handdator

Visa fullständig version : träningsklocka


stinson out
2015-10-09, 05:24
hallå, har äntligen fått ut farsan på att börja motionera och han har nu börjat vilja kunna se hur långt han har gått och på hur lång tid.
Eftersom han inte har någon form av smartphone och inte planerar att införskaffa en tänkte jag att en enkel träningsklocka kanske gör jobbet för en överkomlig peng.
Har kollat runt lite men har ingen egentlig koll på området, så lika bra man frågar någon med koll på området!

En jag kikat på är:
http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/traningsklocka/GARFOR10BLACK/garmin-forerunner-10-traningsklocka-svart

någon som har erfarenhet av denna? är det något att ha eller behöver man upp en prisklass för att få något som fungerar ordentligt?


tackar på förhand!

StarkaUlf
2015-10-09, 09:01
Jag köpte en Garmin Forerunner 15 inklusive pulsband åt min fader. Han är väldigt nöjd med den. Jag är också så pass nöjd med den att jag använder den varje gång jag springer :D Den är väldigt enkel, t.o.m han klarar ju av att få igång den, det säger allt (finns ingen mer oteknisk förälder). Går även att köpa utan pulsbandet, men just nu är det samma pris på båda, så det kan ju vara kul att testa för han :)

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2651068

Mäter avstånd + hastighet bra. Jag är väldigt nöjd med batteritiden också. När du väl har fyllt i information/inställningarna första gången, så är det bara att trycka på två knappar för att få i gång GPS+tiden. (Knapp 1 för att starta klockan. Knapp två för att få igång GPS. Samma knapp för att sedan starta/stoppa tiden). När du har pausat tiden så rullar dom olika sakerna på skärmen. Hur lång du har gått/sprungit, vilket tempo, kalorier, medelpuls om du har bandet.

För att få igång pulsbandet så sätter du bara klockan mot bröstet/pulsbandet så ansluter dom direkt med varandra.

Det tar ca 20-40 sekunder för den att hitta GPS vid start, om jag står utanför vid vägen.

stinson out
2015-10-09, 18:01
alright, det låter ju som att det skulle vara något för farsan!
tackar och bockar för tipset! :)