handdator

Visa fullständig version : "Allt ger cancer"


Bärsärk
2015-11-03, 23:00
Så, kan jag börja raka av mitt hår redan nu eller hur fungerar det?

Om jag fortsätter äta kött och får cancer, vad är de för typ av cancer jag kommer åka på? Gör det ont? Går det att behandla?

Jag överväger det på riktigt.

Luca Brasi
2015-11-03, 23:28
Så, kan jag börja raka av mitt hår redan nu eller hur fungerar det?

Om jag fortsätter äta kött och får cancer, vad är de för typ av cancer jag kommer åka på? Gör det ont? Går det att behandla?

Jag överväger det på riktigt.

Jag pratade med en läkare som tyckte om charkprodukter och som hävdade att tjocktarmscancer inte var så farligt nuförtiden och lätt att operera.
Han är visserligen bindgalen.

Blue.plz
2015-11-03, 23:48
Jag pratade med en läkare som tyckte om charkprodukter och som hävdade att tjocktarmscancer inte var så farligt nuförtiden och lätt att operera.
Han är visserligen bindgalen.

Det var modigt, felaktigt, och aningen oprofessionellt sagt.

filmjölk
2015-11-03, 23:53
Vad skall du annars få protein ifrån om inte animalier? Stort intag av baljväxter? Enjoy your bröstcancer och homosexualitet (ja, faktiskt)

Luca Brasi
2015-11-03, 23:58
Vad skall du annars få protein ifrån om inte animalier? Stort intag av baljväxter? Enjoy your bröstcancer och homosexualitet (ja, faktiskt)

Fisk och skaldjur,icke rött kött,ägg,och insekter?
Ja det är animalier men det är inte rött kött eller charkprodukter.

J.V
2015-11-04, 00:25
Fast ater du fisk sabbar du varldshaven sa det ar inte heller bra.

Eat dem veggies!

Tomten
2015-11-04, 02:18
Jag pratade med en läkare som tyckte om charkprodukter och som hävdade att tjocktarmscancer inte var så farligt nuförtiden och lätt att operera.
Han är visserligen bindgalen.

Tjocktarmscancern går att operera bort, men det är mindre roligt för de ~40% av patienter där de istället får metastaser i levern. Levercancer INTE KUL och leder vanligvis till död inom en 5-årsperiod.

http://www.cancer.org/cancer/livercancer/detailedguide/liver-cancer-survival-rates

Bärsärk
2015-11-04, 06:39
Jag pratade med en läkare som tyckte om charkprodukter och som hävdade att tjocktarmscancer inte var så farligt nuförtiden och lätt att operera.
Han är visserligen bindgalen.

Det låter som en härlig inställning.

r1kkie
2015-11-04, 07:16
Fast ater du fisk sabbar du varldshaven sa det ar inte heller bra.

Eat dem veggies!

Even broccoli screams when you rip it from the ground *rolleyes*

grimfish
2015-11-04, 08:54
Tjocktarmscancern går att operera bort, men det är mindre roligt för de ~40% av patienter där de istället får metastaser i levern. Levercancer INTE KUL och leder vanligvis till död inom en 5-årsperiod.

http://www.cancer.org/cancer/livercancer/detailedguide/liver-cancer-survival-rates

Tjocktarmscancer som gett upphov till dottertumörer i levern har bättre prognos än en primär levercancer. Det går att bli botad från detta. 5-årsöverlevnaden är cirka 40 procent.

Att hävda att tjocktarmscancer "inte är så farligt" är däremot helt felaktigt.

BobaFett
2015-11-04, 09:42
Hur stor påverkan har charkprodukter på risken för cancer? Känns som att tidningarna åter blåser upp det här.

Hur stor påverkan har rökning?

whuddafuks
2015-11-04, 09:51
Uch för tarmcancer. Jobbar på äldreboenden och de som verkligen har ett rent helvete är de med tarmcancer (även de som blivit av med den p.g.a. problemen som efterföljt) och alla dessa stomipåsar. Det är tack vare de som jag slutat med chark helt och hållet

BobaFett
2015-11-04, 09:57
Har hittat lite info:

Om man är en frisk 50-åring så är risken att man under resten av livet ska få koloncancer 1,8%

Äter man 50g chark om dagen så ökar det till 2,12%

Antar att siffrorna för rött kött är betydligt lägre.

