handdator

Visa fullständig version : Hur mycket ska jag deffa? 182cm 86kg


Xemnas
2015-09-20, 16:24
Tjena!

Jag börjar gymma imorgon och som sagt har jag ingen erfarenhet när det gäller träning och kost. Tänkte först och främst börja deffa med tanke på att jag vill gå ner i vikt innan jag börjar styrketräna, hade varit sjyst med bra tips från er :)

Är ca 182 cm lång, växer 86kg, 17 år gammal!
Jag dricker aldrig läsk, äter knappt chips och sötsaker, så det har jag aldrig problem med att sluta med. Problemet är att jag äter för mycket och dåliga tider på dagen, t. ex sent på kvällen.

Hanse
2015-09-20, 16:41
Tjena!

Jag börjar gymma imorgon och som sagt har jag ingen erfarenhet när det gäller träning och kost. Tänkte först och främst börja deffa med tanke på att jag vill gå ner i vikt innan jag börjar styrketräna, hade varit sjyst med bra tips från er :)

Är ca 182 cm lång, växer 86kg, 17 år gammal!
Jag dricker aldrig läsk, äter knappt chips och sötsaker, så det har jag aldrig problem med att sluta med. Problemet är att jag äter för mycket och dåliga tider på dagen, t. ex sent på kvällen.

Vänta inte med att börja styrketräna! Du väger ju inte speciellt mycket för din längd.
Ät som du brukar fast välj nyttiga alternativ och fokusera på styrketräning så kommer din kropp att förändras över tid. Fundera inte så mycket på din vikt utan på att träna och på att bli starkare.

Xemnas
2015-09-20, 16:45
Vänta inte med att börja styrketräna! Du väger ju inte speciellt mycket för din längd.
Ät som du brukar fast välj nyttiga alternativ och fokusera på styrketräning så kommer din kropp att förändras över tid. Fundera inte så mycket på din vikt utan på att träna och på att bli starkare.

Nej jag väger inte så värst mycket för min längd, men jag är inte nöjd med min kropp och vill ha en förändring. Bryr mig inte om siffrorna på vågen, bara jag får en 'looking-good' body så är jag mer än nöjd om de så står 100 eller 110 på vågen.

Tack för tipsen!

Aliaas
2015-09-21, 08:37
Tjena!

Jag börjar gymma imorgon och som sagt har jag ingen erfarenhet när det gäller träning och kost. Tänkte först och främst börja deffa med tanke på att jag vill gå ner i vikt innan jag börjar styrketräna, hade varit sjyst med bra tips från er :)

Är ca 182 cm lång, växer 86kg, 17 år gammal!
Jag dricker aldrig läsk, äter knappt chips och sötsaker, så det har jag aldrig problem med att sluta med. Problemet är att jag äter för mycket och dåliga tider på dagen, t. ex sent på kvällen.

träna hårt, ät bra och ordentlig mat (nog med protein), öka på något sätt i varje pass.

Tiden du äter är irrelevant, lycka till :)

Young Hef
2015-10-06, 11:05
Vilken tid på dygnet du äter spelar ingen roll

King Grub
2015-10-06, 11:15
Jo, att äta på natten är riktigt dåligt.

J.V
2015-10-06, 14:23
Jo, att äta på natten är riktigt dåligt.Finns det nagon data pa hur halsan skiljer sig fran nordeuropéer och varat MIDDAGEN ATER MAN 17:00 PUNKT SLUT VEM FAN AR DET NU SOM RINGER MITT I MATEN jamfort med sydeuropéer som ofta ater middag 20-21-22-23?

Har last mycket om hur atandet när man jobbar skift och dylift paverkar kropp och halsa men kan inte minnas nagot om en population som traditionellt ater tidig vs en population som ater sent?

Batistuta
2015-10-06, 21:44
Jo, att äta på natten är riktigt dåligt.

Hvorfor og hvilke bivirkninger er det snakk om?
Jeg er nattmenneske og spiser ofte 02-03.00,derfor jeg lurer.

Bossebäver
2015-10-07, 14:37
Hvorfor og hvilke bivirkninger er det snakk om?
Jeg er nattmenneske og spiser ofte 02-03.00,derfor jeg lurer.

Jag har inga källor eller studier på telefonen men för att sammanfatta så är det dåligt för i stort sett varenda kardiovaskulär faktor du kan tänka mig och är högt korrealerat med bla hjärtattacker, övervikt och diabetes.

Detta gäller alla, inte bara överviktiga, även om undvika övervikt är bland det bästa du kan göra för din hälsa.