handdator

Visa fullständig version : Retar du dig på "spännbögar"?


filmjölk
2015-10-11, 15:41
Med bög avser jag här inte deras läggning, utan det var ett uttryck som användes när jag var ung.

Vad är då en "spännbög"? Jo det är en sådan som är väldigt medveten om att han har fått någon form av utseendemässigt positivt resultat av sin träning och mer än gärna visar upp detta. Det finns "spännbögar" som är allt från motionärer, till byggare till styrkelyftare.

En överkropp modell Large eller tom. X-Large inklämd i en t-shirt storlek M är typiskt, kläder som framhäver fysiken, linne annat än på gymmet. Kanske går till extremer för att visa upp sina muskler, tex. börjar jogga så fort det blir varmt med primära syftet att visa upp sina pecs utan tröja och ser konditionseffekten som en trevlig bieffekt.

Nästan en patologisk oförmåga att behålla tröjan på i sådana situationer som kanske inte kräver att man har tröjan på, men bara det finns en vag antydan tioll att det är ok så åker tröjan av.

kvinnor kan inte vara spännbögar, då det inte krävs några muskler utan enbart en sjysst figur (som kan vara hur otränad som helst) för att legitimera beteendet. Saknas muskler kan det heller inte vara en spännbög, utan då är det något annat. Så kortfattade kriterier blir således: Manligt kön, mlm vältränad, en stor drivkraft till att visa upp att man har muskler.

När jag var ung var jag själv värsta sortens spännbög, jag hade t-shirtar med ärmar så korta att de ibland inte ens täckte hela deltoideus, knäppte aldrig en skjorta hela vägen upp och var allmänt överspänd.

Retar du dig på "spännbögar"?

Jens.Andersson
2015-10-11, 16:36
"Linne annat än på gymmet". I s f är ju halva stan spännbögar på sommaren.

Pzorz
2015-10-11, 16:40
Nej, har tränat länge och har inte fått en synlig muskel. Jag hyser inget annat än respekt för de som har gjort något som jag inte har kunnat.

Minikubik
2015-10-11, 16:43
Haha "spännbög släpp tvn". Åh ljuvliga barndom

Lasse Kongo
2015-10-11, 16:54
"Glass under armarna eller"

Diomedea exulans
2015-10-11, 17:21
Ja, trots att jag är en själv.

Jag stör mig lite på dem, trots att jag inte borde. De skadar ingen med sin spännbögighet, så de får väl gå runt och spännböga sig om de vill.

Jag tror det handlar om det gamla klassiska fenomenet "det man retar sig på hos andra är det man retar sig på hos sig själv". Jag är spännbög innerst inne, och när jag är i bra form njuter jag av att gå runt i tight linne, rakade axlar och solariebränna och visa vad jag har. Så fettfri har jag dock inte varit på flera år, och får numera endast utlopp för mina spännbögighetsdrifter ett par minuter i veckan framför badrumsspegeln under lägenhetens optiljuslampa.

hurril
2015-10-11, 17:24
Tycket mest spännbögar verkar reta sig på icke-spännisar.

Agitator
2015-10-11, 17:24
Vattenmelonsförsäljaren.

Vattenmelonsbäraren. Den svunna barndommen :)

billmaier
2015-10-11, 17:24
Nej, tycker att de är underhållande att se på.

Hade jag varit mer ripped, skulle jag utan vidare vara en spännbög själv också.

spoon
2015-10-11, 17:24
ILS

Tapatalk

anvihl
2015-10-11, 17:28
Nej, men kan tycka att dom är lite skrattretande. Många spännisar har ju extremt dålig självkänsla på gymmet:

Exempel: Jag värmde upp i mark, han i stångrodd. Jag gjorde två 5:or på 160 som uppvärmning innan jag höjde vidare, efter första femman när jag inte höjde vikten slängde han på 170 och gjorde fulrodd så ini hel.. flinade sedan åt mig, jag fortsatta värma och avslutade med en tvåa på 305kg, han såg ut som att någon lagt hans testiklar på en sten och klappat till med en hammare.

Osvold
2015-10-11, 17:29
Det händer att jag retar mig på min egna förmåga att reta mig på någon annans sätt att vara eller klädsel, så länge det inte blir ett uppenbart problem för mig så släpper jag det gärna lika fort och lämnar möjligheten öppen att det helt enkelt kan vara en hygglig människa jag inte känner. Jag menar ju inte heller "alla är olika TM" eller "älska alla människor"

Jag kan reta mig på människor men har också förmågan att låta såna tankar passera ostört, så grundvalet känns ju ganska enkelt.

