handdator

Visa fullständig version : Trådlösa öronlurar


Wzup2u
2015-09-10, 18:48
Har kommit tankar på att skaffa trådlösa hörlurar ( in ear)....

Behöver lite tips på bra sådana samt att jag har några frågor...
Hur länge brukar batteriet räcka?
Hur långt från mobilen kan man gå utan störningar?
Är de klumpiga?

Självklart skiljer sig svaren på frågorna sett till priset på lurarna...

Ska kika runt lite på olika men vill även ha tips härifrån känner jag då säkerligen några här äger ett par.

Tack på förhand.

Ricken13
2015-09-10, 21:08
Jag nördade ut och köpte en apple Watch i juni. Då insåg jag att man kan ha offline-spellistor på klockan och köra musik i blåtandslurar.
Så jag köpte sånna här.
http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/210529-plantronics_backbeat_go_2_bluetooth_headset-svart&atcl=search:result

Jag tar dom från laddning på morgon, slår på musik och går på gymmet. Prom till gym, gym och prom hem blir nästan 2h konstant spelande. Sen är dom på strax under halv kräm.

Dom är lite stora i öronen, får se om det blir ett problem när man behöver ta på sig mössan sen.
Rätt bra ljud.
Räckvidd kan jag inte säga att jag har provat faktiskt. Men jag har varit på muggen med telefon och lurarna har legat på skrivbordet och det har fortfarande varit kontakt. 12-15m.

Första uppsättningen jag köpte stendog dock. Fick nya över disk dagen efter så det var inte hela världen.

Jag är i alla fall nöjd. :)

Wzup2u
2015-09-10, 21:22
Har hittat ett par trådlösa till kampanjpris jag funderar på =/ dock lite mer budget men funderar på att ge det en chans... kommer ev inhandlas imorgon.

Willeeel
2015-09-11, 21:59
Jag kör med ett par Jaybird bluebuds x som ligger på 1190 kr. De är jävligt bra enligt mig och sitter fantastiskt bra i mina öron, de har aldrig trillat ur mina öron när jag har använt de, och då har jag tränat med dem, använt de på jobbet där jag arbetar på ett lager samt använt de när jag har sprungit/cyklat/promenerat etc.

Batteritiden varierar självklart beroende på hur högt man har, men jag kör på ungefär 70% av volymen( vilket är tillräckligt högt), och batteritiden har legat på ungefär sju timmar då. Tränar på morgonen innan jobbet och lyssnar större delen av dagen, och det brukar inte vara några problem.

Ladda de gör man med en micro usb kontakt, vilket jag tycker är skit bra, då jag kan ladda mina lurar under t.ex. frukosten eller lunchen på jobbet, ifall jag vet att det är dåligt med ström i dem.

Lite dyra kanske, men fantastiskt bra hörlurar som har överraskat mig positivt!

Olegh
2015-09-11, 22:04
Ska nog byta mina BT-lurar till den här prylen: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1687341

Jakobson
2015-09-11, 22:11
Jag är väldigt nöjd med dessa
http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/horlurar/BBX1MB/jaybird-bluebuds-x-horlurar-svart?scid=EXT_SEM_GOOGLE_KB_03NB&gclid=CPzT0qny78cCFYPbcgodhcQCXg

Wzup2u
2015-09-11, 22:14
Jag har inhandlat ett billigare par idag som jag ska testa...
Kan inte uttala mig så mkt om dom ännu...

Jag sa till försäljaren att håller dom inte måttet efter vad dom lovat kommer jag tillbaka och reklamerar.