handdator

Visa fullständig version : Jag ökar inte i axelpress, genetiskt max? :D


filmjölk
2015-10-06, 22:29
För nån månad eller två, tre sedan skapade jag en tråd där jag hade en Kolozzeumtävling i "60kgs fulpress", ingen ville vara med förutom Groda som slog mig rejält.

Jag gjorde 17reps, han 25. Jag tänkte som så att kan han göra 25 reps så skall jag bannimig klå det. Han är avsevärt starkare än mig, men jag kan väl bli stark jag med om jag tränar ordentligt.

Så jag ökade träningsdosen på axelpressandet till varannan dag och pressade mig upp till att kunna göra 21 reps. Jag vet hur jag skall göra för att öka fort litegrann i det mesta, och det är att fokusera på det ofta och svintungt. Men även om jag blir starkare av så frekvent hård träning så pallar inte kroppen med det riktigt. Jag får ont, har konstant träningsvärk och känner mig väldigt stel och öm.

Så det håller inte att träna så i längden, så jag peakade vid 21reps, efter kanske två veckor, och efter att ha återgått till att axelpressa kanske var femte dag så droppade jag snabbt tillbaks till 17 reps.

Samma nivå jag startade på alltså. Utan att överdriva min träning så utvecklas jag alltså inte alls utan är kvar på en slags basnivå som är mitt max. Jag har även tränat i flera milleniums tid numera, och är äldre än din pappa, så träningsvana saknas inte.

Nu skall jag förhoppningsvis få TRT av urologen nästa vecka, och får jag inte det legalt så skall jag börja dopa mig illegalt asap så efter det kommer det ju förhoppningsvis råda andra förutsättningar för att öka.

Men som naturell, är det här stackars 17repsen på 60kg mitt genetiska max? Vad tror ni?

hurril
2015-10-06, 22:33
Är ni berusad herr Filmjölke? (På två veckor hinner man inte göra någon direkt förändring.)

Kaxardu
2015-10-06, 23:18
För nån månad eller två, tre sedan skapade jag en tråd där jag hade en Kolozzeumtävling i "60kgs fulpress", ingen ville vara med förutom Groda som slog mig rejält.

Jag gjorde 17reps, han 25. Jag tänkte som så att kan han göra 25 reps så skall jag bannimig klå det. Han är avsevärt starkare än mig, men jag kan väl bli stark jag med om jag tränar ordentligt.

Så jag ökade träningsdosen på axelpressandet till varannan dag och pressade mig upp till att kunna göra 21 reps. Jag vet hur jag skall göra för att öka fort litegrann i det mesta, och det är att fokusera på det ofta och svintungt. Men även om jag blir starkare av så frekvent hård träning så pallar inte kroppen med det riktigt. Jag får ont, har konstant träningsvärk och känner mig väldigt stel och öm.

Så det håller inte att träna så i längden, så jag peakade vid 21reps, efter kanske två veckor, och efter att ha återgått till att axelpressa kanske var femte dag så droppade jag snabbt tillbaks till 17 reps.

Samma nivå jag startade på alltså. Utan att överdriva min träning så utvecklas jag alltså inte alls utan är kvar på en slags basnivå som är mitt max. Jag har även tränat i flera milleniums tid numera, och är äldre än din pappa, så träningsvana saknas inte.

Nu skall jag förhoppningsvis få TRT av urologen nästa vecka, och får jag inte det legalt så skall jag börja dopa mig illegalt asap så efter det kommer det ju förhoppningsvis råda andra förutsättningar för att öka.

Men som naturell, är det här stackars 17repsen på 60kg mitt genetiska max? Vad tror ni?

Är inte det ett förbjudet ämne på forumet längre?:smash:

Agitator
2015-10-06, 23:22
Nej, det är inte ditt genetiska max.

1979
2015-10-07, 07:29
Ser två veckor snarare som en toppning av nuvarande styrka än nyvunnen sådan. Om jag säger så..
Sen, du är ju inte direkt hemlig med vem du är, inte bra direkt att skriva att du ska dopa dig, även om vi vet att det är ett skämt.
Angående trt, du är väl i min ålder ca, är det inte bättre att göra något åt anledningen i grund och botten än att medicinera? Tänker bort med stress, fetma osv och få ordning på din egen produktion istället?

Pernam
2015-10-07, 08:37
Pffft, jag sa det för snart tjugo år sen och jag säger det igen. Du måste köra mer ben, din fuskis! Skit i pressen, och kör knäböj ist. Då kommer testosteronet spruta ut ur öronen på dig, du blir en Hercules och kan pressa 60 pannor hela dagen om du vill.

filmjölk
2015-10-07, 10:08
Brist på knäböj, alternativt fetma och stress är alltså orsakerna till min minskade produktion på senare tid och inte hjärntumören, gotcha. Skall meddela läkarna om detta:D

Diomedea exulans
2015-10-07, 10:09
Vänta nu, har du hjärntumör?

