handdator

Visa fullständig version : Schema 4 dagar


zol
2015-10-27, 22:17
Efter att precis ha avslutat en runda Sheiko önskar jag fokusera mer på massa innan jag beger mig tillbaks till SL-träsket.

Skulle gärna vilja höra er åsikter om nedan schema, har tränat i många år och behöver få upp lite volym i träningen. Eftersom jag anser att mina bröst och armar släpar något vill jag gärna ha lite fokus på dessa grupper denna rundan. Tänkte mig först ett över- underkroppschema men det blir för mycket under överpasset. Vet att många inte rekommenderar att köra ben och rygg samma dag, önskar ändå höra vad ni tycker om följande:

Repsen kommer variera veckovis.

Pass 1
Bröst 10 set
Axlar 8 set
Triceps 7 set

Total 25 set

Pass 2
Böj 6 set
Rodd 7 set
Chins 7 set
Biceps 5 set

Summa 25 set

Pass 3
Bröst 8 set
Axlar 6 set
Triceps 5 set
Mage 6 set

Summa 25 set

Pass 4
Mark 6 set
Benspark 4 set
Bencurl 4 set
Rodd 3 set
Chins 5 set
Biceps 4 set

Summa 26 set

z_bumbi
2015-10-28, 19:31
Jag skulle köra direkt bröstträning varje pass om det är prio.

Ajiusa
2015-10-28, 20:27
Jag skulle köra direkt bröstträning varje pass om det är prio.

Du får ju inte glömma biceps och mage heller!

Men seriöst,ditt program ser inte särskilt bra ut. Om du kan träna 4 dagar i veckan skulle jag starkt rekommendera ett upper/lower schema med tanke på att du säger att du har tränat i många år. Läs igenom det jag har skrivit i denna tråden,där står allt du behöver veta,det börjar på sida 1 och fortsätter även in på sida 2.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=223617

Ser nu att du skrev att det blev för mycket volym med över/underkropp. Skulle dock ändå rekommendera dig det,du kommer att få problem om du kör mycket bröst och mindre rygg,skulle säga att för varje tryck övning du kör ska du göra två drag övningar för att undvika problem. Kolla på Lyle Mcdonald's upper/lower eller candito's upper/lower,borde inte ta mer än ca 60 minuter att slutföra ett pass. Dina armar kommer att växa som mest under tunga rygg övningar som pullups med vikt samt övre delen av bänkpress osv.

zol
2015-10-28, 21:27
Jag skulle köra direkt bröstträning varje pass om det är prio.

Tycker du inte det räcker med två dagar i veckan? När jag körde Sheiko vart det 3 ggr, men det förutsätter ju varannan dagträning.

Du får ju inte glömma biceps och mage heller!

Men seriöst,ditt program ser inte särskilt bra ut. Om du kan träna 4 dagar i veckan skulle jag starkt rekommendera ett upper/lower schema med tanke på att du säger att du har tränat i många år. Läs igenom det jag har skrivit i denna tråden,där står allt du behöver veta,det börjar på sida 1 och fortsätter även in på sida 2.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=223617

Ser nu att du skrev att det blev för mycket volym med över/underkropp. Skulle dock ändå rekommendera dig det,du kommer att få problem om du kör mycket bröst och mindre rygg,skulle säga att för varje tryck övning du kör ska du göra två drag övningar för att undvika problem. Kolla på Lyle Mcdonald's upper/lower eller candito's upper/lower,borde inte ta mer än ca 60 minuter att slutföra ett pass. Dina armar kommer att växa som mest under tunga rygg övningar som pullups med vikt samt övre delen av bänkpress osv.

Det är en tråd som lämpar sig till en nybörjare, jag har tränat i många år och behöver mer volym än vad du föreslår i den tråden. Har kört över- och underkroppspass tidigare, senast Bartolls, min problematik ligger i att jag vill ha fokus på överkroppen varvid det blir väldigt många set om jag skulle köra rygg där med.

Sen tycker jag att bara köra ben är så sjukt tråkigt, gillade Sheikostilen där man kombinerar ben med annat.