handdator

Visa fullständig version : Punktförbränna MUSKLER?


whuddafuks
2015-10-13, 18:37
Yes nu vart ni nyfikna allt? :d

Dock är inte titeln långt ifrån det jag strävar efter, vilket är att minska muskelmassa på just.. benen. Det är så att jag är ynka 175 cm lång, och med stora muskulösa ben så ser man inte bara kortare ut, utan det ser fult ut enligt mig

- men, sluta träna ben då pajas?

Ja du, hur skulle du reagera om jag sa att jag inte har böjt/markat/sparkat i maskiner sen i januari? Att det enda benträningen mina klubbor får är lätt joggande ett fåtal gånger i veckan?

- omöjligt, du har inte alls stora ben

Fast JO, det är löjligt hur jag har fått mina ben med tanke på att jag aldrig tränar de.. Inte bara främre lår utan bakre, adduktorer samt vader är väldigt välutvecklade (röv också men den är bara najs :naughty:). Har fått allt för många kommentarer över mina ben (men aldrig mina biceps *cry*). Nu besitter jag inga bilder, men jag är beredd att lägga upp några ifall allt för många totalvägrar att tro mig (vilket i sig inte borde spela roll då det här handlar om MIN kropp och vad JAG vill).

- då är du säkert tjock..

FALSE! Jag har låg kroppsfett (uppskattar ca. 10-12%)

Så.. då är frågan hur man ska lyckas att få mindre muskler på benen, utan att behöva gå ner flera kilon då jag redan sitter på rätt låg kroppsfett. Det är alltså inte ett kroppsfett-problem utan det är bara för mycket muskler. Överkroppen är jag rätt nöjd med nu, men den har jag fått kämpat för till skillnad från benen som bara kom till *gah!*

Och ja jag vet att så många kommer hata mig, för att det är så många som kämpar med sina ben (och framförallt vader) och här sitter jag och f'cking GNÄLLER om något många spyr blod för att få, och jag förstår det.. jag skulle lätt byta ut mina ben och vader om jag kunde, för detta är något jag stör min otroliga fåfänga allt för mycket..

PureWhey
2015-10-13, 18:44
Mått?

Victuhh
2015-10-13, 19:08
Tror faktist inte dina lår är så grova som du tror, upp med bild nu :)

Scratch89
2015-10-13, 19:11
Det spelar ingen roll om vad andra tycker om hans ben; tycker han att de är för stora för sitt ideal så är det så.

Armed Dingo
2015-10-13, 19:12
Träna bara överkropp till de matchar = profit

PureWhey
2015-10-13, 19:12
Bygg en större överkropp så ser benen mindre ut

Pucktvå -.-

whuddafuks
2015-10-13, 19:51
Att bygga större överkropp är något jag jobbar på. Men det gör inte benen mindre. Jag vill inte bara att det ska se proportionerligt ut, jag vill ha mindre ben. Men antar att det inte finns något sätt utan att gå ner i vikt? Tänker man skiter i att träna ben, och ser till att utnyttja kroppens hormoner osv. till att bryta ned benen medan man tränar upp överkropp? Gud jag hör själv hur det låter men worth a shot

PureWhey
2015-10-13, 20:02
Vad har du för omkrets? (På låren, kthx)

whuddafuks
2015-10-13, 20:28
Vad har du för omkrets? (På låren, kthx)

Ingen aning, har inte måttband heller.

G.W
2015-10-13, 20:55
Ingen aning, har inte måttband heller.

Dra ett snöre eller liknande runt benen, mät med linjal.

Om du inte har en linjal, använd din mobil eller något liknande som referens för att försöka måtta.

PureWhey
2015-10-13, 21:02
Dra ett snöre eller liknande runt benen, mät med linjal.

Om du inte har en linjal, använd din mobil eller något liknande som referens för att försöka måtta.

+1
Nu går vi till botten med detta.

Diomedea exulans
2015-10-13, 21:05
Se om du kan låna en rullstol och åka runt i i några månader. Du kan lura folk och säga att du har fått någon skada om de undrar. Det finns ingen som varit rullstolsburen länge som har stora ben.

LunaSpice
2015-10-13, 21:16
Se om du kan låna en rullstol och åka runt i i några månader. Du kan lura folk och säga att du har fått någon skada om de undrar. Det finns ingen som varit rullstolsburen länge som har stora ben.

Seems legit...

Diomedea exulans
2015-10-13, 21:17
Seems legit...

More legit than to leg it.

