handdator

Visa fullständig version : Förslag på 60-årspresent


MackeJuve
2015-10-26, 13:44
Farsan fyller jämt och vi har funderat länge på vad vi ska köpa till honom. Just nu lutar det åt att köpa en provkörning med någon värstingbil, typ Lamborghini eller Ferrari. Jag är inte helt såld på den idén än dock, även om det är den bästa vi har än så länge. Vi är mest inne på någon typ av upplevelse. Vi åker till Köpenhamn på hans födelsedag så resor går bort.

- 60-årig man
- Gillar bilar och båtar
- Jobbar som lok- och vagnreparatör
- Kollar på sport men inget större intresse, gillar dock motorsport
- Inte så äventyrlig, vet inte riktigt om han skulle uppskatta typ fallskärmshopp
- Ingen hobby utöver att pyssla med huset och bilarna
- Budget på 1000-2000 kr ungefär

Morsan föreslog Lamborghini i 15 minuter, 750 kr. Känns lite fjuttigt tidsmässigt + att jag inte är 100 % säker på att han skulle tycka att det är kul. Han går en del på folkrace och dragracing, känns som det är en annan genre till viss del.

Har ni några kul förslag? Något ni har gett er farsa som uppskattades?

4623
2015-10-26, 13:45
http://www.liveit.se/upplevelser/upplevelsepresenter-folkrace

Mental
2015-10-26, 13:47
Whiskey, cigarrer, öl, vin? Klassiska presenter om man har intressen i de riktningarna

Vattenflaska
2015-10-26, 13:50
Han kanske har allt han behöver inom detta, men något finare verktyg kanske?

MackeJuve
2015-10-26, 13:51
http://www.liveit.se/upplevelser/upplevelsepresenter-folkrace

Haha googlade upp den precis. Det där verkar ju kul. Jag förstod dock inte riktigt: "Upplevelsen är för 1 person och utförs i grupp tillsammans med andra. 3-8 deltagare per heat." Kostar det 1500 kr totalt eller per personer som ska köra? För jag antar att deltagarna är "vi anhöriga" :D Annars är det skumt.

MackeJuve
2015-10-26, 13:52
Whiskey, cigarrer, öl, vin? Klassiska presenter om man har intressen i de riktningarna

Han kanske har allt han behöver inom detta, men något finare verktyg kanske?