handdator

Visa fullständig version : Förslag på 60-årspresent


MackeJuve
2015-10-26, 13:44
Farsan fyller jämt och vi har funderat länge på vad vi ska köpa till honom. Just nu lutar det åt att köpa en provkörning med någon värstingbil, typ Lamborghini eller Ferrari. Jag är inte helt såld på den idén än dock, även om det är den bästa vi har än så länge. Vi är mest inne på någon typ av upplevelse. Vi åker till Köpenhamn på hans födelsedag så resor går bort.

- 60-årig man
- Gillar bilar och båtar
- Jobbar som lok- och vagnreparatör
- Kollar på sport men inget större intresse, gillar dock motorsport
- Inte så äventyrlig, vet inte riktigt om han skulle uppskatta typ fallskärmshopp
- Ingen hobby utöver att pyssla med huset och bilarna
- Budget på 1000-2000 kr ungefär

Morsan föreslog Lamborghini i 15 minuter, 750 kr. Känns lite fjuttigt tidsmässigt + att jag inte är 100 % säker på att han skulle tycka att det är kul. Han går en del på folkrace och dragracing, känns som det är en annan genre till viss del.

Har ni några kul förslag? Något ni har gett er farsa som uppskattades?

4623
2015-10-26, 13:45
http://www.liveit.se/upplevelser/upplevelsepresenter-folkrace

Mental
2015-10-26, 13:47
Whiskey, cigarrer, öl, vin? Klassiska presenter om man har intressen i de riktningarna

Vattenflaska
2015-10-26, 13:50
Han kanske har allt han behöver inom detta, men något finare verktyg kanske?

MackeJuve
2015-10-26, 13:51
http://www.liveit.se/upplevelser/upplevelsepresenter-folkrace

Haha googlade upp den precis. Det där verkar ju kul. Jag förstod dock inte riktigt: "Upplevelsen är för 1 person och utförs i grupp tillsammans med andra. 3-8 deltagare per heat." Kostar det 1500 kr totalt eller per personer som ska köra? För jag antar att deltagarna är "vi anhöriga" :D Annars är det skumt.

MackeJuve
2015-10-26, 13:52
Whiskey, cigarrer, öl, vin? Klassiska presenter om man har intressen i de riktningarna

Han kanske har allt han behöver inom detta, men något finare verktyg kanske?

Absolut, men vi har gett honom saker i 20 års tid nu, dags för något annorlunda och roligare. Jag kanske köper några trevliga öl till honom utöver upplevelsen dock, det uppskattar han!

MackeJuve
2015-10-26, 14:08
Haha googlade upp den precis. Det där verkar ju kul. Jag förstod dock inte riktigt: "Upplevelsen är för 1 person och utförs i grupp tillsammans med andra. 3-8 deltagare per heat." Kostar det 1500 kr totalt eller per personer som ska köra? För jag antar att deltagarna är "vi anhöriga" :D Annars är det skumt.

Om någon mer orkar läsa länken: Får han ställa upp i en riktig folkrace-tävling?

4623
2015-10-26, 14:12
Jag tolkar det som att du kör med randoms. Vad menar du med riktig tävling? Det krävs licens för det så vitt jag vet.

Snubben
2015-10-26, 14:15
http://www.liveit.se/upplevelser/upplevelsepresenter-k%C3%B6r-rally

Avslutningsvis åker du med en rallyförare i tävlingstempo.

:thumbup:

J.V
2015-10-26, 14:18
Om någon mer orkar läsa länken: Får han ställa upp i en riktig folkrace-tävling?Annan information
Anhöriga och vänner är välkomna att följa dagen från de publikplatser som finns.Som jag fattar det sa anordnas ett race for 3-8 andra som har fatt samma upplevelse i present, ni anhoriga far titta pa. Ett riktigt race lar det ju inte vara da det som namnt kravs licens och det kors val i en serie, sa man kan val inte bara hoppa in for ett lopp?

MackeJuve
2015-10-26, 14:18
Jag tolkar det som att du kör med randoms. Vad menar du med riktig tävling? Det krävs licens för det så vitt jag vet.

Okej, hmm... Dessa randoms skulle då vara folk som min farsa, som fått eller köpt samma upplevelse? Det är ju möjligt faktiskt, får dra iväg ett mail och fråga.

4623
2015-10-26, 14:19
Okej, hmm... Dessa randoms skulle då vara folk som min farsa, som fått eller köpt samma upplevelse? Det är ju möjligt faktiskt, får dra iväg ett mail och fråga.

Ja, precis som om du skulle köra radiobilar på Gröna Lund. :)

MackeJuve
2015-10-26, 14:20
http://www.liveit.se/upplevelser/upplevelsepresenter-k%C3%B6r-rally



:thumbup:

Haha det vore i och för sig något. Det får bli något på den sidan helt klart, känns som handen i handsken för farsgubben!

timoat
2015-10-26, 14:23
När min farsa fyllde 60 köpte jag det största och dyraste modellskeppet jag kunde finna. Han hade lite intresse av det i yngre dar, vi har några modeller han byggt hemma, så jag tänkte varför inte. Det är inget intresse han nämnt de senaste 25 åren.

Han blev mycket överraskad och glad, det var liksom en oväntad present.

Kanske finns det nån fet modell på hans favoritbil eller nåt?

Alternativt kan du för 2000 få en Kyosho radiostyrd byggmodell som man sätter ihop själv, det gjorde jag och farsan 2 gånger när jag var i 12 års åldern, extremt kul och så kan han köra med dem efteråt. Finns det barnbarn med i bilden så kan de bygga ihop de med honom, bra bonding.

MackeJuve
2015-10-26, 14:32
När min farsa fyllde 60 köpte jag det största och dyraste modellskeppet jag kunde finna. Han hade lite intresse av det i yngre dar, vi har några modeller han byggt hemma, så jag tänkte varför inte. Det är inget intresse han nämnt de senaste 25 åren.

Han blev mycket överraskad och glad, det var liksom en oväntad present.

Kanske finns det nån fet modell på hans favoritbil eller nåt?

Alternativt kan du för 2000 få en Kyosho radiostyrd byggmodell som man sätter ihop själv, det gjorde jag och farsan 2 gånger när jag var i 12 års åldern, extremt kul och så kan han köra med dem efteråt. Finns det barnbarn med i bilden så kan de bygga ihop de med honom, bra bonding.

Innovativt! Problemet är bara att han har noll hobbys, och har alltid haft noll hobbys, utöver bilar och båtar. Skulle vilja se hans min när jag lämnar över en skitstor byggsats haha :D Folkrace-upplevelsen är verkligen helt perfekt så det får bli den!

timoat
2015-10-26, 14:39
Innovativt! Problemet är bara att han har noll hobbys, och har alltid haft noll hobbys, utöver bilar och båtar. Skulle vilja se hans min när jag lämnar över en skitstor byggsats haha :D Folkrace-upplevelsen är verkligen helt perfekt så det får bli den!

Hehe, ska tilläggas att den står i garderoben och samlar damm, han fyllde 60 för 7 år sen.

"När jag pensioneras och uterummet är klart ska jag bygga den!"

hehe, ok dad.:d