handdator

Visa fullständig version : Martina Johansson


Luca Brasi
2015-11-05, 00:40
http://martinajohansson.se/

Jag får migrän.

3bz
2015-11-05, 01:09
Tja, hon vill väl tjäna pengar och det gör hon säkert. Kollade igenom sidan lite snabbt och hittade denna pärla:

http://martinajohansson.se/olika-nivaer-av-information/#comments:

Jag jobbar som scientific editor så jag korrekturläser mängder med vetenskapliga artiklar innan dom hamnar i vetenskapliga tidsskrifter, därav all info 😛

The Cell, journal of clinical neuroscience, nature etc :)

Förstår inte varför man skriver något som är så lätt att verifiera som lögn (1 (http://www.cell.com/cell/editorial-board),2 (http://www.journals.elsevier.com/journal-of-clinical-neuroscience/editorial-board/),3 (http://www.nature.com/nature/about/editors/)).

Hon verkar ju iaf ha en master i biomedicin, så förstår inte varför hon känner behovet av att bre på med lögner.

Loke
2015-11-05, 10:18
Hon verkar ju iaf ha en master i biomedicin, så förstår inte varför hon känner behovet av att bre på med lögner.

Det är ju lite intressant det där, psykologin hos högutbildade. Många jag pratar med som är just på den nivån lider ju av en ganska komplex självbild. Å ena sidan ses man lite som en expert inom sitt område, men samtidigt vet man själv att man inte har mer än nosat på all den forskning som finns. De flesta väljer ju en ödmjuk väg och tonar kanske ner sina kunskaper onödigt mycket, men jag kan tänka mig att det föds en och annan mytoman där också.

Vunnis
2015-11-05, 10:29
Hon verkar ju iaf ha en master i biomedicin, så förstår inte varför hon känner behovet av att bre på med lögner.
Det handlar väl om att man får välja mellan bra med lätta pengar eller ett vettigt jobb.

filmjölk
2015-11-05, 10:43
Hon ser så snäll och söt ut och har så behaglig röst att hon omöjligtvis kan inducera migrän oavsett vad hon säger/skriver.

JacobHeitmann
2015-11-05, 10:50
Bara för att något blivit publicerat i en vetenskaplig artikel behöver det inte vara sant för dig. Det finns mängder av vetenskapliga artiklar som talar rakt emot varandra.

Vad bra, då man kan man välja ut dåligt gjorda LCHF:studier som stödjer hennes bulletproof lifestyle? Neato!

http://martinajohansson.se/wp-content/uploads/2015/10/12178056_1178600898821159_1426515924_n.jpg

Diomedea exulans
2015-11-05, 10:51
Hon är "analytisk och introvert", bor i Shanghai (jag älskar Sydostasien) och ser ut som en Barbiedocka. För mig gör det inget om hon är mytoman, jag kan gifta mig med henne på stört.

Vinter
2015-11-05, 11:07
Jag har lite problem med människor som talar sig varma om en diet samtidigt som de säljer ett produktutbud i nämnd diet.

ARMSTARK
2015-11-05, 11:13
Jag har lite problem med människor som talar sig varma om en diet samtidigt som de säljer ett produktutbud i nämnd diet.

Ja kanske, men samtidigt vore det konstigt om de skulle förorda en diet och sälja någonting annat. :)

shadowfire
2015-11-05, 11:17
hon är "analytisk och introvert", bor i shanghai (jag älskar sydostasien) och ser ut som en barbiedocka. För mig gör det inget om hon är mytoman, jag kan gifta mig med henne på stört.

+1

Klein
2015-11-05, 11:20
Snygg kropp och driftig tjej som verkar rätt skärpt. Ser inget att klaga på annat än möjligheten att hon kommer att prioritera bort barn för karriärens skull.

PatekPhillipe
2018-03-02, 12:44
Sjukt vilket blåsväder det varit under veckan mellan Jacob Gudiol och Martina. Går att läsa på bådas hemsidor, bådas facebook-sidor och på instagram.

Wormzie
2018-03-02, 12:53
Tillägg: Jag har sett att en viss träningsbloggare med följe kommenterar friskt om mig och mina inlägg i sociala medier och det bekommer mig inte ett dugg. Jag har ingenting att oroa mig för, känner mig inte kränkt, ledsen eller “överbevisad” på något plan utan känner mest som Pippi Långstrump skulle uttryckt det: “Är man väldigt stark så måste man också vara väldigt snäll”. Jag har dock förstått att jag verkligen tryckte ned G så mycket mer än vad jag någonsin kunde ana, och det var verkligen inte meningen. Jag ville mest bråka lite sådär som man kan göra med folk man har en grundläggande respekt för, men det går förstås inte när nivåskillnaden är för stor. Nu har det blivit lite som att peta på en arg get med en pinne. Jag kan gå därifrån men geten kommer att fortsätta stånga på allting i sin väg.

