handdator

Visa fullständig version : Problem med små armar och ben?


Cruceuz
2015-10-04, 19:05
Hej!
Jag har tränat i ca 1 år,fått riktigt bra resultat på bröst och rygg. Men mina armar och ben har inte ens växt en Centimeter?

Sökte lite om problemet med armar och hittade denna videon https://www.youtube.com/watch?v=gombqxeySO8

Det han i grund och botten säger är att om man har innåt roterade axlar så kommer inte dina armar att växa pga att axeln är dörren till din arm. Kollade det och märkte att jag har exakt det problemet,så ska börja med att stretcha ut mina axlar för att lösa problemet.

Sen så är problemet benen också,de växer inte av knäböj! Visst,i början när jag började träna så körde man alltid ben lite halvhjärtat. Tänkte prova att dumpa knäböj ett tag och fokusera mer på leg extensions,leg curls,utfall osv där man inte kan fuska på samma sätt.

Tänkte även köra dropsets på sista setet i varje övning på armar och ben.

Vad tror ni,kommer detta att hjälpa mig?

Mart|n
2015-10-04, 19:54
Du får byta ut dörrkarmarna.

Hyperion1
2015-10-05, 06:52
Skulle även, ifall jag var du, se över kosten. För att bygga så blir det av yttersta vikt att den sköts.

Hue ser ditt kostupplägg ut?

mini
2015-10-05, 07:08
Det är mer sannolikt att du inte växer pga hur du tränar en någon slags genetisk defekt. Berätta gärna hur du tränat hittills.

Ozziking
2015-10-05, 08:55
Har du ätit ordentligt nu efter dina förra trådar? Då har du jämnt snackat om att deffa trots en låg kroppsvikt.

Innåtroterade axlar kommer inte bli bättre av att bara stretcha ut axlarna. Du behöver stretcha bröstet, rygg / bröstrygg och ha en bra drag/press -ratio i träningen. Vanligt är att det är mer press än drag vilket är en bidragande faktor till innåt-roterade axlar.

Tänk även på att förbättra din hållning, när du sitter vid datorn, står osv. Annars kommer resultaten bli ytterst små. Man måste "typ" tvinga kroppen att vänja sig vid nya positioner.

HenrikJ
2015-10-05, 20:55
Jag litar inte helt på ditt ögonmått (eller på någons öht i förhållande till sin egen kropp). Lägg upp en bild så vi får se om det stämmer att allt växer utom armar och ben. Känns svårt att ge råd annars.