handdator

Visa fullständig version : Böcker/Information


Tricitum
2015-10-31, 20:06
Tjenare alla,

Jag undrar om någon kan länka mig eller tala om om det är en bok.
Där jag kan lära mig mer om kost,hälsa och kroppen vad som händer i kroppen beronde på vad man äter och annat.

Sedan även om någon vet om vart man kan lära sig mer om muskler och kroppen och träning.

Vill lära mig mer om min kropp och hur allt fungerar med kost och träning etc..

Tacksam för svar,

Bossebäver
2015-10-31, 20:32
Tjenare alla,

Jag undrar om någon kan länka mig eller tala om om det är en bok.
Där jag kan lära mig mer om kost,hälsa och kroppen vad som händer i kroppen beronde på vad man äter och annat.

Sedan även om någon vet om vart man kan lära sig mer om muskler och kroppen och träning.

Vill lära mig mer om min kropp och hur allt fungerar med kost och träning etc..

Tacksam för svar,

Forma kroppen och maximera din prestation av Neuman och Gudiol kan du börja med.

Den tar upp ett brett ämnesområde där allt är vetenskapligt korrekt och o-kontroversiellt.

Vill du gå in på näringsämnen och metabolism osv så är det näringslära för högskolan som gäller.

Tricitum
2015-10-31, 22:32
Forma kroppen och maximera din prestation av Neuman och Gudiol kan du börja med.

Den tar upp ett brett ämnesområde där allt är vetenskapligt korrekt och o-kontroversiellt.

Vill du gå in på näringsämnen och metabolism osv så är det näringslära för högskolan som gäller.

tackar, ska kika på detta :)

Tricitum
2015-10-31, 22:43
Kunde inte ändra mitt inlägg så postar ett nytt.

Beställde precis hem: Näringslära för personliga tränare och kostrådgivare och Forma kroppen och maximera din prestation av Neuman och Gudiol sedan när jag läst dessa blir det att skaffa Forma kroppen och maximera din prestation 2

Tackar för all info och hjälp med bra böcker

G_lund
2015-10-31, 23:18
Kunde inte ändra mitt inlägg så postar ett nytt.

Beställde precis hem: Näringslära för personliga tränare och kostrådgivare och Forma kroppen och maximera din prestation av Neuman och Gudiol sedan när jag läst dessa blir det att skaffa Forma kroppen och maximera din prestation 2

Tackar för all info och hjälp med bra böcker

Jag tror tvåan bara är en uppdaterad version, kanske med något nytt kapitel eller så bara.
Kan minnas fel, men värt att kolla upp innan du beställer :)

Tricitum
2015-10-31, 23:33
Jag tror tvåan bara är en uppdaterad version, kanske med något nytt kapitel eller så bara.
Kan minnas fel, men värt att kolla upp innan du beställer :)

Visade sig vara tvåan jag beställde, stod ej när jag gjorde det, utan fick se det i mailen jag fick.
Och tvåan var bara uppdaterat version med senaste och nya sakerna, så ingen skillnad, så när jag läst klart och har pengar igen får det bli Högskoleboken näringslära.
Låg just nu på runt 600kr, så är en bok som får vänta lite, hade blivit lite väl mycket pengar på böcker annars :)

Max
2015-11-01, 10:43
Visade sig vara tvåan jag beställde, stod ej när jag gjorde det, utan fick se det i mailen jag fick.
Och tvåan var bara uppdaterat version med senaste och nya sakerna, så ingen skillnad, så när jag läst klart och har pengar igen får det bli Högskoleboken näringslära.
Låg just nu på runt 600kr, så är en bok som får vänta lite, hade blivit lite väl mycket pengar på böcker annars :)
Reservera och få den levererad till ditt närmaste bibliotek.

z_bumbi
2015-11-01, 12:11
Ja näringslära för högskolan finns oftast på de flesta större bibliotek så den kan vara onödigt att köpa. I alla fall tills man kikat i den och ser om man vill ha den.

Sen tycker jag de flesta som vill gräva ner sig inom området behöver en fysiologibok avsedd för träning, där finns det flera stycken men Exercise Physiology av William D. McArdle är väl idag den som anses "bäst. Även här brukar det gå att låna boken, det kanske inte är så hög tillgänglighet på den senaste upplagan men de tidigare funkar bra de också.

Tricitum
2015-11-01, 18:37
Får kolla med biblioteket här nere och se :)
Tackar för tipset

Ajasoro
2015-11-02, 09:18
Visade sig vara tvåan jag beställde, stod ej när jag gjorde det, utan fick se det i mailen jag fick.
Och tvåan var bara uppdaterat version med senaste och nya sakerna, så ingen skillnad, så när jag läst klart och har pengar igen får det bli Högskoleboken näringslära.
Låg just nu på runt 600kr, så är en bok som får vänta lite, hade blivit lite väl mycket pengar på böcker annars :)
Bra att du fick den uppdaterade versionen! Jag läste den första i våras och blev besviken över att författaren/författarna inte tycktes behärska språket. Stavfel, syftningsfel och allmänt slarvigt. Det drog ner läsupplevelsen rejält, men med en extra korrläsning är det säkert fixat. Utöver det så var den bra! :)