Jag lovar att vara lite mer försiktig i framtiden så att ni som läser här inte blir attackerade av getter och troll. Det är viktigt för mig med öppet och vänligt klimat här inne som vi är så vana vid.

Nästa inlägg kommer att handla om hur man handlar billigt på Iherb


*facepalm*

Älskar avslutande meningen..

leee
2018-03-02, 12:54
Kan inte vara så smart om man förespråkar stora mängder mättat fett.

Dreas
2018-03-02, 13:03
Låt detta bara dö ut. Hon vill ha uppmärksamhet och vägrar medvetet svara på motfrågor. Lyssnade på henne och Colting igår, ville kasta mig från taket.

PatekPhillipe
2018-03-02, 13:06
Låt detta bara dö ut. Hon vill ha uppmärksamhet och vägrar medvetet svara på motfrågor. Lyssnade på henne och Colting igår, ville kasta mig från taket.


Efter att ha läst det mesta som skrivits så börjar jag fundera på om hon är ett troll, typiskt troll-beteende. Trycker lite på ömma punkter och svarar aldrig med något konkret. Det sorgliga är alla jävla idioter som fortfarande kommer backa henne, det är den typen av personer man ibland sitter och tjafsar med under fikat på morgonen.

Jag tycker f.ö. att det är bra att personer som Martina uppmärksammas. Folk som har något innanför pannbenet kommer förstå vilken slags person hon egentligen är.

Dreas
2018-03-02, 13:14
Efter att ha läst det mesta som skrivits så börjar jag fundera på om hon är ett troll, typiskt troll-beteende. Trycker lite på ömma punkter och svarar aldrig med något konkret. Det sorgliga är alla jävla idioter som fortfarande kommer backa henne, det är den typen av personer man ibland sitter och tjafsar med under fikat på morgonen.

Jag tycker f.ö. att det är bra att personer som Martina uppmärksammas. Folk som har något innanför pannbenet kommer förstå vilken slags person hon egentligen är.Hela Lchf-sfären sitter och läser vad Kostdoktorn skriver eller vad Colting säger i sin podd. Han lyfte fram Martina som en av dom bästa i Sverige på att tolka studier.... :laugh:

Slartibartfast
2018-03-02, 13:15
FAT water!? AAhaHAHaha

PatekPhillipe
2018-03-02, 13:17
Hela Lchf-sfären sitter och läser vad Kostdoktorn skriver eller vad Colting säger i sin podd. Han lyfte fram Martina som en av dom bästa i Sverige på att tolka studier.... :laugh:

En tävling i att tolka studier, Martina vs. King Grub. THE FIGHT TO MAKE

Dreas
2018-03-02, 13:38
En tävling i att tolka studier, Martina vs. King Grub. THE FIGHT TO MAKENiclas Neuman, Ola Wallengren eller Anki Sundin tar jag hellre. Inget ont om KG dock.

Snubben
2018-03-02, 13:47
Jag älskar folk som har utbildat sig, till t.ex. Kandidat, Masters-nivå eller PhD och som är tvärsäkra på sin sak för man har minsann pluggat! Den första lärdomen och den viktigaste som förmedlas i svenska utbildningar är att vi vet att vi inte vet en massa saker.

Folk som sedan väljer uttala sig i absoluta termer visar bara på att de har klarat av proven i utb. men ej förstått vad man har skrivit..

Bärsärk
2018-03-02, 15:06
Jag älskar folk som har utbildat sig, till t.ex. Kandidat, Masters-nivå eller PhD och som är tvärsäkra på sin sak för man har minsann pluggat! Den första lärdomen och den viktigaste som förmedlas i svenska utbildningar är att vi vet att vi inte vet en massa saker.

Folk som sedan väljer uttala sig i absoluta termer visar bara på att de har klarat av proven i utb. men ej förstått vad man har skrivit..

Speciellt när man bara lär sig en massa gammalt skit i skolan också på den nivån.