LunaSpice
2015-10-13, 21:22
More legit than to leg it.

Oooooh... :whipped:

PureWhey
2015-10-13, 21:39
Se om du kan låna en rullstol och åka runt i i några månader. Du kan lura folk och säga att du har fått någon skada om de undrar. Det finns ingen som varit rullstolsburen länge som har stora ben.

+1, skulle garanterat ge resultat.

Wain
2015-10-14, 08:08
Löpning gjorde iaf så att jag tappade rejält med vader.

ARMSTARK
2015-10-14, 08:15
Man hör rätt ofta att folk har det avundsvärda problemet att de har FÖR grova ben, jag har aldrig sett någon som har det men tydligen finns det. När det påståendet dyker upp med jämna mellanrum på Kolozzeum blir vederbörande uppmanad att posta en bild på stockarna. Det har aldrig dykt upp någon bild. I rest my case. :cool:

whuddafuks
2015-10-14, 09:04
Man hör rätt ofta att folk har det avundsvärda problemet att de har FÖR grova ben, jag har aldrig sett någon som har det men tydligen finns det. När det påståendet dyker upp med jämna mellanrum på Kolozzeum blir vederbörande uppmanad att posta en bild på stockarna. Det har aldrig dykt upp någon bild. I rest my case. :cool:

I de flesta fall så kommer det väl inte hjälpa något för den som laddar upp. Nu märker jag att vissa är så inne på att motbevisa mig, för att jag KAN ju inte ha stora ben, jag ljuger bara och det MÅSTE BEVISAS (tar er självkänsla stryk av att någon som ej tränar har muskliga ben eller?). Så låt oss säga att jag lägger upp ett par bilder. JAG tycker att de är för stora, men garanterat så kommer många med scheva idealer att klaga och säga att de inte alls är för stora och det bara är att gilla läget (glömmer att jag inte ens tränar ben och inte vill behöva köpa pösiga jeans och se ut att ha tjocka ben). Jag borde inte egentligen bli tillfrågad att lägga upp bilder då vad ni tycker är så jäkla irrelevant så det finns inte. MEN jag har ett par bilder på mobilen så ska försöka få över dom till datorn på något vänster för jag vill få tips hur jag ska bära mig åt, och ingen verkar ta mig på allvar så får väl motbevisa. Men som sagt, jag förväntar mig bara en massa "lol de är inte alls för stora stäng tråd".

MackeJuve
2015-10-14, 09:14
Vad töntiga ni är i tråden, tycker TS att han har för stora ben så tycker han väl det. Varför ska han anpassa sig efter vad ni tycker? Hugger som vargar "posta bild då, vad är dina mått!?!?", TS kan omöjligt tjäna något på att lägga upp en bild.

dodie
2015-10-14, 09:16
Jag tror på rullstolsidén. Kan vara lärorikt att testa på att leva på det sättet också :)

King Grub
2015-10-14, 09:20
Om det räcker med den aktivitet du beskriver för att behålla muskelmassan på underkroppen är det enda sättet du kan åstadkomma effektiv muskelförlust total inaktivtitet. Det innebär samtidigt ordentlig negativ hälsopåverkan, sänkt ämnesomsättning och nedreglerad total prestationsförmåga.

PureWhey
2015-10-14, 09:59
Vad töntiga ni är i tråden, tycker TS att han har för stora ben så tycker han väl det. Varför ska han anpassa sig efter vad ni tycker? Hugger som vargar "posta bild då, vad är dina mått!?!?", TS kan omöjligt tjäna något på att lägga upp en bild.

Är väl inte orimligt att vilja veta måtten om någon tycker de har för stora ben oavsett om dom verkligen är det eller ej.

MackeJuve
2015-10-14, 10:19
Är väl inte orimligt att vilja veta måtten om någon tycker de har för stora ben oavsett om dom verkligen är det eller ej.

Nej men det grundar sig i en STOR tvekan till huruvida TS verkligen har för stora ben. Måtten skulle medföra kommentarer som att "lol jag har xx cm, dina är inte för stora" eller liknande. Jag förstår nyfikenheten men tror att ett svar på era mått-frågor hade medfört ett antal sarkastiska kommentarer.

ARMSTARK
2015-10-14, 10:42
Velodrome cycklister kan ha FÖR stora ben, menat då även med en eventuell biffig överkropp. Annars är det väldigt ovanligt.
Skälet till att man vill se bild på fenomenet är att det går inte att säga vad TS ska göra om man inte vet hur det ser ut. Är det som TS säger så har King Krub svarat redan.

