handdator

Visa fullständig version : Vad gör ni som är dåliga i magen under gympassen?


MackeJuve
2015-10-09, 13:24
Jag har ganska kass buk, blir ofta fisig när jag tränar. Tror det är någon underliggande nervositet inblandad eftersom denna fisighet främst inträffar när jag knäböjer och marklyfter, passande nog :D I början struntade jag i att köra dessa övningar helt när detta inträffande utan sköt upp underkroppspassen till dagen efter. Efter ett tag började jag köra dessa övningar ändå men gick oftast iväg till toan mellan seten och släppte ut så mycket jag kunde, inträffade gaserna under setet avbröt jag då jag inte ville riskera att lägga av en ljudlig brakare. Idag är jag fortfarande gasig men har slutat med toabesök var femte minut och skäms istället lite när det börjar lukta lite VÄL mycket. Kör oftast klart seten också, om det inte börjar kännas extremt gasigt. Jag är givetvis rädd för att lägga av en ljudlig brakare. Fisa har jag accepterat att jag gör och jag hoppas bara innerligt att så få som möjligt känner detta.

Finns det folk med samma problem? Hur gör ni?

(Detta är inget som inträffar VARJE underkroppspass men under ganska många)

Exdiaq
2015-10-09, 13:25
Skiter i det.

höhö

MackeJuve
2015-10-09, 13:27
Skiter i det.

höhö

Även om resultatet blir en fjärt som halva gymmet hör?

Alexton
2015-10-09, 13:28
Går in på toaletten. Är det gas kör man bara squat position och låter dödsgaserna spela sin ljuva sång men är det pga nummer 2 så gör man som man brukar.

Om någon tycker att det är fel att du gör toalettsaker på toaletten så är det inte ditt problem.

Ett annat alternativ för den late är att höja den allmänna musiken, se sig om, let it rip.

Diomedea exulans
2015-10-09, 13:30
Kör enligt samma riktlinjer som utanför gymmet:
- Ohämmat fisande när ingen kan lukta eller höra.
- Smygfisar när jag bedömer att någon är inom höravstånd men utanför luktavstånd.
- Går på toa och brakar loss så ofta jag kan utan att det känns supekt.

Detta innebär ofta svåra avvägningar.

MackeJuve
2015-10-09, 13:31
Skiter i det.

höhö

Hahaha fan missade skämtet :thumbup:

Loke
2015-10-09, 13:36
Äter mycket bönor och annat som ger gasog mage. Har accepterat att fisar är en naturlig del av en vettig diet, så jag fiser så mycket jag vill. Ordentliga pruttar slipper man genom att gå runt och småfisa hela tiden :)

MackeJuve
2015-10-09, 13:39
Äter mycket bönor och annat som ger gasog mage. Har accepterat att fisar är en naturlig del av en vettig diet, så jag fiser så mycket jag vill. Ordentliga pruttar slipper man genom att gå runt och småfisa hela tiden :)

Exakt samma för mig :) Problemet är ju dock smygarna som luktar ägg-mök, där man själv känner hur otroligt äckligt det luktar och hur stanken sakta letar sig runt i lokalen.

J.V
2015-10-09, 13:45
Exakt samma för mig :) Problemet är ju dock smygarna som luktar ägg-mök, där man själv känner hur otroligt äckligt det luktar och hur stanken sakta letar sig runt i lokalen.Manniskor kan anda inte avgora var lukt kommer fran, se bara till att slappa din smygfis med minst tva andra personer runt dig sa ar du safe.

spoon
2015-10-09, 13:53
Jag kan också ha gasig mage. Händer det så bryr jag mig inte. Men jag försöker undvika saker som gör att jag får dålig mage då det är ett störningsmoment som jag inte vill ha på träning. Testa ut vad din mage klarar och inte klarar. Min mage blev bättre så fort jag började laga mer mat från grunden.

Dreas
2015-10-09, 14:02
Har lagt av en och annan brakare i både mark och böj. Värst var det när jag körde en hyffsat tung singel i böjen, det lät rätt bra :D

Dezen
2015-10-09, 14:03
Det är bara att köra på, lite spänning i vardagen är ju bara kul :D

frys
2015-10-09, 14:41
har nog lagt en brakare när jag körde någon tung singel i mark. Jag hade hörlurar på så vet inte ifall den hördes men visst kändes det i brallan när den flög ut. Var några som körde bredvid med hantlar.