A.Steinbach
2018-03-02, 19:35
För drygt 10 år sen och under en 5-års period la jag ganska mycket tid på att diskutera på olika forum med människor som Sten Sture Skaldeman, Frank Nilsson, Annika Dahlquist, Kostdoktorn mfl men det är som jag tror Jakob nämnde i något av inläggen i denna debatten att man kan inte övertyga personen i sig men man kanske påverkar och får andra personer som läser debatten att tänka till.

shadowfire
2018-03-03, 01:25
+1

wtf, hur tänkte jag här.. måste ha gått på utseende enbart, inte innehåll.

shadowfire
2018-03-03, 01:30
+1

Hela Lchf-sfären sitter och läser vad Kostdoktorn skriver eller vad Colting säger i sin podd. Han lyfte fram Martina som en av dom bästa i Sverige på att tolka studier.... :laugh:

grejjen är att kostdoktorn och colting står starkare än jakob, som i sin tur har sitt språkbruk emot sig. Han är rak, tydlig och vass, vilket om man läst retorik på högskola också får lära sig är det som skär sig när man sak kritisera något som är kvinnorelaterat. Det är i 9 fall av 10 kvinnor som motreagerar och tycker han är burdus medan män hoppar in och ska försöka försvara det hela, vilket gör att kvinnorna bara gör ignore.

Colting och kostdoktorn är aningen mer slipade på hur man ska uttrycka sig för att få kvinnorna med sig, så de vinner debatten "genus vs vetenskap" med 2-0.

Dreas
2018-03-03, 08:49
grejjen är att kostdoktorn och colting står starkare än jakob, som i sin tur har sitt språkbruk emot sig. Han är rak, tydlig och vass, vilket om man läst retorik på högskola också får lära sig är det som skär sig när man sak kritisera något som är kvinnorelaterat. Det är i 9 fall av 10 kvinnor som motreagerar och tycker han är burdus medan män hoppar in och ska försöka försvara det hela, vilket gör att kvinnorna bara gör ignore.

Colting och kostdoktorn är aningen mer slipade på hur man ska uttrycka sig för att få kvinnorna med sig, så de vinner debatten "genus vs vetenskap" med 2-0.Absolut och det vinner dom mark på vilket är än mer irriterande, speciellt när dom drar till med rena lögner. Då står man där och bara wtf hur kan någon ens gå på detta?

Jacob är lite för skarp i tonen tyvärr. Men Martina verkar bara ha gjort det för att jävlas och få uppmärksamhet. Inget vettigt har ju kommit från henne tyvärr. Hennes påståenden om Jacob är tyvärr ofta ren lögn.

nukz
2018-03-03, 08:55
Han är rak, tydlig och vass, vilket om man läst retorik på högskola också får lära sig är det som skär sig när man sak kritisera något som är kvinnorelaterat. "
Wat? Det som skär sig är att använda härskartekniker, inte att vara ”rak, tydlig och vass”.

Melker2
2018-03-03, 09:04
Hm, läste ”den senaste stormen” både här och där och blir förvånad över både svar och brist på svar från båda. Min konspirationsteori blir att MJ och JG sprang på varandra en sen kväll på stan och kom överens om lite flödeshöjande åtgärder...

Dreas
2018-03-03, 09:07
Hm, läste ”den senaste stormen” både här och där och blir förvånad över både svar och brist på svar från båda. Min konspirationsteori blir att MJ och JG sprang på varandra en sen kväll på stan och kom överens om lite flödeshöjande åtgärder...Jag har ändå läst en del av allt, vad missar J att svara på?

Matsa
2018-03-03, 09:16
Wat? Det som skär sig är att använda härskartekniker, inte att vara ”rak, tydlig och vass”.

Och i det här fallet är det ju ofta Martina som står för de riktiga praktexemplen på härskartekniker.

ccm
2018-03-03, 09:31
Martina har lika mycket vettigt att komma med som vinterkräksjukan.

Frisk
2018-03-03, 10:33
Hm, läste ”den senaste stormen” både här och där och blir förvånad över både svar och brist på svar från båda. Min konspirationsteori blir att MJ och JG sprang på varandra en sen kväll på stan och kom överens om lite flödeshöjande åtgärder...

Troligtvis vad som hänt. Båda har sina anhängare som försvarar dem i alla lägen....

vicarious
2018-03-03, 19:52
Är detta fettfantasten som Gudiol har käbblat med på internet?

Diomedea exulans
2018-03-03, 19:54
Är detta fettfantasten som Gudiol har käbblat med på internet?

Det var väl Lady Dahmer?

Sheikah
2018-03-03, 20:09
Det var väl Lady Dahmer?

Nej, det senaste är Martina Johansson. Lady Dahmer var nästan et år sedan tror jag.

https://traningslara.se/det-som-martina-johanssons-foljare-inte-far-hora/

WHITEFOLKS
2018-03-03, 20:22
Lady Dahmer har nog aldrig haft fel om något hon har bara blivit mansplainad.

PatekPhillipe
2018-03-04, 01:43
Lady Dahmer har nog aldrig haft fel om något hon har bara blivit mansplainad.

