handdator

Visa fullständig version : Behöver tips på nyttiga & hållbara Matlådor


Vics
2015-11-07, 13:27
Hej!

Har tröttnat på att slösa massa pengar på att äta ute så därför funderar jag på att börja ta med mig matlådor till jobbet, ett nyttigare och billigare alternativ.

Jag jobbar som Väktare och har ibland inte tillgång till något kylskåp då arbetsplatsen oftast sker ute. Så väskan med maten kommer jag förmodligen lämna i bilen. Kommer maten hålla sig utan att ruttna?

Har ni tips på god och nyttig mat som kan hålla sig några timmar utanför kylen?

Vid 12 timmars pass ser matschemat följande ut, ge gärna era åsikter.

05.00 Frukost Hemma = Havregrynsgröt + Proteinshake

09.00 Mellanmål: Proteinbar + omega 3 & vitamin kapslar.

12.00 Lunch, Någon matlåda jag fixat bestående av Potatis, bönor, Broccoli och Kyckling.

16.00 Matlåda igen.


Så kommer kosten se ut när jag är på jobbet. Vad tycks? Har ni tips på något smidigt att ta med sig? Som tex proteinbar, frukt osv..


All hjälp Uppskattas!

markwhs
2015-11-07, 14:11
Om du vill vara säker på att maten håller sig utanför kylen kanske du kan testa matlådor med kylblock?

https://www.youtube.com/watch?v=gT33Vv_9iu4 har massor med tips på olika matlådor.

Minikubik
2015-11-07, 14:33
Kylväska fixar hållbarheten, sen är det bara att göra lådor med vad du nu tycker är gott. Har du tillgång till micro?

begt
2015-11-07, 14:40
Lasagne smakar nästan bättre av att stå i matlådor i kylen. Det är en given rätt att ha i matlåda. Enklast är att göra en form med lasagne på söndagen så har man mat för både middagen den dagen och några luncher sen under veckan. Svårt att tröttna på lasagne också.

Kött+ potatimos och lite sås är lätt att mikra också. Brukar stå sig bra.

Potatissallad + kött smakar alltid gott.

Något att undvika är att ta med sig fisk eftersom det brukar lukta...

Vics
2015-11-07, 14:56
Kylväska fixar hållbarheten, sen är det bara att göra lådor med vad du nu tycker är gott. Har du tillgång till micro?