Bärsärk
2015-10-11, 18:05
Tycker vi alla borde slå en krabba på gymmet lite oftare bara för att!

filmjölk
2015-10-11, 18:24
Tycker vi alla borde slå en krabba på gymmet lite oftare bara för att!

Vad anser du om att slå en krabba på minigolfbanan? Eller en dubbelbiceps i väntrummet på vårdcentralen? Eller en improviserad tricepspose vid mjölkkylen på ICA :)

Röda Björnen
2015-10-11, 18:31
Jag skrattar lite för mig själv, ibland när de kör en äkta posedown brukar jag sätta mig å snacka med dem och säga att jag kan titta på dem posa och säga vad jag tycker.

Jag tycker "spännbögar" är i samma kategori som styrkelyftare som skriker när de böjer. Jag kan se tillbaka några år och ibland några månader på mig själv, är inte den mest erfarna lyftaren i varken år eller siffror men jag har ändå ett par år på nacken.
När jag började spände jag mig som fan i spegeln och jag skrek alltid när jag lyfte, konstigt nog ju större och starkare jag blev. Ju mindre spände jag mig och skrek.

Jag tror det är en del av att växa upp lite grann, låt de hålla på och köra. Det ger ett gott skratt när ungen bakom dig kör en front latspread och skriker "ain't nutting but a peanut" eller när de kör benpress och klagar på pumpen i axlarna.

MVH

Bärsärk
2015-10-11, 18:37
Vad anser du om att slå en krabba på minigolfbanan? Eller en dubbelbiceps i väntrummet på vårdcentralen? Eller en improviserad tricepspose vid mjölkkylen på ICA :)

Nä jag vet inte, tycker det hör till gymmet eller sådär. Men om jag såg nån som gjorde det på ICA så skulle jag svara direkt och slå en pose jag också!

Rikard Jansson
2015-10-11, 18:52
Blev alltid tillsagd att släppa tvn när jag var mindre och hade börjat träna, trots att jag nästan neurotiskt försökte hålla in armarna (inte för att det var svårt) och ha på mig neutrala kläder :(

Hister
2015-10-11, 19:08
Jag är en spännbög, kan inte riktigt rå för det. Kanske bär på några slags narcissistiska drag.

svenbanan
2015-10-11, 19:13
Vissa av dessa spännisar tycker jag både är patetiska och irriterande, andra tycker jag enbart är lite småpatetiska. Jag antar det är nåt annat än deras sjukliga fixering vid sina magrutor/biceps/pecs som gör dessa personer mer eller mindre outhärdliga. Typ nåt annat i deras personlighet.

VoDaresVins
2015-10-11, 19:18
Nej, obrydd. Har aldrig använt uttrycket om någon men hört det otaliga gånger från andra, inte riktat emot mig. Minns som mindre fick man höra många kommentera byggare som egentligen inte alls var starka utan de hade bara uppblåsta muskler.

mangemani
2015-10-11, 19:20
nja, det beror lite på vilken sorts spännbög vi pratar om här, är det sådana som står lite diskret och spänner sig framför gymmets spegel för att kika på pump/resultat/whatever, nej, varför skulle jag störa mig på dem? men är det sådana som typ ställer sig mitt framför en när man tex står och tittar på sitt utförande i en övning i spegeln eller i närheten och spänner sig samtidigt som de söker ögonkontakt, ja, lite grann faktiskt. blir lite "ok, du är verkar vara bög, jag är hetero, du får hitta någon annan att sätta på, pys iväg nu".

Diomedea exulans
2015-10-11, 19:33
Vissa av dessa spännisar tycker jag både är patetiska och irriterande, andra tycker jag enbart är lite småpatetiska. Jag antar det är nåt annat än deras sjukliga fixering vid sina magrutor/biceps/pecs som gör dessa personer mer eller mindre outhärdliga. Typ nåt annat i deras personlighet.

Spännbögighet kan ju tyda på egocentricitet, vilket väl inte är speciellt sympatiskt.

Evankhell
2015-10-11, 19:43
Jag är på gymmet och kör mitt eget race.. ser en spännbög.. jag ler lite och skakar lite lätt på huvudet.. återgår till mitt race.

Bärsärk
2015-10-11, 19:44
Jag är på gymmet och kör mitt eget race.. ser en spännbög.. jag ler lite och skakar lite lätt på huvudet.. återgår till mitt race.

