handdator

Visa fullständig version : Antiboitika - katabolism och blindtarmsinflammation


sumialic
2015-09-25, 15:18
Läste lite trådar om att antibiotika inte påverkar människans celler, det vill säga inte har någon påverkan alls på ens träningsresultat. Däremot antiinflammatoriska mediciner gör, vilket jag även visste sedan innan.

Däremot så kom jag att tänka på blindtarmsinflammation som behandlas med hjälp av antibiotika och blir lite konfunderad. Av namnet att döma så låter det ju som att blindtarmsinflammation borde behandlas med något antiinflammatoriskt? Eller är det bakterier man bekämpar med antibiotika vid blindtarmsinflammation?

Jag ber om ursäkt för min okunskap, men vore kanon om någon kunde redogöra det här lite :)

Perramja
2015-09-25, 15:27
Skulle inte antibiotika påverka ens träningsresultat?! Senaste kuren jag tog vände ut och in på min mage i minst en månads tid efter med diarré och magsmärtor. Kan ju lugnt säga att det påverkade mina träningsresultat då jag inte kunde träna alls ;-)

Minikubik
2015-09-25, 19:09
Skulle inte antibiotika påverka ens träningsresultat?! Senaste kuren jag tog vände ut och in på min mage i minst en månads tid efter med diarré och magsmärtor. Kan ju lugnt säga att det påverkade mina träningsresultat då jag inte kunde träna alls ;-)

Lite off topic men testa mjölksyrebakterier (typ probimage) när du får antibiotika, det kan hjälpa mycket.
On topic, är det inte mer av en infektion man får i blindtarmen trots det missvisande namnet. För mig att jag läst om det där någonstans

sumialic
2015-09-25, 19:15
Skulle inte antibiotika påverka ens träningsresultat?! Senaste kuren jag tog vände ut och in på min mage i minst en månads tid efter med diarré och magsmärtor. Kan ju lugnt säga att det påverkade mina träningsresultat då jag inte kunde träna alls ;-)

Påverkar inte mig så :)