handdator

Visa fullständig version : Video: Tjej filmar och är arg för att hon blir utslängd från killarnas toa


Fatslim
2015-10-14, 02:02
https://www.facebook.com/sophie.stahln.svart/videos/10154521134373868/

Kvinnan i fråga går med sina väninnor in på killarnas toalett på krogen, där blir dom utdragna av en ordningsvakt med anledningen: "Detta är killarnas toa". Detta går tydligen dock inte för sig, då hon anser att vakten "inte kan se på henne om hon är kille eller inte". Ett annat argument hon har är detta:

Ja, verkligen. Det är ett sjukt intolerant samhälle vi lever. Och vidrig är det när vissa gör allt för att upprätthålla det. En toalett är en toalett och JAG är den JAG själv vill vara. Ingen annan kan bestämma det. Och vad är det som gör "killarnas" toalett till just "killarnas"? Jo, på dörren hänger det en skylt av en tecknad människa iklädd byxor istället för en en människa iklädd klänning. Och jag ska bara ställa mig i ledet och rätta mig efter detta. Spyr rakt ut

Några fler roliga kommentarer:

En helt vanlig natt i heteronormativa Sverige. Utslängd av ordningsvakt samt avlägsnad från plats av polis. Anledning? 1700-talet ringde och varnade om att vi, som "tjejer", använde toaletten för "killar". Skratta eller gråta, jag vet inte. #kissavarfanduvill


Vill dock rikta ett stort tack till de fantastiska människor och journalister som kontaktat mig och som sluter upp i striden för ett öppnare samhälle. Ett samhälle till FÖR ALLA. Jag vägrar tystas ner. Kampen fortsätter!

Vi pratar om könsidentitet, KönsIDENTITET. Vi pratar om rätten att få bestämma själv, rätten att SJÄLV få identifiera sitt kön, rätten att själv avgöra vem du är och hur du definierar sig själv. Vi pratar om att ingen annan har rätt att bestämma det åt dig. ATT INGEN ANNAN HAR RÄTT ATT BESTÄMMA DET ÅT DIG. Det finns de som känner sig som både kille och tjej, det finns de som inte känner att de har något kön alls. Vi är människor och vi är alla olika. Att, år 2015, tvingas stå utanför 2 olika dörrar och välja -"ÄR DU MAN ELLER KVINNA?"- det är förlegat. Och har du inte reflekterat över det så snälla använd en minut till att göra det. Det kanske är självklart för dig vad du väljer att definiera dig som men för många är det varken självklart eller bekvämt.

Och vet ni vad- för vissa känns det både rätt, enkelt och bekvämt men enligt normen är det helt fel och då bemöts de på ett sätt som är både kränkande och diskriminerande, vilket ni så fint också bekräftar i kommentarerna till videon och i mailen till mig. Och i ett samhälle där alla ska ha lika rättigheter och möjligheter och där INGEN ska diskrimineras pga sexuell läggning, könsidentitet eller könsuttryck så är något JÄVLIGT FEL när folk tycker det är konstigt att någon reagerar när det ändå inträffar. Det är precis det som hände i lördags och som ni precis har sett på klippet. Det och inget annat.




Ska man skratta eller gråta? Är det verkligen så här illa?


Man ska få "bestämma själv" vad man ska vara alltså? Okej, på onsdag vill jag vara kvinna således byta om i tjejernas, men sen på torsdag vill jag vara kille och spela i pojklaget. Nästa dag vill jag vara "ensamkommande flyktingbarn" och bo på ett asylboende, för "jag definierar själv vem jag är!!".


Det här är det sjukaste jag sett på länge, ärligt talat.

Hövdingen
2015-10-14, 02:14
Fan vad patetiskt. De växer väl upp en dag, får vi hoppas.

mangemani
2015-10-14, 02:15
då är det väl bara att knata in i tjejernas omklädningsrum då och när skrik och en massa "ut härifrån" slängs emot en, så är det bara att kontra med "jag är den jag själv vill vara", så är det lugnt sen. att behöva gå in i herrarnas omklädningsrum ska man inte behöva finna sig i, vill inte ställa mig i nått led, det spyr man på.

mao, ja, lite koko läsning var det allt.

Fatslim
2015-10-14, 02:18
Jag fattar verkligen inte att man resonera såhär, hur kan det ens gå så långt? Man måste seriöst ha intelligensnivån av en 5åring

anvihl
2015-10-14, 02:21
Fan vad patetiskt. De växer väl upp en dag, får vi hoppas.

Tragiskt nog är jag rätt övertygad om att vi kommer få se dessa individer föra fram F! till iaf 10-12%.

Yes
2015-10-14, 02:23
Ett starkt argument för abort.

Fatslim
2015-10-14, 02:23
När börjar de traska in hos frissan och begära betala för "herr" (som rätt ofta är billigare än dam), för att de för just den stunden väljer att "se sig själva som killar" ?

0x5f3759df
2015-10-14, 02:24
Är det någon som vet om de verkligen FÅR slänga ut de från killtoan? Kanske läge för en anmälan?

Fatslim
2015-10-14, 02:25
Jag vill börja tävla i MMA, men bara i "damklassen" (finns det nån sån? helt borta ang detta) då jag själv ser mig själv som dam! Se upp, snart toppar Fatslima listorna!

anvihl
2015-10-14, 02:35
Är det någon som vet om de verkligen FÅR slänga ut de från killtoan? Kanske läge för en anmälan?

Har inte koll på den lagliga delen, men om en kille travar in i ett damomklädningsrum ifrågarsätter ju ingen om han blir utslängd. Om en tjej går in på en herrtoa där flera stycken står med kuken i näven och pinkar i en urinoar (eller en chansen att det gör det) tycker man samma princip borde gälla.

CalleP
2015-10-14, 02:43
#kissavarfanduvill.........?
Vilken jävla rebell!



Har inte koll på den lagliga delen, men om en kille travar in i ett damomklädningsrum ifrågarsätter ju ingen om han blir utslängd. Om en tjej går in på en herrtoa där flera stycken står med kuken i näven och pinkar i en urinoar (eller en chansen att det gör det) tycker man samma princip borde gälla.

haha ja exakt finns ju delade toaletter men då är det ju inga urinoarer utsatta.

MikaelB
2015-10-14, 03:46
Jag fattar verkligen inte att man resonera såhär, hur kan det ens gå så långt? Man måste seriöst ha intelligensnivån av en 5åring

Snarare tvärtom, man måste ha en ordentlig utbildning för att kunna nå detta djupet av grundläggande tankevurpor.

J.V
2015-10-14, 04:08
Jag fick migran av att bara lasa citaten, vagar inte ens kolla pa klippet.

Olegh
2015-10-14, 04:15
Jag har ju iofs inga problem med att använda en toa märkt med dam/handikapp. Med den här typen av lokal och toaletter blir ju läget lite annorlunda, plus att man faktiskt märkt ut dam OCH herr, inte dam och unisex.

filmjölk
2015-10-14, 05:03
Det här är mer rättshaverism än "pk-hen-könet är en social konstruktion"-grej. Gillart, nu väntar jag bara på att någon belyser dubbelmoralen i det och frågar om det hade vart ok att en heterosexuell vit man gick in på damtoan med likartad motivering.

Hister
2015-10-14, 05:26
Meh, orka få högt blodtryck det är en enskild företeelse. Gå vidare, inget speciellt att se.

Fuark
2015-10-14, 06:16
Vill inte bo på den här planeten längre.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Sparven från Minsk
2015-10-14, 06:19
Det är så sjukt, vart är samhället på väg, vågade inte ens kolla klippet. Håller med Yes, det är skäl för abort alltså...

begt
2015-10-14, 06:25
Inte bra när folk börjar tvivla på sin könsidentitet (eller tycker att det är helt normalt). En djupare spricka inombords är svårt att tänka sig. Otroligt självdestruktivt... gäller verkligen att hålla fast vid allt sunt och vettigt i dessa tider.

VoDaresVins
2015-10-14, 06:45
Kunde man inte lösa problemet med att byta ut skyltarna på man och kvinna mot snopp och snippa så det blir mera "fit for purpose" enligt organ istället för känlsa. Eller bör shemales kissa på damtoa? :Virro

anvihl
2015-10-14, 06:47
Kunde man inte lösa problemet med att byta ut skyltarna på man och kvinna mot snopp och snippa så det blir mera "fit for purpose" enligt organ istället för känlsa. Eller bör shemales kissa på damtoa? :Virro

Det är jag rätt säker på att dom gör :). Där står man inte med könet framme som hos herrarnas.

Alexton
2015-10-14, 07:15
Vilken härlig video. Känns som stereotypen av en genomkorkad feminist som ser väderkvarnar där det inte finns några.
Hade det endast varit bås på alla toaletter så kanske det hade varit skitsamma.
Men integriteten säger att de flesta inte vill skylta med sitt kön för andra oavsett om den andra personen bara går igenom för att ta ett bås eller inte.

Sen har du aspekten att toaletterna faktiskt är något av en frizon där du kan slippa majoriteten av fulla människor som ska flirta/ragga. Icke heteronorm klubb kanske har löst det på något smidigt sätt ?

MackeJuve
2015-10-14, 07:51
Gud vilka trångsynta vakter och poliser, stå på er tjejer!








:D

VoDaresVins
2015-10-14, 08:02
Det är jag rätt säker på att dom gör :). Där står man inte med könet framme som hos herrarnas.

Ja det är klart. :)
Irrade bort mig med den egna teorin, men de ska såklart kissa på snopptoan i framtiden. Saken är klar och alla lyckliga.

Wzup2u
2015-10-14, 08:14
Bryr mig inte om situationen alls egentligen bara hennes att hennes beteende är som en 5 årings.
Omvänd situation om hon hade varit på tjejtoan och en kille hade varit där, så hade hon argumenterat tvärtom mot vad hon säger nu...dubbelmoral...

http://oi62.tinypic.com/291kdus.jpg

Raschmus
2015-10-14, 08:14
Jag hoppas att någon med mer mod (snarare glädje till provokation) än mig går in på damernas, drar ner kallingarna och blottar en rejäl åderpåle för att sedan kissa/bajsa med argumentet att han gärna känner sig som ett fruntimmer på lördagkvällar.

Tricce
2015-10-14, 08:18
Meh, orka få högt blodtryck det är en enskild företeelse. Gå vidare, inget speciellt att se.

Det är ju följderna man får hjärncancer av dock, allt #backapissavarfanduvill osv som antagligen kommer. *spy*

filmjölk
2015-10-14, 08:30
Men är dubbelmoral egentligen så fel i frågan? Är det inte en viss skillnad på herrar som går in till damernas mot vice versa?

Hur många herrar skulle störas av att nån random kärring tittar när han kissar? En del, men gissningsvis inte alls lika många som omvänt. Liknande saker, som vem stör sig på kvinnlig städpersonal i herrarnas omklädningsrum? Rätt få, också en annan sak omvänt. Ett annat exempel är en kvinnlig urolog vs en manlig gynekolog, den senare har svårare i sin yrkesroll och möter fler damer som inte vill bli undersökta av en han än motsvarande för den kvinnliga urologen.

Så om man lämnar "hen-vinklingen" ett tag och bara ser till att damer kan kissa på herrarnas och det är ok, så kanske det inte är ok med omvända roller för den sakens skull?

mini
2015-10-14, 08:31
Jag hoppas att någon med mer mod (snarare glädje till provokation) än mig går in på damernas, drar ner kallingarna och blottar en rejäl åderpåle för att sedan kissa/bajsa med argumentet att han gärna känner sig som ett fruntimmer på lördagkvällar.

Ja, gud så provocerande att visa sin penis. Det är aldrig någon som har gjort förr.

Jag har inte kollat videon men det är kul att ämnet "hur fungerar vardagslivet för transexuella" engagerar er.

Tricce
2015-10-14, 08:35
Men är dubbelmoral egentligen så fel i frågan? Är det inte en viss skillnad på herrar som går in till damernas mot vice versa?

Hur många herrar skulle störas av att nån random kärring tittar när han kissar? En del, men gissningsvis inte alls lika många som omvänt. Liknande saker, som vem stör sig på kvinnlig städpersonal i herrarnas omklädningsrum? Rätt få, också en annan sak omvänt. Ett annat exempel är en kvinnlig urolog vs en manlig gynekolog, den senare har svårare i sin yrkesroll och möter fler damer som inte vill bli undersökta av en han än motsvarande för den kvinnliga urologen.

Så om man lämnar "hen-vinklingen" ett tag och bara ser till att damer kan kissa på herrarnas och det är ok, så kanske det inte är ok med omvända roller för den sakens skull?

Säkert helt ok med att en dam står och kollar när man pinkar, men att vänta på det (oftast) enda båset för att klubba när det är damer där inne som (oftast) tar jävligt lång tid på sig kan nog vara frustrerande.

MackeJuve
2015-10-14, 08:38
Ja, gud så provocerande att visa sin penis. Det är aldrig någon som har gjort förr.

Jag har inte kollat videon men det är kul att ämnet "hur fungerar vardagslivet för transexuella" engagerar er.

Reaktionerna på klippet förstås bäst av att se det, kommentarerna är nog överlag inte riktade till kvinnor i allmänhet utan till de två efterblivna i klippet.

henrikl
2015-10-14, 08:39
Är det någon som vet om de verkligen FÅR slänga ut de från killtoan? Kanske läge för en anmälan?

Man kan faktiskt slänga ut precis vem som helst från krogen. Det är ingen allmän plats utan krogägaren kan bestämma exakt vilka han/hon vill ha inne på stället..

Anton Fräs
2015-10-14, 08:47
Transpersoner hade haft det betydligt enklare om vi helt enkelt hade uppdelat toaletter dels för att pissa stående och toaletter för sittande bestyr. För egen del hade jag nog gått på den sittande oftast, avskyr pissoarer.

4623
2015-10-14, 08:57
Transpersoner hade haft det betydligt enklare om vi helt enkelt hade uppdelat toaletter dels för att pissa stående och toaletter för sittande bestyr. För egen del hade jag nog gått på den sittande oftast, avskyr pissoarer.

Är det inte så idag?

Anton Fräs
2015-10-14, 09:37
Idag har vi uppdelning enligt män/kvinnor?

EDIT:

Även om det inte är så överallt givetvis.