Varför inte bara ge han eller hon en rejäl byggartumme upp?

Diomedea exulans
2015-10-11, 19:46
Jag är på gymmet och kör mitt eget race.. ser en spännbög.. jag ler lite och skakar lite lätt på huvudet.. återgår till mitt race.

Att le och skaka lite på huvudet kallar inte jag "att köra mitt eget race", skulle snarare säga att det är att aktivt meddela att man tycker den andra personen verkar dum i huvudet.

ARMSTARK
2015-10-11, 19:56
Att le och skaka lite på huvudet kallar inte jag "att köra mitt eget race", skulle snarare säga att det är att aktivt meddela att man tycker den andra personen verkar dum i huvudet.

Ja verkligen, varför ska man demonstrera att man ogillar någon? Speciellt när det handlar om att någon har en tajt tröjja på en tränad kropp. Reagerar man på sånt ska man försöka lösa sina egna problem med sig själv istället..

Hackenschmidt
2015-10-11, 20:04
Nej inte per automatik. ILS är så fult att det blir komiskt att se. För små tröjor är också fult men inte lika komiskt. Däremot tillkommer det ofta vissa beteenden som är störiga, som att de "pratar" med varandra så att hela gymmet hör, tar upp onödigt mycket plats, släpper hantlar och viktmagasin etc, det är störigt.

MANDER
2015-10-11, 20:08
Bryr mig inte ett dugg! :)

Jorgen
2015-10-11, 20:21
Nope, inte det minsta.

MackeJuve
2015-10-12, 06:52
Stör mig på mindre killar som kör biceps framför spegeln och drar upp tröjärmen samt samma människor som viker upp tröjan när de kör benlyft.

CalleP
2015-10-12, 07:01
Nej.

anvihl
2015-10-12, 07:01
Nope, inte det minsta.

Du är ju en av deras domare så det var en riktig lågoddsare.

Onigiri
2015-10-12, 07:26
Jag tycker dem är underhållande, dom har en sådan gränslös hängivenhet till gymmet med allt som tillhör (kläder/tillskott/promota sig själv på internet) etc.

Syftar självklart på icke tävlande/professionella.

Mjölkdrickare
2015-10-12, 13:11
Tycker det är ganska äckligt när de drar av sig tröjan och står i kallingarna framför spegeln vid hantlarna och spänner sig. Något jävla hyfs och någon måtta på spännbögerier får man väl ändå ha.

ARMSTARK
2015-10-12, 13:27
Tycker det är ganska äckligt när de drar av sig tröjan och står i kallingarna framför spegeln vid hantlarna och spänner sig. Något jävla hyfs och någon måtta på spännbögerier får man väl ändå ha.

Det har jag aldrig sett. Men om det skulle ske så får du tänka att det är DU som är inne i HANS värld, inte tvärt om. Tävlingsmomentet i Bodybuilding är just det du beskrev, då kan man inte snubbla in på gymet som Noob och kräva att de ska anpassa sig efter motionärerna.
Nu förutsätter jag att det du sett var tävlande BB som vässade formen inför tävling.

MackeJuve
2015-10-12, 13:37
Ni som säger nej: Kalle 16 år 180 cm 65 kg och smal som en räka står 1 meter från spegeln, håller upp ärmen på tröjan med ena handen och curlar med andra stör er inte alls? Jag vet att det egentligen inte bör göra det och mig gör det ju inget egentligen men skulle ljuga om jag ändå inte sa att jag känner lite förakt.

Action Fighter
2015-10-12, 13:46
Är det folk som faktiskt har bra fysiker stör jag mig inte alls. Är det någon liten turk som bara har lite kroppsfett och värsta attityden stör jag mig som fan. Det beror helt på personen i övrigt, kan jag se att det är en person som är seriös och troligen tävlande eller med planer på att tävla väldigt snart har jag verkligen inte problem med det alls. Räcker faktiskt att man har tillräckligt bra fysik, handlar bara om det helt enkelt. Blir töntigt när folk som är dåliga gör det dock.

Ladugårdsdörr
2015-10-12, 14:07
Ni som säger nej: Kalle 16 år 180 cm 65 kg och smal som en räka står 1 meter från spegeln, håller upp ärmen på tröjan med ena handen och curlar med andra stör er inte alls? Jag vet att det egentligen inte bör göra det och mig gör det ju inget egentligen men skulle ljuga om jag ändå inte sa att jag känner lite förakt.