Diomedea exulans
2015-10-14, 10:44
Velodrome cycklister kan ha FÖR stora ben, menat då även med en eventuell biffig överkropp. Annars är det väldigt ovanligt.

Fast det är ju din subjektiva uppfattning.

AeternusRex
2015-10-14, 10:45
Jag kan lätt relatera. Hade Kim kardashian röv och enorma ben (jämförelsevis) för sisådär dussinet år sedan. I våras när jag deffade hyfsat ordentligt för första gången på 10 år visade det sig att "problemet" äntligen var fixat. Dvs skit i benen länge. Funkade för mig.

MackeJuve
2015-10-14, 10:50
Fast det är ju din subjektiva uppfattning.

Exakt.

z_bumbi
2015-10-14, 11:00
Testa och låt det gå lite längre tid, 8 månader är så pass kort tid att kroppen "håller kvar" musklerna pga att annat du gör räcker som stimulans.

whuddafuks
2015-10-14, 11:42
Om det räcker med den aktivitet du beskriver för att behålla muskelmassan på underkroppen är det enda sättet du kan åstadkomma effektiv muskelförlust total inaktivtitet. Det innebär samtidigt ordentlig negativ hälsopåverkan, sänkt ämnesomsättning och nedreglerad total prestationsförmåga.

Hmm okej.. ah så långt kommer jag inte gå. Prio ett med träningen för min del är ju att nå hälsofördelarna och må bra. Så får väl ta och leva med detta då!

Testa och låt det gå lite längre tid, 8 månader är så pass kort tid att kroppen "håller kvar" musklerna pga att annat du gör räcker som stimulans.

Okej, får hoppas att du har rätt! Kommer inte sluta gå/springa dock för det är för bra för att skita i, och det kan ju som grub säger vara dessa aktiviteter som får benen att behålla sin massa. Men tack för seriösa svar till de som faktiskt ville hjälpa!


Vill även tacka dig MackeJuve som svarar åt mig ;)

ARMSTARK
2015-10-14, 12:15
Fast det är ju din subjektiva uppfattning.

Det är sant, jag har Bodybuilding-tänk, alla kroppens muskler ska harmonera med varandra, åtminstånde ge ett intryck att vara lika mycket tränade.

Beemel
2015-10-14, 13:37
Löpning gjorde iaf så att jag tappade rejält med vader.

Kul hur olika det är. För mig var det tvärtom. Inget hjälpte mina vader att växa, förrän jag började springa.

F Ultra
2015-10-14, 15:03
Vad töntiga ni är i tråden, tycker TS att han har för stora ben så tycker han väl det. Varför ska han anpassa sig efter vad ni tycker? Hugger som vargar "posta bild då, vad är dina mått!?!?", TS kan omöjligt tjäna något på att lägga upp en bild.

Kan ju dock ha betydelse för har TS ska fixa det. Om det är fysiskt så är det ju mindre/ingen träning av benen som gäller men om det handlar om en skev kroppsuppfattning så kommer TS ju aldrig att bli nöjd hur små de än blir och då är ju lösningen en helt annan.

MackeJuve
2015-10-14, 15:43
Kan ju dock ha betydelse för har TS ska fixa det. Om det är fysiskt så är det ju mindre/ingen träning av benen som gäller men om det handlar om en skev kroppsuppfattning så kommer TS ju aldrig att bli nöjd hur små de än blir och då är ju lösningen en helt annan.
Skev kroppsuppfattning enligt dig.

Skickat från min D5503 via Tapatalk

Wain
2015-10-14, 19:50
Kul hur olika det är. För mig var det tvärtom. Inget hjälpte mina vader att växa, förrän jag började springa.

Jupp, tvärt om för mig. Vader som växte som gräs av tung träning med få reps, bästa muskelgruppen tills löpningen förstörde. *cry*

F Ultra
2015-10-14, 22:00
Skev kroppsuppfattning enligt dig.

Såvitt jag kan se så är det betydligt fler här inne i tråden än enbart mig, men jo att kroppsuppfattningen på kolo kan vara skev åt "andra" hållet kan naturligtvis vara ett problem.

Notera att jag inte alls påstår att TS har en skev kroppsuppfattning utan bara konstaterade att det kan vara en god anledning till att en del vill ha bildbevis.

Diomedea exulans
2015-10-14, 22:10
Jag vill mest ha bildbevis av ren nyfikenhet. Skulle vara kul att se hur stora ben kan vara utan att man försöker träna dem större.

