handdator

Visa fullständig version : Martina Johansson


Luca Brasi
2015-11-05, 00:40
http://martinajohansson.se/

Jag får migrän.

3bz
2015-11-05, 01:09
Tja, hon vill väl tjäna pengar och det gör hon säkert. Kollade igenom sidan lite snabbt och hittade denna pärla:

http://martinajohansson.se/olika-nivaer-av-information/#comments:

Jag jobbar som scientific editor så jag korrekturläser mängder med vetenskapliga artiklar innan dom hamnar i vetenskapliga tidsskrifter, därav all info 😛

The Cell, journal of clinical neuroscience, nature etc :)

Förstår inte varför man skriver något som är så lätt att verifiera som lögn (1 (http://www.cell.com/cell/editorial-board),2 (http://www.journals.elsevier.com/journal-of-clinical-neuroscience/editorial-board/),3 (http://www.nature.com/nature/about/editors/)).

Hon verkar ju iaf ha en master i biomedicin, så förstår inte varför hon känner behovet av att bre på med lögner.

Loke
2015-11-05, 10:18
Hon verkar ju iaf ha en master i biomedicin, så förstår inte varför hon känner behovet av att bre på med lögner.

Det är ju lite intressant det där, psykologin hos högutbildade. Många jag pratar med som är just på den nivån lider ju av en ganska komplex självbild. Å ena sidan ses man lite som en expert inom sitt område, men samtidigt vet man själv att man inte har mer än nosat på all den forskning som finns. De flesta väljer ju en ödmjuk väg och tonar kanske ner sina kunskaper onödigt mycket, men jag kan tänka mig att det föds en och annan mytoman där också.

Vunnis
2015-11-05, 10:29
Hon verkar ju iaf ha en master i biomedicin, så förstår inte varför hon känner behovet av att bre på med lögner.
Det handlar väl om att man får välja mellan bra med lätta pengar eller ett vettigt jobb.

filmjölk
2015-11-05, 10:43
Hon ser så snäll och söt ut och har så behaglig röst att hon omöjligtvis kan inducera migrän oavsett vad hon säger/skriver.

JacobHeitmann
2015-11-05, 10:50