handdator

Visa fullständig version : Behöver hjälp med kostchema för att optimera träning


Zukka
2015-09-10, 20:06
Hej!

Jag har läst runt på många olika forum, artiklar och PT-bloggar och har på så sätt skapat mig en helt ok "grundkoll" på vad som gäller.
Men när det kommer till att skräddarsy ett kostschema för mig blir det riktigt svårt.

Det klassiska är ju att ligga på kaloriöverskott för att öka i muskelmassa. Men i mitt fall väger jag redan mycket så jag vet inte riktigt hur jag ska göra.

INFO:

Längd: 196 cm
Vikt: 109 kg
Ålder: 24
Gymmar: 4-5 ggr/veckan, ingen konditionsträning i dagsläget.
Erfarenhet: Har tränat mycket hockey, fotboll och gymmat till och från i flera år.

MÅL:

Jag vill öka i muskelmassa och bli mer "köttig". Jag är redan stor och axelbred och har, vad jag anser, en bra grundfysik. Men vill bli mer atletisk, större axlar, bröst, armar, smalare midja osv, en snygg V-form helt enkelt.

MINA FRÅGOR:

Hur tycker ni att jag ska optimera min träning för att få ut maximalt resultat?
Hur borde jag formera mitt kostschema i dagsläget för att få ut maximalt resultat?

z_bumbi
2015-09-10, 20:19
Jobba på att öka din arbetskapacitet dvs se till att du gradvis ökar din träningsvolym och då inte bara beroende på att du höjer intensiteten.

Ät vanlig mat i balans första året. Året efter så reglerar du efter vad som händer med kroppen.