MSL
2015-10-14, 09:47
Uppdelningen blir dessutom större och större. Tjejgym har funnits ett tag nu. Det finns "tjej-timmar" på bad till stor del pga att muslimska kvinnor ska kunna simma utan att bli utsatt för mäns blickar.
Ska vi vara toleranta så bör vi självklart släppa in transkvinnor på dessa timmar också. Eller iaf de med k*k som för dagen känner sig som kvinnor. Iaf enligt resonemanget i artikeln. Eller? ;)

Anton Fräs
2015-10-14, 09:53
Uppdelningen blir dessutom större och större. Tjejgym har funnits ett tag nu. Det finns "tjej-timmar" på bad till stor del pga att muslimska kvinnor ska kunna simma utan att bli utsatt för mäns blickar.
Ska vi vara toleranta så bör vi självklart släppa in transkvinnor på dessa timmar också. Eller iaf de med k*k som för dagen känner sig som kvinnor. Iaf enligt resonemanget i artikeln. Eller? ;)

Jag ser inget problem med det, i synnerhet inte när det kommer till just transpersoner. Det blir något svårare med personer som är intersexuella, genderqueer etc då folk kommer anta att de är sitt biologiska kön.

PureWhey
2015-10-14, 09:57
Undrar hur hennes uppväxt såg ut

timoat
2015-10-14, 10:00
Undrar hur hennes uppväxt såg ut

Privilegeriad skulle jag gissa.

PureWhey
2015-10-14, 10:01
Mår illa av sådana idioter.

Rellos_87
2015-10-14, 10:09
Haha, har jobbat med den blonda ordningsvakten. Oavsett vad man tycker så kan man ifrågasätta lämpligheten i att debattera könsidentitet med en ordningsvakt som har lite andra arbetsuppgifter.

Ett inlägg från ordningsvakten: "Sa ju det.. Dom klippte givetsvis bort när jag sa att jag också är feminist men att jag inte tror att dom löser något problem på det här sättet, även att dom kallade mig "äckliga bögjävel", inte så pk"

PureWhey
2015-10-14, 10:12
Feminist =/= second wave feminist

Tror de flesta (svenska) män i Sverige är feminister i dess korrekta benämning, även fast inte många vill säga det idag då det är så många idioter som identifierar sig som "feminister".

Kåtlett
2015-10-14, 10:13
Ovanligt att det sker på Söder. Fyfan, dom har för lite problem så då hittar dom på lite orättvisor själva.

timoat
2015-10-14, 10:14
Jag vill inte ha dem på killarnas toalett av den enkla anledning att de tar sån förbannad tid på sig därinne.

timoat
2015-10-14, 10:15
Ovanligt att det sker på Söder. Fyfan, dom har för lite problem så då hittar dom på lite orättvisor själva.

vänta bara, om något år eller två kommer de att ha helt andra problem på halsen...

Fuark
2015-10-14, 10:16
Kan man välja socialt kön när man känner för det eller finns det någon tidsbegränsning?

Om det funkar som i Wonder Twins, "Wonder Twins power activate! Form of a woman!"
Sen kan man gå in gratis på diskotek där det är gratis för tjejer och sen ändra form väl därinne. Hur ska detta regleras?

Bör ju i teorin kunna ställa upp i damlag i diverse sporter, totalt dominera, plocka hem prispengar och sedan mutera efter turneringarna.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Röda Björnen
2015-10-14, 10:21
Jag kan tycka att tjejerna iofs för en viktig diskussion. Könsidentitet är en väldigt individuell sak att avgöra och känna, vill man trots innehavande av penis vara en kvinna så skall man ha den rätten.

Detta innebär dock inte att du automatiskt har rätten att skita i vad andra tycker och känner.

Anton Fräs
2015-10-14, 10:21
Jag vill inte ha dem på killarnas toalett av den enkla anledning att de tar sån förbannad tid på sig därinne.

Lösningen är ju tämligen enkel; toaletter i bås i ett rum för alla de som vill använda det och en pissoar i annat rum för de som vill pissa stående. Fixed.

Kan man välja socialt kön när man känner för det eller finns det någon tidsbegränsning?

Om det funkar som i Wonder Twins, "Wonder Twins power activate! Form of a woman!"
Sen kan man gå in gratis på diskotek där det är gratis för tjejer och sen ändra form väl därinne. Hur ska detta regleras?

Bör ju i teorin kunna ställa upp i damlag i diverse sporter, totalt dominera, plocka hem prispengar och sedan mutera efter turneringarna.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Du drar ju upp fler exempel på retarderade saker, som just rabatter för kvinnor på krogen exempelvis. Tävlingsinriktad drott blir ju tyvärr annorlunda då de biologiska förutsättningarna är det absolut mest avgörande.

Känns som att många här skulle ha nytta av att kika här: http://www.hbtqkojan.se/ordlista

mini
2015-10-14, 10:22
Om det är så enkelt och fiffigt att omdefiniera sig till ett annat genus/kön, varför tror ni inte att det är fler som gör det? Varför är det viktigt för vissa, det som är så oviktigt för så många andra?

PureWhey
2015-10-14, 10:23
Härligt ska börja ställa upp i SL för tjejer nu. När jag ändå är igång kan jag gå hem en plats i damernas landslag i fotboll.

Anton Fräs
2015-10-14, 10:29
Härligt ska börja ställa upp i SL för tjejer nu. När jag ändå är igång kan jag gå hem en plats i damernas landslag i fotboll.

Du kan ju inte jämföra elitidrott med samhället i stort.

"Det finns således, enligt Tamburrini, ett
dilemma inbyggt i dagens elitidrott. Å ena sidan
bör den orättfärdiga könssegregationen inom
elitidrotten elimineras eftersom den gynnar
män både i fråga om prissummornas storlek och
massmedias uppmärksamhet. Å andra sidan
understiger idrottskvinnornas prestationsnivåer
ofta männens, med följden att könsintegrerade
tävlingar både vore orättvisa och därmed negativa
ur ett jämställdhetsperspektiv."

http://www.rf.se/ImageVaultFiles/id_29199/cf_394/Idrott-_k-n_och_genus.PDF

Tycker citatet ovan belyser det ganska väl.

timoat
2015-10-14, 10:31
Lösningen är ju tämligen enkel; toaletter i bås i ett rum för alla de som vill använda det och en pissoar i annat rum för de som vill pissa stående. Fixed.



Du drar ju upp fler exempel på retarderade saker, som just rabatter för kvinnor på krogen exempelvis. Tävlingsinriktad drott blir ju tyvärr annorlunda då de biologiska förutsättningarna är det absolut mest avgörande.

Känns som att många här skulle ha nytta av att kika här: http://www.hbtqkojan.se/ordlista

Ja det är svin billigt att bygga om toaletter. Och om jag måste skita? Måste jag ställa. Mig i makeuptouch up kön då? Fan heller.

mini
2015-10-14, 10:32
Ja det är svin billigt att bygga om toaletter. Och om jag måste skita? Måste jag ställa. Mig i makeuptouch up kön då? Fan heller.

Och om jag som tjej måste skita då?

MackeJuve
2015-10-14, 10:38
Om det är så enkelt och fiffigt att omdefiniera sig till ett annat genus/kön, varför tror ni inte att det är fler som gör det? Varför är det viktigt för vissa, det som är så oviktigt för så många andra?

Kolla på klippet.

Fuark
2015-10-14, 10:38
Så man kan välja vart man vill vara vilket kön? Det känns balanserat.

Tävlar jag i en idrott så är jag en man. Det innebär att jag tävlar med mitt lag bland män men duschar och byter om i ett privat omklädningsrum för kvinnor.

Har jag rätt till en prostataundersökning trots att jag inte har någon?

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

timoat
2015-10-14, 10:38
Och om jag som tjej måste skita då?

Då får du stå i den långa kön på damernas.

Diomedea exulans
2015-10-14, 10:39
Det är vetenskapligt bevisat att det tar två år av hormonterapi innan en man som bytt kön till kvinna tappar de biologiska fördelarna av att vara man. Så ni män som ville tävla i idrott på damsidan: ni bör gå i hormonterapi i två år först för att det ska bli rättvist.

timoat
2015-10-14, 10:40
Det är vetenskapligt bevisat att det tar två år av hormonterapi innan en man som bytt kön till kvinna tappar de biologiska fördelarna av att vara man. Så ni män som ville tävla i idrott på damsidan: ni bör gå i hormonterapi i två år först för att det ska bli rättvist.

Försvinner förmågan att tänka logiskt och pragmatiskt också? :devil:

Fuark
2015-10-14, 10:43
Hormonterapi i syftet att försöka byta kön är ju inte alls sinnessjukt

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

mini
2015-10-14, 10:43
Försvinner förmågan att tänka logiskt och pragmatiskt också? :devil:

Fast det är ju du som är ologisk och opragmatisk som tycker att jag ska få vänta längre i en toakö bara för att andra människor med liknande könsdelar som jag tar lång tid på sig.

timoat
2015-10-14, 10:45
Fast det är ju du som är ologisk och opragmatisk som tycker att jag ska få vänta längre i en toakö bara för att andra människor med liknande könsdelar som jag tar lång tid på sig.

Fullkomligt logiskt och pragmatiskt.

Diomedea exulans
2015-10-14, 10:46
Hormonterapi i syftet att försöka byta kön är ju inte alls sinnessjukt

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Var det ironi? Tycker du att könsbytesoperationer (det heter egentligen könskorrigeringsoperationer, men jag kör med föråldrad terminologi för att enklare bli förstådd) är sinnessjuka?

MackeJuve
2015-10-14, 10:49
Fast det är ju du som är ologisk och opragmatisk som tycker att jag ska få vänta längre i en toakö bara för att andra människor med liknande könsdelar som jag tar lång tid på sig.

Din idé är skitbra tills den dagen någon man har pissat ned toaringen och du får ta papper och torka av den, först torrt papper följt av vattendränkt papper och sedan torrt igen, så den blir sittbar. Då var det helt plötsligt inte lika kul längre och den eventuella längre väntan kanske inte var så farlig ändå :)

Fuark
2015-10-14, 10:51
Var det ironi? Tycker du att könsbytesoperationer (det heter egentligen könskorrigeringsoperationer, men jag kör med föråldrad terminologi för att enklare bli förstådd) är sinnessjuka?
Haha, JA det tycker jag. Det är enligt mig fullkomligt sinnessjukt. Det rör mig dock inte personligen och jag kommer aldrig ställa mig i emot det.
Klipp av penis och injicera östrogen rakt in i blodomloppet om du vill, det är okej för mig. Men jag tycker det är väldigt, väldigt sjukt.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

timoat
2015-10-14, 10:53
Din idé är skitbra tills den dagen någon man har pissat ned toaringen och du får ta papper och torka av den, först torrt papper följt av vattendränkt papper och sedan torrt igen, så den blir sittbar. Då var det helt plötsligt inte lika kul längre och den eventuella längre väntan kanske inte var så farlig ändå :)

Hade varit underbart att blanda in lite riktiga långtradarchaffisar som sket ner en fin damtoalett på klubben. var 5 person just to make a point hade varit lagom.

PureWhey
2015-10-14, 10:57
Nvm.

Anton Fräs
2015-10-14, 10:58
Vill folk föra en riktig diskussion om ämnet eller fortsätta ironisera/förolämpa och skriva sviniga kommentarer?

Snubben
2015-10-14, 11:01
Jag tycker det är konstigt att man ger så mycket uppmärksamhet till någon liten 20-årig Stockholms-tjej som söker bekräftelse/passa in i gruppen som hon rör sig i.

MackeJuve
2015-10-14, 11:01
Vill folk föra en riktig diskussion om ämnet eller fortsätta ironisera/förolämpa och skriva sviniga kommentarer?

Hur skulle det kunna bli något annat än sviniga kommentarer när tråden grundar sig i ett VEDERVÄRDIGT klipp? De beter sig barnungar, kommentarerna blir därefter.

filmjölk
2015-10-14, 11:02
Om det är så enkelt och fiffigt att omdefiniera sig till ett annat genus/kön, varför tror ni inte att det är fler som gör det? Varför är det viktigt för vissa, det som är så oviktigt för så många andra?

För att vi som är heterosexuella män inte får omdefiniera oss, ens på skoj. Därför är det en viktig fråga för oss, för att det är orättvist.

Du, i egenskap av ditt kön har det väldigt fritt på vissa områden där vi har helt andra regler. Du kan tex ta ett jobb på ett gym och under förevändning att du skall städa, gå in på herrarnas omklädningsrum och titta på nakna killar. Motsvarande kan inte vi göra.

Så det sticker lite i ögonen på oss när en random tjej som gissningsvis inte är ett dugg transsexuell eller osäker på sin könsidentitet kan förläsa sig på genusteori för att sedan, på bästa rättshaveristiska manér använda sig av de kunskaperna för att få använda herrtoaletterna.

(Nu tycker jag personligen att det här fallet är riktigt härligt roligt och får igång en intressant debatt som belyser hur härligt fåniga vi är. Men jag tror mig svarat för x-antal andra killar)

filmjölk
2015-10-14, 11:05
Vill folk föra en riktig diskussion om ämnet eller fortsätta ironisera/förolämpa och skriva sviniga kommentarer?

Jag tror inte att du godkänner andra åsikter än dina egna som annat än ironiserande, förolämpande och sviniga.

Diomedea exulans
2015-10-14, 11:08
Haha, JA det tycker jag. Det är enligt mig fullkomligt sinnessjukt. Det rör mig dock inte personligen och jag kommer aldrig ställa mig i emot det.
Klipp av penis och injicera östrogen rakt in i blodomloppet om du vill, det är okej för mig. Men jag tycker det är väldigt, väldigt sjukt.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Lite läsning som jag tror skulle vara på sin plats: http://transascity.org/the-transgender-brain/

Yes
2015-10-14, 11:11
Om det är så enkelt och fiffigt att omdefiniera sig till ett annat genus/kön, varför tror ni inte att det är fler som gör det? Varför är det viktigt för vissa, det som är så oviktigt för så många andra?
För alla är inte hjärntvättade av postmodernistisk genusteori?

Fuark
2015-10-14, 11:17
Lite läsning som jag tror skulle vara på sin plats: http://transascity.org/the-transgender-brain/

Ser på titeln vad det handlar och kommer inte att läsa den. Den psykologiska biten är inte det jag anser är sjukt, det är processen av att försöka modifiera hela sin inre balans genom att manipulera med hormoner och kirurgiskt flå sin penis, splitta den i två delar och vika in den till en sorts muterad vagina.