Vivaldi
2015-10-14, 22:19
Tycker OP är löjlig personligen, då starka ben anses oerhört attraktivt utav båda könen (aka "hockeyröv", "linebacker-fysik" etc.).
Stora ben tyder på styrka i de flesta moment, de indikerar att du är "en bra jägare", att du har en stark höftböjare (lämnar fantasin åt vad det skulle vara attraktivt för), att du "har en stabil grund" i nära på alla tänkbara moment.

Men om du vill bara byggd som #Bicepsbrorsan 1234 och komma i dina skinnyfit-jeans så tror även jag på 4-5 månader med crosstrainer och noll explosiv träning för stockarna.

Med det sagt ... du är löjlig (även om jag likväl saknar de dagar då jag kunde traska runt i aptajta byxor)

Diomedea exulans
2015-10-14, 23:01
Med det sagt ... du är löjlig (även om jag likväl saknar de dagar då jag kunde traska runt i aptajta byxor)

Hörru. Var snäll.

Luca Brasi
2015-10-15, 00:00
Jag skulle vilja påstå att jag faktiskt har sett personer med för välutvecklade ben till sina överkroppar och..det ser groteskt ut.När det gäller män.
På kvinnor så är det groteskt på ett bra sätt.

Gerdler
2015-10-15, 00:36
TS's problem sitter i huvudet. Det lämnar tre behandlingsalternativ; kapa det, ta med det till terapeuten eller ta ett piller. :)

Hur vet du att du har 10-12% BF? Är det kalipermätningar? Bioelektrisk impedansvåg? MRI? Vägd i vatten? Har du 5% högre och en tendens att lagra fett på benen så kan du bli av med stor del av det.

Oavsett vilket så kan du alltid deffa dig ner till typ 6-8% BF och det kommer göra skillnad på grovleken på benen.

whuddafuks
2015-10-16, 08:29
Tycker OP är löjlig personligen, då starka ben anses oerhört attraktivt utav båda könen (aka "hockeyröv", "linebacker-fysik" etc.).
Stora ben tyder på styrka i de flesta moment, de indikerar att du är "en bra jägare", att du har en stark höftböjare (lämnar fantasin åt vad det skulle vara attraktivt för), att du "har en stabil grund" i nära på alla tänkbara moment.

Men om du vill bara byggd som #Bicepsbrorsan 1234 och komma i dina skinnyfit-jeans så tror även jag på 4-5 månader med crosstrainer och noll explosiv träning för stockarna.

Med det sagt ... du är löjlig (även om jag likväl saknar de dagar då jag kunde traska runt i aptajta byxor)

Klart att ett par starka ben är bättre än pinnar. Sa aldrig att jag ville ha tändstickor till ben, men när benen är så stora att överkropp, snopp samt ens längd ser mindre ut så kan det förbättras om benen får krympa en aning. Sen bara för att du är så dryg så ska jag rätta dig och säga att det är inte höftböjarna som är knullmusklerna som du syftar på, utan höftsträckarna. Svårt att ta åt sif av någon som kaxigt framstås som säker och kunnig men tar fel på en så pass basal grej.

TS's problem sitter i huvudet. Det lämnar tre behandlingsalternativ; kapa det, ta med det till terapeuten eller ta ett piller. :)

Hur vet du att du har 10-12% BF? Är det kalipermätningar? Bioelektrisk impedansvåg? MRI? Vägd i vatten? Har du 5% högre och en tendens att lagra fett på benen så kan du bli av med stor del av det.

Oavsett vilket så kan du alltid deffa dig ner till typ 6-8% BF och det kommer göra skillnad på grovleken på benen.

Jag vet inte med säkerhet om jag ligger på den procenten utan jag har uppskattat med hjälp av bilder där folk har mätt och fått 10-12% som resultat. Men det kan ligga något i det du säger! Låter troligt så ska göra ett försök! :) och ja det sitter i huvudet och jag går redan hos en terapeut som vet om detta.. :p

Beemel
2015-10-16, 08:49
och ja det sitter i huvudet och jag går redan hos en terapeut som vet om detta.. :p

Ett tips då är att kanske inte sitta och ställa frågor på ett träningsforum, då dessa allt som oftast har en oroande stor procent människor med lite smått... hmmm... annorlunda ideal.
Det är troligen ganska kontraproduktivt (men vanligt) mot terapin att sitta och göda sina konstiga uppfattningar med hjälp av andra som har konstiga uppfattningar