handdator

Visa fullständig version : Synthol och annat i kropppsbyggningens värld


Bärsärk
2015-09-13, 09:49
Det är mycket snack om olja som alltid när man pratar byggning, och eftersom fenomenet är ganska så nytt så undrar jag lite hur ni tror att folk som sprutat i sig olja kommer att se ut om 10-15 år. Kommer det synas direkt vilka som gjort det eller inte? Finns det några exempel på folk där de syns redan?

Jag har också hört att det ska göra väldigt ont, att det dödar musklerna inifrån och så vidare. Går det komma ifrån det här på något sätt, eller är alla som sprutar i sig synthol beredda att göra den resan? Jag har svårt att tänka mig att man skulle göra det medvetet om man vet om riskerna, men det kanske går att undvika på något sätt.

missL
2015-09-13, 12:23
Är väl bara kolla på valfri gammal räv inom BB så ser du väl hur det ser ut. De har ju antagligen tagit det i 10-15 år. :-)

Man and Machine
2015-09-13, 12:53
Det är mycket snack om olja som alltid när man pratar byggning, och eftersom fenomenet är ganska så nytt så undrar jag lite hur ni tror att folk som sprutat i sig olja kommer att se ut om 10-15 år. Kommer det synas direkt vilka som gjort det eller inte? Finns det några exempel på folk där de syns redan?

Jag har också hört att det ska göra väldigt ont, att det dödar musklerna inifrån och så vidare. Går det komma ifrån det här på något sätt, eller är alla som sprutar i sig synthol beredda att göra den resan? Jag har svårt att tänka mig att man skulle göra det medvetet om man vet om riskerna, men det kanske går att undvika på något sätt.

Folk på kollo snackar mycket men jag tror det är få som vet vad dom pratar om. Personligen tror jag inte det är så vanligt som folk påstår.

Det här är ju personer som redan har ett rejält missbruk och deras risk/konsekvenstänkande är nog nära noll. Jag tror dom gör precis det som krävs för att vinna, olja, steroider eller läkemedel det spelar ingen roll.

King Grub
2015-09-13, 14:51
hovdKBjv5q8

arthax
2015-09-13, 15:38
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=219409

Bärsärk
2015-09-13, 16:04
Folk på kollo snackar mycket men jag tror det är få som vet vad dom pratar om. Personligen tror jag inte det är så vanligt som folk påstår.

Det här är ju personer som redan har ett rejält missbruk och deras risk/konsekvenstänkande är nog nära noll. Jag tror dom gör precis det som krävs för att vinna, olja, steroider eller läkemedel det spelar ingen roll.

Jag tycker fortfarande att det låter konstigt det är ju lite som om AAS skulle göra så att man efter 10 års brukande blir ILLGRÖN som hulken i huden.

Med andra ord, alla kommer veta vilka som tagit synthol så varför göra det?

henrikl
2015-09-13, 19:11
Jag tycker fortfarande att det låter konstigt det är ju lite som om AAS skulle göra så att man efter 10 års brukande blir ILLGRÖN som hulken i huden.

Med andra ord, alla kommer veta vilka som tagit synthol så varför göra det?

För att få "bättre" fysik och vinna tävlingar. Med tanke på allt det andra de trycker i sig så är det ju inte speciellt konstigt...

F Ultra
2015-09-13, 21:17
Det är mycket snack om olja som alltid när man pratar byggning, och eftersom fenomenet är ganska så nytt så undrar jag lite hur ni tror att folk som sprutat i sig olja kommer att se ut om 10-15 år. Kommer det synas direkt vilka som gjort det eller inte? Finns det några exempel på folk där de syns redan?

Jag har också hört att det ska göra väldigt ont, att det dödar musklerna inifrån och så vidare. Går det komma ifrån det här på något sätt, eller är alla som sprutar i sig synthol beredda att göra den resan? Jag har svårt att tänka mig att man skulle göra det medvetet om man vet om riskerna, men det kanske går att undvika på något sätt.

Finns ju den sk Goldman's Dilemma där man frågat atleter om du skulle kunna tänka sig att ta en drog som gjorde att de blev olympiska mästare men att de garanterat skulle dö inom 5 år och ca 50% svarade ja (dock när man i en Australisk undersökning frågade icke-atleter så svarade enbart 0,8% ja något som iofs är en hög siffra nog).

Bärsärk
2015-09-13, 22:16
Finns ju den sk Goldman's Dilemma där man frågat atleter om du skulle kunna tänka sig att ta en drog som gjorde att de blev olympiska mästare men att de garanterat skulle dö inom 5 år och ca 50% svarade ja (dock när man i en Australisk undersökning frågade icke-atleter så svarade enbart 0,8% ja något som iofs är en hög siffra nog).

Fast det är en sak att dö efteråt, en helt annan att bli förändrad till utseendet och behöva leva med det för resten av sitt liv/leva i plågor.

Cooks
2015-09-14, 02:18
Snackar vi stolpskott som aldrig lyft en hantel i sitt liv och sprutar synthol i armarna eller legit byggare?

Bärsärk
2015-09-14, 07:04
Snackar vi stolpskott som aldrig lyft en hantel i sitt liv och sprutar synthol i armarna eller legit byggare?

Legit byggare, typ Phil Heath. Som kommer att kunna ha en karriär efteråt (Som Jay Cutler)

timoat
2015-09-14, 07:56
hovdKBjv5q8

Det var ju extra intressant att höra hans åsikter om lchf där, efter all dissning det får här.

King Grub
2015-09-14, 08:01
Jerry är en av dom få i branschen som vet vad han pratar om.