Jag skämdes men dom såg oberörda ut så kanske inte var så farligt som jag trodde xD

R0B
2015-10-09, 15:57
Småpruttar is the shit höhö... Brukar gå fint, hade en annan incident för nån vecka sedan, var i mitten av ett pass och kanske 3/4 setet med böj när byxorna sprack (ljudligt!) i första reppet (haft byxorna i kanske 12 år, så lite ledsen).

Jaja, bara att köra färdigt och ta tag i problemet när setet är avslutat. Men tro fan att det bara fortsatte, för varje gång jag gick ner så sprack dom lite till så efter 6 rep så var det ganska vidöppet och jag hade en publik jag aldrig varit med om innan. Var ganska roligt iaf ^^

Yes
2015-10-09, 16:15
Jag är hardcore och rockar Pantera och vuxenblöja.

mangemani
2015-10-09, 16:20
slutar inta det som ställer till det i magen.
var också kass i magen på gymmet förut och anledningen var en ingrediens i min egen skapade pwo som jag intog innan. tog bort det ur pwon och magen blev bra igen.
rännskita och magknip som är ihärdig på gymmet är inget man vill ha.

Bärsärk
2015-10-09, 16:36
Har du provat att bajsa när du blir fisig för att tömma tarmen? Har du provat ändra dina kostvanor? Jag blir fisig om jag äter halvfabrikat eller kött, men kyckling funkar bra.

Pzorz
2015-10-09, 17:04
Beroende på vilka personer som vistas i lokalen så fiser jag öppet eller går till toa/ut.

Osvold
2015-10-09, 18:53
Att reglera ner kolhydratsintaget gjorde mitt tarmsystem knäpptyst.

Armed Dingo
2015-10-09, 21:24
Att reglera ner kolhydratsintaget gjorde mitt tarmsystem knäpptyst.
Samma här, fast det var inte ett riktigt problem om jag inte åt stora mängder. Framförallt vitt bröd, de där baguetterna som är färdiga i butiken, eller ibland pasta. Vet inte om det beror på att jag tuggar de sakerna dåligt eller om det är något med gluten. Antagligen tuggningen.

shut teh face
2015-10-10, 06:37
Jag fiser sällan men när jag väl gör det är det riktiga surfisar som skulle kunna användas som avrättningsmetod i rätt mängd

De brukar aldrig inträffa vid styrketräning, utan brukar vara på crosstrainern
Jag släpper dem glatt men ibland är det jobbigt för det är jag plus en till person (brukar va precis bakom med roddmaskinerna :D), och det finns ingen tvekan om att personen i fråga vet att det var jag. :em:

svenbanan
2015-10-10, 06:58
Jag brukar inte bli så fjärtig av styrketräning. Dessutom styrketränar jag inte så mycket just nu ändå, och när jag väl gör det så är det oftast i garaget. Så jag har minimala problem.


Däremot brukar det bli extrema gasutsläpp då jag löptränar. Särskilt långpass. Huga vilken tur att det är solitär ensamaktivitet... :D

Klein
2015-10-10, 08:08
Tror det är någon underliggande nervositet inblandad eftersom denna fisighet främst inträffar när jag knäböjer och marklyfter, passande nog :D I

Jag brukar inte bli så fjärtig av styrketräning. Dessutom styrketränar jag inte så mycket just nu ändå, och när jag väl gör det så är det oftast i garaget. Så jag har minimala problem.

Mängden gas i matspjälkningsapparaten beror på kosten. Vissa övningar utsätter denna apparat för större tryck och därför tvingar ut mer gas på kortare tid. Lösningen är normalt att äta mindre fibrer och kolhydrater.

Stoltz
2015-10-10, 08:55
Jag dödade halva gymmet med en brakare vid frivändningar.
Killen bredvid var reptilsnabb med kommentaren:
"Bra gas i det lyftet!" :D

CalleP
2015-10-10, 09:28
8DqvxY1gGrY

hugok
2015-10-12, 15:48
Bara fisar ser jag inte problemet med. Det är lite jobbigare när hårdvaran klämmer på under ett böjset. Men det är inte så farligt heller, brukar lösa sig, inget att skämmas över.