handdator

Visa fullständig version : Trycka pa textil


J.V
2015-11-06, 03:42
Vad heter metoden nar fargen/trycket printas 'in' i textilen och inte ligger ovanpa, sattsaga. Oklart hur jag ska forklara det pa ett vettigt satt, men med de allra flesta tshirtar med tryck sa kan man ju kanna trycket, att det nastan ar lite plastigt. I mer hogkvalitativa plagg, generellt sett, sa ar ju trycket mer en del av textilen och man kan inte alls kanna att det ar ett tryck.

Vad heter det? Jag tror att det ar dye sublimination jag ar ute efter, men samtidigt har jag last att den metoden inte ar lamplig for 100% bomull vilket gor mig lite osaker. Nagon som vet?

Rent av tips pa sajter dar man kan bestalla plagg i sma upplagor med tryckmetoden jag letar efter?

loaded
2015-11-06, 07:17
Det är nog screentryck du menar.

Annars dye, går att bygga skrivare själv.

Mvh

loaded
2015-11-06, 07:19
Btw sök på google för det finns flera företag som enbart gör just det.

VoDaresVins
2015-11-06, 07:23
Vad heter metoden nar fargen/trycket printas 'in' i textilen och inte ligger ovanpa, sattsaga. Oklart hur jag ska forklara det pa ett vettigt satt, men med de allra flesta tshirtar med tryck sa kan man ju kanna trycket, att det nastan ar lite plastigt. I mer hogkvalitativa plagg, generellt sett, sa ar ju trycket mer en del av textilen och man kan inte alls kanna att det ar ett tryck.

Vad heter det? Jag tror att det ar dye sublimination jag ar ute efter, men samtidigt har jag last att den metoden inte ar lamplig for 100% bomull vilket gor mig lite osaker. Nagon som vet?

Rent av tips pa sajter dar man kan bestalla plagg i sma upplagor med tryckmetoden jag letar efter?

Här finns en lista på olika tryckmetoder som Spreadshirt använder. Verkar inte vara Sublimeringstryck då det låter som det är mera för hårda materail.
http://www.spreadshirt.se/hjaelp-C1328/categoryId/9

Har inte beställt nån tröja själv härifrån men sett flera använder denna, bla. Styrkelabbet.

J.V
2015-11-06, 10:58
Det är nog screentryck du menar.

Annars dye, går att bygga skrivare själv.

Mvh

Btw sök på google för det finns flera företag som enbart gör just det.

Här finns en lista på olika tryckmetoder som Spreadshirt använder. Verkar inte vara Sublimeringstryck då det låter som det är mera för hårda materail.
http://www.spreadshirt.se/hjaelp-C1328/categoryId/9

Har inte beställt nån tröja själv härifrån men sett flera använder denna, bla. Styrkelabbet.Laste om screentryck imorse (bade hos Spreadshirt och andra kallor) men jag har nog last helt galet... Alldeles for tidigt pa morgonen och kaffebrist skyller jag pa. Sublimeringstryck ar det ju mycket riktigt inte i alla fall. Det verkar vara Spreadshirts digital direct jag ar ute efter.

Testade en tshirt darifran nar det var ganska nystartat och da var det ett sant dar obehagligt plastaktigt tryck som det ar pa band-trojor av billig kvalisort men de har val sakert utokat sin arsenal vad galler maskineri och olika typer av tryck.

Tackar for svar!