handdator

Visa fullständig version : Bygga egen pwo?


SEW
2015-10-08, 17:23
Hej.
Då jag har svårt att hitta pwo produkter som inte innehåller kreatin (då jag tar det på sidan om) så har jag blrjat fundera på om det är böttre att bygga en egen pwo. Just nu kör jag på USP lab's "Jack3d micro". Oerhört nöjd, får sån sjuk energikick av den. Vill dock testa något nytt nu men hittar som sagt ingen lämplig.

Har ni någon erfarenhet av om det är en bra idé eller inte att köpa de ingredienser man vill ha och blanda själv? Räcker typ de kändaste ingredienserna från de kändaste hemsidorna eller blir nroppen typ van efter typ en halv burk och effekten lägger sig? Har typ 5 portioner kvar så behöver hjälp akut!*jorgen*

//SEW

juckeyy
2015-10-08, 18:20
Kolla vad som är i den och köp dessa ämnen spearat, problem solved?

Jansson_84
2015-10-08, 20:21
Hej.
Då jag har svårt att hitta pwo produkter som inte innehåller kreatin (då jag tar det på sidan om) så har jag blrjat fundera på om det är böttre att bygga en egen pwo. Just nu kör jag på USP lab's "Jack3d micro". Oerhört nöjd, får sån sjuk energikick av den. Vill dock testa något nytt nu men hittar som sagt ingen lämplig.

Har ni någon erfarenhet av om det är en bra idé eller inte att köpa de ingredienser man vill ha och blanda själv? Räcker typ de kändaste ingredienserna från de kändaste hemsidorna eller blir nroppen typ van efter typ en halv burk och effekten lägger sig? Har typ 5 portioner kvar så behöver hjälp akut!*jorgen*

//SEW

Pwo = kung värdelös i mina ögon. Lägg pengarna på nåt annat istället.
Är du ute efter energi så kan du ju antingen köpa koffeintabletter på apoteket för en liten summa alternativt dricka svart rivigt kaffe innan passet. Verkar som att pwo skapar ett visst beroende hos en del personer, personen i fråga måste ha en pwo dos för att ens ta sig till gymmet och köra. Istället för bara tagga till på gymmet när det är dags för att lyfta vikter upp och ner.

SEW
2015-10-08, 20:51
Pwo = kung värdelös i mina ögon. Lägg pengarna på nåt annat istället.
Är du ute efter energi så kan du ju antingen köpa koffeintabletter på apoteket för en liten summa alternativt dricka svart rivigt kaffe innan passet. Verkar som att pwo skapar ett visst beroende hos en del personer, personen i fråga måste ha en pwo dos för att ens ta sig till gymmet och köra. Istället för bara tagga till på gymmet när det är dags för att lyfta vikter upp och ner.

Håller inte med. Är inte ute efter energi främst; utan efter pump. Är absolut inte beroende av pwo, personer med dålig motivation kanske blir som du beskriver, men inte jag.

SEW
2015-10-08, 20:54
Kolla vad som är i den och köp dessa ämnen spearat, problem solved?

Det jag funderat över främst är om kvalitén på produkter som typ "jacked" är duglig eller om man bör leta lite "värre" märken. Sedan är det ju inte alltid bra att blanda vissa ämnen tillsammans då de kan blockera varandras effekt mer eller mindre; därför undrar jag om någon med erfarenhet kanske har något att komma med:)

Rahf
2015-10-08, 22:07
Det är fortfarande samma råvaror man använder. Du betalar ofta för märkets uppfattade status, vilket inte är värt mycket i kosttillskottens värld-- även känt som vilda västern.

Akagi
2015-10-08, 22:15
Den här kör jag på
feXwsSgMf5k

Och beta-alanine utöver det han säger.

Så brukar jag smaksätta med eaa/bcaa pulver

kallebaah
2015-10-10, 12:06
Håller inte med. Är inte ute efter energi främst; utan efter pump. Är absolut inte beroende av pwo, personer med dålig motivation kanske blir som du beskriver, men inte jag.

"pump" *rolleyes*

SEW
2015-10-10, 15:16
"pump" *rolleyes*

Vad menar du men citattecknen?

cero
2015-10-10, 17:30
Vad menar du med "pump"?

davve14
2015-10-10, 17:39
Kan du inte skippa ditt kreatin som du tar separat och ta den dosen som finns i PWOn istället?

SEW
2015-10-10, 19:36
Vad menar du med "pump"?

Jag menar att man tar ämnen som hjälper till att få den glatta muskulaturen runt blodkärlen att slappna av vilket medför att restprodukter som t.ex mjölksyra i större mängd kan transporteras bort.

SEW
2015-10-10, 19:38
Kan du inte skippa ditt kreatin som du tar separat och ta den dosen som finns i PWOn istället?

Jo visst skulle jag kunna göra det. Men är sugen på att testa balanda egen pwo så kan jag bestämma själv hur mycket jag vill ha av varje ingrediens. Det är ju ganska individuellt hur mycket ens kropp tål av ett ämne nämligen:)

SEW
2015-10-10, 21:01
Tänkte köra på citrulline malate i kombination med agmatine för "pump". Eller bara citrulline malate, någon som har erfarenhet?

Kischen
2015-10-11, 06:43
Jag gillar rödbetspulver innan träningen.

Tjugofemton
2015-10-11, 09:05
Jag gillar rödbetspulver innan träningen.

Spännande!

Vilka doser använder du och vet du på ett ungefär hur mycket nitrater du får ut per dos?

och.... hur smakar det? :)

Fastback
2015-10-12, 10:01
Jag kör väldigt ofta med pwo och har experimenterat själv en del. Den effekten som jag anser gör en pwo till en bra pwo är hög mängd koffein + beta-alanin. I vissa perioder kör jag bara 400mg koffein + 2-3g beta-alanin och får då en grym effekt. *flex*

Brukar ta 2st 200mg med koffein och sen blanda ner beta-alaninet i ett glas fun-light!

SEW
2015-10-13, 16:08
Jag kör väldigt ofta med pwo och har experimenterat själv en del. Den effekten som jag anser gör en pwo till en bra pwo är hög mängd koffein + beta-alanin. I vissa perioder kör jag bara 400mg koffein + 2-3g beta-alanin och får då en grym effekt. *flex*

Brukar ta 2st 200mg med koffein och sen blanda ner beta-alaninet i ett glas fun-light!

Stort tack för svar!

Kischen
2015-10-13, 16:34
Spännande!

Vilka doser använder du och vet du på ett ungefär hur mycket nitrater du får ut per dos?

och.... hur smakar det? :)

Ptja, 2-3 matskedar bara. Jag känner mig lite uppe i varv av det. Tar det typ 30 min innan jag drar till träningen. Smakar ganska trist så tar lite fun light i. Köpte det billigt på amazon uk

PureWhey
2015-10-13, 16:53
Beta-Alanine har ingen akut prestationshöjade effekt och koffein kan förlänga den autonoma återhämtningen b la.