Det där känns mer som en fjunis som gillar att titta på sin biceps när han tränar och inte spännbögeri, dvs. visa upp sig för andra.

Jag roas helt klart av spännbögar. Speciellt that akward moment när de rundar hörnet på väg in till lokalen och inser att det får blir GASP-tjocktröja på under hela provpasset för att inte riskera hånflin från ett gäng med feta styrkelyftare. (Men ingen hade brytt sig, fetton i böjdräkt är inte så snyggt det heller)

Ollie
2015-10-12, 14:16
Det är bra mycket värre med som ovan nämner styrkelyftare som paxar racken på gymmet i flera timmar i sträck, :( :( :(

Mjölkdrickare
2015-10-12, 23:15
Det har jag aldrig sett. Men om det skulle ske så får du tänka att det är DU som är inne i HANS värld, inte tvärt om. Tävlingsmomentet i Bodybuilding är just det du beskrev, då kan man inte snubbla in på gymet som Noob och kräva att de ska anpassa sig efter motionärerna.
Nu förutsätter jag att det du sett var tävlande BB som vässade formen inför tävling.Det kan du väl i och för sig ha rätt i. Tror de flesta av de är amatörer dock eller någon form av wannabes dock. Men mitt gymmet har ju ändå någon slags etikett om att man inte får gå i kallingar eller bar överkropp, och att stå i kallingar på en slags offentlig plats är väl ändå nästan att räkna som förargelseväckande beteende? Sen tycker man väl att de ändå kan likväl stå och spänna sig i speglarna i omklädningsrummet eller hemma? Så det blir ändå lite av ett förargelseväckande beteende på någon slags nivå.

Sen ser jag inte hur gymmet blir mer av hans värld än min och andras när vi alla äro kunder och taxa lika mycket i nyttjandeavgift, under förutsättningarna att vi följer de trivselregler som finns.

anvihl
2015-10-13, 05:48
Det där känns mer som en fjunis som gillar att titta på sin biceps när han tränar och inte spännbögeri, dvs. visa upp sig för andra.

Jag roas helt klart av spännbögar. Speciellt that akward moment när de rundar hörnet på väg in till lokalen och inser att det får blir GASP-tjocktröja på under hela provpasset för att inte riskera hånflin från ett gäng med feta styrkelyftare. (Men ingen hade brytt sig, fetton i böjdräkt är inte så snyggt det heller)

Men i markdräkt, då jävlar! Funderar på att gå runt med den till vardags.

Bärsärk
2015-10-13, 06:08
Ni som säger nej: Kalle 16 år 180 cm 65 kg och smal som en räka står 1 meter från spegeln, håller upp ärmen på tröjan med ena handen och curlar med andra stör er inte alls? Jag vet att det egentligen inte bör göra det och mig gör det ju inget egentligen men skulle ljuga om jag ändå inte sa att jag känner lite förakt.

Hade du stört dig mindre om det var Olle, 25 år, 195 cm och 110 kg? Är det att han är liten och spänner sig som stör?

filmjölk
2015-10-13, 06:22
Det är bra mycket värre med som ovan nämner styrkelyftare som paxar racken på gymmet i flera timmar i sträck, :( :( :(

Även styrkelyftare kan vara spännbögar, så tänk kombinationen av båda beteendena:D

ARMSTARK
2015-10-13, 07:42
Det kan du väl i och för sig ha rätt i. Tror de flesta av de är amatörer dock eller någon form av wannabes dock. Men mitt gymmet har ju ändå någon slags etikett om att man inte får gå i kallingar eller bar överkropp, och att stå i kallingar på en slags offentlig plats är väl ändå nästan att räkna som förargelseväckande beteende? Sen tycker man väl att de ändå kan likväl stå och spänna sig i speglarna i omklädningsrummet eller hemma? Så det blir ändå lite av ett förargelseväckande beteende på någon slags nivå.

Sen ser jag inte hur gymmet blir mer av hans värld än min och andras när vi alla äro kunder och taxa lika mycket i nyttjandeavgift, under förutsättningarna att vi följer de trivselregler som finns.

Nu är de flesta gym någon form av "friskis å svettis", djävligt långt ifrån Bodybuiding gym. Jag skulle aldrig klä av mig i kallingar på mitt gym tex. (Inte på nåt gym faktiskt, men det är jag det. )

Jo, visst kan man väl spegla sig hemma men är det någon gång man ska kolla hur man ser ut är det väl när man är pumpad och har speglar från golv till tak och optiljus?