Så tidningarna skrämmer upp folk som vanligt och får saker att låta 100ggr värre än vad de är.

mela
2015-11-04, 10:42
Vad skall du annars få protein ifrån om inte animalier? Stort intag av baljväxter? Enjoy your bröstcancer och homosexualitet (ja, faktiskt)

Är det inte mest sojaprotein? Eller gäller det alla baljväxter? Jag vet att soja ska undvikas av kvinnor med bröstcancer i släkten eftersom det ökar östrogenet så. Men trodde att det bara var soja.

Red Apple
2015-11-04, 10:45
Vad skall du annars få protein ifrån om inte animalier? Stort intag av baljväxter? Enjoy your bröstcancer och homosexualitet (ja, faktiskt)

lol

Luca Brasi
2015-11-04, 10:46
Sedan har vi ju strupcancer och magcancer och...

Luca Brasi
2015-11-04, 10:48
Hur stor påverkan har charkprodukter på risken för cancer? Känns som att tidningarna åter blåser upp det här.

Hur stor påverkan har rökning?
Om man jämför med rökning så ger inget cancer förutom att jobba i en asbestgruva utan gasmask med fickorna fulla med plutonium.

Blue.plz
2015-11-04, 11:33
Tjocktarmscancern går att operera bort, men det är mindre roligt för de ~40% av patienter där de istället får metastaser i levern. Levercancer INTE KUL och leder vanligvis till död inom en 5-årsperiod.

http://www.cancer.org/cancer/livercancer/detailedguide/liver-cancer-survival-rates

Enstaka levermetastaser från kolorektal cancer kan faktiskt opereras och ibland botas, men visst är det rent allmänt dåligt med metastaser.

C h r i s
2015-11-04, 11:34
Om man jämför med rökning så ger inget cancer förutom att jobba i en asbestgruva utan gasmask med fickorna fulla med plutonium.

Plutonium i fickorna ger inte cancer, alfastrålning tränger inte genom kläderna och huden. :)

Luca Brasi
2015-11-04, 14:55
Plutonium i fickorna ger inte cancer, alfastrålning tränger inte genom kläderna och huden. :)

Sedan när det är lunch så äter man naturligtvis plutoniumet med cesium 137 sås på.

Tjuckot
2015-11-04, 17:36
Hur stor påverkan har rökning?

Från cancerfonden:

Fakta om rökning och cancer i Sverige

Cirka 12 procent av alla cancerfall beror på rökning
6 800 personer drabbas varje år av cancer relaterad till rökning
Över 20 procent av alla dödsfall i cancer är orsakade av rökning
5 200 personer dör årligen i cancer orsakad av rökning

Alkro
2015-11-04, 17:55
Köttkonsumtionen har ju ökat enormt i Sverige under senare hälften av 1900-talet. För de flesta(även för mig) är det ju helt självklart att varje lagat mål mat innehåller kött. Det känns inte helt hållbart på sikt. Det vore väl rimligt att äta kött ett par gånger per vecka.

Alexton
2015-11-04, 18:07
Köttkonsumtionen har ju ökat enormt i Sverige under senare hälften av 1900-talet. För de flesta(även för mig) är det ju helt självklart att varje lagat mål mat innehåller kött. Det känns inte helt hållbart på sikt. Det vore väl rimligt att äta kött ett par gånger per vecka.

Håller helt klart med.
Problemet med kött är egentligen hur enkelt det är att tillaga. Är du stressad och trött så orkar du knappast sätta igång och tillverka kikärtsbiffar (även om det är minst lika gott som en köttbit).
En köttbit är det bara lägga i en stekpanna sen ha ett tillbehör och lite grönisar så är det färdigt, dessutom finns det miljard halvfabrikat.

Som det är nu äter jag kött 2 dagar i veckan men då räknar jag inte in fisk och mår faktiskt bättre fysiskt. Dessutom får man en del pengar över i plånboken jämfört med att äta kött var och varannan dag (ifall man skippar miljö & hälso tänket).

Bärsärk
2015-11-04, 18:44
Köttkonsumtionen har ju ökat enormt i Sverige under senare hälften av 1900-talet. För de flesta(även för mig) är det ju helt självklart att varje lagat mål mat innehåller kött. Det känns inte helt hållbart på sikt. Det vore väl rimligt att äta kött ett par gånger per vecka.