Här finns en video på ingreppet du förespråkar: http://www.liveleak.com/view?i=3e9_1406976979

Diomedea exulans
2015-10-14, 11:22
Ser på titeln vad det handlar och kommer inte att läsa den. Den psykologiska biten är inte det jag anser är sjukt, det är processen av att försöka modifiera hela sin inre balans genom att manipulera med hormoner och kirurgiskt flå sin penis, splitta den i två delar och vika in den till en sorts muterad vagina.

Här finns en video på ingreppet du förespråkar: http://www.liveleak.com/view?i=3e9_1406976979

Det är helt sjukt att ta bort en cancertumör. Den psykologiska biten, att vilja vara tumörfri, är inte det jag anser är sjukt, det är att kirurgiskt flå sin kropp, splitta den i två delar och vika upp den till någon sorts muterad krater.

Här finns en video på ingreppet folk förespråkar: https://www.youtube.com/watch?v=U5xa1cU-cmU

Fuark
2015-10-14, 11:31
Det är helt sjukt att ta bort en cancertumör. Den psykologiska biten, att vilja vara tumörfri, är inte det jag anser är sjukt, det är att kirurgiskt flå sin kropp, splitta den i två delar och vika upp den till någon sorts muterad krater.

Här finns en video på ingreppet folk förespråkar: https://www.youtube.com/watch?v=U5xa1cU-cmU

http://i.qkme.me/35lf08.jpg

Anton Fräs
2015-10-14, 11:33
Hur skulle det kunna bli något annat än sviniga kommentarer när tråden grundar sig i ett VEDERVÄRDIGT klipp? De beter sig barnungar, kommentarerna blir därefter.

Mycket har ju dock handlat om ämnet generellt snarare än klippet i sig?

För att vi som är heterosexuella män inte får omdefiniera oss, ens på skoj. Därför är det en viktig fråga för oss, för att det är orättvist.


Hur menar du? Givetvis får du omdefiniera dig om du vill det.

Jag tror inte att du godkänner andra åsikter än dina egna som annat än ironiserande, förolämpande och sviniga.

Absolut inte, det finns dock flera exempel i tråden på hånfullhet och stor okänslighet.

Lite läsning som jag tror skulle vara på sin plats: http://transascity.org/the-transgender-brain/

Bra länk.

filmjölk
2015-10-14, 11:38
Hur menar du? Givetvis får du omdefiniera dig om du vill det.

.

Nej, det får jag inte. Tex. får jag inte gå in på damtoaletterna och hävda att jag känner mig som en tjej just för tillfället och jag har rätten att definiera mig själv, därför får jag, och inte hade jag fått en hel pk-maffia att hålla mig om ryggen om jag hade blivit utslängd för det.

MackeJuve
2015-10-14, 11:38
Mycket har ju dock handlat om ämnet generellt snarare än klippet i sig?

Nja, de flesta kommentarerna är ju reaktioner på klippet. De behandlar ämnet men har påverkats av det extremt kontroversiella klippet.

MSL
2015-10-14, 11:41
Vill folk föra en riktig diskussion om ämnet eller fortsätta ironisera/förolämpa och skriva sviniga kommentarer?

Det vore praktiskt med könsneutrala toaletter som alla kön/identiteter kan använda. Med bås för privatliv och kanske en avskild pissoaravdelning (alla får gå in så länge de kan stå upp och kissa, t ex använda hjälpmedel ifall man inte har egen snabel) om pengar/plats finns för det. På så vis blir det mindre risk för köer till det ena eller det andra toalettrummet eftersom alla rum är för alla.

Men sen är jag rätt säker på att många kvinnor vill ha toaletter enbart för kvinnor. Mest pga anledningen som MackeJuve nämner. Så grejen är egentligen den att folk är oeniga kring om toaletter ska vara separerade eller ej och jag är tveksam över om vi kan komma överens på det temat. Man kan göra herr / dam + könsneutral men det kostar extra pengar och man kan knappast kräva det av var och varannan facilitet.

Jag hade satsat pengar på att helt könsneutrala toaletter hade blivit mer ramaskri än att fortsätta ha det uppdelat som vi har det nu (herr/dam + ev handikapp)

Anton Fräs
2015-10-14, 11:43
Nej, det får jag inte. Tex. får jag inte gå in på damtoaletterna och hävda att jag känner mig som en tjej just för tillfället och jag har rätten att definiera mig själv, därför får jag, och inte hade jag fått en hel pk-maffia att hålla mig om ryggen om jag hade blivit utslängd för det.

Hade det på riktigt varit så och att du inte bara trollar så hade jag sett dig som kvinna, simple as that.

timoat
2015-10-14, 11:45
Det är helt sjukt att ta bort en cancertumör. Den psykologiska biten, att vilja vara tumörfri, är inte det jag anser är sjukt, det är att kirurgiskt flå sin kropp, splitta den i två delar och vika upp den till någon sorts muterad krater.

Här finns en video på ingreppet folk förespråkar: https://www.youtube.com/watch?v=U5xa1cU-cmU

Dock brukar Cancer vara livshotande.

MackeJuve
2015-10-14, 11:47
Det vore praktiskt med könsneutrala toaletter som alla kön/identiteter kan använda. Med bås för privatliv och kanske en avskild pissoaravdelning (alla får gå in så länge de kan stå upp och kissa, t ex använda hjälpmedel ifall man inte har egen snabel) om pengar/plats finns för det. På så vis blir det mindre risk för köer till det ena eller det andra toalettrummet eftersom alla rum är för alla.

Men sen är jag rätt säker på att många kvinnor vill ha toaletter enbart för kvinnor. Mest pga anledningen som MackeJuve nämner. Så grejen är egentligen den att folk är oeniga kring om toaletter ska vara separerade eller ej och jag är tveksam över om vi kan komma överens på det temat. Man kan göra herr / dam + könsneutral men det kostar extra pengar och man kan knappast kräva det av var och varannan facilitet.

Jag hade satsat pengar på att helt könsneutrala toaletter hade blivit mer ramaskri än att fortsätta ha det uppdelat som vi har det nu (herr/dam + ev handikapp)

Klokt och vettigt.

Diomedea exulans
2015-10-14, 11:48
Dock brukar Cancer vara livshotande.

Så det är bara okej att göra operationer för saker som är livshotande, inte för saker som bara får en att må dåligt? (Som i sig kan sägas vara livshotande pga självmordsrisken.)

mini
2015-10-14, 11:49
Nej, det får jag inte. Tex. får jag inte gå in på damtoaletterna och hävda att jag känner mig som en tjej just för tillfället och jag har rätten att definiera mig själv, därför får jag, och inte hade jag fått en hel pk-maffia att hålla mig om ryggen om jag hade blivit utslängd för det.

Så, du tror att människor blir upprörda för att du ser kvinnor tvätta händerna?

Anton Fräs
2015-10-14, 11:49
Dock brukar Cancer vara livshotande.

Här har du mer bra läsning: https://en.wikipedia.org/wiki/Transsexual#Psychological_treatment

Som du kan se är det liksom viss form av cancer livsfarligt, även om det inte är fysiologiska utan psykologiska mekanismer (?)

4623
2015-10-14, 11:50
Så det är bara okej att göra operationer för saker som är livshotande, inte för saker som bara får en att må dåligt? (Som i sig kan sägas vara livshotande pga självmordsrisken.)

Ja, om det ska finansieras med skattepengar.

Anton Fräs
2015-10-14, 11:50
Det vore praktiskt med könsneutrala toaletter som alla kön/identiteter kan använda. Med bås för privatliv och kanske en avskild pissoaravdelning (alla får gå in så länge de kan stå upp och kissa, t ex använda hjälpmedel ifall man inte har egen snabel) om pengar/plats finns för det. På så vis blir det mindre risk för köer till det ena eller det andra toalettrummet eftersom alla rum är för alla.

Men sen är jag rätt säker på att många kvinnor vill ha toaletter enbart för kvinnor. Mest pga anledningen som MackeJuve nämner. Så grejen är egentligen den att folk är oeniga kring om toaletter ska vara separerade eller ej och jag är tveksam över om vi kan komma överens på det temat. Man kan göra herr / dam + könsneutral men det kostar extra pengar och man kan knappast kräva det av var och varannan facilitet.

Jag hade satsat pengar på att helt könsneutrala toaletter hade blivit mer ramaskri än att fortsätta ha det uppdelat som vi har det nu (herr/dam + ev handikapp)

Hellre ramaskri med whine över skitiga toaletter än diskriminering, hot, trakasserier och våld mot transpersoner och andra icke binära grupper. Eller vad säger du?

MackeJuve
2015-10-14, 11:53
Hellre ramaskri med whine över skitiga toaletter än diskriminering, hot, trakasserier och våld mot transpersoner och andra icke binära grupper. Eller vad säger du?

Diskriminering kanske, dessa toaletter tar inte bort hot, trakasserier och våld med transpersoner och andra icke binära grupper.

0x5f3759df
2015-10-14, 11:54
Du drar ju upp fler exempel på retarderade saker, som just rabatter för kvinnor på krogen exempelvis. Tävlingsinriktad drott blir ju tyvärr annorlunda då de biologiska förutsättningarna är det absolut mest avgörande.

Känns som att många här skulle ha nytta av att kika här: http://www.hbtqkojan.se/ordlista

Fast det är ju de som väljer att tolka man/kvinna som en fråga om könsidentitet när man lika gärna (och mer korrekt) säga att det är en fråga om biologiskt kön. Precis som i idrotten. Jag antar att du som biologisk kvinna som vill bli hälsad på som man fortfarande får tävla i den kvinnliga idrotten.

Sen är ju könsindelningen i idrotten rätt lustig rent filosofiskt eftersom biologiska förmåga skiljer sig även inom könen och det är inte sällan som kvinnliga idrottare på hög nivå har just ganska manliga hormoprofiler (nu syftar jag inte på doping)

Yes
2015-10-14, 11:55
Så, du tror att människor blir upprörda för att du ser kvinnor tvätta händerna?
Det brukar inte vara populärt när man råkar ta fel på krogen.

ChuckTesta
2015-10-14, 11:55
Patetiska tjejer.

filmjölk
2015-10-14, 11:56
Hade det på riktigt varit så och att du inte bara trollar så hade jag sett dig som kvinna, simple as that.

Som den unga damen i klippet då. Hon trollar ju och drar igång något för sakens skull och får halva pk-eliten bakom sig. Jag hade sannolikt inte fått någon med mig, och hade jag fått någon hade det sannerligen inte rört sig om välformulerade feministiska rättshaverist-experttroll som har sådana här debatter som livslust i min ringhörna.

Där erkänner du ju särbehandlingen, du är beredd att försvara en kvinnas rätt att trolla i ämnet, men inte min.

Diomedea exulans
2015-10-14, 11:57
Ja, om det ska finansieras med skattepengar.

Nu uppfattade jag det dock inte som att finansierringssättet var en del av diskussionen.

Anton Fräs
2015-10-14, 11:57
Diskriminering kanske, dessa toaletter tar inte bort hot, trakasserier och våld med transpersoner och andra icke binära grupper.

Nej men det tar bort en stor svårighet för den här mycket utsatta gruppen. Finns flera exempel på när transpersoner använt toaletter och direkt relaterat till det blivit utsatta för våld.

Anton Fräs
2015-10-14, 11:58
Ja, om det ska finansieras med skattepengar.

Gäller det även annan psykisk sjukdom?

filmjölk
2015-10-14, 12:01
Så, du tror att människor blir upprörda för att du ser kvinnor tvätta händerna?

Ja. Om denna handtvätt sker inne på en damtoalett, damomklädningsrum eller liknande.

4623
2015-10-14, 12:02
Gäller det även annan psykisk sjukdom?

Så det är en sjukdom?

Anton Fräs
2015-10-14, 12:03
Så det är en sjukdom?

Ja det är en psykiatrisk diagnos.

Diomedea exulans
2015-10-14, 12:04
Jag kan förstå om man tycker att behandlingen av livsstilsrelaterade sjukdomar inte bör vara skattefinansierade, men kan inte riktigt förstå hur man tycker att behandling av medfödda saker som transpersonlighet ska kosta pengar. Kul för nån som föds fattig och trans...

4623
2015-10-14, 12:04
Ja det är en psykiatrisk diagnos.

Då kan den väl behandlas som andra psykiatriska diagnoser?

0x5f3759df
2015-10-14, 12:04
Gäller det även annan psykisk sjukdom?

Om man nu ska vara sån så behandlar man ju inte t.ex. ortorexi med att ge tillgång till steroider och mat eller låter tjejer operera större bröst bara för att de tycker att de fötts med för små..

Just klassificeringen som psykisk sjukdom för trans är väl för att det ska kunna gå under skattefinansierade vården mer än att man faktiskt vill se det som en psykisk sjukdom? (kan ha fel)

Diomedea exulans
2015-10-14, 12:05
Då kan den väl behandlas som andra psykiatriska diagnoser?

Nej, den är ganska unik eftersom den kräver en förändring av kroppen för att patienten ska bli frisk.

MackeJuve
2015-10-14, 12:05
Nej men det tar bort en stor svårighet för den här mycket utsatta gruppen. Finns flera exempel på när transpersoner använt toaletter och direkt relaterat till det blivit utsatta för våld.

Består det jobbiga av att en transperson ibland måste visa sitt kön för det kön denne är attraherad av? Det skulle jag själv tycka var jobbigt men det blir ju skillnad eftersom de andra i omklädningsrummet/pissoaren inte reagerar över det, till skillnad om jag hade gått in och bytt om hos damerna.

filmjölk
2015-10-14, 12:07
Jag kan förstå om man tycker att behandlingen av livsstilsrelaterade sjukdomar inte bör vara skattefinansierade, men kan inte riktigt förstå hur man tycker att behandling av medfödda saker som transpersonlighet ska kosta pengar. Kul för nån som föds fattig och trans...

Jag tror att det kan bero på miljöfaktorer med, och behöver kanske inte vara medfött. Homosexualitet tror jag stenhårt att det kan vara både arv och miljö, så varför inte?

filmjölk
2015-10-14, 12:08
Nej, den är ganska unik eftersom den kräver en förändring av kroppen för att patienten ska bli frisk.