F Ultra
2015-09-14, 21:32
Fast det är en sak att dö efteråt, en helt annan att bli förändrad till utseendet och behöva leva med det för resten av sitt liv/leva i plågor.

Om man är beredd att dö för en sådan sak så är man nog beredd att deformera sin kropp med. Dessutom så lever väl många i förnekelse att någonting kommer att hända, hade problemen kommit efter 2 dagar istället för efter x antal år så hade det nog varit en annan femma.

Bärsärk
2015-09-14, 22:20
Om man är beredd att dö för en sådan sak så är man nog beredd att deformera sin kropp med. Dessutom så lever väl många i förnekelse att någonting kommer att hända, hade problemen kommit efter 2 dagar istället för efter x antal år så hade det nog varit en annan femma.

Är verkligen Kai Greene, Dennis Wolff och Phil Heath SÅ korkade?

King Grub
2015-09-15, 01:03
http://www.petesteel.com/the-dark-side-of-professional-body-building/

BobaFett
2015-09-15, 12:36
http://www.petesteel.com/the-dark-side-of-professional-body-building/

Det där är en artikel från 1997.

Det skulle vara sjukt intressant att få se den ocensurerad. Tror att personen han pratar om som skulle dö näst var Nasser El Sonbaty (vilket han gjorde). Den han pratar om som körde Synthol på 80-100 ställen var definitivt Nasser. Såg en intervju där någon pratade om att folk sprutade in det backstage. En snubbe som såg medelmåttig ut förändrades bokstavligen framför ögonen på honom och blev ett monster.

Ska se om jag kan hitta intervjun.

BobaFett
2015-09-15, 12:47
Här är den, Mike Morris pratar ut om sitt steroidanvändande och andra droger:

_gxwliQY6iU

Bärsärk
2015-09-15, 13:51
Mike Morris är precis den typen av person som jag tror skulle kunna göra det men han är inte på samma nivå som Heath, Kai och alla de andra lite mer större och seriösare proffsen.

Jag kan förstå varför han gör det men varför skulle Heath göra det?

King Grub
2015-09-15, 15:37
För att vinna...

F Ultra
2015-09-15, 18:00
Är verkligen Kai Greene, Dennis Wolff och Phil Heath SÅ korkade?

Med tanke på allt annat hälsovådligt som de formligen häller i sig så är nog svaret ja.

Scorpionida
2015-09-15, 21:14
Jag förstår inte riktigt hur man kan intressera sig för denna "sport". Förstår att det kan finnas en fascination, men att följa denna sport regelbundet? Fotboll, cricket, bordtennis, crossfit, alla dessa innebär ju iaf en ärlig bedrift, men kroppsbyggning? Vari ligger det intressanta i att stirra på en massa uppblåsta kroppar? Förstår att man tittar lite då och då, som jag tex på filmen Generation Iron senast igår, men ett regelrätt intresse? I just dont get it...???

King Grub
2015-09-15, 21:16
Dom andra sporterna du räknade upp är ju rena döden att titta på. Jag klarar runt 10 minuter fotbollstittande, och betydligt mindre än så av bordtennis. Du tror inte att det är så enkelt att olika personer har olika intressen?

Hanse
2015-09-15, 21:25
Man kanske ska jämföra bb och fitness mer med tex bilbyggande eller något liknande. Dvs det är ingen sport utan en hobby (hobby är ett fint ord som används för lite).
Man spenderar tio år i garaget för att sedan visa upp bilen på ett "meeting" och kanske vinna ett pris. För att sedan återvända till garaget.
Eller så köper man en nyare bil och sätter på spoilers och bygger in en fet stereo (mens physique).
BB och fitness är en livsstilssport/hobby av det mer extrema slaget.

Tror att man gör ett misstag i att jämföra det med "vanliga" sporter.

Jag gymmar 6-7 dagar i veckan och har gjort min första bb-tävling men tittar sällan på sport... vilket folk tycker är märkligt då man som vältränad förutsetts gilla sport. Crazy. :)

hurril
2015-09-15, 21:41
Är inte det där den gamla intervjun med Aaron Baker?

Scorpionida
2015-09-15, 22:30
Dom andra sporterna du räknade upp är ju rena döden att titta på. Jag klarar runt 10 minuter fotbollstittande, och betydligt mindre än så av bordtennis. Du tror inte att det är så enkelt att olika personer har olika intressen?

Absolut! Frågan var bara att jag inte förstod varför! Fotboll involverar ett spel med många olika dimensioner och färdigheter. BB att folk ställer sig upp och visar muskler?

Man kanske ska jämföra bb och fitness mer med tex bilbyggande eller något liknande. Dvs det är ingen sport utan en hobby (hobby är ett fint ord som används för lite).
Man spenderar tio år i garaget för att sedan visa upp bilen på ett "meeting" och kanske vinna ett pris. För att sedan återvända till garaget.
Eller så köper man en nyare bil och sätter på spoilers och bygger in en fet stereo (mens physique).
BB och fitness är en livsstilssport/hobby av det mer extrema slaget.

Tror att man gör ett misstag i att jämföra det med "vanliga" sporter.

Jag gymmar 6-7 dagar i veckan och har gjort min första bb-tävling men tittar sällan på sport... vilket folk tycker är märkligt då man som vältränad förutsetts gilla sport. Crazy. :)

Liknelsen med biluppvisning var klockren, jag kan förstå det hela ur den synpunkten! Givetvis blir intresset också större om man själv håller på med kroppsbyggning. Ur en estetisk synvinkel så är dock pro-BB milt sagt en egen värld, som jag inte kan se tjusningen i. Men å andra sidan älskar folk också hotrods, något jag inte heller är särskilt intresserad av. Each to his own;)