handdator

Visa fullständig version : Okänd axelskada


lsajt
2015-10-03, 18:10
Tränade ett rätt tungt axel / bänkpass för några veckor sen när jag var stel i nacken. Vaknade upp dagen efter med den värsta smärtan och stelheten jag någonsin upplevt.
Det spred sig från hela högra axeln, ner över högersidan av ryggen tom nedre delen av latsen och en bit i överarmen.

Försökte vila / stretcha bort det, slutade med painkillers i 2 veckor och ett besök hos en klinik där jag fick en behandling.

Det var en vecka sen, smärtorna har minskat och sitter nu enbart i vad det känns som framsida av axeln och sprider sig ner en bit i övre bicep om jag sitter stilla länge; fine det var väl väntat att jag skulle ha ont ett tag.

Men det jag är sjukt orolig över är att jag otroligt kraftlös i vissa moment som involverar den högra axeln. Kan knappt frontraisa 3-4kg, när jag höjer båda armarna framåt utan någon vikt ser jag direkt att högeraxeln inte klarar av det själv utan får ta hjälp av traps på den sidan vilket gör att jag ser helt skev ut. Om jag sträcker ut överarmarna i ens med axellinjen och försöker sätta underarmen rakt upp i luften med 45 graders vinkel mot överarmen är jag totalt kraftlös

Har tränat styrke i ca 3 år och hade precis börjat köra på igen efter ett sommaruppehåll på ca 3 månader.

Tänker mig att nästa steg är en sjukgymnast, men tänkte kolla om någon har varit med om liknande och har lite input?

Tack på förhand.

Scratch89
2015-10-04, 15:29
Gör det ont eller har du bara tappat kraft?

lsajt
2015-10-04, 23:04
Gör det ont eller har du bara tappat kraft?

Om jag försöker lyfta något med axeln blir det en viss smärta, men det mesta är att den är totalt kraftlös jämfört med normalt. Morgon / Kväll uppstår en del värk även i vila, som verkar bli mindre och mindre hela tiden.