handdator

Visa fullständig version : Östeuropa eller liknande nu i december


MackeJuve
2015-11-03, 10:16
Vi är ett gäng grabbar i åldern 23-25 som är sugna på att sticka iväg till något billigt land en helg nu i december, tanken är fre-sön. De resmål vi har diskuterat hittills är Prag, Budapest eller något i Polen(ett par av oss var dock nyss där så det är inte lika hett). Jag kan ju rabbla lite "krav" på resmålet så får ni gärna komma med era erfarenheter då min resvana inom Europa är väldigt liten.

*Billigt/hyfsat billigt land
*Finnas i alla fall något att kolla på alternativt att staden är väldigt fin
*Bra party-liv
*Flyg ToR för inte mer än 2000 kr, helst närmare tusenlappen

Har hittat billigt flyg till Budapest, under tusenlappen, men då var man inte i staden förrän midnatt fredag.

4623
2015-11-03, 10:20
Ni kanske ska revidera vilka datum ni vill åka om det ska vara billigt. fredag och söndag är förmodligen de mest populära dagarna att åka.

KalleBalik
2015-11-03, 10:24
Vi var ett gäng i Warszawa tidigare i år, uppfyller väl de flesta av dina krav, vi var dock inte särskilt kulturella men det finns säkert intressanta platser att besöka också.

Edit, vi bodde på Mariott, trevligt hotell med fin skybar och riktigt schysst frukost.

Fredron
2015-11-03, 10:25
Jag var nyligen i Wrocław, Krakow, och Lviv som skulle passa perfekt tror jag.

MackeJuve
2015-11-03, 10:25
Ni kanske ska revidera vilka datum ni vill åka om det ska vara billigt. fredag och söndag är förmodligen de mest populära dagarna att åka.

Att det blir över en helg är redan fastställt. Jag har ju redan hittat flygresor som är rätt billiga men har lite dålig fantasi vad gäller resmålen.

KalleBalik
2015-11-03, 10:26
felpost

MackeJuve
2015-11-03, 10:34
Vi var ett gäng i Warszawa tidigare i år, uppfyller väl de flesta av dina krav, vi var dock inte särskilt kulturella men det finns säkert intressanta platser att besöka också.

Edit, vi bodde på Mariott, trevligt hotell med fin skybar och riktigt schysst frukost.

Jag var nyligen i Wrocław, Krakow, och Lviv som skulle passa perfekt tror jag.

Ja jag är riktigt sugen på Polen men en del i sällskapet var där för bara en månad sen så tror inte det är så aktuellt tyvärr...

Fredron
2015-11-03, 10:37
Ja jag är riktigt sugen på Polen men en del i sällskapet var där för bara en månad sen så tror inte det är så aktuellt tyvärr...

Ukraina med Lviv och Kiev (har ej varit i Kiev dock) är otroligt billigt och ett ställe jag själv har tänkt ta med kompisgänget i samma ålder till över en helg.
Värt att undersöka om man redan varit i Prag, Budapest, Krakow etc

MackeJuve
2015-11-03, 10:39
Ukraina med Lviv och Kiev (har ej varit i Kiev dock) är otroligt billigt och ett ställe jag själv har tänkt ta med kompisgänget i samma ålder till över en helg.
Värt att undersöka om man redan varit i Prag, Budapest, Krakow etc

Det är inga oroligheter i de Ukrainska städerna? :)

4623
2015-11-03, 10:40
Belgrad ska ha de vackraste kvinnorna.

begt
2015-11-03, 10:43
Bulgarien verkar vara ganska sunkigt, men jag har hört både och. I ditt läge hade jag rest till Tenerifa eller Mallorca istället för Östeuropa.

KalleBalik
2015-11-03, 10:52
Riga har vi varit i också, ganska trevlig stad.

Fredron
2015-11-03, 10:57
Det är inga oroligheter i de Ukrainska städerna? :)

Lviv var verkligen inga problem alls för ett par månader sedan och ukrainarna själva talade om öst och väst Ukraina som olika länder mer eller mindre.
Jag tror att Kiev är helt lugnt också, bör vara lätt att kolla upp.

Belgrad ska ha de vackraste kvinnorna.

Belgrad är en trevlig stad. Ingen personlig favorit men onekligen värt ett helgresa utan tvekan.

Bulgarien verkar vara ganska sunkigt, men jag har hört både och. I ditt läge hade jag rest till Tenerifa eller Mallorca istället för Östeuropa.

Jag var nyligen i Sofia och det tyckte jag var en väldigt trevlig stad.
Även ute på landsbygden så kände jag aldrig att jag skulle ha varit i ett "sunkigt" land.

Riga har vi varit i också, ganska trevlig stad.

Riga, Tallinn och Vilnius är mycket trevliga också.

Nordenator
2015-11-03, 12:24
Bulgarien verkar vara ganska sunkigt, men jag har hört både och. I ditt läge hade jag rest till Tenerifa eller Mallorca istället för Östeuropa.

Det är väl ändå roligare att åka till en stad med liv i istället för att åka till en charterort då det inte ens är säsong?

Jag har bara varit i Prag hittills, men jag gillade det och kommer åka till fler städer/länder i öst framöver.

Scratch89
2015-11-03, 13:01
Vi var i Prag i våras och det var helt fantastiskt mysigt.

MackeJuve
2015-11-03, 13:02
Prag är nog en av få städer men BARA hört bra saker om :D

Luca Brasi
2015-11-04, 00:13
Parta med fulla polacker och ryssar är billigt i Stockholm.
Finns ingen anledning att flyga någonstans.

Yip_man
2015-11-06, 00:17
Prag är bra om man kan med att de röker typ överallt. Annars rekomenderas Bratislava eller Wien