Är det därför 50% ångrar "korrigeringen"? :/

0x5f3759df
2015-10-14, 12:09
Består det jobbiga av att en transperson ibland måste visa sitt kön för det kön denne är attraherad av? Det skulle jag själv tycka var jobbigt men det blir ju skillnad eftersom de andra i omklädningsrummet/pissoaren inte reagerar över det, till skillnad om jag hade gått in och bytt om hos damerna.

Det jobbiga består nog av att som MtF i klänning/whatever gå in på herrtoan för att sedan bli mobbad och eventuellt sönderslagen av killar.

Stoltz
2015-10-14, 12:11
Är det därför 50% ångrar "korrigeringen"? :/

Jag har hört den siffran tidigare men vart kommer den ifrån?

MackeJuve
2015-10-14, 12:13
Det jobbiga består nog av att som MtF i klänning/whatever gå in på herrtoan för att sedan bli mobbad och eventuellt sönderslagen av killar.

Ja i det fallet absolut, bär man kvinnokläder kan man nog få utstå en del trakassierer. Min fundering gällde snarare folk som inte tagit det så långt.

Anton Fräs
2015-10-14, 12:14
Nej, den är ganska unik eftersom den kräver en förändring av kroppen för att patienten ska bli frisk.

Bra svar, det är inte så att könskorrigerande operationer görs för att det är enkelt precis, det är den enda lösningen vi har på problemet. Den är långt ifrån perfekt och innebär stor påfrestning för patienten men det finns inga alternativ så vitt jag förstått.

Är det därför 50% ångrar "korrigeringen"? :/

Den siffran stämmer inte, i Sverige rör det sig om cirka 3% som ångrar sig.

Det jobbiga består nog av att som MtF i klänning/whatever gå in på herrtoan för att sedan bli mobbad och eventuellt sönderslagen av killar.

Huvudet på spiken.

mangemani
2015-10-14, 12:14
skulle ens gemensamma toaletter funka? ja för vissa så kanske det funkar, för de i klippet tex, men för andra? minns tex när jag jobbade på willys, när damernas toalett gick sönder och de blev tvungna att använda herrarnas, de vägrade, de höll sig genom hela dagen, allt för att slippa använda killarnas toa. samma var det när jag jobbade på ica, när killarnas gick sönder och vi blev tvungna att använda tjejernas, visst, man använde den ju, men en konstig känsla fick vissa.

Diomedea exulans
2015-10-14, 12:14
Jag tror att det kan bero på miljöfaktorer med, och behöver kanske inte vara medfött. Homosexualitet tror jag stenhårt att det kan vara både arv och miljö, så varför inte?

Oavsett om det är medfött eller ej så är det inte självvalt. Till rökare kan man säga "du ska jävla betala för din lungcancerbehandling själv, du har själv valt att röka". Men till transpersoner kan man inte säga "du ska fan betala för din operation själv, du har själv valt att vara trans".

Darth Yoda
2015-10-14, 12:14
Blir intressant hur hon tycker när nåt pervo kikar in över båsdörren till henne. Man ja, alltså, tycker mig ha lagt märke till att det blir lite vanligare med bara en toa och så länge inte alkohol är inblandat på stället så bör det ju funka bra. Förvisso inte om de har pissoarer där inne, då blir det en no no.

0x5f3759df
2015-10-14, 12:18
skulle ens gemensamma toaletter funka? ja för vissa så kanske det funkar, för de i klippet tex, men för andra? minns tex när jag jobbade på willys, när damernas toalett gick sönder och de blev tvungna att använda herrarnas, de vägrade, de höll sig genom hela dagen, allt för att slippa använda killarnas toa. samma var det när jag jobbade på ica, när killarnas gick sönder och vi blev tvungna att använda tjejernas, visst, man använde den ju, men en konstig känsla fick vissa.

I fallet som ditt kan man ju fråga sig om det finns något faktisk anledning till detta beteende eller om det kanske är läge att jobba på att få bort dessa "fobier" ;)

Darth Yoda
2015-10-14, 12:20
Apropå det ja. På ett uteställe för några år sen var herrtoan söndrig så vakten hänvisade mig till damernas, jag försökte invända men var ju rätt nödig vid det laget så gick in där. Tror ni jag fann någon förståelse från tjejerna där inne när jag sa att vakten hänvisat mig in där?

Anton Fräs
2015-10-14, 12:21
Apropå det ja. På ett uteställe för några år sen var herrtoan söndrig så vakten hänvisade mig till damernas, jag försökte invända men var ju rätt nödig vid det laget så gick in där. Tror ni jag fann någon förståelse från tjejerna där inne när jag sa att vakten hänvisat mig in där?

Tänka sig, problemet hade aldrig ens uppstått om vi hade könsneutrala toaletter.

mangemani
2015-10-14, 12:25
I fallet som ditt kan man ju fråga sig om det finns något faktisk anledning till detta beteende eller om det kanske är läge att jobba på att få bort dessa "fobier" ;)

jobbar inte där längre, så vet inte om de har gjort något åt sina "fobier", men de lite äldre som jobbade där nämnde nån gång då och då att de tyckte det var vidrigt och jag minns även protester från tjejerna när chefen sa att vi killar skulle bli tvungna att använda deras toalett på ica och summeringen där var nog också att de tyckte att det var vidrigt.
gäller nog inte bara i mitt fall, gäller nog på så gott som varje arbetsplats.

0x5f3759df
2015-10-14, 12:28
jobbar inte där längre, så vet inte om de har gjort något åt sina "fobier", men de lite äldre som jobbade där nämnde nån gång då och då att de tyckte det var vidrigt och jag minns även protester från tjejerna när chefen sa att vi killar skulle bli tvungna att använda deras toalett på ica och summeringen där var nog också att de tyckte att det var vidrigt.
gäller nog inte bara i mitt fall, gäller nog på så gott som varje arbetsplats.

Och det kan nog vara vettigt att arbeta för att få bort sådana fördomar generellt.

Darth Yoda
2015-10-14, 12:33
Tänka sig, problemet hade aldrig ens uppstått om vi hade könsneutrala toaletter.

Jo, visst, så länge nåt pervo varken kan kolla över båsdörrar, eller ha pissoarer utan bås, så bör det ju funka ja. Åtminstone så länge det är alkohol inblandat så tror jag inte man kan ha pissoarer överhuvud taget. Det finns risk att överförfriskade brudar kommer försöka glo/skämta.

mangemani
2015-10-14, 12:34
minns även ett fall(som fortfarande är på tapeten), på mitt gamla gym, de ville bygga ut gymmet och ville då slå ned väggen som går mellan gymmet och tjejernas omklädningsrum och använda omklädningsrummet som en ny del till gymmet och låta tjejerna få byta om med killarna och använda deras toa. uj uj uj, vilken cirkus det blev bland medlemmarna på gymmet, både killar och tjejer och det gick så långt så att en hel del hotade med att säga upp medlemskapet.
kanske inte likadant som att bara ha en gemensam toalett, men det hör ju ändå till den här genus biten.
kanske det finns en liten liten skara som inte har något problem med gemensamma toaletter, men majoriteten skulle nog säga emot, så folk får nog helt enkelt bara acceptera att det finns en toa för tjejer och en toa för killar.

Kåtlett
2015-10-14, 12:34
Vilket käbbel det blir. Könsneutral hit och dit, varför inte bara inse att det finns regler och man kan välja att följa dom om man vistas i en plats där det eftersträvs? Bara för man själv väljer att bli en kämpe i könsrelaterade frågor så ställs inte kraven på den som äger lokalen att delta i det. Köp en egen lokal, starta en egen krog. Nu var tjejerna på en krog där det fanns könsrelaterade toaletter (herr och dam). Istället för att starta tjaffs kan dom gå till ett ställe där toaletterna är gemensamma. Dom söker bara bråk, och då är det bråk dom får. Enkel matematik.

Anton Fräs
2015-10-14, 13:04
Jo, visst, så länge nåt pervo varken kan kolla över båsdörrar, eller ha pissoarer utan bås, så bör det ju funka ja. Åtminstone så länge det är alkohol inblandat så tror jag inte man kan ha pissoarer överhuvud taget. Det finns risk att överförfriskade brudar kommer försöka glo/skämta.

Då åker dom individerna ut från krogen :)

minns även ett fall(som fortfarande är på tapeten), på mitt gamla gym, de ville bygga ut gymmet och ville då slå ned väggen som går mellan gymmet och tjejernas omklädningsrum och använda omklädningsrummet som en ny del till gymmet och låta tjejerna få byta om med killarna och använda deras toa. uj uj uj, vilken cirkus det blev bland medlemmarna på gymmet, både killar och tjejer och det gick så långt så att en hel del hotade med att säga upp medlemskapet.
kanske inte likadant som att bara ha en gemensam toalett, men det hör ju ändå till den här genus biten.
kanske det finns en liten liten skara som inte har något problem med gemensamma toaletter, men majoriteten skulle nog säga emot, så folk får nog helt enkelt bara acceptera att det finns en toa för tjejer och en toa för killar.

Det finns dock gott om könsneutrala toaletter även idag, jag tror inte de flesta ens reflekterar över när dom är det "från början" så att säga. Exempelvis när det bara finns 4-5 vanliga toaletter och ingen pissoar.

J.V
2015-10-14, 13:19
Vilket käbbel det blir. Könsneutral hit och dit, varför inte bara inse att det finns regler och man kan välja att följa dom om man vistas i en plats där det eftersträvs? Bara för man själv väljer att bli en kämpe i könsrelaterade frågor så ställs inte kraven på den som äger lokalen att delta i det. Köp en egen lokal, starta en egen krog. Nu var tjejerna på en krog där det fanns könsrelaterade toaletter (herr och dam). Istället för att starta tjaffs kan dom gå till ett ställe där toaletterna är gemensamma. Dom söker bara bråk, och då är det bråk dom får. Enkel matematik.Jättestort +1.

Och som filmjölk (och många andra) nämnt, det är ett jävla liv från "feministerna" om en tjej inte får gå in på herrarnas, men det blir ju fan tredje världskriget om en kille ska in på damernas. Ska det vara jämlikt eller inte? Om damer ska få traska in på herrarnas ska män kunna göra det omvända utan att bli bespottad.

F.ö. intressant att läsa igenom tråden från sidan ett och se hur kämparna för den könsneutrala sidan bara svarar på inlägg där det är lätt att svara, men struntar i sånt som kanske är svårare.


TapaTalk.

mini
2015-10-14, 13:23
F.ö. intressant att läsa igenom tråden från sidan ett och se hur kämparna för den könsneutrala sidan bara svarar på inlägg där det är lätt att svara, men struntar i sånt som kanske är svårare.


Vad är det för svårare frågor du tycker har duckats?

0x5f3759df
2015-10-14, 13:24
Då åker dom individerna ut från krogen :)



Det finns dock gott om könsneutrala toaletter även idag, jag tror inte de flesta ens reflekterar över när dom är det "från början" så att säga. Exempelvis när det bara finns 4-5 vanliga toaletter och ingen pissoar.

Jag är inte riktigt med på hur du förhåller dig till originalvideon och hennes problem. Du tycks vara mer inne på att könsneutrala toaletter är bra eftersom de är flexibla och man slipper många av problemen som uppstår med en könsuppdelning.

Hon tycks vara mer inne på att uppdelningen är ok men att man själv ska få välja vilken identitet man vill tillhöra. Din lösning är en praktisk lösning på eventuella problem medans hon vill att folk ska ändra sina attityder runt könsidentitet.

Det är även här filmjölk delvis får rätt. Hon trollar ju för att få fram en reaktion. Detta trollande hade aldrig i samma utsträckning accepterats av en kille som försökt göra på samma poäng. Han hade inte fått gå ut själv från klubben och det hade definitivt inte varit läge för att diskutera könsidentitet med ordningsvakterna efteråt.

Anton Fräs
2015-10-14, 13:27
Jag är inte riktigt med på hur du förhåller dig till originalvideon och hennes problem. Du tycks vara mer inne på att könsneutrala toaletter är bra eftersom de är flexibla och man slipper många av problemen som uppstår med en könsuppdelning.

Hon tycks vara mer inne på att uppdelningen är ok men att man själv ska få välja vilken identitet man vill tillhöra. Din lösning är en praktisk lösning på eventuella problem medans hon vill att folk ska ändra sina attityder runt könsidentitet.

Det är även här filmjölk delvis får rätt. Hon trollar ju för att få fram en reaktion. Detta trollande hade aldrig i samma utsträckning accepterats av en kille som försökt göra på samma poäng. Han hade inte fått gå ut själv från klubben och det hade definitivt inte varit läge för att diskutera könsidentitet med ordningsvakterna efteråt.

Jag förstår hur du menar. Jag tycker givetvis att folk behöver lära sig mer om detta, men rent praktiskt fungerar mina exempel i princip felfritt för alla?

Fatslim
2015-10-14, 13:30
Bara jag som får känslan av att feminister (hjärntvättade av ideologin) näst intill alltid är emot strukturer i ett samhälle? Vilket är rätt intressant, då människan som ett socialt flockdjur behöver struktur för att fungera på ett optimalt sätt. Men all form av struktur verkar det som att feminister vill krossa. Med andra ord verkar man vara ute efter någon form av "anarki", eller ja man propagerar i alla fall för saker som i slutändan leder fram till det, utan att nödvändigtvis ens vara medvetna om vad dom gör.

0x5f3759df
2015-10-14, 13:31
Jag förstår hur du menar. Jag tycker givetvis att folk behöver lära sig mer om detta, men rent praktiskt fungerar mina exempel i princip felfritt för alla?

Rent generellt ja. Enda problematiken blir väl att det blir längre köer om alla toaletter ska vara "båstoaletter" och antagligen gillar/föredrar tjejer ställen som har separata tjejtoaletter mer -> bättre för business -> back to usual.

hurril
2015-10-14, 13:39
Ge er direkt. Det här är den typ av problem som många kvinnor och några män vill definiera som ger vissa kvinnor rättigheter på vissa mäns bekostnad, men där man inte kan tänka sig det omvända. En man som blir kränkt av en kvinna på toalette handlar om att han inte förstår den nya tidens tankar och känslor om könsidentitet. En kvinna som blir kränkt av en man i toaletten är en kvinna som har rätt till det och en man som är pervers och på fel plats.

