kondition en gång i veckan då jag vill att den ligger på topp när fotbollen drar igång igen. Vad skulle du rekommendera? Styrka 2 eller 3 gånger i veckan?

Aliaas
2015-11-10, 19:53
Vet, men jag har en tendens att lätt kunna småäta på kakor och fikabröd under dagarna. Genom att äta en gång per dag (Vilket jag ofta brukar kunna göra på helgerna) så blir det ett stort mål mat och sedan inget annat under hela dagen... dvs inget småätande av godsaker.

Tanken är väl att köra styrka två gånger i veckan, samt köra kondition en gång i veckan då jag vill att den ligger på topp när fotbollen drar igång igen. Vad skulle du rekommendera? Styrka 2 eller 3 gånger i veckan?
Styrka minst 3ggr i veckan helst mer.

dmoller
2015-11-16, 15:30
2 helkropp per vecka och 3-5 kondition i olika former, IMO.

EnergiÖverskott
2015-11-18, 13:22
2 helkropp per vecka och 3-5 kondition i olika former, IMO.

THIS.

Sedan tycker jag att du ska hitta ett sätt att äta som fungerar även efter att du är nöjd med din viktnedgång. Ät åtminstone två gånger om dagen. Jag förstår inte varför att äta på dagen måste innebära att småäta kakor? Ät en rejäl lunch och en rejäl middag bara. Simpelt.