Nä, visst, den enes medlemskap är inte mer värd än den andres, men man kan inte bli medlem någonstans och sedan kräva att de ska ändra på delar av verksamheten. Ungefär som om man blev medlem i en boxningsklubb och så började man klaga på att det låter så illa när de slår på sandsäcken och låter "psh, psh". Det är inte så konstigt i en lokal för boxning.

anvihl
2015-10-13, 07:52
Jupp, jag ringer alltid polisen om jag ser blottare, så även på gymmet. Vill man vara naken på gymmet får man skapa nått eget byggargym där man kan grupprunka över gasplinnen, använda kanyler och tappat hår.

Ollie
2015-10-13, 08:06
Även styrkelyftare kan vara spännbögar, så tänk kombinationen av båda beteendena:D

En som paxar racket i två timmar och enbart står där och spänner sig.. The horror!! *cry*

benya
2015-10-13, 09:25
bara ibland, när det är svårt att ignorera dem eller man har för lågt blodsocker.
Teorin är att de får ligga väldigt lite alternativt har småpenisar så de behöver överkompensera. Varför skulle annars vilja klä sig så gayigt och bete sig utmärkande?

4623
2015-10-13, 09:27
Lär väl finnas en hel del här. De kan väl berätta.

benya
2015-10-13, 09:29
tror de saknar den självinsikten. Om den hade varit mer utvecklad hade man med stor sannolikhet övervägt att omvärdera sin träningsklädsel

4623
2015-10-13, 09:33
Är det du på din avatar btw? ;P

Ollie
2015-10-13, 09:34
tror de saknar den självinsikten. Om den hade varit mer utvecklad hade man med stor sannolikhet övervägt att omvärdera sin träningsklädsel

Hahaha denna ironi om det skulle visa sig att det är du på din bild :Virro

ARMSTARK
2015-10-13, 09:56
Hahaha denna ironi om det skulle visa sig att det är du på din bild :Virro

Hahaha, det vore en höjdare, när dubbelmoralen bitchslappar sig själv! Eller någon kanske kompenserar för små kroppsdelar? :laugh:

Ollie
2015-10-13, 10:05
Hahaha, det vore en höjdare, när dubbelmoralen bitchslappar sig själv! Eller någon kanske kompenserar för små kroppsdelar? :laugh:

Haha verkligen! Frågan är om jag själv blir lite dubbelmoralig med tanke på min bild kom jag på nu i efterhand.. *slap*

PureWhey
2015-10-13, 11:51
Även styrkelyftare kan vara spännbögar, så tänk kombinationen av båda beteendena:D

Där beskrev du mig

Pahwn
2015-10-13, 13:42
Jag framstår säkert som en spännbög av många på mitt gym i dagsläget, jag står och spänner mig och poseringstränar iallafall minst 30 minuter om dagen.
Men å andra sidan ska jag tävla på lucia så jag kunde fan inte bry mig mindre om vad folk tycker :)

freaq
2015-10-13, 13:59
Det jag stör mig på är när det är ett gäng polare och alla står o gapar o spänner sig tillsammans och tar upp all plats.

Folk som ställer sig framför en och ska spänna sig när man tittar i spegeln och verkligen försöker hålla formen under hela settet. Då brukar jag ryta till att de ska flytta sig.

Folk som har dessa jävla superurringade gold's gym linnen när de är riktiga stickor, typ 65 kg / 180 cm. Herregud haha....:laugh:

F Ultra
2015-10-13, 18:17
Borde vi inte istället vara glada att det faktiskt finns de som är nöjda med sin kropp? Klart att man blir förbannad på folk som ställer sig i vägen och paxar rack i timmar men det handlar ju mer om normalt hyfs än "spännbögeri" och känns som en helt annan fråga.

whuddafuks
2015-10-13, 18:21
Uch vad det skriker jantelag här inne. Så länge ingen står och spänner framför dig så att spegeln blockeras (vilket inte är själva spännandet i sig som är douchigt) så är det väl inget att bry sig om?

Jag framstår säkert som en spännbög av många på mitt gym i dagsläget, jag står och spänner mig och poseringstränar iallafall minst 30 minuter om dagen.
Men å andra sidan ska jag tävla på lucia så jag kunde fan inte bry mig mindre om vad folk tycker :)

:hbang:

spoon
2015-10-13, 18:26
Å ena sidan så tycker jag att träning endast för utseende är ganska tråkigt, å andra sidan så gillar jag att en del tar det helt ut. Man är ju trots alltid lite spännbög innerst inne.

anvihl
2015-10-13, 18:38
Borde vi inte istället vara glada att det faktiskt finns de som är nöjda med sin kropp? Klart att man blir förbannad på folk som ställer sig i vägen och paxar rack i timmar men det handlar ju mer om normalt hyfs än "spännbögeri" och känns som en helt annan fråga.