Inte hållbart för vem? Om vi säger såhär, jag ger blanka fan i miljön och min egen hälsa.

Hur är det då inte hållbart?

Alkro
2015-11-04, 19:12
Inte hållbart för vem? Om vi säger såhär, jag ger blanka fan i miljön och min egen hälsa.

Hur är det då inte hållbart?

Om du ger blanka fan i miljön och din hälsa så är ju hela diskussionen helt irrelevant. Du framstår ju dock som något förvirrad i och med ditt ursprungliga inlägg i tråden.

Med en nihilistisk syn på livet behöver man ju faktiskt inte bry sig om någonting, väldigt enkelt och praktiskt.

Tomten
2015-11-04, 19:20
Inte hållbart för vem? Om vi säger såhär, jag ger blanka fan i miljön och min egen hälsa.

Hur är det då inte hållbart?

Haha, vafan, vad är du för ett snille?

Du medger ju att det inte är hållbart, men att du inte bryr dig *facepalm*

Bärsärk
2015-11-04, 19:22
Om du ger blanka fan i miljön och din hälsa så är ju hela diskussionen helt irrelevant. Du framstår ju dock som något förvirrad i och med ditt ursprungliga inlägg i tråden.

Med en nihilistisk syn på livet behöver man ju faktiskt inte bry sig om någonting, väldigt enkelt och praktiskt.

Alltså jag har inga övriga laster här i livet, cyklar till jobbet använder knappt el och värme hemma, sorterar soppor, har "Gröna påsen", tvättar med miljövänligt tvättmedel och så vidare (Du kanske förstår vart jag är på väg). Tycker att jag har gjort mitt så hela den biten avsäger jag mig allt ansvar för.

Kvar är ju då min egna hälsa, vilket jag också överväger att strunta i.

Men då är jag ju lite nyfiken på vad det är jag eventuellt kommer åka på, är det något som kommer orsaka mig år av lidande så låter det ju inte lika aktuellt längre.

Luca Brasi
2015-11-04, 19:26
Alltså jag har inga övriga laster här i livet, cyklar till jobbet använder knappt el och värme hemma, sorterar soppor, har "Gröna påsen", tvättar med miljövänligt tvättmedel och så vidare (Du kanske förstår vart jag är på väg). Tycker att jag har gjort mitt så hela den biten avsäger jag mig allt ansvar för.

Kvar är ju då min egna hälsa, vilket jag också överväger att strunta i.

Men då är jag ju lite nyfiken på vad det är jag eventuellt kommer åka på, är det något som kommer orsaka mig år av lidande så låter det ju inte lika aktuellt längre.

Du över väger alltså att inte strunta i det du struntar i så att säga?
Eftersom du kanske kommer att bry dig om din hälsa utifall att den blir dålig i fall du struntar i den?

Bärsärk
2015-11-04, 19:59
Du över väger alltså att inte strunta i det du struntar i så att säga?
Eftersom du kanske kommer att bry dig om din hälsa utifall att den blir dålig i fall du struntar i den?

Det kanske blev lite luddigt nu ja men jag överväger att strunta i det.

Och i så fall, vad är det värsta som kan hända?

F Ultra
2015-11-04, 20:06
Det kanske blev lite luddigt nu ja men jag överväger att strunta i det.

Och i så fall, vad är det värsta som kan hända?

Att du ångrar dig?

Luca Brasi
2015-11-04, 20:29
Det kanske blev lite luddigt nu ja men jag överväger att strunta i det.

Och i så fall, vad är det värsta som kan hända?

Att innehållet i påsen på magen rinner ut över din heta dejt när ni har sex?

filmjölk
2015-11-04, 20:54
Är det inte mest sojaprotein? Eller gäller det alla baljväxter? Jag vet att soja ska undvikas av kvinnor med bröstcancer i släkten eftersom det ökar östrogenet så. Men trodde att det bara var soja.

Soja är en baljväxt så jag utökade begreppet lite:D Men ingen aning om det gäller även tex. ärtor med.

lol

http://www.wnd.com/2006/12/39253/

"Soy is feminizing, and commonly leads to a decrease in the size of the penis, sexual confusion and homosexuality. That’s why most of the medical (not socio-spiritual) blame for today’s rise in homosexuality must fall upon the rise in soy formula and other soy products. (Most babies are bottle-fed during some part of their infancy, and one-fourth of them are getting soy milk!)"