handdator

Visa fullständig version : Ont runt armvecket..


Jenslol
2015-09-10, 23:14
Hej! Efter ett uppehåll med träningen kom jag tillbaka för några veckor sedan. Jag värmde faktiskt upp rejält och började lugnt. Men eftersom det var så kul och kändes så bra så blev det att köra ut sig i slutet och det är något jag djupt ångrar idag.

Jag körde axellyft som vanligt, och jag vet inte varför, men sen provade jag axellyft men höll händerna uppe så länge jag kunde, alltså statisk.
Kände direkt att något kändes lite fel, men dum som man är så fortsatte jag med de statiska axellyften och lite bicep, vilket också gjorde ont på något konstigt sett runt armvecket.

Men smärtan här var kanske 2/10, det kändes, men inget allvarligt.

Körde på dagen efter, samma här, kändes men inget allvarligt.

Dagen efter var det dags för brottning och då jäklar hände det något. Armen blev i princip helt låst, och smärtan var uppe i 8/10. Jag gick till vårdcentralen direkt och blev lurad av en läkare att jag skulle vila 1 vecka så skulle det nog vara bra.

Problemet är att det är omöjligt att hitta direkt vart det gör ont, det strålar från under armvecket, överdelen av underarmen alltså upp till tricepfästet, men även kanske lite i bicepfästet. Varför jag säger kanske är för det går inte att isolera smärtan exakt tyvärr. Det känns liksom runt hela armvecket.

Så fort jag anstränger armen överhuvudtaget, bara griper något med händerna så känns det. Nu börjar jag tappa det totalt..

Träffat 1 läkare till från vårdcentralen och han sa desamme.. Gått snart 1 månad och börjar bli grovt deprimerad, finns inte en övning utan situps jag kan göra så här.. *grr27**grr27**grr27*


Tackar och bockar i förhand om nån vet eller har nån aning vad detta kan vara. Nästa steg är nån privatspecalist men innan man pungar ut tusenlappar tänkte jag prova lyckan här..

Morty
2015-09-12, 09:58
Du behöver ju träffa någon som UNDERSÖKER dig. Gå till vårdcentralen. Förklara att du har ont och att det hämmar dig i ditt liv. Förklara att du påverkas psykiskt av den funktionsnedsättning du dras med. Förklara att du isoleras socialt av att inte kunna träna. Försök att träffa en fysioterapeut också så minskar risken för att ordineras "voltaren och vila".

Ett tips tills dess: oroa dig inte. Du kommer att bli bättre. Att oroa sig hjälper inte situationen, tvärt om. Försök att röra armen på sätt som inte gör ont och lev normalt.