Martina är likadan, om någon man säger emot henne så är det bra att hon står upp för sig själv, en SNYGG, SJÄLVSTÄNDIG kvinna ska inte ta "skit" från en man som säger att hon har fel. Det är vad hennes följare hävdar iaf...

Dreas
2018-03-05, 10:34
Jag gillar senaste responsen iaf, borde döda diskussionen:https://traningslara.se/jonas-colting-och-martina-johansson-poddar-en-granskning/

egge
2018-03-05, 16:18
Citat från hennes presentation på bloggen:
"[...]är numera scientific publications editor på mitt egna bolag. Det innebär att jag granskar och korrekturläser vetenskapliga artiklar före de publiceras i vetenskapliga tidsskrifter."

Vad innebär det egentligen? Det låter som att hon har någon slags konsultverksamhet där hon granskar artiklar. Vem anlitar henne om man vill ha en seriös peer-review? Borde inte hennes namn stå med i en massa publicerade artiklar om hon nu har granskat dem?

shadowfire
2018-03-05, 16:25
Jag gillar senaste responsen iaf, borde döda diskussionen:https://traningslara.se/jonas-colting-och-martina-johansson-poddar-en-granskning/

you wish

Xtreme-G
2018-03-05, 16:27
Citat från hennes presentation på bloggen:
"[...]är numera scientific publications editor på mitt egna bolag. Det innebär att jag granskar och korrekturläser vetenskapliga artiklar före de publiceras i vetenskapliga tidsskrifter."

Vad innebär det egentligen? Det låter som att hon har någon slags konsultverksamhet där hon granskar artiklar. Vem anlitar henne om man vill ha en seriös peer-review? Borde inte hennes namn stå med i en massa publicerade artiklar om hon nu har granskat dem?

Det skulle i så fall vara forskare som anlitar henne som korrekturläsare innan de skickar in till tidskriften. Det är alltså inte en del av peer-review-processen, den bygger på ideell granskning av andra forskare.

Melker2
2018-03-05, 16:35
Jag gillar senaste responsen iaf, borde döda diskussionen:https://traningslara.se/jonas-colting-och-martina-johansson-poddar-en-granskning/
Tycker det är som när ungarna blir osams.

-Hon sa att jag sa, men det gjorde jag inte alls.
-Joho
-Nehe
-Men se här på Insta
-Ja, men på FB så sa du
-Kanske men du blockade mig på din blogg
-Nehe, du blockade mig först

Kan liksom bara se en anledning att de håller på så här i media och det är att båda vinner flöde på det.

shadowfire
2018-03-05, 16:37
Kan liksom bara se en anledning att de håller på så här i media och det är att båda vinner flöde på det.

Jepp.

shadowfire
2018-03-05, 16:38
Jag uppdaterade precis min outdoorprofil med att jag är reviewer av "new equipment". Ingen behöver ju eller kan kolla upp det.

egge
2018-03-05, 16:51
Det skulle i så fall vara forskare som anlitar henne som korrekturläsare innan de skickar in till tidskriften. Det är alltså inte en del av peer-review-processen, den bygger på ideell granskning av andra forskare.

Okej!

Det innebär alltså att hennes "bolag" (hittar ingen övrig info om det) rättar stavfel i forskningsrapporter...

Jag förstår att hon vill påskina att det är mer glamouröst än det är med en flashig titel...korrekturläsare klingar inte lika coolt när man vill marknadsföra sig som Sveriges vassaste vetenskapsrapportstolkare...

shadowfire
2018-03-05, 16:55
Okej!

Det innebär alltså att hennes "bolag" (hittar ingen övrig info om det) rättar stavfel i forskningsrapporter...

Jag förstår att hon vill påskina att det är mer glamouröst än det är med en flashig titel...korrekturläsare klingar inte lika coolt när man vill marknadsföra sig som Sveriges vassaste vetenskapsrapportstolkare...

Klart hon vill. Hela profilen går ju ut på att marknadsföra sig själv som expert. Inklusive att ha ett toalettlock med röd mysbelysning för att inte störa sömnregleringen.

egge
2018-03-05, 16:57
Klart hon vill. Hela profilen går ju ut på att marknadsföra sig själv som expert. Inklusive att ha ett toalettlock med röd mysbelysning för att inte störa sömnregleringen.

Själv nattkissar jag med släckt lampa...kanske ska skriva det i mitt CV.

shadowfire
2018-03-05, 17:02
Själv nattkissar jag med släckt lampa...kanske ska skriva det i mitt CV.

Jag skulle säga att du är pro-forskare redan på området.