Jag kommer inte att se klippet men anser ändå att hon har rätt i sak och saken är könsidentitet. Men det är inte hela saken eller den enda saken. Könstillhörighet/-identitet är inte det enda som styr uppdelade gemensamma (gemensamma som i att flera personer vistas i samma rum) toaletter. (Du behöver inte fråga om vilka de andra är, det räcker med en enda annan för min poängs giltighet.) Så hon i tråden som må vara aggressiv och allt möjligt annat ni andra vill tillskriva henne; huvudproblemet är det där vanliga med att inte kunna hålla rätt på fler än ett ställningstagande eller princip samtidigt.

Det finns en irriterande rörelse som slår fast att endast frågor av och för kvinnor kan handla om jämställdhet/-likhet och några stackars män som gör sig själv till nyttiga idioter i deras ärenden.

Fatslim
2015-10-14, 13:40
Ge er direkt. Det här är den typ av problem som många kvinnor och några män vill definiera som ger vissa kvinnor rättigheter på vissa mäns bekostnad, men där man inte kan tänka sig det omvända. En man som blir kränkt av en kvinna på toalette handlar om att han inte förstår den nya tidens tankar och känslor om könsidentitet. En kvinna som blir kränkt av en man i toaletten är en kvinna som har rätt till det och en man som är pervers och på fel plats.

Jag kommer inte att se klippet men anser ändå att hon har rätt i sak och saken är könsidentitet. Men det är inte hela saken eller den enda saken. Könstillhörighet/-identitet är inte det enda som styr uppdelade gemensamma (gemensamma som i att flera personer vistas i samma rum) toaletter. (Du behöver inte fråga om vilka de andra är, det räcker med en enda annan för min poängs giltighet.) Så hon i tråden som må vara aggressiv och allt möjligt annat ni andra vill tillskriva henne; huvudproblemet är det där vanliga med att inte kunna hålla rätt på fler än ett ställningstagande eller princip samtidigt.

:Virro :laugh:

Röda Björnen
2015-10-14, 14:40
Ge er direkt. Det här är den typ av problem som många kvinnor och några män vill definiera som ger vissa kvinnor rättigheter på vissa mäns bekostnad, men där man inte kan tänka sig det omvända. En man som blir kränkt av en kvinna på toalette handlar om att han inte förstår den nya tidens tankar och känslor om könsidentitet. En kvinna som blir kränkt av en man i toaletten är en kvinna som har rätt till det och en man som är pervers och på fel plats.

Jag kommer inte att se klippet men anser ändå att hon har rätt i sak och saken är könsidentitet. Men det är inte hela saken eller den enda saken. Könstillhörighet/-identitet är inte det enda som styr uppdelade gemensamma (gemensamma som i att flera personer vistas i samma rum) toaletter. (Du behöver inte fråga om vilka de andra är, det räcker med en enda annan för min poängs giltighet.) Så hon i tråden som må vara aggressiv och allt möjligt annat ni andra vill tillskriva henne; huvudproblemet är det där vanliga med att inte kunna hålla rätt på fler än ett ställningstagande eller princip samtidigt.

Det finns en irriterande rörelse som slår fast att endast frågor av och för kvinnor kan handla om jämställdhet/-likhet och några stackars män som gör sig själv till nyttiga idioter i deras ärenden.

Svårt att formulera sig bättre, dock sett klippet och jag håller med dig till 100.

Rock N Roll! :hbang:

Diomedea exulans
2015-10-14, 15:18
Är det därför 50% ångrar "korrigeringen"? :/

Det här var ett svårt argument att bemöta för mig som trans-liberal. Men jag skulle gissa att många av de som ångrar sig är feldiagnosticerade. De och psykologen trodde att de var trans, men i själva verket var det något annat som låg bakom deras problem. Skulle även kunna tänka mig att vissa som genomgått könskorrigering blir så utstötta av samhället att de inte tyckte det var värt priset.

Anton Fräs
2015-10-14, 15:20
Det här var ett svårt argument att bemöta för mig som trans-liberal. Men jag skulle gissa att många av de som ångrar sig är feldiagnosticerade. De och psykologen trodde att de var trans, men i själva verket var det något annat som låg bakom deras problem. Skulle även kunna tänka mig att vissa som genomgått könskorrigering blir så utstötta av samhället att de inte tyckte det var värt priset.

Som tur är så stämmer inte siffran, även om dina slutledningar kring de som ångrar sig stämmer (enligt vad jag läst).

Diomedea exulans
2015-10-14, 15:21
Som tur är så stämmer inte siffran, även om dina slutledningar kring de som ångrar sig stämmer (enligt vad jag läst).

Skönt!

0x5f3759df
2015-10-14, 15:30
Som tur är så stämmer inte siffran, även om dina slutledningar kring de som ångrar sig stämmer (enligt vad jag läst).

Har du en källa på siffrorna som gäller så kan man fastställa hur det ligger till istället för att det som nu bara är två olika påståenden från dig och filmjölk?

tp_88
2015-10-14, 15:36
Alltså, jag skiter till 100% i om tjejer går in på offentliga herrtoaletter sålänge det rör sig om en enskild toalett eller en toalett med flera "bås" med låsbara dörrar. För mig kunde det gärna vara unisex (ganska övertygad om att det inte precis är till tjejernas fördel dock, varpå det är märkligt att de i större utsträckning verkar vilja driva frågan. Men whatevs.) - helt ok.

Men för i helvete vad störande tjejen i klippet är. *Insert I-don't-want-to-live-on-this-planet-anymore.jpg*

Anton Fräs
2015-10-14, 15:37
Har du en källa på siffrorna som gäller så kan man fastställa hur det ligger till istället för att det som nu bara är två olika påståenden från dig och filmjölk?

Det räcker att kolla wiki egentligen.

Från svenska wikipedia:

Det förekommer att läkare felaktigt anser att en patient är transsexuell. I de fallen patienten instämmer och också genomgår behandling kan det bli problematiskt när patienten efter behandlingen anser sig tillhöra sitt födda kön. Det förekommer också att patienter ångrar att de genomgick en viss typ av behandling eller att de bytte juridiskt kön.[31] Enligt viss forskning kan detta antas bero på missnöje med operationsresultat eller dåligt socialt mottagande.[32] Både feldiagnoserna och de som ångrar viss behandling kallas ibland "ångerfall". Frekvensen av så kallade ångerfall är 3,4 % i Sverige[32], men har under senare år minskat efter att vårdgivarna aktivt arbetat fram riktlinjer för att motverka dess fall"

filmjölk
2015-10-14, 15:55
Jag har hört den siffran tidigare men vart kommer den ifrån?



Den siffran stämmer inte, i Sverige rör det sig om cirka 3% som ångrar sig.

.

Jag har sett 41%, resp. 65%. Lite läsning:

http://waltheyer.typepad.com/blog/2012/03/sex-change-51-attempt-suicide-have-deep-regret-or-will-not-adjust.html

http://www.sexchangeregret.com/

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21364939


(sista länken är en svensk studie, kanske lite mer trovärdig än de där 3%:en?)

"Persons with transsexualism, after sex reassignment, have considerably higher risks for mortality, suicidal behaviour, and psychiatric morbidity than the general population"

anvihl
2015-10-14, 16:00
Så, du tror att människor blir upprörda för att du ser kvinnor tvätta händerna?

Med tanke på att man brukar bli typ utskälld och utslängd av först kvinnorna som tvättar händerna och sedan vakterna antar jag att dom inte gillar det.

Som tidigare sagt, hade det funnit riktiga toaletter överallt är unisex toaletter en självklarhet. Förstår inte varför kvinnor blir arga på män som använder toan. Det jag reagerar på är som sagt urinoarer, där ska det inte vara unisex.

0x5f3759df
2015-10-14, 16:08
Med tanke på att man brukar bli typ utskälld och utslängd av först kvinnorna som tvättar händerna och sedan vakterna antar jag att dom inte gillar det.

Som tidigare sagt, hade det funnit riktiga toaletter överallt är unisex toaletter en självklarhet. Förstår inte varför kvinnor blir arga på män som använder toan. Det jag reagerar på är som sagt urinoarer, där ska det inte vara unisex.

Ja det är ju ganska lol att det inte är ovanligt och även ganska accepterat att tjejer går in på herrtoaletten där det oftast även är en pissoar aka potentiellt obekväm situation för männen men kommer undan med "tihi toalett hihi" medans om killarna går in på tjejtoan där det bara är båstoaletter och ingen potentiell exponering av intima deler så får de veta hut och även smaka av vakterna.

Jakobson
2015-10-14, 16:16
Lol! Vilket hyckleri! Minns när jag stod dörr i yngre dagar, hände att en full kille slank in på damernas, var som att slänga in en smällare på en hönsgård

Fatslim
2015-10-14, 16:19
Ja det är ju ganska lol att det inte är ovanligt och även ganska accepterat att tjejer går in på herrtoaletten där det oftast även är en pissoar aka potentiellt obekväm situation för männen men kommer undan med "tihi toalett hihi" medans om killarna går in på tjejtoan där det bara är båstoaletter och ingen potentiell exponering av intima deler så får de veta hut och även smaka av vakterna.

Tycker detta avspeglar sig i hela samhället nu för tiden, kvinnor är enormt privilegierad inom det mesta. Kan garantera att ett liv för random 21 årig kvinna är något så ofantligt mycket lättare/bekvämare än valfri 21årig man.

*inväntar attack från feminister*

Anton Fräs
2015-10-14, 16:21
Jag har sett 41%, resp. 65%. Lite läsning:

http://waltheyer.typepad.com/blog/2012/03/sex-change-51-attempt-suicide-have-deep-regret-or-will-not-adjust.html

http://www.sexchangeregret.com/

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21364939


(sista länken är en svensk studie, kanske lite mer trovärdig än de där 3%:en?)

"Persons with transsexualism, after sex reassignment, have considerably higher risks for mortality, suicidal behaviour, and psychiatric morbidity than the general population"

Det är inte förvånande, det gäller ju även gruppen som är icke opererade, när man jämför med populationen i stort. Författarna skriver ju själva att det tyder på att omvårdnaden och övrig psykiatrisk vård efter op behöver förbättras. De andra länkarna var inget av värde?

hurril
2015-10-14, 16:30
Det är inte förvånande, det gäller ju även gruppen som är icke opererade, när man jämför med populationen i stort. Författarna skriver ju själva att det tyder på att omvårdnaden och övrig psykiatrisk vård efter op behöver förbättras. De andra länkarna var inget av värde?

Det kanske betyder att en operation, som behandlingsform betraktad, inte är en effektiv behandlingsform för människor med den här problematiken.

killenigrillen
2015-10-14, 16:35
Det är inte förvånande, det gäller ju även gruppen som är icke opererade, när man jämför med populationen i stort. Författarna skriver ju själva att det tyder på att omvårdnaden och övrig psykiatrisk vård efter op behöver förbättras. De andra länkarna var inget av värde?

Vad anser du om skönhetsoperationer?
Har man inte förmågan att vara nöjd och lycklig i sin egen kropp, utan att sätta kniven i den, har jag jävligt svårt att se att man kan vara lycklig efter en såpass omfattande operation/process som ett könsbyte. Det finns folk som anser att de inte är "hela" om de inte får operera bort sitt högra ben, är det en hälsosam inställning till sin kropp?

Isseman
2015-10-14, 16:47
Utan att ha läst resten av kommentarerna:
Ännu en stor attention whore som vandaliserar sociala medier/internet.
Vet inte om man ska skratta, gråta eller bli förbannad?
AVLID

Edit: Hade killar gjort så på tjej-toan hade det blivit ett sjuhelvetes mer liv på både vakter samt från tjejernas sida.. #RÖSTApåMASKULINTINITIATIV

Bärsärk
2015-10-14, 16:51
Vakten säger "Det finns fler problem i världen" varvid tjejen svarar "Ja men det här är ett av de största i det här samhället"

Är det verkligen det? Har jag sovit under en sten?

Är inte flyktingkrisen viktigare just nu? Har inte Löfven typ utlyst något sorts extremt akut/krisläge som aldrig gjorts tidigare i svensk historia?

Och bostadsbristen, är inte den också typ rekordhög nu?

Anton Fräs
2015-10-14, 16:52
Det kanske betyder att en operation, som behandlingsform betraktad, inte är en effektiv behandlingsform för människor med den här problematiken.

Det är en vetenskaplig artikel. Jag tvivlar på att metoden är ineffektiv med tanke på hur brett den används och är erkänd som metod idag. Orkar någon leta efter källa för era påståenden så gräv på.

Fatslim
2015-10-14, 16:54
Vakten säger "Det finns fler problem i världen" varvid tjejen svarar "Ja men det här är ett av de största i det här samhället"

Är det verkligen det? Har jag sovit under en sten?

Är inte flyktingkrisen viktigare just nu? Har inte Löfven typ utlyst något sorts extremt akut/krisläge som aldrig gjorts tidigare i svensk historia?

Och bostadsbristen, är inte den också typ rekordhög nu?

Hon har hört på tv att vi lever i ett kvinnoförtryckande kvinnohatande patriarkalt samhälle där feminism behövs för att krossa strukturer påkomna av VITA ONDA MÄN, så jo, i hennes hjärna är det säkert ett av de största problemen vi tampas med nu.

0x5f3759df
2015-10-14, 16:56
Det är en vetenskaplig artikel. Jag tvivlar på att metoden är ineffektiv med tanke på hur brett den används och är erkänd som metod idag. Orkar någon leta efter källa för era påståenden så gräv på.

Låter som något folk skulle säga om dagens narkotikapolitik :D

Nu vet jag inte hur det är när det gäller transpersoner men det är inte helt ovanligt att idealism och ideologi får gå före verkligheten.

Bärsärk
2015-10-14, 17:02
Ja, gud så provocerande att visa sin penis. Det är aldrig någon som har gjort förr. .

Jag förstår att du (av någon konstig anledning) inte har problem med att kolla in andra mäns könsorgan, men har du aldrig funderat över att killen vars balle du kollar in kanske inte tycker det är så roligt?

Det handlar ju inte om vilket kön du har, killar i alla åldrar kan skämmas över att pissa när andra är i närheten oavsett kön.

