handdator

Visa fullständig version : Letar pulsklocka med högt ljud


mittnamnnamn
2015-10-08, 22:35
Hejsan! Letar med ljus & lykta både IRL och frågar runt på olika forum efter pulsklocka med mycket högt ljud. Tidigare använt modeller som bara piper lite lätt när man är utanför viss pulszon, jag vill ha mycket högt ljud. Kanske kan man koppla en pulsklocka direkt till mobilen så den låter om man går utanför viss pulszon? Försökt fråga i butik men ej fått tydligt svar.

Vill också ha som passar att mäta även över natt, dvs någorlunda bekväm och inte tappa kontakten efter en timma i vila. Tips?

Andra faktorer som kanske är smart är ju bra batteritid och ju mer data den sparar och överför desto bättre. Utgår från att man kan ställa in pulszoner själv på nyare modeller? Skadar ju inte om den tål lite vatten heller, men inte superviktigt.

Tacksam för tips och idéer, tack på förhand! :)

Kaxardu
2015-10-08, 22:58
Min pulsklocka kopplad till min cykel låter ganska mycket.
Polar CS200 men då behöver du nog en cykel.

LadyG
2015-10-09, 02:34
Om det är för att tydligt påkalla din uppmärksamhet du vill ha högt ljud kanske en klocka med vibration skulle kunna fungera? De flesta moderna klockor har anpassningsbara pulzoner, de flesta tål att bli regnade på men inte alla tål att simmas med. Det kräver lite dyrare klocka för det, t ex 920XT (ca 4 500:-).

Det finns klockor som Forerunner 225 (cirka 3 000:-) som mäter puls på handleden (https://buy.garmin.com/sv-SE/SE/sports-recreation/lopning-fitness/forerunner-225/prod512478.html), en sådan borde kunna hålla koll på din puls hela natten om du vill det. Den där har 10 timmars batteritid i träningsläge, 4 veckor i klockläge. Den tål att sänkas ner till 50 meters djup, mäter puls på handleden så du slipper pulsband, har vibration så väl som ljudsignal och en massa funktioner för löpning och cykel.

Vilken prisbild hade du tänkt dig?