handdator

Visa fullständig version : Koffein + Tyrosine?


SEW
2015-10-11, 14:59
Tja
Har lite funderingar gällande koffein och Tyrosine i kapslar. Bodyscience säljer ju koffein + Tyrosine blandat i kapslar. Varje kapsel innehåller 200mg av de båda ämnena. Min fråga är, om jag efter ett tag eller kanske redan i början känner dålig effekt av 200mg koffein, hur kan jag då öka dosen?

Kan man bara ta ut pulvret ur kapseln och blanda som man vill? Känns inte som att det borde gå om inte koffeinet är bundet 1:1 till tyrosinet. För är det inte bundet så kan det ju i teorin bli så att jag får 200mg till av tyrosin medan koffeinet är kvar i kapseln jag tar ifrån (även fast det är högst osannolikt).

Vad säger ni som har testat?

//SEW

Tjugofemton
2015-10-11, 19:28
Varför inte köpa de båda separat och dosera utefter behov?
Vill du ha separata ingredienser bör du titta in myprotein :)

SEW
2015-10-13, 16:00
Varför inte köpa de båda separat och dosera utefter behov?
Vill du ha separata ingredienser bör du titta in myprotein :)

Har du erfarenhet av Myprotein produkter? De har ju bra priser men är kvaliten lika bra?

PureWhey
2015-10-13, 16:54
Tror ingen på forumet skickat in grejorna till ett labb och kollat kvalitén.

LillisJ
2015-10-13, 17:33
Ta ytterligare en kapsel..? :)

niklasericson
2015-11-05, 15:45
Har du erfarenhet av Myprotein produkter? De har ju bra priser men är kvaliten lika bra?

Jag handlar ofta från MP och dom har riktigt bra produkter och tonvis med recensioner för varje produkt och just när det gäller koffein så var deras koffein det bästa jag använt iaf.
Jag har tagit koffein från de kända tillskottsbutikerna i flera år och då blir toleransen hög men när jag tog 200mg MP koffein kändes det som första gången jag tog en koffeintablett.
Rekommenderas.

Tyrosine har dom både i varianterna L-Tyrosine och N-Acetyl-Tyrosine.

markwhs
2015-11-10, 21:05
Vad finns det för fördelar med att dosera tyronsine tsm med koffein?