handdator

Visa fullständig version : Återkommande problem med ryggen


171
2015-09-20, 09:41
Har varit hos en kiropraktor nu 3 gånger på 2 månader med återkommande problem med en sned rygg. Efter behandlingarna har det blivit bra, för att sedan gå tillbaka efter 2-3 veckor.

Det är två problem. Första problemet är att jag känner mig sned nere vid detta område på vänster sida https://www.google.se/search?q=ryggen&es_sm=91&biw=1280&bih=644&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMIjay9n5iFyAIVxA0sCh1onQ71#tbm= isch&q=korsryggen&imgrc=NiXN8norhV4FoM%3A
Det framkallar smärta i just det området och det strålar även ner i skinkan och ibland även låret.


Det andra problemet är att en kota som blir sned hela tiden. Jag tror att detta område beskriver vart någonstans det känns https://www.google.se/search?q=kota+sned+skulderblad&espv=2&biw=1280&bih=644&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMIhLLMnZmFyAIVAagsCh1IjwXK&dpr=1#tbm=isch&q=skulderblad+sm%C3%A4rta&imgrc=YhzOOS_0EiaQ9M%3A.

Detta är på högra sidan och jag känner en smärta både vid skulderbladet och i axeln. Det kan smärta ner i biceps ibland. Jag känner att jag är sned då hela trapzen är spänd och det känns inte bra helt enkelt.

Jag har inte fått några övningar eller liknande av kiropraktorn. Det känns inte bra att gå dit igen när problemen återkommer hela tiden. Tips eller något? Fan börjar bli desperat nu känns det som...

Scratch89
2015-09-21, 22:50
Tips: gå inte till kiropraktorn.

Det i ländryggen låter som ett posteriort derangement; upplever du att det är jobbigt att sitta, och bättre av att stå och gå?
Det mellan skulderbladen är lite svårare. Skulle kunna vara samma sak, någon diskbuktning eller liknande. Låter som en refererad smärta ut i armen.

Var bor du?

171
2015-09-22, 18:47
Tips: gå inte till kiropraktorn.

Det i ländryggen låter som ett posteriort derangement; upplever du att det är jobbigt att sitta, och bättre av att stå och gå?
Det mellan skulderbladen är lite svårare. Skulle kunna vara samma sak, någon diskbuktning eller liknande. Låter som en refererad smärta ut i armen.

Var bor du?

Jag har inte upplevt att något känns bättre än det andra, det kommer och går i olika intervaller. Vissa dagar känns det bra, vissa dagar känns det inte alls lika bra.

Det mellan skulderbladen började för länge sen när jag körde bänkpress. Efter ett pass kändes det som att någon stack in en kniv alldeles vid högra skulderbladet. Sen dess har det gått nerför. Högra axeln har gjort ont, känner även högra trapzen (känns spänt) och vid högra skulderbladet. Smärtan är inte alls lika påtaglig nu som förut men givetvis begränsar det ju mig.

Jag bor i Östersund.

171
2015-09-28, 15:40
Har bokat in en tid hos en sjukgymnast nu i veckan. Kommer att uppdatera den här tråden med vad besöket resulterar i.