1979
2015-10-07, 11:11
Ja men dåså, då blir det ju ännu vettigare att stoppa i sig prylar, som du egentligen inte ens vet vad det är, tillverkat i ett ug labb i Estland. Fullt med bakterier och tungmetaller.. Skitbra grejer för en hjärntumör

Nu syftade jag på dina andra planer

Pernam
2015-10-07, 11:45
Brist på knäböj, alternativt fetma och stress är alltså orsakerna till min minskade produktion på senare tid och inte hjärntumören, gotcha. Skall meddela läkarna om detta:D

Javisst? Är det inte en godtagbar förklaringsmodell? Alltså om knäböjen, alltings början och slut? Rondör gör dig bara mer alfa.

Pernam
2015-10-07, 12:11
Fast om man ska vara seriösare. När det gäller press, iaf för mig, så har det gett mer när jag i perioder kört varianter som stockpress, hantelpress eller pushpress och sedan gått tillbaka till vanlig press än att bara nöta på.

ddr
2015-10-07, 12:50
Jag tror att du var något på spåren där. Du körde en "overreach-fas"; problemet med en sådan är att stagnationen kommer rätt snart och därefter måste kroppen få återhämta sig annars blir allt bara en jävla katastrof. ^^

Nu vet jag inte hur du tränar i övrigt. Men om du kör överkropp/underkropp eller Push/Pull/Legs så skulle jag kört en overreach fas enligt:

Dag 1: Axelpress Tungt (3-5 Reps)+Push
Dag 2: Axelpress Medium (8-12 Reps)+Pull
Dag 3: Axelpress Lätt (12-15+ Reps)+Legs

(Dag 1: 3-4 Set; Dag 2: 2-3 Set; Dag 3: 1-2 Set)

När stagnationen kommer:

Dag 1: Axelpress Medium+Push
Dag 2: Pull
Dag 3: Axelpress Tungt + Legs
Dag 4: Push
Dag 5: Axelpress Lätt + Pull
Dag 6: Legs

Sedan klassisk PPL när stagnationen kommer enligt: Axelpress+Push, Pull, Legs i 1-2 microcykler sedan maxtest.

anvihl
2015-10-07, 13:04
Ja men dåså, då blir det ju ännu vettigare att stoppa i sig prylar, som du egentligen inte ens vet vad det är, tillverkat i ett ug labb i Estland. Fullt med bakterier och tungmetaller.. Skitbra grejer för en hjärntumör

Nu syftade jag på dina andra planer

Han är nog tillräckligt tät och smart för att köpa hg prylar.

1979
2015-10-07, 14:05
Han är nog tillräckligt tät och smart för att köpa hg prylar.

Säkert. Men hur ska han veta det? Ta någon som definitivt inte har några problem med att kränga olagliga substanser på orden? Deras hederdord kanske..

Dessutom, finner du det lämpligt att att dopa sig med en hjärntumör?

Pernam
2015-10-07, 14:20
Säkert. Men hur ska han veta det? Ta någon som definitivt inte har några problem med att kränga olagliga substanser på orden? Deras hederdord kanske..

Dessutom, finner du det lämpligt att att dopa sig med en hjärntumör?

Finner du det troligt att Mr. Filmjölk, känd joker, var fullt seriös? ;)

anvihl
2015-10-07, 14:43
Säkert. Men hur ska han veta det? Ta någon som definitivt inte har några problem med att kränga olagliga substanser på orden? Deras hederdord kanske..

Dessutom, finner du det lämpligt att att dopa sig med en hjärntumör?

Finns sätt att kontrollera att det är hg. Såvida inte någon fått tag på hg vialer och kör i ug prepp.

Det har jag inte sagt någonting om, eller hur?

Diomedea exulans
2015-10-07, 15:01
Finner du det troligt att Mr. Filmjölk, känd joker, var fullt seriös? ;)

Jag gör.

Carcer
2015-10-07, 15:43
Har haft en kollega som efter hjärntumör fick trt.

Agitator
2015-10-07, 17:52
Skit i 60 kg, jaga på en eller två platå över.

Vad är ditt max på 70/80 kg?

filmjölk
2015-10-07, 18:06
Skit i 60 kg, jaga på en eller två platå över.

Vad är ditt max på 70/80 kg?

Anledningen till att det blev 60 är för att jag ville ha en Kolozzeumtävling i det, och det är en sådan vikt de allra flesta kan lyfta iaf. ett par ggr, så därför valde jag den.

Vet inte vad mitt max är på 70 eller 80 trots att jag kör de vikterna jämnt. jag brukar köra stege på 60, 70, 80, 90 och ev. ett riktigt tungt set utöver det om jag känner mig fräsch. Men 12 resp 10 kanske?

Här är iaf 90*5, efter 60*17, 70*?, 80*? Viljan finns men sämre med styrkan blir tydligt på sista repen.

C4QR31D6GYI