handdator

Visa fullständig version : Folk som är energikrävande och tro sig veta allt


4rkan
2015-10-18, 20:49
Jag förstår helt och hållet att vissa kan komma med konstruktiv kritik eller att vissa vill hjälpa andra om de tycker att man gör fel.

Till viss mån av detta tycker jag är OK på gymmet, om t.ex. det ser ut som jag inte vet hur man gör ett marklyft utan att jag uppenbart kommer skada mig under lyftet att man försöker hjälpa denne person.

MEN, det finns t.ex. folk man känner som ska säga massa saker om si och så vad man ska göra och argumentera av vad de läst halvdant i någon jävla METRO-tidning eller whatever. Det är så extremt energikrävande och suger musten ur en och tappar den här peppande känslan man annars känner inför ett lyft. Den här härliga känslan.

Varför agerar vissa såhär? Varför måste folk vara så energikrävande och förstöra humöret? Kanske blir en tråd där man bashar ut sin vrede på folk, något liknande någon annan varit med om?

Har ni kompisar/flickvän/pojkvän som har detta beteendet?

King Grub
2015-10-18, 21:07
Lär dig att ignorera pöbeln.

Gerdler
2015-10-18, 21:12
Har de läst nåt i en metro tidning eller på aftonbladen.se och det är uppenbart osant så sågar man dem vid fotknölarna så att de inte rör på läpparna förrän de skaffat vettiga argument från vettiga källor. De kanske inte uppskattar det så de slutar tala med en, men det kanske inte alltid gör något. Det låter inte så i det här fallet.

Rahf
2015-10-18, 22:08
Har ni kompisar/flickvän/pojkvän som har detta beteendet?

Familjemedlem.

Varje gång det dras upp några rön från populärmedia så säger jag, "Jaha, kul." Givetvis lite ointresserat och nonchalant, för att kväsa entusiasmen i sin linda. *rolleyes*

Bärsärk
2015-10-18, 22:55
Ett enkelt och ointressant "Okej" brukar döda det mesta. Eller "Skoj" som Rahf här ovan sa. Eller ett sarkastiskt "Jaha"

Scratch89
2015-10-18, 23:39
Idag fick jag sitta och lyssna på en i min närhet som skulle berätta för mig om hur man bäst ska rehabilitera en axel som gått ur led, vilket han själv råkat ut för. Han berättade för mig i noga detalj och på ett pedagogiskt sätt hur man ska tänka, vilka övningar man ska göra och vad prognosen är...

exevision
2015-10-19, 14:06
Idag fick jag sitta och lyssna på en i min närhet som skulle berätta för mig om hur man bäst ska rehabilitera en axel som gått ur led, vilket han själv råkat ut för. Han berättade för mig i noga detalj och på ett pedagogiskt sätt hur man ska tänka, vilka övningar man ska göra och vad prognosen är...

Så bra! Då kan ju folk få hjälp av dig med det i fortsättningen! För du hade ju ingen som helst aning om hur det stod till med sådana saker. ;)

ARMSTARK
2015-10-19, 14:48
Händer väldigt sällan att jag blir informerad hur man ska träna, däremot har man fått höra saker i stil med "Du som är så stor, är du inte starkare" eller "Är de bara uppumpade, dina muskler" Speciellt när man står och högreppar, jag brukar svara, "Ja så är det."
Det är nåt med vissa som behöver hävda sig, eller försöka föringa det man åstadkommit. Jag tror de har små kukar.

spoon
2015-10-19, 14:57
Om man lär sig att ignorera idioter och inte tillåter dom att dränera en på energi så blir livet mycket enklare.

mangemani
2015-10-19, 15:07
under mina år som jag har hållit på med styrketräningen så har jag försökt hjälpa ett antal unga personer, tänkandet om kost, träning vila osv, ge de baskunskaperna för att kunna bygga vidare på det. vissa har tränat ett tag men inget har hänt och vissa är nybörjare. så gott som allihop har bara velat höra det de själva vill höra, dvs att det är enkelt, i stil med att det bara är att gå till ett gym 7 dar i veckan, trycka i sig skumma PWOs, dra i några maskiner, svinga med lite hantlar/stänger och sedan springa in till omklädningsrummet och svepa protein drinken köpt på någon tränings sida och sedan förlita sig på att proteindrinken bygger musklerna åt dem, de har aldrig riktigt velat höra att det krävs lite mer än så när det gäller mat, vila och köra rätt på gymmet, det blir för krångligt, vissa har blivit irriterade och vissa har bara nickat och sagt "japp, det ska jag göra/tänka på" och sedan fortsatt att köra som de gör, så jag har lagt ned, hjälper ingen numera då det känns som bortkastad tid och att det känns som att jag inte har nått med det att göra om de inte får några resultat samt att jag lägger mig i(trotts att det är folk man känner) och jag respekterar det till 100%, do whatever you want:). dock har det känts jävligt drygt och tjatigt när man hör samma personer stå och gnälla över att de inte får några resultat senare=/.