Tricce
2015-10-14, 17:02
Tror inte ens den tjejen är den typen hon framstår som utan mest att hennes packade hjärna fick den iden just då.

mini
2015-10-14, 17:05
Jag förstår att du (av någon konstig anledning) inte har problem med att kolla in andra mäns könsorgan, men har du aldrig funderat över att killen vars balle du kollar in kanske inte tycker det är så roligt?

Det handlar ju inte om vilket kön du har, killar i alla åldrar kan skämmas över att pissa när andra är i närheten oavsett kön.

Fast nu var det ju en uppmaning att gå in och blotta sig på damernas som provokation. Jag har absolut förståelse att man inte vill visa sitt könsorgan eller kissa framför någon.

mini
2015-10-14, 17:08
Och, som tillägg så ska jag säga att jag inte hade någon aning om att det fanns så många tjejer som tyckte att det är ett problem med män på toaletten. Jag har lite svårt att förstå det men det finns ju många saker jag inte förstår.

Bärsärk
2015-10-14, 17:08
Fast nu var det ju en uppmaning att gå in och blotta sig på damernas som provokation. Jag har absolut förståelse att man inte vill visa sitt könsorgan eller kissa framför någon.

Vad bra, för vad tjejen på video gör är ju att inte respektera att det kan stå någon kille där inte som kanske inte är helt stolt över vad han har eller något annat komplex.

För mig hade det kvittat, jag är hängd som en häst och har inget att dölja.

*rolleyes*

Fatslim
2015-10-14, 17:09
Och, som tillägg så ska jag säga att jag inte hade någon aning om att det fanns så många tjejer som tyckte att det är ett problem med män på toaletten. Jag har lite svårt att förstå det men det finns ju många saker jag inte förstår.

Ja förstår du inte det så förstår du nog inte mycket.

mini
2015-10-14, 17:09
Ja förstår du inte det så förstår du nog inte mycket.

Kan du då förklara vad problemet med unisextoaletter är?

Bärsärk
2015-10-14, 17:11
Kan du då förklara vad problemet med unisextoaletter är?

I så fall ska det finnas alla tre (Dam, herr, unisex), vilket blir en ren kostnadsfråga för ägaren.

Ska vi betala det på skatten då eller hur tycker du det ska fungera? Höja priset på inträdet?

Jag vet inte hur många badrum du har snickrat ihop i dina dagar men det är inte gratis så mycket kan jag säga.

0x5f3759df
2015-10-14, 17:11
Artikel i metro om händelsen: http://www.dn.se/ekonomi/privata-bolag-tjanar-multum-pa-flyktingbarn-familjer-far-bara-en-brakdel/

Lite urvalda delar:

"Väl inne bestämde de sig för att gå på herrtoan eftersom kön var mycket kortare."

"Ordningsvakten som tog beslutet säger att han hade förklarat tydligt vad som gällde innan tjejerna avlägsnades.

– Jag sa att de inte fick vistas där tyvärr, och att de inte skulle få vara kvar om de gick dit igen. Sen kom jag tillbaks fem minuter senare, och då stod de och hängde vid pissoaren. Då sa jag att de tyvärr fick lämna, så tog jag dem i varsin handled och ledde ut dem."

"Det är ur säkerhetsaspekt som man har två separata toaletter. Det finns ju nattklubbar som har unisex och då har vi sett att det blir mycket oordning. Så för oss känns det som det säkraste i ordningssammanhang."

mini
2015-10-14, 17:12
I så fall ska det finnas alla tre (Dam, herr, unisex), vilket blir en ren kostnadsfråga för ägaren.

Ska vi betala det på skatten då eller hur tycker du det ska fungera? Höja priset på inträdet?

Jag vet inte hur många badrum du har snickrat ihop i dina dagar men det är inte gratis så mycket kan jag säga.

Varför ska det finnas tre separata?

Fatslim
2015-10-14, 17:14
Kan du då förklara vad problemet med unisextoaletter är?

Jag pratar inte om unisextoaletter. Du säger att du inte visste att det var SÅ MÅNGA tjejer som hade problem med män på toaletten - detta i sig visar att du inte direkt har så mycket erfarenhet av krogvärlden (i alla fall nu för tiden?) då du uppenbarligen inte varit med om när en full kille stormar in på damernas. Jag kan säga dig att det blir ett jävla liv, varenda gång.

Med andra ord så är det nästan allmänbildning, ALLA vet att det blir total kaos om en man går in på en damtoalett med många fruntimmer, därav: Om du inte känner till detta, ja, då kan du inte känna till mycket.

Bärsärk
2015-10-14, 17:15
Varför ska det finnas tre separata?

Dam, Herr och unisex.

Damtoalett för alla kvinnor som inte vill att män ska vara inne på deras toaletter (Tro mig, det finns kvinnor som inte vill det)

Herrtoalett för alla män som inte vill att kvinnor ska vara inne på deras toaletter (Tro mig, de finns män som inte vill det)

Unisex, för alla som inte bryr sig.

Fatslim
2015-10-14, 17:16
Det finns ju nattklubbar som har unisex och då har vi sett att det blir mycket oordning. Så för oss känns det som det säkraste i ordningssammanhang."

Precis, utan struktur = kaos. Människan behöver struktur för att fungera "bra". Feminister vill av någon anledning avlägsna all form av struktur i samhället, vilket i sin tur resulterar i ett samhälle i just kaos.

awesomooo
2015-10-14, 17:20
Varför tjafsar dom ens? Människor som går runt och söker konflikter och ska konfrontera folk kan ju dra dit svartpepparn växer, och det är i södra Indien för att vara exakt.

0x5f3759df
2015-10-14, 17:21
Dam, Herr och unisex.

Damtoalett för alla kvinnor som inte vill att män ska vara inne på deras toaletter (Tro mig, det finns kvinnor som inte vill det)

Herrtoalett för alla män som inte vill att kvinnor ska vara inne på deras toaletter (Tro mig, de finns män som inte vill det)

Unisex, för alla som inte bryr sig.

Var lite realistisk nu det blir hälften unisextoalett och hälften tjejtoalett.

mini
2015-10-14, 17:23
Jag pratar inte om unisextoaletter. Du säger att du inte visste att det var SÅ MÅNGA tjejer som hade problem med män på toaletten - detta i sig visar att du inte direkt har så mycket erfarenhet av krogvärlden (i alla fall nu för tiden?) då du uppenbarligen inte varit med om när en full kille stormar in på damernas. Jag kan säga dig att det blir ett jävla liv, varenda gång.

Med andra ord så är det nästan allmänbildning, ALLA vet att det blir total kaos om en man går in på en damtoalett med många fruntimmer, därav: Om du inte känner till detta, ja, då kan du inte känna till mycket.
Ok. Då är det en svart fläck i min allmänbildning. Jag accepterar det.

Dam, Herr och unisex.

Dam toalett för alla kvinnor som inte vill att män ska vara inne på deras toaletter (Tro mig, det finns kvinnor som inte vill det)

Herr toalett för alla män som inte vill att kvinnor ska vara inne på deras toaletter (Tro mig, de finns män som inte vill det)

Unisex, för alla som inte bryr sig.
Fast nu sätter du ju upp massa parametrar som inte är givna med unisextoaletter. Jag fattar fortfarande inte det hemska med att bara samsas. Det gör man i många andra situationer.

Nåväl, jag har framfört mina synpunkter och jag är inte tillräckligt kunnig om effekterna av detta ingrepp/övergrepp så jag lämnar här.

Bärsärk
2015-10-14, 17:24
Ok. Då är det en svart fläck i min allmänbildning. Jag accepterar det.


Fast nu sätter du ju upp massa parametrar som inte är givna med unisextoaletter. Jag fattar fortfarande inte det hemska med att bara samsas. Det gör man i många andra situationer.

Nåväl, jag har framfört mina synpunkter och jag är inte tillräckligt kunnig om effekterna av detta ingrepp/övergrepp så jag lämnar här.

Det kanske inte är hemskt för just DIG men hur kan du stå för vad alla andra tycker för vissa kanske det är jättejobbigt, även om det bara är så för några % av hela landets befolkning tycker du bara att det är rätt att köra över den lilla gruppen?

Jag hade en polare i lumpen som duschade i kalsonger, prova säg till han att de ska bli unisextoaletter överallt i hela landet så tror jag inte han kommer må så bra. Han kanske har ändrats sen dess, men jag tror de finns fler som honom som inte är speciellt sugna på att visa upp sig, även om det för dig "bara handlar om en k uk" eller "bara handlar om en f itta"

Lite småkul att du i din jakt på att kalla folk för trångsynta själv är trångsynt.

Bärsärk
2015-10-14, 17:27
Filmjölk gjorde en bra tråd om det här annars

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=223210

0x5f3759df
2015-10-14, 17:28
Det kanske inte är hemskt för just DIG men hur kan du stå för vad alla andra tycker för vissa kanske det är jättejobbigt, även om det bara är så för några % av hela landets befolkning tycker du bara att det är rätt att köra över den lilla gruppen?

Jag hade en polare i lumpen som duschade i kalsonger, prova säg till han att de ska bli unisextoaletter överallt i hela landet så tror jag inte han kommer må så bra. Han kanske har ändrats sen dess, men jag tror de finns fler som honom som inte är speciellt sugna på att visa upp sig, även om det för dig "bara handlar om en k uk" eller "bara handlar om en f itta"

Lite småkul att du i din jakt på att kalla folk för trångsynta själv är trångsynt.
Antagligen syftar de med unisex inte på gemensamma kissrum utan separata toaletter/bås :)

mini
2015-10-14, 17:28
Men alltså, man har ju väggar? Det är ju inte toalettstolar i en lång rad där man ska sitta bredvid varandra? Man går in, stänger dörren och gör sin grej.

Anton Fräs
2015-10-14, 17:31
Filmjölk gjorde en bra tråd om det här annars

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=223210

Det är inget småproblem, det drabbar alla icke binära personer, att bli exkluderade från samhället. Att då kunna ta bort en enkel, viktig och dessutom troligen bidragande faktor till våld känns absolut inte som ett småproblem.

Bärsärk
2015-10-14, 17:31
Men alltså, man har ju väggar? Det är ju inte toalettstolar i en lång rad där man ska sitta bredvid varandra? Man går in, stänger dörren och gör sin grej.

Så nu har du något emot pissoarer också? Eller ska man ha dörrar till pissoarer med?

Pissoar är typ de enda som funkar på krogen för killar, att sätta sig ner är inte helt lätt om man är på lyset och att ja att försöka pricka i toan efter några glas är inte så enkelt heller. Jag tror inte att det är många tjejer som hade velat gå in på unisextoalett efter ett gäng fulla män.

Och nej, det handlar inte om att vi män är svin som med flit pissar ner överallt. Det handlar om att man är berusad (vilket man är på lokal) och att man har något som måste styras med handkraft.

Jag antar att du skulle vilja att jag satt ner när jag kissade eller att jag drack med måtta så jag inte blev så full så jag hade problem med att pissa i porslinet, och visst skulle jag kunna göra det men då är vi ju återigen där med att DU säger åt mig vad JAG ska göra. Vilket är ursprungsproblemet...

mini
2015-10-14, 17:33
Så nu har du något emot pissoarer också? Eller ska man ha dörrar till pissoarer med?

Det känns ju inte som ett olösligt problem att göra en pissoar avskiljd om man vill ha en sådan.

Tricce
2015-10-14, 17:34
Så nu har du något emot pissoarer också? Eller ska man ha dörrar till pissoarer med?

Ja varför inte? Hatar när man står på vissa ställen vid pissoaren och om någon kliver in i "toautrymmet" så ser hela lokalen in.

Red Apple
2015-10-14, 17:37
Det kanske inte är hemskt för just DIG men hur kan du stå för vad alla andra tycker för vissa kanske det är jättejobbigt, även om det bara är så för några % av hela landets befolkning tycker du bara att det är rätt att köra över den lilla gruppen?

Jag hade en polare i lumpen som duschade i kalsonger, prova säg till han att de ska bli unisextoaletter överallt i hela landet så tror jag inte han kommer må så bra. Han kanske har ändrats sen dess, men jag tror de finns fler som honom som inte är speciellt sugna på att visa upp sig, även om det för dig "bara handlar om en k uk" eller "bara handlar om en f itta"

Lite småkul att du i din jakt på att kalla folk för trångsynta själv är trångsynt.

Tänkt om det är jättejobbigt för några % av befolkningen att de inte kan använda en ledig toalett utan måste stå i kö i 20 minuter medan de håller på att bajsa ner sig? Kanske någon med IBS som inte kan gå ut öht pga att detta är ett vanligt scenario? Ska vi bara köra över den gruppen menar du? Vavava?!?! Den här typen av resonemang är stendumma eftersom de alltid fungerar åt båda håll. När du säger till Mini att hon försöker bestämma vad du får och inte får göra så säger du ju samtidigt åt henne vad hon får och inte får göra. Så om vi ska vara såna kan ju alla helt enkelt få göra det de vill (i rimlig utsträckning) och gå på vilken toa de vill.

Jag har f.ö. gått på många tjejtoaletter med ett "ursäkta men det enda herrbåset är upptaget och jag måste björna så pissoar duger inte" och det har alltid gått hur bra som helst.

Bärsärk
2015-10-14, 17:37
Det känns ju inte som ett olösligt problem att göra en pissoar avskiljd om man vill ha en sådan.

Verkligen inte, men då ska du ju göra en ganska stor toalett då.

Oftast är damernas och herrarnas en bit ifrån varandra på många ställen, men en unisextoalett skulle bli på ett och samma ställe och vara lika stor som båda. Jag tror det hade blivit problem för vissa lokaler att tillhandahållet det utrymmet.

Men det är inte jag rätt person att uttala mig om. Jag kan bara se att det skulle bli problem om man tänker till KVM.

Säg att ha ett eget bås för pissoar tar upp lika mycket toaplatser som för 4-5 sitt toaletter, och sen kanske 5 herr och 5 dam toaletter utanpå det (Om inte mer) och helt plötsligt är du ju inne på att börja bygga om dansgolv, barer och annat för att få plats med denna jättetoalett.

0x5f3759df
2015-10-14, 17:39
Det är inget småproblem, det drabbar alla icke binära personer, att bli exkluderade från samhället. Att då kunna ta bort en enkel, viktig och dessutom troligen bidragande faktor till våld känns absolut inte som ett småproblem.

