handdator

Visa fullständig version : Känns som knäet ska "knaka"/låsa sig men ingen smärta efter mycket knäböj


Xtreme
2015-09-17, 08:34
Har börjat köra ett stronglifts-inspirerande program med mycket knäböj. Kör 5x5 där jag ökar vikten 2,5/pass. Fullt djup, ganska brett mellan fötterna och låter fötterna samt knäna peka ut något under övningen. Så som killen i stronglifts visar på sina filmer.

Har dock märkt en konstig känsla i mina knä. Det är samma känsla som när man vill knaka till en led. Ex ibland kan det vara så att man känner en viss spänning i ex ryggen och när man vrider sig rasslar det till i ryggraden och det känns skönt och avspänt igen. Samma känsla får jag efter knäböj. En gång hände det strax innan sista setet och ibland kommer det en timme efter träningen. Känns som jag vill "knaka" knät men det knakar inte. Kan också beskriva känslan som att det känns som att knäet låser sig fast det låser sig inte, det är bara en känsla. Det är med andra ord ingen smärta men undrar ändå om det är något att oroa sig över och kan man göra något åt det?