Diomedea exulans
2015-10-19, 15:40
Jag har en vän som dränerar energi. Han är kul att hänga med 0,5-2 timmar åt gången, men sen pallar man inte längre. Han pratar jättemycket och drar konstiga teorier om saker och ting, till slut orkar man bara sitta och hålla med. Jag hanterar det genom att försöka träffa honom i små doser. Han är rolig iband och ofelbart lojal, så jag vill inte mista honom som vän.

Kalle40
2015-10-19, 18:06
Det räcker ju att säga : Sluta tjata nu för fn! Folk är så förb. konflikträdda ibland.
Om ngn vill tala om för dig hur du ska träna på gymmet;- Nej tack, jag vill inte ha några råd men tack för visat intresse.

Scratch89
2015-10-19, 18:41
Så bra! Då kan ju folk få hjälp av dig med det i fortsättningen! För du hade ju ingen som helst aning om hur det stod till med sådana saker. ;)

Precis. :d

begt
2015-10-19, 18:42
Jag har en vän som dränerar energi. Han är kul att hänga med 0,5-2 timmar åt gången, men sen pallar man inte längre. Han pratar jättemycket och drar konstiga teorier om saker och ting, till slut orkar man bara sitta och hålla med. Jag hanterar det genom att försöka träffa honom i små doser. Han är rolig iband och ofelbart lojal, så jag vill inte mista honom som vän.

Aj, det där träffade mig ordentligt. Känns som att det kunnat vara jag. Måste ha detta i åtanke.

Rahf
2015-10-19, 22:39
Aj, det där träffade mig ordentligt. Känns som att det kunnat vara jag. Måste ha detta i åtanke.

Ledorden är: Våga lyssna. Våga fråga.

Människor som dränerar energi är ofta dom som bara väntar på att få prata själva, eller kan ordbajsa vetskap om ämnen dom egentligen inte har kunnande i.

Arne Persson
2015-10-20, 07:22
I kväll skall jag ordbajsa i ca två timmar, på Energi Center i Vellinge, om lite mer avancerad byggarträning mm. Lär vända upp och ner på tillvaron för vissa entusiastiska ynglingar där är jag lite rädd för... :d

J.V
2015-10-20, 08:07
Hander ofta. Familjen har borjat ge upp for nagra ar sedan, sa nu ar det mest folk man traffar pa puben som givetvis ska diskutera hur man egentligen far bast resultat nar man tranar biceps och bankpress. Antingen gar jag bara darifran eller sa skiter jag i att svara och byter samtalsamne.

Traning ar kul och sa men utanfor gymmet ar det fan inget jag vill prata om forran jag far betalt.

Bärsärk
2015-10-20, 08:20
I kväll skall jag ordbajsa i ca två timmar, på Energi Center i Vellinge, om lite mer avancerad byggarträning mm. Lär vända upp och ner på tillvaron för vissa entusiastiska ynglingar där är jag lite rädd för... :d

Jag hörde dig "ordbajsa" lite på maxstyrka podden i sommras, det var uppskattat. Synd att man inte bor i Vellinge (Eller ens Skåne för den delen)

:) Ge barnen nått att bita i

Arne Persson
2015-10-20, 08:27
Jag hörde dig "ordbajsa" lite på maxstyrka podden i sommras, det var uppskattat. Synd att man inte bor i Vellinge (Eller ens Skåne för den delen)

:) Ge barnen nått att bita i

Jag har tänkt lära dom lite grunder samt det viktiga med att plocka upp efter sig. :)

ARMSTARK
2015-10-20, 19:35
Jag har tänkt lära dom lite grunder samt det viktiga med att plocka upp efter sig. :)

Plocka undan efter sig, kanske det viktigaste i träningssammanhang! Du gör mänskligheten en stor tjänst, en ljusnande framtid för gymvärlden. ;)

Arne Persson
2015-10-20, 23:12
Från kvällens ordbajseriafton... :)