handdator

Visa fullständig version : Biotillgänglighet hos kalciumbundet HMB jämfört med HMB i fri form


King Grub
2015-10-15, 11:43
β-Hydroxy-β-methylbutyrate (HMB), a leucine metabolite, has long been supplemented as a Ca salt (Ca-HMB) to increase strength and performance gains with exercise and to reduce recovery time. Recently, the free acid form of HMB (HMB-FA) has become commercially available in capsule form (gelcap). The current study was conducted to compare the bioavailability of HMB using the two commercially available capsule forms of HMB-FA and Ca-HMB. We also compared the pharmacokinetics of each form when administered mixed in water. Ten human subjects (five male and five female) were studied in a randomised crossover design. There was no significant sex by treatment interaction for any of the pharmacokinetic parameters measured. HMB-FA administered in capsules was more efficient than Ca-HMB capsule at HMB delivery with a 37 % increase in plasma clearance rate (74·8 (sem 4·0) v. 54·5 (sem 3·2) ml/min, P<0·0001) and a 76 % increase in peak plasma HMB concentration (270·2 (sem 17·8) v. 153·9 (sem 17·9) μmol/l, P<0·006), which was reached in one-third the time (P<0·009). When HMB-FA and Ca-HMB were administered in water, the differences still favoured HMB-FA, albeit to a lesser degree. Plasma HMB with HMB-FA administered in water was greater during the early phase of absorption (up to 45 min postadministration, P<0·05); this resulted in increased AUC during the first 60 min after administration, when compared with Ca-HMB mixed in water (P<0·03). In conclusion, HMB-FA in capsule form improves clearance rate and availability of HMB compared with Ca-HMB in capsule form.

Comparison of availability and plasma clearance rates of β-hydroxy-β-methylbutyrate delivery in the free acid and calcium salt forms. British Journal of Nutrition / Volume 114 / Issue 09 / November 2015, pp 1403-1409.

exevision
2015-10-19, 14:15
Tvärt emot denna då?
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=215509

LoveMachine
2015-10-19, 14:27
Tvärt emot denna då?
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=215509

Delvis, ja. Fast den ena är på möss och den andra på människor.

EiseltSWE
2015-11-03, 12:57
Delvis, ja. Fast den ena är på möss och den andra på människor.

Kan ju ockå bero på att denna undersökning är utförd av personer med anknytning till företaget som har patentet och tjänar på att sälja HMB-FA. :)

King Grub
2015-11-03, 13:11
Du menar att siffrorna på clearance och koncentration inte är uppmätta utan påhittade?

EiseltSWE
2015-11-03, 14:13
Du menar att siffrorna på clearance och koncentration inte är uppmätta utan påhittade?

Påhittade nej men att man utformar metodik för att kunna presentera resultat som ser bättre ut. T ex att man testat kommerciellt tillgänliga kapslar istället för att formulera kapslar med identisk sammansättning.

Den andra studien är i o f kopplad till Abbott som säljer en produkt innehållande bl a HMB men deras resultat rimmar bättre med mitt sunda förnuft.

PureWhey
2015-11-03, 14:31
Påhittade nej men att man utformar metodik för att kunna presentera resultat som ser bättre ut. T ex att man testat kommerciellt tillgänliga kapslar istället för att formulera kapslar med identisk sammansättning.

Den andra studien är i o f kopplad till Abbott som säljer en produkt innehållande bl a HMB men deras resultat rimmar bättre med mitt sunda förnuft.


Vad skulle du förbättra, eller vad har dom gjort fel menar du?

EiseltSWE
2015-11-03, 14:47
Vad skulle du förbättra, eller vad har dom gjort fel menar du?

I just det avseendet skulle jag vilja se båda sorterna HMB i samma sorts liquicaps och samma övrigt innehåll. Antar att det är Clear Muscle de har använt och då borde det vara kolinklorid i båda.