handdator

Visa fullständig version : Bra pris på protte just nu


Bärsärk
2015-09-24, 19:11
Höll på att missa detta erbjudanden,

http://www.mmsports.se/crazy-day

Det här forumet ska väl vara ägt av MM nu och ändå måste man släpa sig in på mailen för att få reda på något *grr27*

OBS jag har inget med MM att göra men 106 kr för ett kilo är ett bra pris och det ska uppmuntras :)

Bärsärk
2015-09-24, 19:15
J_3cKC-yWkk

Wzup2u
2015-09-24, 19:40
protte *spy*

ordet

Bärsärk
2015-09-24, 19:49
protte *spy*

ordet

Vad är de för fel med ordet prottepulver?

Är du såndär som säger biceps istället för bikeps också? :laugh: ;)

Sverker
2015-09-25, 14:00
Är du såndär som säger biceps istället för bikeps också? :laugh: ;)

Finns inga ljudupptagningar bevarade från den grekisk-romerska perioden. Ingen vet ifall det ska uttalas med "c" eller "k". Det är upp till var och en att avgöra själv.

Beemel
2015-09-25, 14:05
Finns inga ljudupptagningar bevarade från den grekisk-romerska perioden. Ingen vet ifall det ska uttalas med "c" eller "k". Det är upp till var och en att avgöra själv.

Haha klockrent.

LunaSpice
2015-09-25, 16:54
Finns inga ljudupptagningar bevarade från den grekisk-romerska perioden. Ingen vet ifall det ska uttalas med "c" eller "k". Det är upp till var och en att avgöra själv.

Lite meningslöst vetande kring detta: Ordet keps kommer från latinets "princeps" som ungefär betyder "den första" eller "den översta". "Den översta" tolkas ibland som "huvud" varifrån tri/biceps också då kommer. Tre/tvåhövdad. Om man då går från "keps" så är det med K men princeps har blivit prins och således med "c" (uttalat s). Det är ungefär det enda jag kommer ihåg från latinkurserna... :D

Linjedomarn
2015-09-25, 19:04
Lite meningslöst vetande kring detta: Ordet keps kommer från latinets "princeps" som ungefär betyder "den första" eller "den översta". "Den översta" tolkas ibland som "huvud" varifrån tri/biceps också då kommer. Tre/tvåhövdad. Om man då går från "keps" så är det med K men princeps har blivit prins och således med "c" (uttalat s). Det är ungefär det enda jag kommer ihåg från latinkurserna... :D

Man kanske sa "ceps" först men sen försvenskade man det till "keps"