Om man tänker rent idealistiskt så är det fina tankar. Dock är det inte säkert att nettoeffekten faktiskt blir positiv om alla andra får stå mer i kö, tjejer kommer in till nerpissade toaletter osv. Det är mer komplext i mitt tycke än att bara inkludera alla, jag ser möjligheter där det skapar mer negativt än positivt även om tanken var god.

Det är liknande med handikapp och rullstolsanpassning. Jag förstår tanken och hyllar den i sig men den skapar även en del onödiga och problematiska situationer. Ett ställe jag jobbade på var tvungen att installera en handikapptoalett för att få tillstånd att göra vissa andra saker. Sedan att det fanns andra anledningar till varför handikappade inte skulle komma dit öht verkade ointressant. Under hela min tid där såg jag inte en enda rullstolsbunden kund komma in och vi hade en handikapptoalett som vi använde som lager (men vi hade en officiellt!) och den toaletten skapade andra problem pga avlopp osv som hade undvikits annars.

Så ibland kan tankar vara goda och gynna en sak men ändå bli ett minus negativt sett. Nu vet jag inte hur unisextoaletter skulle hamna på plus/minus men det är något man bör ta i åtanke när man hittar enkla lösningar på problem :)

mini
2015-10-14, 17:40
Verkligen inte, men då ska du ju göra en ganska stor toalett då.

Oftast är damernas och herrarnas en bit ifrån varandra på många ställen, men en unisextoalett skulle bli på ett och samma ställe och vara lika stor som båda. Jag tror det hade blivit problem för vissa lokaler att tillhandahållet det utrymmet.

Men det är inte jag rätt person att uttala mig om. Jag kan bara se att det skulle bli problem om man tänker till KVM.

Säg att ha ett eget bås för pissoar tar upp lika mycket toaplatser som för 4-5 sitt toaletter, och sen kanske 5 herr och 5 dam toaletter utanpå det (Om inte mer) och helt plötsligt är du ju inne på att börja bygga om dansgolv, barer och annat för att få plats med denna jättetoalett.

Ja, man kan ju alltid förutsätta att det blir en massa problem. Då slipper man tänka nytt.

4623
2015-10-14, 17:40
Det är inget småproblem, det drabbar alla icke binära personer, att bli exkluderade från samhället. Att då kunna ta bort en enkel, viktig och dessutom troligen bidragande faktor till våld känns absolut inte som ett småproblem.

Hur skulle en unisextoalett förbättra transornas situation? Skulle de inte råka ut för samma män där?

Bärsärk
2015-10-14, 17:45
Ja, man kan ju alltid förutsätta att det blir en massa problem. Då slipper man tänka nytt.

Jag har inget emot att tänka nytt men då ska man först och främst tänka om.

Varför tar de så lång tid, varför är det köer och vad kan man göra åt det?

http://www.metro.se/nyheter/glom-koer-med-pissoar-for-tjejer/EVHkge!kFRnEtim4e6hQ/

Kanske?

Istället för att riva badrum kanske man ska jobba lite på varför det tar tid. Men vad vet jag, varför inte gå på de mest kostsamma och radikala lösningarna direkt.

PureWhey
2015-10-14, 17:53
hur skulle en unisextoalett förbättra transornas situation? Skulle de inte råka ut för samma män där?

:d

Frantic
2015-10-14, 17:55
Pissoar är typ de enda som funkar på krogen för killar, att sätta sig ner är inte helt lätt om man är på lyset och att ja att försöka pricka i toan efter några glas är inte så enkelt heller. Jag tror inte att det är många tjejer som hade velat gå in på unisextoalett efter ett gäng fulla män.


Om en person är så full att han inte kan sätta sig ner bör han heller inte vara på krogen.

Bärsärk
2015-10-14, 18:00
Om en person är så full att han inte kan sätta sig ner bör han heller inte vara på krogen.

Jag kör ben på Torsdagar och går jag ut på Fredag/Lördag så har jag DOMS, vad ska du göra? Kom mot mig, kompis.

anvihl
2015-10-14, 18:01
Bärsärk du bara gör bort dig här nu. Dina problem är icke-problem.

Debatterar man för att man inte ska behöva visa kön och kissa inför andra, jag är med 100%. Försöker man bara hitta fel för att automatiskt vara emot något som inte försämrat något överhuvudtaget, not so much.

Olegh
2015-10-14, 18:01
Att sittkissarna (överväldigande majoritet tjejer) vill ha toaletter som är fredade från sluskar till män som står, kissar och missar är egentligen särskilt förståeligt i en krogmiljö.

Nu finns det ju kvinnliga sluskar också, men om jag stöter på en toalett med bajsrester i holken skulle min huvudmisstänkte omedelbart bli en mansperson.

anvihl
2015-10-14, 18:02
Att sittkissarna (överväldigande majoritet tjejer) vill ha toaletter som är fredade från sluskar till män som står, kissar och missar är egentligen särskilt förståeligt i en krogmiljö.

Nu finns det ju kvinnliga sluskar också, men om jag stöter på en toalett med bajsrester i holken skulle min huvudmisstänkte omedelbart bli en mansperson.

Them könsfördomar.:Virro

4623
2015-10-14, 18:04
Att sittkissarna (överväldigande majoritet tjejer) vill ha toaletter som är fredade från sluskar till män som står, kissar och missar är egentligen särskilt förståeligt i en krogmiljö.

Nu finns det ju kvinnliga sluskar också, men om jag stöter på en toalett med bajsrester i holken skulle min huvudmisstänkte omedelbart bli en mansperson.

Använder alltid damtoaletten på jobb. Herrarnas brukar vara äckliga. Förstår inte hur vuxna människor kan vara så äckliga.

Tricce
2015-10-14, 18:09
Använder alltid damtoaletten på jobb. Herrarnas brukar vara äckliga. Förstår inte hur vuxna människor kan vara så äckliga.

Mmm och då är folk (förhoppningsvis) inte ens fulla på jobbet ;)

Bärsärk
2015-10-14, 18:13
Bärsärk du bara gör bort dig här nu. Dina problem är icke-problem.

Debatterar man för att man inte ska behöva visa kön och kissa inför andra, jag är med 100%. Försöker man bara hitta fel för att automatiskt vara emot något som inte försämrat något överhuvudtaget, not so much.

Förlåt, jag kände bara att eftersom jag fått fram min huvudpoäng så kunde jag lika gärna köra vidare.

Men jag står fast vid att det inte alls är så enkelt att bara bygga om eller vad man nu måste göra för att få det hela att gå igenom.

Alkro
2015-10-14, 18:13
Ansluter relativt sent till diskussionen så har kanske missat detta, nåväl, orkar inte läsa samtliga sidor.

Anledningen till att vi har uppdelade toaletter och omklädningsrum är ju att inom vårt samhälle(kan inte svara hur det är över hela jorden) så är det mer accepterat att visa sin nakna kropp eller könsorgan för personer av samma kön. Man kan ju ifrågasätta om det måste vara så. Tycker diskussionen i övrigt är ganska trist då det bara slängs massa antaganden fram och tillbaka om hur det är och hur det ska vara. Någon vidare förmåga till djupare funderingar verkar dessvärre inte finnas.

timoat
2015-10-14, 18:14
Sen när är våld mot transpersoner PÅ SÖDER ett så stort problem? Jag kan inte dra mig till minnes en enda gång jag har läst om det. Jag har två transkompisar och de älskar att vara inne på damernas med sina tjejpolare. Hade de här två unga damerna gjort en liknande aktion ute i husby eller rinkeby hade jag applåderat dem.

Pzorz
2015-10-14, 18:16
Jag avskyr att jag blir provocerad av detta. Jag vet att folk som inte har några "riktiga" problem alltid letar efter saker att lägga energi på, men de här konflikterna är så onödiga och får motsatt effekt.

Herr Oberst
2015-10-14, 18:29
Kan inte bara dessa hönors mammor (nä jag tror inte dom där har några pappor i närheten) dra dom lite i örat?

Fyfan för att arbeta som ordningsvakt. Känner verkligen för dom och förstår den ena vakten när han försöker berätta att hönorna inte befinner sig i något debattforum. Varför ens ha en "genus"debatt med en ordningsvakt vars arbetsuppgifter inte alls har med det att göra?

filmjölk
2015-10-14, 18:58
Det är inget småproblem, det drabbar alla icke binära personer, att bli exkluderade från samhället. Att då kunna ta bort en enkel, viktig och dessutom troligen bidragande faktor till våld känns absolut inte som ett småproblem.

Det är inte ett småproblem om det gäller riktiga transsexuella/intersexuella/pseudohermafroditer, men det är däremot ett småproblem när det gäller en helt vanlig tjej utan några som helst problem med sin könsidentitet som beter sig rättshaveristiskt för att hon skulle slippa stå lite längre i toalettkön till damernas.

Hon antydde ju till och med att vakten skulle vara bög (tom. "bögjävel") när kameran inte var på (gissningsvis för att han inte gick igång på att det var tjejer på herrtoan).

Sedan blir hon uppbackad av varenda feministisk rättshaverist som finns på det:) Helt skruvat:D (Men lite synd om personer som har det här problemet legitimt)

Torsk_ole
2015-10-14, 19:12
Troligen inspirerade av South Park :d

urwnrnHexmM

Givetvis måste man följa klubbens regler eller ta konsekvensen och bli avhyst

spoonchest
2015-10-14, 19:26
Hur är det här en nyhet?

Fatslim
2015-10-14, 20:13
Det är fanimig helt otroligt att vissa feminister helt enkelt inte kan FATTA att jag kanske inte vill ha tjejer i en toalett för män? Det finns en NATURLIG sexuell spänning mellan män och kvinnor, således kanske man inte vill visa sitt jävla könsorgan för random brud bara för att man måste pissa. Kan garantera att otroligt många tjejer inte heller vill att sexgalna testosteronfyllda fyllos till män ska springa runt på deras toaletter.

Helt otroligt så vissa resonerar, ni måste verkligen ha något form av fel i skallen, vart gick det snett egentligen? Är ni så otroligt hjärntvättade av denna enormt destruktiva ideologi som skapar uppenbara splittringar mellan män och kvinnor (vita, såklart) att ni inte kan se längre än näsan räcker?

Bärsärk
2015-10-14, 21:12
Det har inte med kön att göra fatslim de finns gott om killar som inte vill visa sitt kön för andra män heller, handlar om att man är blyg och osäker (eller annat).

HMS Laestander
2015-10-14, 21:12
Den snygga lösningen på könsneutrala toaletter är att sätta en båsdörr in mot pissoaren. Då är hela det problemet löst.

Med det sagt hyser jag inget annat än icke-respekt för dessa två små damer som tror sig veta hur världen fungerar påeldade av Gudruns senaste brandtal. Typiskt den moderna feminismen att blåsa upp saker som inte ens berör en själv och göra dem till allmänt vedertagna NÄR DET PASSAR en själv.

Att de sedan inte respekterar varken ordningsvakt eller krogen i sig (som följer deras egna regelverk i egenskap av äganderätt av hela konkarongen) visar bara hur långt ute dessa två är och cyklar. Usch.

dluddeckens
2015-10-14, 21:18
Jag har läst sociologi vid Lunds universitet. Där vimlar det av denna typen av personer. En gång påtalade jag i en diskussion, att kön även är ett biologiskt vedertaget begrepp, och inte bara en social konstruktion. Fick köra grupparbete solo efter det...

0x5f3759df
2015-10-14, 21:25
För att komma dit där vi nu diskuterar detta på kolo så har ett par steg passerats:

tjejerna är ute->tjejerna vill gå på toa->tjejer får dum ide->tjejer blir upptäckta och uppmanas inte göra om det-> tjejer gör om det -> tjejer blir utslängda -> tjejer blir arga -> tjejer släpper loss genusmonstret -> tjejer filmar -> tjejer får tanken att lägga upp på internet och gör så -> internet approves -> media approves -> vi diskuterar på kolo.

Någonstans runt upptäckta och uppmanas att inte göra om det brukar min dumma ideer när jag är dyng ta slut. Jag fortsätter inte med mina dumma upptåg men om jag nu gör det så filmar jag inte och lägger upp på internet för att få rätt. Om jag nu skulle filma och lägga upp på internet för att få rätt så skulle inte en jävel hålla med.

Det är många steg som har passerats nu där tjejerna inte har fattat att det de gjorde inte var så nice eller intressant. Tvärtom så uppmuntras de och får stöd. WTF?

The_RobRoy
2015-10-14, 21:31
Meanwhile in Thailand

w4Dsse0BExw

Fatslim
2015-10-14, 21:36
För att komma dit där vi nu diskuterar detta på kolo så har ett par steg passerats:

tjejerna är ute->tjejerna vill gå på toa->tjejer får dum ide->tjejer blir upptäckta och uppmanas inte göra om det-> tjejer gör om det -> tjejer blir utslängda -> tjejer blir arga -> tjejer släpper loss genusmonstret -> tjejer filmar -> tjejer får tanken att lägga upp på internet och gör så -> internet approves -> media approves -> vi diskuterar på kolo.

Någonstans runt upptäckta och uppmanas att inte göra om det brukar min dumma ideer när jag är dyng ta slut. Jag fortsätter inte med mina dumma upptåg men om jag nu gör det så filmar jag inte och lägger upp på internet för att få rätt. Om jag nu skulle filma och lägga upp på internet för att få rätt så skulle inte en jävel hålla med.

Det är många steg som har passerats nu där tjejerna inte har fattat att det de gjorde inte var så nice eller intressant. Tvärtom så uppmuntras de och får stöd. WTF?

Sjukt är vad det är. Har märkt att kvinnor i regel har REJÄLA problem med att acceptera och erkänna att de har fel. Män tenderar att mycket oftare erkänna eventuella fel de gjort/sagt, för att sedan gå vidare. Kvinnor dock, där ska det vinklas till höger och vänster, spridas lögner och man gör allt man kan för att få folk att hålla med dom så dom slipper ifrågasätta sitt agerande, detta verkar vara väldigt vanligt.

0x5f3759df
2015-10-14, 22:01
Sjukt är vad det är. Har märkt att kvinnor i regel har REJÄLA problem med att acceptera och erkänna att de har fel. Män tenderar att mycket oftare erkänna eventuella fel de gjort/sagt, för att sedan gå vidare. Kvinnor dock, där ska det vinklas till höger och vänster, spridas lögner och man gör allt man kan för att få folk att hålla med dom så dom slipper ifrågasätta sitt agerande, detta verkar vara väldigt vanligt.

