handdator

Visa fullständig version : ätardag?


Diana
2004-04-11, 11:46
När upplever ni att de e bäst att lägga ätardagen, i förhållande till veckans tyngsta/viktigaste styrkepass?

lägge man den dagen innan så e ju musklerna välfyllda dagen efter men man kan ju va lite dåsig o seg o ibland irriterad som satan:D (iaf jag), man kan väl oxå anta att kroppen har massa tillväxt-tjaffs cirkulerande pga överätandet dagen innan, inte för att ja inbillar mej att man kan bygga nån muskelmassa pga en ätardag men man blir ju iaf mindre katabol..

lägger man den samma dag kan man ju få i sej ettparskrovmål innan passet(hinner tillväxt hormon mm frigöras på så kort tid?), o all mat man får i sej efter lär ju göra en del för återhämtningen..

skulle va intressant höra era erfarenheter innan ja börjar mitt exprimenterande!:eating: :eating:

z_bumbi
2004-04-11, 12:03
Tränng på eftermiddagen under ätardagen.

Antingen veckans tyngsta träningspass eller att man låter träningspassen cirkulerar så varje muskelgrupp får en möjlighet att ta tillvara på den extra näringen.

Diana
2004-04-11, 12:11
:thumbup: jo de va faktiskt din den där åsikten som fick mej att börja fundera, har allti utgått från att man e starkare dagen efter men man har ju klart mycke mer energi på själva mat-dagen, styrka eller energi..hmm...?

Action
2004-04-11, 12:49
2 dagar efter ätardagen.... :thumbup:

kharon
2004-04-11, 13:16
Originally posted by z_bumbi
Tränng på eftermiddagen under ätardagen.

Antingen veckans tyngsta träningspass eller att man låter träningspassen cirkulerar så varje muskelgrupp får en möjlighet att ta tillvara på den extra näringen.

Så tycker jag också. Gärna dagen efter också!


Två tyngsta träningspassen på och dagen efter ätardagen, med cirkulerande schema är mitt slutgiltiga svar! :D