handdator

Visa fullständig version : "De okända" på TV4


Bärsärk
2015-10-01, 19:13
Är det här programmet ett skämt eller? Tycker det är sjukt roligt i alla fall!

Känner ni nån som ställt upp? Hur var stämningen efteråt, förändrades er relation? Jag skulle ha svårt att se en arbetskollega i ögonen efter att han medverkat i ett sådant program utan att bryta ihop i skratt.

En personlig favorit

cqEOZ_z2ruU

Spola till 1:50 så börjar det, en tjej som blev anfallen av ett spöke inne på toaletten och bajsade samt spydde ner sig :laugh:

Tricce
2015-10-01, 19:16
Polare som varit med i både Arga snickaren och det okända.
Vi är fortfarande kompisar ;)

Bärsärk
2015-10-01, 19:18
Polare som varit med i både Arga snickaren och det okända.
Vi är fortfarande kompisar ;)

Arga snickaren är en femma, det är jävligt många där ute som har tummen mitt i handen eller är totalt inkompetenta med sin egna ekonomi.

Men att sitta i riks-TV på bästa sändningstid och säga att man blev anfallen av ett spöke så man sket och spydde ner sig i duschen? :laugh:

mangemani
2015-10-01, 19:22
men nej...bara nej! värre program får man leta efter. när man hör dessa individer sitta och intervjua de "hemsökta", så funderar man hur skiten ens kan sändas och hur folk kan gå på skiten.
its all in your heads...inget mystiskt där andar, demoner och spöken är inblandade har hänt, händer inte och kommer inte att hända...its all in your heads....och en gnutta uppmärksamhetsbehov.

Bärsärk
2015-10-01, 19:29
men nej...bara nej! värre program får man leta efter. när man hör dessa individer sitta och intervjua de "hemsökta", så funderar man hur skiten ens kan sändas och hur folk kan gå på skiten.
its all in your heads...inget mystiskt där andar, demoner och spöken är inblandade har hänt, händer inte och kommer inte att hända...its all in your heads....och en gnutta uppmärksamhetsbehov.

Jag kan köpa att typ folk som bor på landet i riktigt gamla kåkar kan få för sig att det spökar för äldre trähus kan låta riktigt mycket och riktigt konstigt men folk som bor i nyare radhus? Riktigt märkligt att man kan få ställa upp i dessa program och fortfarande kunna få kalla sig själv för "frisk" , eller får man nummer till psykiatriska avdelningar efter kamerorna stängs av?

Och ja, visst att det kan vara roligt att få vara med i TV men till vilket pris? Har man ett vanligt yrke och inte ritar prickar på dominobrickor hela dagarna så kommer ju kollegor att kolla konstigt. Då kan man ju undra om det är värt det

mangemani
2015-10-01, 19:40
Jag kan köpa att typ folk som bor på landet i riktigt gamla kåkar kan få för sig att det spökar för äldre trähus kan låta riktigt mycket och riktigt konstigt men folk som bor i nyare radhus? Riktigt märkligt att man kan få ställa upp i dessa program och fortfarande kunna få kalla sig själv för "frisk" , eller får man nummer till psykiatriska avdelningar efter kamerorna stängs av?

så är det säkerligen, det knakar lite på vinden när det blåser hårt ute och vips så är de hemsökta, så där kan väl även jag förstå att folk med tok för livlig fantasi kan börja att inbilla sig en massa, men de som bor i nyare radhus, som du säger, jadu, vet inte riktigt vart deras inbillning bottnar sig i, kanske fått för sig att deras egna skugga kommer från någon mystisk ande eller nått? jag vet inte, men det du säger sist kanske stämmer, att de delar ut tfn nummer till de deltagande i programmet när kamerorna slås av.

ceejay
2015-10-01, 19:40
Jag blir förbannad över att sån smörja kan få visas i tv. I klass med paradise hotel.

Alkro
2015-10-01, 20:50
Jag blir förbannad över att sån smörja kan få visas i tv. I klass med paradise hotel.

Skulle klassa beteendet i Paradise Hotel som ganska normalt och åldersadekvat i jämförelse med det okända.

Herr Oberst
2015-10-01, 21:01
Körts i vadå, 10-15 år. Inte många bevis som kommit fram under den tiden

Bärsärk
2015-10-01, 21:17
Såg första avsnittet av den senaste säsongen, det var en tant som var med där som satt vid datorn och sen fick hon klösmärken på magen. Jag reagerade direkt och tyckte inte att det lät så friskt, tänk om hon gjort det på sig själv utan att veta om det?

Tricce
2015-10-01, 21:25
;)

https://en.wikipedia.org/wiki/One_Million_Dollar_Paranormal_Challenge

"The One Million Dollar Paranormal Challenge is an offer by the James Randi Educational Foundation (JREF) to pay out one million U.S. dollars to anyone who can demonstrate a supernatural or paranormal ability under agreed-upon scientific testing criteria. A version of challenge was first issued in 1964, and over a thousand people have applied to take it since then, but none have yet been successful."

Starke75an
2015-10-01, 21:39
Ett spöke drack upp mitt kaffe en gång.