Kan man alltid få folk att hålla med en så har man aldrig fel :)

MSL
2015-10-14, 22:01
Ok. Då är det en svart fläck i min allmänbildning. Jag accepterar det.


Fast nu sätter du ju upp massa parametrar som inte är givna med unisextoaletter. Jag fattar fortfarande inte det hemska med att bara samsas. Det gör man i många andra situationer.

Nåväl, jag har framfört mina synpunkter och jag är inte tillräckligt kunnig om effekterna av detta ingrepp/övergrepp så jag lämnar här.

Jag håller med dig helt i att man borde kunna samsas. Jag personligen tycker att unisextoaletter hade kunnat funka som enda typ av toalett. Men nu vet jag att det inte fungerar så bra för människor runt omkring mig. Håller delvis med Anton Fräs att problemet är där för att vi är vana vid uppdelning. Man kan göra ett försök att ändra på det men man måste ta hänsyn till att det kan komma att ta en jäkla tid ock kommer att kräva båda alternativen. Dvs privat uppdelat mellan män och kvinnor samt ett könsneutralt alternativ. Och detta kostar enorma pengar om det ska genomföras på stor skala och egentligen innebär det att man måste tvinga privata aktörer att installera flera toaletter.

Sen så ser jag också problematiken med att vara trans och gå på toa (som 0xnågra-siffror-o-bokstäver nämnde). Men man måste väga kostnader gentemot nyttan. Nog för att det kan vara ordentligt jobbigt för dessa individer men samtidigt är de väldigt få och man kan tyvärr inte anpassa hela samhället efter varenda minoritet. Inte om det kostar för mycket. Det är sorgligt, ja. Men så är verkligheten. Jag känner själv transmänniskor och är medveten om några av problemen.

Detta ska förstås inte vara ett hinder från att folk ska komma på innovativa lösningar. Det största problemet är osäkra idioter som inte kan hantera att någon inte faller in i standardmallar och måste ta till våld eller aggressivitet för att hantera när deras världsbild inte är hur de vill ha den.

Och det går åt båda hållen - det gäller ju även tjejen i videon...

Agitator
2015-10-14, 22:07
Älskar ordningsvakten.


MEEEEN LUUUGN, skriv i ditt forum.

Agitator
2015-10-14, 22:11
Åååh, är ni inne på sådana djupa grejer. Tjej: Aaaah.

Ok, som om du skulle vara HEEEEN då. Tjej:nääääe.

GaindalfTheWhey
2015-10-15, 01:57
https://www.facebook.com/edvinek/posts/10153027811931441

/tråd

CalleP
2015-10-15, 04:51
För er som inte orkar klicka:

"Då Metro tydligen tagit upp det hela kommer jag härmed redogöra för vad som faktiskt hände då det var jag som avvisade/avlägsnade Sophie och hennes syster.

Till att börja med har Sophie klippt bort stora delar av videon. Bland annat när Sophie skriker "äckliga jävla bögjävel". Jag frågar om hon är homofob varpå hon svarar "Ja, jag är så jävla trött på män just nu!". Även delar av videon där jag och mina kollegor argumenterar med henne gällande saken och jag förklarar att jag vet att det är heteronormativt, att jag också är feminist etc. är bortklippta.

Gällande själva händelsen så påträffade jag Sophie och hennes på killtoaletten och påpekade att de inte fick vara där. De frågade varför och jag svarade nåt i stil med att det helt enkelt är så det fungerar (jag uppskattar och har själv pluggat genusvetenskap men dessa diskussioner är sällan givande i krogmiljö där alkohol är inblandat). Diskussionen fortsatte och jag sa att dom inte skulle få vara kvar om dom gick in dit igen. De hade då redan, enligt egen utsago, kissat inne på herrarnas vilket jag inte brydde mig om, de stod istället och "hängde" vid pissoaren och sökte uppenbarligen en sådan konfrontation som därefter följde. Några minuter senare hittade jag dem därinne igen (ingen av dem var i färd med att gå på toaletten). Jag sa således att de tyvärr måste lämna lokalen varpå de sa att "vi ska diskutera det här". Jag svarade att det kan vi absolut göra, dock utanför entrén. Sophie och hennes syster vägrade lämna lokalen självmant varpå jag försiktig tog dem i varsin handled och ledde ut dem.

Det handlade alltså inte om att de blev utslängda för att det använt killtoaletten utan för att de trots tillsägelse fortsatte att vistas där utan behov av att använda en toalett överhuvudtaget. Många killar är obekväma att använda en pissoar om det är personer av motsatt kön närvarande och killar som vistas inne på tjejtoaletten behandlas exakt likadant.

Jag förstår absolut behovet av könsneutrala toaletter då alla inte identifierar sig som män eller kvinnor så jag håller egentligen med Sophie i sak. Jag tror dock inte hon uppnår något med sitt agerande och jag tror att de flesta som stöttar henne höll med henne redan innan. Detta i kombination med hennes klippande av videon till sin egen fördel gör att det framstår som hon mest söker beundran från likasinnade på sociala medier.

Det har inträffat flera våldtäkter på nattklubbs- och krogtoaletter i Stockholm senaste åren och många upplever det bland annat därför som tryggare med könsåtskilda toaletter. Jag personligen anser dock att det gärna får finnas ett könsneutralt alternativ men det är inget jag kan bestämma över på min arbetsplats. Man kan dra samma parallell gällande omklädningsrum på badhus, gym etc.

Jag uppmanar Sophie att lägga upp den oklippta versionen av videon så att vi därefter kan ha en lite mer givande debatt. Hade Sophie eller hennes syster på något sätt uttryckt att de identifierar sig som män hade jag låtit dem besöka herrtoaletten resten av kvällen.

M.v.h. Edvin Ek, ordningsvakt"

:D

Wormzie
2015-10-15, 05:59
Det är dessvärre den här typen av händelser som folk kommer förknippa med feminism. Det här är inte ett bra sätt att förändra samhällets normer på. Ibland måste man gå emot reglerna för att visa en orättvisa, typ som Rosa Parks, men att vara full och provokativ och slänga ur sig en massa korkade och kränkande kommentarer känns bara meh..

MSL
2015-10-15, 07:04
Så hur kommer det sig att sådana här extrema beteenden så ofta hyllas av så många andra på sociala medier?

Det bokstavligt kryllar av extrema beteenden i feminismens namn. Och de som inte hyllar står vid sidan av och använder sig av "no true scotsman fallacy".

Och så fortsätter folk, under feminismens paroll att göra extrema saker och sprida sitt hat utan några direkta konsekvenser.

Snubben
2015-10-15, 07:40
Vakten svar krossade hela hennes värld. Snacka om pannakaka.

4623
2015-10-15, 07:52
Vakten svar krossade hela hennes värld. Snacka om pannakaka.

Problemet är att den det inte gjorde det.

Yes
2015-10-15, 08:00
Synd att vakten ska stödja genussekten istället för att bara belysa vilka efterblivna människor de avvisade, och vilket rekord i ren dumhet hela diskussionen är.

Snubben
2015-10-15, 10:18
Synd att vakten ska stödja genussekten istället för att bara belysa vilka efterblivna människor de avvisade, och vilket rekord i ren dumhet hela diskussionen är.

Sugen på att utveckla hur du menar här?

Yes
2015-10-15, 10:40
Sugen på att utveckla hur du menar här?
Det hade räckt med att belysa vilka puckon tjejerna var, istället för att berätta att han minsann också är feminist och genusvetare.

Snubben
2015-10-15, 10:47
Det hade räckt med att belysa vilka puckon tjejerna var, istället för att berätta att han minsann också är feminist och genusvetare.

Det har du rätt i men jag tycker att det är vettigt att han lyufter att han är genusvetare, då det tar död på standardsvaren som annars kan komma

"Du är man"
"Patriarkat"
"Du vet inget om något"

etc.

0x5f3759df
2015-10-15, 11:55
"Fantastiskt det är när ordningsvakter 1. Missbrukar sin makt. 2. Ljuger för hela Sverige. 3. Kallar sig för feminister men använder det i andra sammanhang som skällsord"

Yes
2015-10-15, 12:06
Det har du rätt i men jag tycker att det är vettigt att han lyufter att han är genusvetare, då det tar död på standardsvaren som annars kan komma

"Du är man"
"Patriarkat"
"Du vet inget om något"

etc.
Jag förstår vad du menar. Det är dock i grunden att acceptera deras icke-argument, genom att spela enligt deras regler.

Det är ett vanligt tillgrepp som sker i debatter. "Jag är också feminist, men..." eller "jag är för jämställdhet" osv. osv. Resultatet blir att man accepterar deras skeva verklighet. Slaget är redan förlorat - efterföljande argumentation spelar ingen roll.

Snubben
2015-10-15, 12:07
Jag förstår vad du menar. Det är dock i grunden att acceptera deras icke-argument, genom att spela enligt deras regler.

Det är en vanligt tillgrepp som sker i debatter. "Jag är också feminist, men..." eller "jag är för jämställdhet" osv. osv. Resultatet blir att man accepterar deras skeva verklighet. Slaget är redan förlorat - efterföljande argumentation spelar ingen roll.

Hmm, du har en bra poäng där.

Snubben
2015-10-15, 12:08
"Fantastiskt det är när ordningsvakter 1. Missbrukar sin makt. 2. Ljuger för hela Sverige. 3. Kallar sig för feminister men använder det i andra sammanhang som skällsord"

Vilken tur att hon bara kan ladda upp den oklippta versionen och visar att han ljuger då. :)

0x5f3759df
2015-10-15, 12:15
Vilken tur att hon bara kan ladda upp den oklippta versionen och visar att han ljuger då. :)
Hon lär knappast ta med de delarna oavsett så om inte någon annan får tillgång till originalvideo eller det finns en annan källa så kommer man nog ingenstans med det.

Ganska lätt att bara hävda att det är flera videofiler oavsett om hon nu gått all in på att ljuga.

filmjölk
2015-10-15, 12:17
Synd att vakten ska stödja genussekten istället för att bara belysa vilka efterblivna människor de avvisade, och vilket rekord i ren dumhet hela diskussionen är.

Det är synd, men fullt förståeligt. Det är nog inget roligt gäng att ha efter sig på sociala medier mm. Så det blir ett slags försök till skademinimering.

0x5f3759df
2015-10-15, 12:21
Problemet är att den det inte gjorde det.

This. Så länge hon får tillräckligt med stöd och medhåll så spelar det ingen roll. Det bevisar ju bara förtrycket från systemet och patriarkatet!!

Fatslim
2015-10-15, 14:49
Nu har det spridit sig till tidningarna.

http://www.metro.se/nyheter/har-slangs-sophie-26-ut-fran-krogen-for-att-hon-gick-pa-killtoan/EVHojn!j29Zr77cnYHws/

"– Vi ifrågasatte det och frågade hur han kunde definiera oss som kvinnor. Hur vet han att vi ser oss själva som kvinnor?"








:D

Diomedea exulans
2015-10-15, 15:22
"– Vi ifrågasatte det och frågade hur han kunde definiera oss som kvinnor. Hur vet han att vi ser oss själva som kvinnor?"



Det kan han kanske slippa undan med: "Toaletterna är inte uppdelade utefter kön, utan utefter det kön omvärlden upplever en att vara".

Tricce
2015-10-15, 15:25
Det kan han kanske slippa undan med: "Toaletterna är inte uppdelade utefter kön, utan utefter det kön omvärlden upplever en att vara".

Eller fråga, kissar du med snippan eller snoppen? :D

filmjölk
2015-10-15, 15:37
Eller fråga, kissar du med snippan eller snoppen? :D

Könet är en social konstruktion, därför existerar egentligen inte varken några snoppar eller snippor. Då könet inte existerar, så kan inte du heller existera då det krävs könsdelar för din existens. Alltså finns du inte, och kan därmed inte säga till mig vilken toalett jag bör eller inte bör sköta mina behov i.

Feministerna-Övriga 1-0.

Yes
2015-10-15, 15:41
Könet är en social konstruktion, därför existerar egentligen inte varken några snoppar eller snippor. Då könet inte existerar, så kan inte du heller existera då det krävs könsdelar för din existens. Alltså finns du inte, och kan därmed inte säga till mig vilken toalett jag bör eller inte bör sköta mina behov i.

Feministerna-Övriga 1-0.
Eftersom varken du eller jag existerar har du heller aldrig satts i bojor och fått pepparspray i ansiktet.

Verkligheten - Feministerna 10-0.

filmjölk
2015-10-15, 16:03
Eftersom varken du eller jag existerar har du heller aldrig satts i bojor och fått pepparspray i ansiktet.

Verkligheten - Feministerna 10-0.

Feminister har påvisat att verkligheten är relativ, inkonsekvent och situationsberoende. Hävdar du annat är det enbart för att du är en priviligierad, vit, kränkt cis-man och därmed är din åsikt irrelevant.

Yes-Feministerna 0-12.

Yes
2015-10-15, 16:22
Feminister har påvisat att verkligheten är relativ, inkonsekvent och situationsberoende. Hävdar du annat är det enbart för att du är en priviligierad, vit, kränkt cis-man och därmed är din åsikt irrelevant.

Yes-Feministerna 0-12.
Hudfärg, kön och privilegium är sociala konstruktioner. Hur vet du att jag är vit? På insidan kanske jag är en regnbågsfärgad My Little Pony, och du kränker mig genom ditt heteronormativa och binära tänkande.

K.O

4623
2015-10-15, 16:46
Brony-Yes

filmjölk
2015-10-15, 16:47
Hudfärg, kön och privilegium är sociala konstruktioner. Hur vet du att jag är vit? På insidan kanske jag är en regnbågsfärgad My Little Pony, och du kränker mig genom ditt heteronormativa och binära tänkande.

K.O

:D Ok, jag erkänner mig besegrad.

loaded
2015-10-15, 16:52
Hon hade inte där att göra och vägrade acceptera och anpassa sig efter dom regler som finns liksom alla andra bajsnödiga brudar, klart som fna hon ska ut med huvudet före.

Att sen ta tillfället till akt för att synas i media gör henne ännu vidrigare som människa.

Mvh

PureWhey
2015-10-15, 17:14
Nu är diskussionen på den nivå den förtjänar att vara :D