Att vara spännis har absolut ingenting att göra med att vara nöjd med sin kropp, tvärtom.

Kan vi dessutom sluta använda ordet bög i negativ klang, tack!

anvihl
2015-10-13, 18:40
bara ibland, när det är svårt att ignorera dem eller man har för lågt blodsocker.
Teorin är att de får ligga väldigt lite alternativt har småpenisar så de behöver överkompensera. Varför skulle annars vilja klä sig så gayigt och bete sig utmärkande?

Åh, do tell, hur klär man sig "gayigt"? Varenda bög och flata jag känner klär sig fullständigt normalt.

PureWhey
2015-10-13, 18:49
Du har alltså aldrig sett en flamboyant bög? F.ö. tycker jag bögar brukar klä sig bättre än genomsnittet, iaf utanför norden.

Scratch89
2015-10-13, 19:04
Jag stör mig ibland. Som någon varit inne på; om personen är grov på riktigt och är på väg ner i kroppsfett för att tävla, tycker jag att det är mer ok än om det är strandraggar-Svante som måste träna i korta shorts och urringat linne, titta på sig själv i spegeln både under och mellan seten, som raggar på alla tjejer på gymet och som snackar högt med sina kompisar om hur full han var i helgen och vilka brudar han knullat.

PureWhey
2015-10-13, 19:14
Tränar oftast i långbyxor + t-shirt nft, dock kan tishan ryka ibland fastän jag är fet. tfw

Wzup2u
2015-10-13, 19:35
Jag stör mig ibland. Som någon varit inne på; om personen är grov på riktigt och är på väg ner i kroppsfett för att tävla, tycker jag att det är mer ok än om det är strandraggar-Svante som måste träna i korta shorts och urringat linne, titta på sig själv i spegeln både under och mellan seten, som raggar på alla tjejer på gymet och som snackar högt med sina kompisar om hur full han var i helgen och vilka brudar han knullat.

Förbannat larv, och inget att skryta om.

Så jag håller med dig att sådant stör jag mig på...

anvihl
2015-10-13, 19:35
Du har alltså aldrig sett en flamboyant bög? F.ö. tycker jag bögar brukar klä sig bättre än genomsnittet, iaf utanför norden.

Jag har sett flamboyanta individer, ja. Både bögar och straighta.

Kanske finns fler som är bögar, men definierar det alla som är gay?

PureWhey
2015-10-13, 19:36
Jag har sett flamboyanta individer, ja. Både bögar och straighta.

Kanske finns fler som är bögar, men definierar det alla som är gay?

Självklart inte.

anvihl
2015-10-13, 20:26
Självklart inte.

Exakt

F Ultra
2015-10-13, 21:07
Att vara spännis har absolut ingenting att göra med att vara nöjd med sin kropp, tvärtom.

Nej om man ständigt blir vuxenmobbad och ska "släppa spannarna" (som det hette ute i byhåla där jag växte upp) så varar nog inte nöjdheten så länge.

Kan vi dessutom sluta använda ordet bög i negativ klang, tack!

Kan inte mer än att hålla med, hade med det enbart eftersom det ingick i trådtiteln.

whuddafuks
2015-10-14, 09:10
Å ena sidan så tycker jag att träning endast för utseende är ganska tråkigt, å andra sidan så gillar jag att en del tar det helt ut. Man är ju trots alltid lite spännbög innerst inne.

Det är väl dock precis lika legit att gilla träning för att man blir snyggare. Att träna för att bli starkare är inte bättre än det andra.

Jag stör mig ibland. Som någon varit inne på; om personen är grov på riktigt och är på väg ner i kroppsfett för att tävla, tycker jag att det är mer ok än om det är strandraggar-Svante som måste träna i korta shorts och urringat linne, titta på sig själv i spegeln både under och mellan seten, som raggar på alla tjejer på gymet och som snackar högt med sina kompisar om hur full han var i helgen och vilka brudar han knullat.

Fast det där är ju inte en spännbög. Det där är en spänndouchebög. Man kan beté sig som strandraggar-svante som tjock och muskulös, så det där är ingen koppling till att någon som gillar att visa sig ska vara ett rövhål.