handdator

Visa fullständig version : Näringsintag tränigsdagar/träningsfria dagar?


anemon
2015-09-25, 16:22
Hej. Jo jag undrar hur man bör äta och hur ni ser på saken vad gäller intag dessa dagar?
Finns det några för/nackdelar med större intag träningsdagar o mindre träningsfria dagar? Eller äta lika mycket varjedag?
Tränar själv oftast 5 dagar i veckan där mycket fokus ligger på knäböj,marklyft,bänkpress. Sedan lite ''tyngre'' övningar så som roddar och pressar, även dips och chins!
Försöker lära mig mer om närings delen just därför jag frågar!
Alltså kort och gott hur bör näringsintag se ut set över en vecka med träning o vila !
Mvh

Sverker
2015-09-25, 16:37
Du äter säkert spontant mer träningsdagar och lite mindre på återhämtningsdagarna.

Sett över tid spelar det ingen roll.

LunaSpice
2015-09-25, 17:00
Jag tränar 5-6 dagar/vecka, halvkroppspass ca 1,5 timme/pass. Jag har märkt att om jag käkar lika mkt varje dag så återhämtar jag mig bättre än om jag käkar mindre på vilodagar jämfört med träningsdagar. Tränar du 5 dagar/vecka så lär du behöva äta ganska skapligt även på vilodagarna för att maximera träningen. Testa att ändra, väg dig varje vecka och känn efter på gymmet om det blir nån skillnad på ork och intensitet.

anemon
2015-09-25, 18:18
Jag tränar 5-6 dagar/vecka, halvkroppspass ca 1,5 timme/pass. Jag har märkt att om jag käkar lika mkt varje dag så återhämtar jag mig bättre än om jag käkar mindre på vilodagar jämfört med träningsdagar. Tränar du 5 dagar/vecka så lär du behöva äta ganska skapligt även på vilodagarna för att maximera träningen. Testa att ändra, väg dig varje vecka och känn efter på gymmet om det blir nån skillnad på ork och intensitet.

tränar också halvkroppish :)tack för dit svar o erfarenhet