handdator

Visa fullständig version : Låg volym träning till CF


larrty
2015-10-02, 09:11
God morgon!

Jag letar efter en låg volyms träning för styrka som ska komplettera min Crossfit träning. Ska till våren testa någon CF nybörjar tävling för skojs skull!

Problemet är att med den programmeringen jag har riskerar jag att få en volym som jag anser är för hög! Synpunkter om det tar jag gärna emot!

Schemat:

Mån: CF (Styrke/teknikdel + WOD)
Tis : Tyngdlyftning,
Ons: CF (Styrke/teknikdel + WOD)
Tors: Tyngdlyftning
Fre : CF (Styrke/teknikdel + WOD)
Lör : Tyngdlyftning.
Sön : Vilodag med lätt cardio mobiltetspass

Då styrke/teknikdelen på CF fokuserar på så många olika övningar skulle jag gärna gör en lätt ren styrkedel där jag fokuserar på bänk, rodd, mark och böj. Och det gärna efter tynglyftningen på tis/tors.

Har ni några tips på ett lågvolymspass med god progression?

Mvh
Larrty

Leifallan
2015-10-05, 21:35
Då hade jag kört detta:
http://www.jimwendler.com/2015/09/531-for-athletes/


Sent from my iPhone using Tapatalk

larrty
2015-10-06, 06:44
Jag provar det i några veckor med tyndlyftningen så får vi se om jag anpassar mig :)
Tack för tipset!

z_bumbi
2015-10-06, 10:32
Kan inte tränaren i tyngdlyftning sätta ihop något eller i alla fall hjälpa till med idéer? Eftersom du redan tränar massor av olika saker är det nämligen omöjligt att komma med så mycket konkret utan att veta vad du tränar och hur mycket det sliter på dig.

larrty
2015-10-06, 11:46
Kan inte tränaren i tyngdlyftning sätta ihop något eller i alla fall hjälpa till med idéer? Eftersom du redan tränar massor av olika saker är det nämligen omöjligt att komma med så mycket konkret utan att veta vad du tränar och hur mycket det sliter på dig.


Du har rätt att det inte går att ge mig ett bra tips när ni inte vet mer om min träning! Inser det i efterhand!
Ska kolla med tränarna både på CF och tyngdlyftningen om de ser något tillägg som kan hjälpa!

Tack för tanken! :)

Mvh
Larry